Vraag

mijn ouders accepteren mijn vriendje niet en dwingt mij het uit te maken!

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Badge

Hoi! Ik zit ergens heel erg mee en heb echt hulp/ideeën nodig om uit deze situatie te komen maar ik kan zelf niks bedenken wie kan mij helpen? 
Ik ben een meisje van 14 en heb al 5 maanden een vriendje van 16 en we zijn dol op elkaar en houden van elkaar… mijn vriendje heeft een hele zware jeugd (gehad) door alles en nog wat voor thuis situaties, een maand terug ging het thuis bij hem weer mis dus stelde mijn oudere voor dat hij voor een korte tijd bij ons als pleegzoon voor hun zou blijven slapen, hij sliep 3 weken in mijn bed met mij en Het was natuurlijk super dat ik bij hem kon zijn maar hij voelde zich er heel rot bij, omdat mijn ouders nogal bijzonder zijn. Als mijn ouders een mening over iets hebben dan is dat de feit volgens hun dus alles wat zei zeggen moeten wij naar luisteren en daar valt niet over te discussiëren. Hij vond het daarom niet fijn bij ons (wat ik begrijpelijk vind want dat vind ik het hier ook niet) dus hij is gewoon terug gegaan naar zijn eigen huis maar mijn oudere vonden dat heel erg… van af dat moment hebben ze gezegd je mag niet meer over de vloer komen bij hem hij mag alleen maar hier komen, dus ja ik dacht prima dan toch zo maar ze bleven maar gemenen dingen over hem zeggen bij mij wat ik aan hem door gaf waar door een haat kwam tussen mijn vriendje en mijn ouders (war ze alleen niet aan elkaar lieten zien) 

Na 1 keer bij mij afgesproken te hebben was het al weer bijna kerst dus wij hadden er al helemaal zin in en besloten keer kadotjes voor elkaar te kopen en die hadden we dus, toen was het eindelijk kerst en was hij jammer genoeg heeel ziek wakker geworden dus kon niet komen al hadden we er enorm veel zin in. Toen hebben mijn ouders gezegd dat hij alleen maar smoesjes maakt en hij gewoon een kater zou hebben (je moet weten dat hij soms bij feestjes dronk en soms rookt wat mijn ouders ook niet okI vonde maar hij had niks op de dag er voor ) dus zeiden ze maak het nu uit dus ik dat gedwongen en huilend doen en hem hem daarna stiekem geappt om te zeggen dat ik het niet uitmaakte maar dat wat ik zei gedwongen te doen werd. Dus tot de dag vsn vandaag (2 weken na kerst) nog wel met elkaar en heb hem 2 keer stiekem gezien maar ik kan niet stiekem naar hem toe want mij ouders stalke me op mijn telefoon waar ik ben en mag dat niet uit zetten… mijn vriendje zegt dit kan niet veel langer zo ik hou echt  van je maar ik wil gewoon bij je kunnen zijn zonder problemen en ii wil dat ook😕

iemand tips pls sorry voor het Lange verhaal. En nee praten heeft geen zin want ze zijn niet over te halen en als ik r over zou beginnen pakken ze mijn telefoon af want ik mag eigenlijk geen cc met hem.


6 reacties

Badge

Haii 

Wat naar dat je een geheime relatie hebt. Hier is een tipcdie dat je misschien kan helpen. Probeer met je ouders te praten en te vragen waarom ze niet willen dat je met hem hebt, maar niet dit vertellen op een boze manier maar met veel begrip.

Hoop dat het werkt

 

Groetjes van mila

 

Reputatie 6
Badge +7

Je ouders willen jou beschermen tegen iemand met een heftig verleden. Geen idee wat dat is maar waarschijnlijk niet dat hij jarenlang surfles kreeg op tropische stranden.  Zijn beschadiging kan jou raken, kwetsen en beschadigen.  En jij hebt geen ervaring om daar mee om te gaan.  Je bent pas 2 jaar in de puberteit, dus pas 2 jaar geen ‘kind’ meer.  Hij al twee keer zo lang en dan ook nog misschien beschadigd.

Badge

Haii 

Wat naar dat je een geheime relatie hebt. Hier is een tipcdie dat je misschien kan helpen. Probeer met je ouders te praten en te vragen waarom ze niet willen dat je met hem hebt, maar niet dit vertellen op een boze manier maar met veel begrip.

Hoop dat het werkt

 

Groetjes van mila

 

Tja dat is een goeie, maar ik weet waarom omdat ze zeggen dat ik beter verdien en ze hem geen goed vriendje vinden...

Badge

Je ouders willen jou beschermen tegen iemand met een heftig verleden. Geen idee wat dat is maar waarschijnlijk niet dat hij jarenlang surfles kreeg op tropische stranden.  Zijn beschadiging kan jou raken, kwetsen en beschadigen.  En jij hebt geen ervaring om daar mee om te gaan.  Je bent pas 2 jaar in de puberteit, dus pas 2 jaar geen ‘kind’ meer.  Hij al twee keer zo lang en dan ook nog misschien beschadigd.

Zo kan je het zien maar hij had geen heftig verleden door zich zelf maar door zijn familie… die problemen zijn al lang opgelost 

Reputatie 1
Badge

hii

Wauw wat erg dat je ouders zo over hem praten. Alleen begrijp ik niet precies waarom jij niet naar zijn huis mag. Kunnen jullie misschien gewoon vrienden blijven en nogsteeds van elkaar houden. Het is misschien wel een moeilijk tip, maar er zijn niet veel keuzes. Of als er weer Corona versoepelingen komen kunnen jullie misschien uitgaan zoals naar de bios, winkelen, zwemmen (bij mooi weer). Gewoon iets doen buiten huis. Dan kunnen jullie 2 a 3 keer per maand afspreken om iets leuks te gaan doen. En dan zien jullie elkaar weer. Alleen is het ook heftig dat je geen cc meer met hem mag hebben. Want dan kon je nog met hem videobellen enzo. Kan je echt niet vragen aan je ouders om tenminste vrienden te kunnen blijven? of tenminste alleen cc te hebben. Zelf vind ik dit ook een moeilijk situatie.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En dat je weer met je vriendje kan zijn.

Veel succes

X lindsay

Hey 

Ten eerste, je ouders kunnen je in geen enkel geval dwingen het uit te maken. Dat zijn alleen dingen die jij kan beslissen. Ze kunnen je adviseren, pushen en nog veel meer, maar nooit de beslissing zelf maken. 

Ten tweede, ik vind het heel nobel van je ouders dat ze je vriendje in huis namen omdat het bij hem thuis niet goed gaat. Dit hadden ze helemaal niet hoeven te doen. Jij wist echter hoe jouw ouders zijn en ook hoe jouw vriendje is, dus je had beter moeten weten en kunnen weten dat het geen goede match zou zijn om samen te wonen. Je ouders zijn daarnaast de baas, het is hun dak, dus jij en je vriendje moeten jullie je er ook zoveel mogelijk aan houden.

Daarbij ten derde, je moet begrijpen dat hoe meer je niet naar je ouders luistert en liegt, regels breekt en dingen 'stiekem' doet, hoe strenger ze zijn op je. Dat zou geen verrassing moeten zijn.

Ik vind het heel vervelend voor je, maar zoals ik het zie, komt de huidige situatie niet door je ouders maar meer door jou zelf. Hoe zal ik het is zeggen... Je bent pas 14. Je kan hopeloos verliefd zijn, zo lijkt het trouwens wel, maar de kans dat dit de jongen voor de rest van je leven is is klein, jullie hebben allebei zo je problemen dus probeer kritisch na te denken over of deze relatie überhaupt nog wel stand zou kunnen houden voor een jaar, of twee jaar. 

Reageer