Vraag

Misschien verliefd maar geen relatie willen? huh??

  • 17 February 2023
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

Ik heb geen zin om het hele verhaal te vertellen. Maar ik denk soms dat ik verliefd ben maar ik weet het niet zeker. Ik ben demiromantisch btw.

De gedachte aan echt een relatie hebben en alles laat mij niet beter voelen. Maar soms heb ik wel het gevoel van het bij iemand willen zijn en alles, ik moet ook vaak blozen als ik aan hun denk. Echter vind ik zelf dat ik niet de mentaliteit heb om in een relatie te zitten. De eisen die je dan voelt en de verplichting vindt ik niet comfortabel. Is hier een naam voor en heeft iemand anders dit ook?? Als diegene soms vraagt of ik ook van hun hou ben ik bang om ja te zeggen want dan ga ik eigenlijk meteen een relatie in. Nu voelt het als eenzijdige liefde voor die persoon.

Ik weet ook niet per se of ik verliefd ben of gewoon de aandacht van diegene fijn vindt want ik krijg in het algemeen niet veel aandacht. 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als je bang bent dat een relatie niks voor jou is kan je altijd het proberen en het uitmaken waarneer je het toch niet wil. Sommige relaties hebben seks en ze zoenen enz., als je dat niet fijn lijkt kan je ook altijd aangeven aan die gene dat je dat niet wil ook al hou je van ze.

Een vraagje, wat is demiromantisch?

Ik hoop dat ik je kon helpen, sinasappelbroodje.

Badge

Een vraagje, wat is demiromantisch?

Demiromantisch is ongeveer dat je alleen romantische aantrekking kan voelen voor mensen waarmee je een diepe emotionele band mee hebt. 

Bedankt voor je antwoord :D

Reputatie 6
Badge +3

Alstjeblieft (: , hoe ben je er eigenlijk erachter gekomen dat je demiromantisch ben? Heb je een test gedaan ofzo, want ik denk mischien dat ik dat ook ben en wil ook weten of ik demiromantisch ben.

Greotjes sinasappelbroodje.

Reputatie 3
Badge +1

Leuk om een andere aro-spec hier te zien. Ik ben zelf grijsromantisch (misschien demi maar het gebeurde 3 jaar geleden dus ik weet er niet meer zoveel van ahah) en ik voel me hetzelfde. Ik denk iemand leuk gevonden te hebben maar op het moment dat ik realistische fantasien had over een relatie met de persoon, werd het erg ongemakkelijk. Dus ja, misschien was het voor mij een aandachts ding, want toen ging het niet al te best met me. Ik weet nogsteeds het antwoord er niet op, maar je bent niet de enige. 

Maar, het is best normaal om niet altijd te willen handelen op jouw aantrekking. Een relatie komt nou eenmaal met veel verwachtingen en commitment en dat is niet altijd even prettig. Besef, het is een relatie, dat is best wel iets groots! Niet iedereen heeft daar altijd zin in, ookal vinden ze iemand leuk. Ik snap dat het ook eng is om te snel te gaan, maar dat zou je altijd nog kunnen bespreken met jouw crush. Het kan zijn dat het een andere vorm van aantrekking is die je ervaart, maar het kan ook zijn dat je nog niet toe bent aan een relatie dat ook helemaal ok is! 

Reputatie 5
Badge +3

volgensmij heet dat binding angst 

het is natuurlijk helemaal niet erg

Badge

Alstjeblieft (: , hoe ben je er eigenlijk erachter gekomen dat je demiromantisch ben? Heb je een test gedaan ofzo, want ik denk mischien dat ik dat ook ben en wil ook weten of ik demiromantisch ben.

Greotjes sinasappelbroodje.

Op school tijdens coming out day hingen er wat posters van verschillende dingen en onder andere demiromantisch. Ben zelf iets meer informatie gaan opzoeken online en was al zeker dat ik iets met aromantisch spectrum of hoe dat ook heet had. Daarnaast zag ik de video van JaidenAnimations op youtube ''being not straight'’ waar ze het onder andere over aromantisch zijn had en haar ervaring was echt heel erg gelijk met de mijne. Ik had op de basisschool nog nooit echt diepe emotionele banden gehad dus ik had ongeveer de zelfde ervaring als haar die aromantisch was.

Reageer