Mijn vriendin is zo jaloers!

  • 10 January 2018
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,
ik word er he-le-maal gek van! Mijn beste vriendin gunt mij echt niets! Het gaat om iets heel stoms. Het gaat om CIJFERS. Als ik een hoger cijfer haal, dan is ze heel chagrijnig tegen mij en als ik dan tegen haar praat reageert ze heel bot. Sorry hoor, ik snap dat het niet leuk is als een ander beter is dan jij, maar het gaat wel erg ver. Als ik blij ben met mn cijfer, dat soms trouwens best hoog is, zegt ze steeds dingen zoals: ‘ Ja maar het is niet het allerhoogste cijfer ofzo’ of ‘Het was ook niet zo heel moeilijk’ Ik heb al een paar keer voorzichtig geprobeerd duidelijk te maken dat ik snap dat ze liever zelf hoger zou hebben maar dat ik het niet fijn vind dat ze vervolgens gaat proberen me toch omlaag te halen ofzo. Het kan niet zo zijn in een vriendschap dat je zelf altijd de beste bent. Als dat een eis is, dan zou je alleen maar met mensen vrienden kunnen zijn die minder goed zijn dan jezelf!

Zelf haalt ze bijna altijd zelf de hoogste cijfers, en meestal is haar eigen cijfer nog steeds heel erg goed, dus eh, ik denk dan van ja, jammer maar wees gewoon blij dat je zulke hoge cijfers haalt?!

Moet ik met haar praten, is er iets dat ik zou kunnen doen dat het minder wordt? Want ik kan er niet zo goed tegen.
Alvast bedankt

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Begrijp je volledig en dat lijkt mij ook moeilijk vervelend.
Probeer haar duidelijk te maken dat het onzinnig en totaal overbodig is om haar cijfers met die van anderen (die van jou in dit geval) te vergelijken.
Mocht ze dat niet in willen/kunnen zien, kun je altijd nog meegeven dat ze niks bereikt met het omlaag halen van anderen. Haar cijfer gaat daar ten slotte niet van omhoog.

Wanneer ze een van beide in gaat zien, zul je in een keer er vanaf zijn.
Maar gezien je verhaal kan dat nog wel knap lastig worden..

Reageer