Vraag

Meiden

  • 20 August 2019
  • 4 reacties
  • 356 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik ben een jongen 14 jaar.

in deze vakantie is het al meerdere keren voorgekomen dat meisjes opeens random hoi zeggen tegen mijn zeggen ik geef wel even een voorbeeld. vandaag was ik in Rotterdam in de dierentuin. Ik was met mijn opa oma en broertje. ik wilde ergens in om foto's te maken maar mijn opa en oma waren moe dus ik ging alleen. Ik maakte daar foto's en ik liep langs 2 meiden op een bankje, 1tje zij er hoi en ik dacht ze heeft het vast tegen iemand anders, maar toen zij het ander mijsje ook hoi en ik zij toen hoi terug en ze begonnen een beetje te giegelen. ik liep verder. en op vakantie in Frankrijk gebeurde ook zoiets ik liep langs een groep meiden die ook opeens hoi zijden en later op de avond nog een keer maar toen begonnen ze een heel gesprek. En de ochtend daarna weer een ander meisje maar deze keer alleen en zij ook opeens hoi.

Maar mijn vraag is dit iets goeds of is het juist van hij is raar.
Alvast bedankt.

4 reacties

Hey,

Ik ben geen meisje en kan hier dus geen DUIDELIJK antwoord opgeven, wel heb ik online wat 'onderzoek' gedaan voor je.

https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/97431/beginnen-meiden-giechelen-hoi-terug/

Hier wordt verklaard hoe het mogelijk is dat een meisje, die je wel of niet kent, hoi tegen je zegt en als je hoi terug zegt of niet, giechelen. Dat kan komen omdat ze over je aan het roddelen waren en dat ze dan tegen elkaar zeggen: 'Oh, hij komt in de buurt, doe normaal!' Dan zegt er één of meer uit paniek 'Hoi!' en als je dan weg bent, moeten ze lachen.

https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1848295

Hier is een heel groot topic en de reacties kun je lezen. Voor mij zijn het er te veel, maar ik heb zien langskomen dat ze met dat 'hoi' gewoon 'hoi' bedoelen. Als meiden zich vervelen, zeggen ze maar 'hoi' tegen leeftijdsgenoten. Het zou kunnen dat ze je 'aantrekkelijk' vonden, maar bij meiden geldt meestal eerder dat je gewoon dezelfde leeftijd had en een jongen was. Je uiterlijk vinden meiden minder belangrijk dan de meesten denken. Ik werd ook wel eens aangesproken met een willekeurig 'hoi'.

Ook lees ik dat ze je misschien voor een ander aanzagen. Mij is dit ook wel eens gebeurd, best vaak, eigenlijk, in m'n hele leven bij elkaar opgeteld. Dan zeggen ze: 'Hey, dat is [naam]. Hey, [naam]!' 'Of is dat hem niet?' zegt de ene meid dan tegen de andere. 'Weet ik niet...'

Ik denk dat het bij jou een combinatie van factoren is, zoals vaker het geval. Je bent misschien wat aantrekkelijker, of aparter, dat valt moeilijk te zeggen, maar ook dat aparte wordt in ieder geval niet als iets negatiefs gezien. Anders spraken ze je juist niet aan. Sommigen vinden mensen met een eigen stijl juist leuk.

Ook kom je vaak op plaatsen met veel mensen, bij de dierentuin zijn een heleboel mensen. Op die openbare plekken vervelen meiden zich ook wel misschien, en als je dan een leeftijdsgenoot bent en alleen bent, zeggen ze 'Hoi!'.

En het zou ook kunnen dat je er juist standaard uitziet, zodat mensen je aanzien als een ander, maar dat hoop ik niet voor je, haha.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey Potter

Je vraagt je af waarom meisjes op willekeurige momenten 'hoi' tegen je zeggen. Hoewel tieners best ingewikkeld zijn en ze elk wel een andere reden voor hun 'hoi' zouden kunnen hebben, zal ik proberen wat inzicht in ze te bieden. Hier zijn enkele voorbeelden.

Als ik een kalme ruimte binnenga waar slechts één of enkele personen zitten, zeg ik meestal iets van 'hoi' of 'goeiedag' om de stilte te doorbreken. Het idee van een stille ruimte binnen te lopen en de hele tijd zwijgend bij elkaar te zitten, lijkt me vrij ongemakkelijk. Een eenvoudige begroeting kan die spanning grotendeels voorkomen.

Veel tienermeisjes giechelen weleens. Zoals Geen_Naam zei, zou het kunnen dat ze net besproken hadden hoe aantrekkelijk ze je vonden, of deed je ze denken aan een jongen die ze in het verleden kenden. In dat laatste geval zou het kunnen dat ze 'hoi' zeggen om te kijken of jij hen herkent. Wanneer jij hen niet blijkt te herkennen, zou het kunnen dat ze hierom gaan giechelen.

Groetjes
Kenshin
Badge

Ik ben een meisje, 

Ik doe het als ik bijv.  oogcontact maak dan wordt ik onzeker en uit vriendelijkheid zeg ik dan hoi...Natuurlijk kan dit bij iedereen anders zijn bij mijn vriendin is het (meestal) als ze iets aan je merkt (bijv. Mooie ogen ofzo) bij een ander is het gewoon voor de lol….meiden doen dit dus ook door onzekerheid en/of ongemakkelijkheid het gebeurt ook omdat je op iemand lijkt en dat verwarren ze dan dus stel jij lijkt op een klas genoot van mij en ik roep heel enthousiast hoi dan komt het daardoor iniedergeval het is niet vreemd als je het overkomt. Dus ja ik hoop dat je het nu een beetje snapt. Doegg

Reputatie 3
Badge +1

Het kan zijn dat ze proberen contact te krijgen of ze zeggen gewoon hoi

 

Als het contact is moet je zelf beslissen of je dat wilt bijvoorbeeld of je een vriend/vriendin hebt of je ze leuk vind enzo 

Reageer