Vraag

Mag ik een relatie hebben met een jongen van 20?

  • 18 January 2020
  • 9 reacties
  • 513 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Haii,

Ik ben een meisje van 14 en heb al ongeveer anderhalf jaar contact met een jongen online, hij wist aan het begin niet hoe oud ik was, en ik zie er best wat ouder uit dan ik ben. Dus toen hij fotos van mij zag dacht hij dat ik 16 was. We hebben veel gechat en uiteindelijk leerde we dus dat hij 6 jaar ouder is dan mij.

 

We vinden elkaar alleen wel erg leuk en hebben nu al een paar maanden online een relatie (onze ouders weten van niks). Nou weet ik dat we natuurlijk geen seks mogen hebben. Maar wat mag wel? Tongen? Zoenen? Kussen? Waar ligt die lijn? Of mogen we helemaal geen relatie hebben?

 

Xxx meisjeano


9 reacties

Hallo Meisjeano14 :)

Het is volgens de wet niet toegestaan aangezen hij meerderjarig is. Ik vindt het persoonlijk zelf ook niet echt verstandig aangezien hij natuurlijk ouder is en het is niet verstandig aangezien jullie online elkaar hebben ontmoet en hij kwade bedoelingen kan hebben.

-Dr8gon99

Ik zou dit aanbod lekker laten varen. Jullie zitten mentaal totaal op een ander niveau en zeg eerlijk van moet een 20 jarige met zo jong ding? 

Reputatie 3
Badge +3

Seks met deze dude zou illegaal zijn, en ik zou er op straat heel gek tegenaan kijken als ik iemand van 14 met 20 zou zien. Dit is niet bedoeld om je te dissen ofzo, maar heb je deze gast ooit in het echt gezien? Hoe weet je zeker dat hij echt goede bedoelingen heeft? En dit komt misschien hard over, maar kan hij niemand vinden van zijn eigen leeftijd? Ik begrijp dat de jongens uit je klas kwallen zijn en super onvolwassen, maar ik zou dit aanbod zoals phre4kje hierboven zei niet aannemen. 

 

 

Haii!!

 

Ik snap dat het volgens de wet verboden is, maar het mag toch wel als je zelf ermee instemt? 
 

Toch ben ik het wel eens met de andere reacties, hij is wel friggin 20, misschien niet eens! Denk ook na dat het misschien ook gewoon een of andere man van 60 is die gewoon een meid wil verkrachten ofzo! (Weet ik veel) 

Ik zou zeker op deze leeftijd het gewoon houden op mensen die je in het echt kent!! 
 

Good Luck!!

 

Groetjes Girl (ben ook 14)

Hey, 

Ik snap de mening van de reacties hierboven erg goed. Zelf denk ik echter dat als jullie elkaar allebei heel erg leuk vinden, het best kan. 

Als ik jou was, zou in een keer met hem afspreken, zodat je hem in het echt kan zien. Maar dat moet je niet zomaar doen! Hier een paar dingen waar je op moet letten:

- Je moet eerst een keer gefactimed hebben zodat je zeker weet dat hij het is 

-Als je afspreekt, doe dat dan op een openbare, redelijk drukke plek (ergens in de stad ofzo, en dat jullie dan wat gaan drinken ergens), en neem de eerste keer iemand mee die kan kijken of het allemaal goed gaat. Als je op een openbare plek blijft kan dit persoon later weer weggaan. 

-Als je afspreekt, dan moet je de eerste keer niet naar zijn huis toegaan. Als je dat later toch wilt doen, moet je iemand meenemen die kijkt of het allemaal veilig is. Dit persoon kan mee naar binnen gaan, maar dit persoon kan ook buiten naar zijn huis kijken en kijken of je niet wordt gekidnapped. Als je het laatste doet, zou ik een tijd afspreken waarop je weer buiten komt. Als je dan niet rond dje tijd buiten komt, moet het wachtende persoon actie ondernemen.

- Bij de dates die jullie hebben; altijd blijven opletten wat hij doet en je niet laten verblinden door liefde! Liefde maakt namelijk heel blind. 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en succes! 

Xx

Heey bedankt voor de reacties allemaal! Om nog wat dingen op te helderen: live facetimen doen we nooit, maar we hebben al wel vaak filmpjes gestuurd naar elkaar (ook waarin hij specifiek dingen doet die ik vroeg zodat ik weet dat hij echt is). Hij heeft ook gezegd dat als we afspreken hij wel naar mij komt en we gewoon openbaar eerst kunnen ontmoeten want hij snapt ook wel dat het wat raar is.

 

Aan het begin toen ik ontdekte hoe oud hij was vond ik het ook wel raar, maar we kunnen echt wel heel gezellig praten dus we merken niet veel van het leeftijdsverschil. En omdat we nu al zo lang praten betwijfel ik of hij het slecht bedoeld.

 

ik zit nu meer nog met, als we afspreken en we ontmoeten ergens openbaar, is het illegaal om dan bijvoorbeeld hem een kus te geven of met hem te zoenen? Ik snap dat seks een stuk verder is en dat dat zeker illegaalis, maar waar ligt dan de lijn?

 

hoop op nog meer reacties!

xxx

Dusss ik ben 15 en ik heb ook een vriend van 20, mijn ouders wisten het eerst ook niet(tot een week geleden ging totaal mis) maar vanaf je 16e is het  in principe  niet meer illegaal om seks te hebben met een meerderjarige. Zorg dus dat hij 100% te vertrouwen is. Niet persee veel mensen zullen jullie leeftijdsverschil meteen merken(ik weet niet hoe jullie eruit zien) maar je kan elkaar een kusje geven in het openbaar of zoenen niks aan de hand. Ik snap je, ik ben al een aantal keer bij mijn vriend thuis geweest en het gaat heel erg goed, we hebben al bijna 4 maanden. Maar toen mijn ouders erachter kwamen waren ze heel erg boos en is mijn telefoon afgepakt ook kennen ze hem helemaal niet en willen ze hem ook niet leren kennen wat heel erg rot is want het breekt mijn hart dat ik niet met hem samen mag zijn van mijn ouders.  Ik zal zeggen er is niks raars aan en het is ook niet verkeerd. 

Reputatie 1
Badge +1

De wet zegt alleen wat over seks. Jullie zouden wel een relatie aan kunnen gaan, alleen dus geen seks hebben. Sommige mensen spreken pas van seks als er vaginale penetratie optreedt, terwijl andere het al vinden wanneer je een meisje haar borsten aanraakt, daar kan ik dus geen schatting bij maken. Voor de mensen die zeggen dat ze totaal niet op dezelfde mentale lijn zitten moeten ff hun kleppen dicht smijten, want dat kan je niet voor een ander bepalen. 

Badge

Mijn ouders hebben een leeftijdsverschil van 20 jaar. Maar goed, ze zijn wel allebei volwassen. Ik denk, dat het wel oké is, met hem verkering te hebben, maar ik zou nog een tijdje wachten, tot je hem ontmoet. Dan zou. je het waarschijnlijk ook je ouders moeten vertellen.

Reageer