Nog nooit een vriendin gehad

  • 10 December 2018
  • 5 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik zit al ongeveer een half jaar ergens mee. Ik word volgende maand 18 en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Ik ben een grote vrij onaantrekkelijke jongen met autisme en tourettes (stoornis waardoor ik veel tics heb en dus veel vreemde geluiden en bewegingen maak), en de meeste mensen willen me überhaupt niet hoewel ik echt veel moeite doe om altijd aardig te zijn tegen iedereen. Mijn beste vriend is op school de enige waar ik altijd bij terecht kan, maar hij heeft al bijna twee jaar een vriendin die ik absoluut niet kan uitstaan en zij mij ook niet. Ze zit de hele tijd op hem dus ik kan haar niet echt ontlopen. De meeste mensen met wie ik omga zijn iets van 2 of meer jaar jonger dan ik en de meeste daarvan hebben allemaal wel iemand. Ik ben hier normaal best gesloten over maar omdat ik dus bijna volwassen ben zit ik er mee omdat ik er niet stiekem gewoon veel behoefte aan heb maar me ook alleen maar meer voel alsof mensen me niet willen. Ik heb jarenlang geprobeerd dit te onderdrukken maar ik zou er gewoon heel veel baat bij hebben als ik één designated persoon had om affectie mee te delen en gewoon op te kunnen focusen, aangezien verder bijna iedereen als op iemand anders focust. Ik mag deze emoties van mezelf niet hebben maar ik kan er niks meer tegen doen. Ik weet van mezelf dat ik geen slecht persoon ben en de meeste mensen met wie ik veel heb gepraat zeggen ook vaak dat ze me aardig vinden en het is eng om echt op mensen af te stappen. Ik ben eerder dit jaar heel erg verliefd geweest op iemand die toen een ander vriendje kreeg en dat heeft me heel erg omlaaggebracht, terwijl ik weet dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren. Ik heb het geprobeerd te accepteren maar mn emoties namen het over en dat wil ik niet. Ik ben er ook van overtuigd dat ik mn hele leven alleen ga blijven, en dat is een naar gevoel dat ik nog moet accepteren. Als ik hier iets over zeg dan krijg ik vaak te horen dat het wel goedkomt maar ik ben daar niet zo zeker van, en het helpt ook niet echt als mensen dat zeggen want ik wacht al best lang. Ik mag er van mezelf geen probleem van maken maar dat lukt niet meer en ik weet het allemaal ook echt niet meer.

5 reacties

Hoi!

Je bent 18 en je vindt dat het nu wel hoog tijd is om eens een relatie te hebben.
Allereerst klopt het dat heel wat mensen van jouw leeftijd al eens een relatie gehad hebben, maar het is heus niet zo dat je de enige bent die dit nog nooit heeft gehad.
Je autisme en Gilles de la Tourette maken het er niet makkelijker op om nieuwe mensen te leren kennen. Ik denk dat eenmaal je mensen kent je hen wel kan uitleggen wat deze dingen eigenlijk inhouden en dat het dan helemaal geen probleem meer gaat vormen en dat mensen je dan gaan accepteren om wie je bent, samen met Ass en Ts.
Aangezien je het moeilijk vindt om nieuwe mensen te leren kennen zou je misschien eens iets kunnen zoeken waarbij je meer in contact komt met onbekenden. Ik denk dan aan bv. een nieuwe hobby uitproberen, of er eens op uitgaan in de stad als je dat ziet zitten.
Je zou ook kunnen proberen wanneer je een project met een groep moet maken juist eens op zoek te gaan naar mensen die je nog niet kent.
Je zou eens kunnen kijken op sites van autisme-of Tourette verenigingen. Daar zijn sowieso mensen die sommige dingen hetzelfde meemaken en zal het misschien wel snel mee klikken.
Dit is de Belgische tourettevereniging die ook activiteiten organiseert, dit is de Nederlandse vereniging die ook bijeenkomsten voorziet.
Dit hier is een site van een Belgische vereniging voor ASS, en dit is een site waar Nederlandse activiteiten voor mensen met ASS worden georganiseerd.
Vaak worden echt heel goede vrienden (en wie weet meer...) gemaakt bij zo'n lotgenotenvereniging.

Ik raad je ook aan om niet al te veel in te zitten met het feit dat je nog geen relatie hebt. Wat niet is, zal komen, en van jou zal dat ook echt wel gebeuren, het neemt gewoon wat meer tijd in beslag.
Zorg dat je steeds jezelf blijft, en probeer open te staan voor anderen, dan komt dat zeker goed!

Groetjes
Lot
Badge

hallo ben jij mij?

 

Reputatie 2
Badge +3

hey hey,

Zelf heb ik ook autisme dus ik weet dat heel veel mensen meteen een stempel op je gaan zetten, maar die mensen zijn het allemaal niet waard. En wat de leifde betereft het komt van zelf wel. voor iedereen is er een soulmate alleen het kan even duren. Maar je gaat echt wel eimand vinden die goed bij je past en er zijn veel mensne  die al wel iemand hebben maar ook veel mensen die niemand hebben of die heel vaak gekwest zijn en relaties brengen vaak toch alleen problemen bij mij dan haha. en heel knap dat je het trouwens durft te delen maar wij zijn er allemaal voor je en ik heb er echt vertrouwen in dat je iemand gaat vinden. en je klinkt heel aardig. en iedreen heeft wel iets maar mensen zetten andere vaak meteen al in hokjes of geven andere een stempel en dat moeten ze juist niet doen.  en het komt echt wel goed :))

maar ja hopelijk heeft het wat geholpen.

 

liefs secretgirl2003 xx

Geen zorgen! Zo ver ik weet komt het vanzelf wel goed en komt de juiste persoon op een gegeven moment gewoon naar je toe. Het is ok om gevoelens te hebben en je er druk over te gaan maken zelfs waneer het niet eens nodig is. Het leven is namelijk niet altijd even makkelijk.

Het is het beste om niet in een keer in een relatie te springen en gebroken achter gelaten te worden. Dus is het het beste om gewoon op de juiste persoon te wachten.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel suc6 :3

Reputatie 1
Badge +1

uiteindelijk vindt je iemand gast

Reageer