Nieuwe mensen ontmoeten

  • 8 June 2018
  • 7 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,, ik ben een nongen van 14 jaar en zit met een probleem.
op school en met sport groeien we als vrienden een beetje uit elkaar. nu heb ik de vraag, waar ontmoet ik als 14 jarige buiten school en sport nieuwe mensen(jongen/meisje)

7 reacties

Hallo Tjin. Gericht mensen zoeken op het internet is vaak niet veilig, dus ik zou ja aanraden dat niet te doen. Mensen komen vaak zomaar op je pad. Nieuwe vrienden zul je in de toekomst dus zeker vinden. Misschien kun je als je naar buiten gaat een keer een gesprek aangaan met iemand van je leeftijd. Sommige mensen vinden het misschien niet fijn om zomaar aangesproken te worden, dus misschien kun je het gesprek beginnen door een vraag te stellen. Gesprekken moeten nooit geforceerd worden, dus voel zelf een beetje aan op de persoon jouw type is of niet. Bij vrienden moet je je namelijk altijd veilig en op je gamak voelen.
Probeer iets van een andere sport naast voetbal? Iets wat je ook leuk vind?
Probeer iets van een andere sport naast voetbal? Iets wat je ook leuk vind?
I zit zelf niet op voetbal, en met een sport er bij loop ik in de knel met school, en dat is ook niet handig
Hallo Tjin. Gericht mensen zoeken op het internet is vaak niet veilig, dus ik zou ja aanraden dat niet te doen. Mensen komen vaak zomaar op je pad. Nieuwe vrienden zul je in de toekomst dus zeker vinden. Misschien kun je als je naar buiten gaat een keer een gesprek aangaan met iemand van je leeftijd. Sommige mensen vinden het misschien niet fijn om zomaar aangesproken te worden, dus misschien kun je het gesprek beginnen door een vraag te stellen. Gesprekken moeten nooit geforceerd worden, dus voel zelf een beetje aan op de persoon jouw type is of niet. Bij vrienden moet je je namelijk altijd veilig en op je gamak voelen.
Hey Nevidimyy,

Bedank ovoor je tip, maar hoe spreek ik op straat zomaar iemand aan?
Het lijkt mij best wel awkward om tegen een random persoon te gaan paraten.
Hoe zou jij dat gaan doen?
Ik ben het niet met Nevidimyy eens omdat op internet nieuwe mensen ontmoeten mij veiliger lijkt dan random iemand op straat aanspreken. Ik zou dus eens op skype of discord kijken.
Heeft iemand tips, want het begint nu slecht te gaan tussen mijn vrienden?
Hi Tjin,

Ik snap wel dat je nieuwe vrienden wilt ontmoeten, maar kun je je bestaande vriendschappen niet weer een beetje aanhalen. Een keertje na school afspreken en iets leuks gaan doen met 1 of meer vrienden.

Misschien vinden zij het ook wel jammer dat jullie minder contact hebben en durven ze er ook niet over te beginnen. En dat zou jammer zijn als jullie dan allemaal strakjes in de vakantie thuis zitten en jullie je allemaal vervelen.

Je kunt nu al afspreken om een keertje in de vakantie af te spreken om te gaan zwemmen of naar het strand te gaan of iets anders. Ik weet niet of je bij een strand woont, maar een zwembad of een meertje is er vast wel bij jullie in de buurt.

Natuurlijk kun je ook afspreken voor te gamen of een keertje te logeren. Ik kampeer wel eens met vrienden in de tuin. Dan zetten we een tentje op en dan gaan we daar lekker slapen. Je kunt ook gewoon op je kamer logeren met een vriend.

Zo zijn er nog wel dingen te verzinnen die jullie leuk vinden. Gwn een keertje de stad in en ff langs de Mac een ijsje halen of een burger eten.

En nu nog ff over hoe je nieuwe vrienden kunt maken/leren kennen. Ik ben zelf nogal een kletskous en als ik bij de kassa in de rij sta, sta ik al te praten met iemand. Niet dat ik met al die mensen bevriend zou willen zijn, maar het helpt wel als je zelf een beetje open bent.

Je zou ook met een vakkenvuller (misschien ken je hem al zo half half van school ofzo) even een praatje kunnen maken en dan kun je vragen hoe oud je moet zijn om vakkenvuller te worden. Volgens mij mag het in sommige supermarkten op je 14e, maar weet het niet zeker. Dan weet je misschien of er een baantje voor je in zit in die supermarkt of ergens anders. Dan verdien je iets en leer je ook andere jongens en meisjes kennen.

Ik ga zelf ook graag en rondje fietsen en soms kom ik dan langs het skatepark of basketbalveldje of trapveldje ofzo. Daar zijn vaak wel andere kinderen en je kunt vragen of je mee mag doen met ballen of skaten.

Ik weet niet of je veel familie in de buurt hebt wonen of dat je nog broers of zussen hebt, maar je kunt misschien via hen ook nieuwe vrienden maken.
Bijvoorbeeld met een zus of broer mee naar het zwembad of bios of de stad en dan met haar of zijn vrienden leuke dingen doen. Misschien hebben ze wel broers van jouw leeftijd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik heb er wel vertrouwen in dat andere kinderen wel bevriend met jou willen zijn :)

Groetjes,
M&M’s

Reageer