Vraag

Moeder van vriendin is boos

  • 6 April 2019
  • 2 reacties
  • 906 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben 15 en mijn vriendin is 14. We zijn al langer dan drie maanden samen en we spreken veel af. Normaal gaan we niet verder dan zoenen maar laatst zijn we seksueel verder gegaan. Ik heb haar gevingerd en zij heeft mij afgetrokken. We hadden er allebei geen spijt van maar ze heeft het opgeschreven in een dagboek. Dat dagboek heeft haar moeder gevonden en ze weet nu dus wat er is gebeurd. Haar moeder is boos op haar en daardoor wilt mijn vriendin nu dood. Ze schaamt zich heel erg en denkt dat haar ouders haar nooit meer vertrouwen.
Wat kan ik als vriendje doen? Want ik heb het gevoel dat ik haar leven heb verpest.

2 reacties

Hey!

Ai, deze situatie ligt inderdaad een beetje gevoelig waarschijnlijk.

Het eerste wat mij opvalt is dat de mama van je vriendin in haar dagboek heeft gekeken, het is niet zo dat ouders dit niet 'mogen' doen, maar ik vind het toch wel een beetje een schending van je vriendin's privacy. Misschien kun je je vriendin al vragen om haar dagboek beter op te bergen?

Jullie mogen officieel nog geen seks hebben, maar als jullie dit beiden erg graag wilden, en beiden onder de 16 zijn zie ik hier eigenlijk geen probleem in. Voor ouders is het vaak wel even schrikken wanneer ze beseffen dat hun kind seksueel actief is. Op die manier is de reactie van haar moeder dus enigszins te begrijpen, maar ik vind persoonlijk wel dat jij en je vriendin gelijk hebben.

Durft je vriendin er met haar ouders over praten? Dat kan erg moeilijk zijn, maar het kan mogelijk wel helpen om hun band te verbeteren. Je vriendin zou ook een website kunnen tonen (/"toevallig" open laten staan) waarop vermeld staat dat het normaal is voor jongeren om dingen als dit te doen. (Misschien vind je er hier of hier wel meer info over).

Misschien kan je vriendin het even laten voor wat het is als ze het te genĂ¢nt vindt om over te praten met haar ouders. Mogelijk draaien haar ouders wel bij als ze er even de tijd voor hebben gehad.
Je vriendin zegt dat ze nu dood wil. Uiteraard is dat geen oplossing. Als ze zo'n heftige gevoelens ervaart doet ze er goed aan om contact op te nemen via chat of telefoon met de Kindertelefoon (ze kan ook steeds hier zelf iets posten op het forum).

Jij hebt geenzins iets misdaan of haar leven verpest. Jullie hebben gewoon dingen gedaan die best normaal zijn voor jullie leeftijd en wilden dit allebei. Dat haar ouders dit verkeerd opvatten en net haar dagboek vonden is enkel een spijtig toeval.

Groetjes
Lot
ja. Moeders is denk ik een beetje overbezorgd. En ze kan zeggen wat ze wil maar als jullie het allebei wilde. Ik snap het meisje ook wel hoor, ik ben namelijk ook gevingerd door mijn vriendje en wil echt niet dat ooit iemand anders dit te weten komt. Ik heb een boekje waarin ik alles opschrijf maar had er dit keer bewust voor gekozen om dit er niet in te schrijven. Ik zou eigenlijk ook niet weten wat je kan doen het jij hebt niets fout gedaan. Mischien als je de moeder van haar ooit nog spreekt begrip tonen en doen alsof je haar begrijpt?
Mij weet het echt niet sorry

heel veel succes

Reageer