Vraag

mijn beste vriendin laat mij vallen, heeft iemand advies?

  • 26 July 2019
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy

Ik ben/was al 2 jaar bevriend met mijn beste vriendin (ik noem dr even Eva). We waren heel close in het eerste jaar dat we elkaar kende en we spraken echt wekelijks af. Begin/midden dit jaar is dit een stuk minder geworden. Ze heeft twee nieuwe vriendinnen gemaakt (ik noem hun even Sophie en Noa en ik vond het in eerste instantie helemaal niet erg dat ze nieuwe vrienden maakte). Alleen merkte ik dat ze mij beetje bij beetje mij liet vallen. Ze zei ook tegen mij; sorry als ik je een beetje laat vallen maar Sophie heeft mij nodig omdat ze ruzie heeft Met een paar meisjes uit onze klas. Dit begreep ik ook volkomen maar toen de ruzie over was liet ze mij alleen nog maar harder vallen. Ik merk gewoon dat zij mij ontloopt en dat ik altijd contact moet zoeken met haar. Tijdens de les kijkt ze niet eens om naar mij en is ze alleen maar bezig met Sophie en Noa. Ik was ondertussen ook bezig met nieuwe vrienden maken maar dat zijn dat soort ‘klasgenoot vrienden’. Ik vind het gewoon kapot irritant om elke dag weer het derde wiel te zijn. Laatst had ze ook ruzie Met Noa en Sophie en toen kwam ze wel steeds naar mij toe. Inmiddels is dat weer over en liegt ze volgensmij tegen mij. We hadden afgesproken om te logeren en ze appte mij last minute; ‘sorry Ik kan niet, want mn broertje en vader zijn niet thuis dus ik moet mijn hond uitlaten En het kan niet hier want mijn moeder is heel druk met haar opleiding’. Ik bedoel als je tegen mij gaat liegen kom dan Met een goede smoes!! Tijdens Muziekles had ik ook zo Een ongemakkelijk moment, ik was de vorige les ziek waar ze de groepjes Met elkaar maakte dus ik moet bij een groepje samenvoegen. Ik vroeg dus aan Eva; hey kan ik bij jouw groepje? Ze zei gewoon; nee sorry ons groepje dit vol... dit klinkt echt alsof ik heel erg overdrijf maar op het moment zelf was dit echt heel ongemakkelijk.. mijn docent moest mij toen in hun groepje zetten tegen hun zin. Ik voelde mij echt zo afgewezen, ik kon wel dood de grond zakken!! Ik heb geprobeerd om iets leuks Met zijn tweeen te boeken om weer Met ons tweeen iets leuks te doen dus had ik voorgesteld om naar een concert te gaan en toen vroeg ze gelijk Noa en Sophie er bij. Ik vind het gewoon irritant om elke dag hun zo close te zien terwijl ze mij gewoon negeert. Ik heb ook niet de ballen om dit in haar gezicht te vertellen. Ik heb nog nooit iemand geconfronteerd met mijn gedachtes/gevoelens. Het is ook zo random om nu opeens aan haar te vertellen midden in de zomervakantie. Ik zat er gewoon een tijdje mee en ik wou het even ergens kwijt. Ik weet echt niet wat ik met deze gevoelens moet doen...

tips/advies is altijd welkom
xxx

3 reacties

Hey, hallo,

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. En ik heb geen tips, of eigenlijk wel.

Je kunt het recht in haar gezicht vertellen, maar dat heeft geen zin. Je zult haar alleen kwetsen, denk ik. Aan alles komt een einde, en dat moet je accepteren zonder boos te worden op haar. Mensen groeien soms uit elkaar. Ik had een keer iemand die ik heel aardig vond, waar ik veel mee omging en waar ik verliefd op was, maar we kregen ruzie. Jammer dat we daardoor geen vrienden meer waren, en elkaar nu nooit meer spreken, maar het zat eraan te komen. Het was beter geweest om de ruzie te omzeilen en gewoon minder met haar om te gaan. Dat moet jij doen, denk ik. Ga minder met haar om, zodat jullie in ieder geval vrienden blijven en jullie geen levenslange ruzie krijgen en elkaar voor eeuwig negeren. Misschien groeien jullie weer naar elkaar toe, wie weet.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam


Hmm ik vind het gewoon jammer dat ze niet eerlijk is tegen me, ze was echt mijn aller beste vriendin. Ik heb tijd en moeite gestopt in deze vriendschap. We gaan dus in oktober ook nog in een concert. Ik weet niet wat ik daar ook aan moet doen. Waarschijnlijk zijn we over 3 maanden dus helemaal niet meer bevriend.. ik probeer ook nieuwe vrienden te maken maar ik ben soms gewoon een beetje awkward ofzo. Maarja bedankt voor je reactie!❤️

Reputatie 4
Badge +5

Jeetje! Wat erg! Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ik kan mij indenken dat jij dit heel erg vindt. Gelukkig ben je zo dapper om dit met ons te delen. Als je hier lang mee blijft zitten, adviseer ik je toch om contact op te nemen met De Kindertelefoon. Zij kunnen jou adviseren en naar jou luisteren!

Zoek vooral afleiding en probeer hier minder aan te denken!

Hopelijk kun je wat met deze tips!
:heart: Daniël

Reageer