Vraag

Moet ik aan mijn ouders vertellen dat ik verliefd ben?

  • 16 October 2020
  • 11 reacties
  • 267 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Ik vroeg me af zal ik tegen mijn ouders zeggen dat ik verliefd ben? Zo ja hoe dan?

Heefd iemand dan tips?

 

Groetjes


11 reacties

Kan je doen, maar waarom zou je? Het kan maar het is zeker niet nodig. Als jij het prettig vindt om het hier met je ouders over te hebben zou je het kunnen vertellen.

Ik heb het persoonlijk voor me gehouden tot ik ook daadwerkelijk verkering had.

Reputatie 1
Badge +3

Kan je doen, maar waarom zou je? Het kan maar het is zeker niet nodig. Als jij het prettig vindt om het hier met je ouders over te hebben zou je het kunnen vertellen.

Ik heb het persoonlijk voor me gehouden tot ik ook daadwerkelijk verkering had.

Maar ik weet niet hoe ik verkering zal vragen want, als ik het in WhatsApp zeg dan zal ze vast denken dat het een grap is. Maar ik kan het ook niet in het echt doen want er zit een irritante jongen in mijn klas. 

Verkering vragen zou ik echt face-to-face doen. Maar je kunt bijv wel eens via Whatsapp vragen om wat af te spreken. Zodat je het niet op school hoeft te vragen.

Reputatie 1
Badge +3

Verkering vragen zou ik echt face-to-face doen. Maar je kunt bijv wel eens via Whatsapp vragen om wat af te spreken. Zodat je het niet op school hoeft te vragen.

Maar hoe spreek ik af en waar?

 

Ik heb echt geen ervaring. 

Verkering vragen zou ik echt face-to-face doen. Maar je kunt bijv wel eens via Whatsapp vragen om wat af te spreken. Zodat je het niet op school hoeft te vragen.

Maar hoe spreek ik af en waar?

 

Ik heb echt geen ervaring. 

Stel bijvoorbeeld voor een keer naar de bioscoop te gaan, een ijsje te halen of iets dergelijks, gewoon iets leuks. Dat is natuurlijk wel iets lastiger met Corona maar de bioscoop is nog open right?

Een datum afspreken kan je gewoon via app doen. Als je het niet durft is het ook niet erg, dan wacht je gewoon nog even.

Overigens verwacht ik dat je ouders je ook zullen vertellen dat face-to-face handig is en dat je gewoon een keer af moet spreken. Maar als je het fijn vindt kan je het ze natuurlijk wel vertellen. Succes!

Reputatie 1
Badge +3

Maar hoe vraag je dan wat je wil afspreken? 

Maar hoe vraag je dan wat je wil afspreken? 

Ik zou eerst gewoon een normaal gesprek starten en dan als het stilvalt of als het juist een beetje loopt simpelweg vragen: “zullen we een keer… ?” Stel zij zegt ja dan kan je vervolgens een datum en tijd afspreken. Overleggen met je ouders is dan wel  even handig voor de praktische informatie. Maak het voor jezelf niet te ingewikkeld, komt echt wel goed!

Reputatie 1
Badge +3

Maar ik weet niet hoe ze gaat reageren 

Maar ik weet niet hoe ze gaat reageren 

Dat klopt. Maar als je het niet probeert dan zal je het nooit weten. Wat is je huidige relatie met haar? Hoe gaan jullie met elkaar om?

Reputatie 1
Badge +3

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Gewoon praten maar soms moet ze om mij lachen. En als de docent iets vraagt en niemand weet het antwoord en ik wel dan kijkt ze heel lang naar me

Badge

Heyy, ik heb zelf ook in zo’n situatie gezeten en ik denk dat ik je wel wat tips kan geven.

De allereerste tip is: Begin niet gelijk met: “Ik vind je leuk”, dat kan nogal als een schok aankomen voor iemand, dus probeer eerst vragen te stellen zoals:

  • Vind je iemand leuk? 

Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer maar dat valt meestal anders. Probeer in ieder geval je interesses te tonen, dat kan ook interesses bij iemand opwekken.

En als alles helemaal goed verloopt kun je vragen om een keer af te spreken, wees vooral niet te zenuwachtig, en denk niet na de eerste keer: Dit wil ik nooit meer, vaak wordt het beter na een paar keer, ik heb zelf ook gemerkt dat alles dan soepeler gaat, de eerste keer is zijn jullie allebei nog zenuwachtig, maa later wordt dat beter.

Reageer