Vraag

lust of liefde?


  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy,

Ik heb nu al ruim 3 maanden een vriend. Hiervoor heb ik echt een rot relatie achter de rug. Mijn ex is 3x vreemd gegaan in de relatie en toen heb ik uiteindelijk op 2 januari er een punt achter gezet. Dat betekend dat er maar 1 maand tussen mijn ex en mijn huidige vriend zat. Persoonlijk vond ik het wat te snel gaan, maar vond mijn vriend toch erg leuk dus heb die zorgen van me afgeschoven en ben er gewoon voor gegaan. Mijn vriend heeft me toen echt laten zien dat er ook goede jongens zijn in de wereld. Helaas was hij seksueel al wat meer actief en heb ik mij (na wat aandringen van hem) in mee laten slepen. Ik heb hem nu al sinds 20 maart niet meer gezien , omdat hij niet van zijn moeder mag afspreken i.v.m corona. Hij deed sinds die tijd ook erg afstandelijk op app en wilde niet meer met mij bellen. Totdat ik gister een bericht kreeg met dat hij veel heeft nagedacht. Daar kwam uit dat hij mij meer had gezien als lust object dan zijn vriendin, maar hij er vanaf nu wel echt voor wilt gaan en wilt uitvogelen of hij me echt leuk kan vinden. Dit heeft mij erg geraakt maar heb gister hem terug bericht dat ik het begrijp en hem wil helpen met het uitzoeken van zijn gevoelens. Ik heb hier spijt van, want ik wil geen seks object zijn of alleen voor de lust. Ik weet alleen niet hoe ik het hem duidelijk kan maken want wil hem absoluut niet kwijt. We waren altijd al hele goede vrienden en zitten ook in dezelfde vriendengroep. Ik heb ook niet het gevoel dat ik hier met vrienden over kan praten, omdat al mijn vrienden ook vrienden zijn met hem. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Help me aub…

xxx


24 reacties

Hoi,

 

Vervelend dat hij je als een lustobject heeft gezien. Dit hoort niet. Gelukkig wilt hij hier iets aan veranderen. Maar dit heeft wel tijd nodig. 

Wat je kan doen,

Het (voor een tijdje) uitmaken. Zodat hij erover kan nadenken en jij niet aan het lijntje wordt gehouden. Blijf gewoon goede vrienden en spreek bijvoorbeeld met hem af wanneer hij dit weer mag. Zodat je hem niet kwijtraakt. Door het afspreken zonder relatie leert hij je misschien ook wel beter kennen, dan als hij de hele tijd met seks bezig is.

Of wat je ook kan doen als je het echt niet wilt uitmaken, voor een tijdje afstand van elkaar nemen. Nu dat hij toch niet mag afspreken is dit eigenlijk de perfecte gelegenheid. Een tijdje geen contact, dus ook niet appen of bellen etc. Hij kan dan goed nadenken over wat hij nou eigenlijk wilt. 

 

Ik hoop eigenlijk dat je het uitmaakt en het ook echt uit blijft. Een jongen hoort je niet als een seksobject te zien. Maar goed dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Jort

Badge

Hee, is eigenlijk niet fijn wat ie heeft gedaan, mr hij is wel eerlijk nu tegen je, miss d8 hij dat ie je leuk vond en dat hij nu twijfelt, het kan zijn dat ie je toch niet meer leuk vind en dat zou je moeten accepteren, het is nog stommer als je een relatie hebt die niks betekent, het komt allemaal wel goed, denk er mr rustig ovr na, en wat je zelf het fijnst vind na dit, en dat hoort hij ook te accepteren!!

@jort_  bedankt voor je reactie! Ik heb laatst nog een keer met hem gepraat. Ik heb toen aangegeven dat ik er gekwetst ben door wat hij heeft gedaan en dat ik er (tijdelijk) een punt er achter wil zetten. Hij werd toen erg boos, omdat ik dit volgens hem niet kon maken tegenover hem. Ik schrok zo dat ik mijn woorden heb terug genomen. Nu  hangt er een erg gespannen sfeer tussen ons en dat vind ik al helemaal niet chill. Hij heeft me laatst ook weer om (naakt)foto’s ondanks hij weet dat ik dat gewoon niet stuur. Ik weet niet meer wat ik kan/moet doen….

@Meisje9876 bedankt voor je reactie!

Reputatie 1
Badge

@jort_  bedankt voor je reactie! Ik heb laatst nog een keer met hem gepraat. Ik heb toen aangegeven dat ik er gekwetst ben door wat hij heeft gedaan en dat ik er (tijdelijk) een punt er achter wil zetten. Hij werd toen erg boos, omdat ik dit volgens hem niet kon maken tegenover hem. Ik schrok zo dat ik mijn woorden heb terug genomen. Nu  hangt er een erg gespannen sfeer tussen ons en dat vind ik al helemaal niet chill. Hij heeft me laatst ook weer om (naakt)foto’s ondanks hij weet dat ik dat gewoon niet stuur. Ik weet niet meer wat ik kan/moet doen….

Ok, ik ga je moeten vertellen wat het laatste is dat je wil horen:  Maak het uit! Die guy dwingt je om een relatie te houden, het is JOUW keuze, ok het is JOUW keuze, een relatie komt van 2 kanten. Hij wil en jij niet, lijkt me duidelijk toch. Nou moet je niet zo boos tegen hem zijn als ik nu doe maar maak hem dit duidelijk: Je wil geen seksobject zijn, je wilt op deze manier geen relatie, HIJ moet veranderen. Ik wil je heel erg graag helpen. Stuur hem een appje, dan kan hij je niet forceren en dit is makkelijker, zeg hierin GEEN sorry want het spijt je immers niet toch? Sta gewoon je vrouwtje en maak hem deze boodschap goed duidelijk, wat hij doet is absoluut NIET oke. 

Ik hoor graag hoe het ging, groeten van een jongen (niet alle jongens zijn zo, hou dat in je achterhoofd)

ps: doe hiermee wat je wil he, dit is een  ADVIES, laat je nooit dwingen, door mij niet en door je vriendje niet!!

Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit een verkeerde jongen met verkeerde bedoelingen is. Maak het inderdaad via app uit en zorg ervoor dat je hem zo weinig mogelijk ziet. Als hij je lastig blijft vallen kan je naar de politie gaan.

 

@jort_  bedankt voor je reactie! Ik heb laatst nog een keer met hem gepraat. Ik heb toen aangegeven dat ik er gekwetst ben door wat hij heeft gedaan en dat ik er (tijdelijk) een punt er achter wil zetten. Hij werd toen erg boos, omdat ik dit volgens hem niet kon maken tegenover hem. Ik schrok zo dat ik mijn woorden heb terug genomen. Nu  hangt er een erg gespannen sfeer tussen ons en dat vind ik al helemaal niet chill. Hij heeft me laatst ook weer om (naakt)foto’s ondanks hij weet dat ik dat gewoon niet stuur. Ik weet niet meer wat ik kan/moet doen….

Ok, ik ga je moeten vertellen wat het laatste is dat je wil horen:  Maak het uit! Die guy dwingt je om een relatie te houden, het is JOUW keuze, ok het is JOUW keuze, een relatie komt van 2 kanten. Hij wil en jij niet, lijkt me duidelijk toch. Nou moet je niet zo boos tegen hem zijn als ik nu doe maar maak hem dit duidelijk: Je wil geen seksobject zijn, je wilt op deze manier geen relatie, HIJ moet veranderen. Ik wil je heel erg graag helpen. Stuur hem een appje, dan kan hij je niet forceren en dit is makkelijker, zeg hierin GEEN sorry want het spijt je immers niet toch? Sta gewoon je vrouwtje en maak hem deze boodschap goed duidelijk, wat hij doet is absoluut NIET oke. 

Ik hoor graag hoe het ging, groeten van een jongen (niet alle jongens zijn zo, hou dat in je achterhoofd)

ps: doe hiermee wat je wil he, dit is een  ADVIES, laat je nooit dwingen, door mij niet en door je vriendje niet!!

Dat was inderdaad het laatste wat ik wilde horen, want hij is echt de eerste jongen waar ik echt van hou (ondanks dat ik al meerdere relatie heb gehad). Ook zit hij in de vriendengroep dus blijf hem sowieso nog vaak tegen komen, want we gaan bijna elk weekend uit (in niet corona tijd). Ik heb hem laatst wel geappt dat ik liever vrienden wilde zijn, maar toen stond hij jankend voor mijn deur omdat hij spijt had. Ik ben daar erg zwak voor… Dus het is nog steeds aan. Hij heeft ondertussen niet meer om naaktfoto’s gevraagt enzo dus het gaat wel de goede kant op maar weet niet of ik dit nog wil. Enige probleem is dat ik mijn vrienden ook kwijt raak als hij over mij dingen gaat zeggen (die misschien niet waar zijn). Ik ben gewoon heel erg bang...

Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit een verkeerde jongen met verkeerde bedoelingen is. Maak het inderdaad via app uit en zorg ervoor dat je hem zo weinig mogelijk ziet. Als hij je lastig blijft vallen kan je naar de politie gaan.

 

Ja dat zo weinig mogelijk zien gaat hem niet worden, want we zitten in dezelfde vriendengroep. Ook samen op school en we zijn echt het ‘power couple’ van school dus de link tussen ons twee blijft gelegd worden helaas. 

Oke ja dan wordt het lastig inderdaad. Weten je vrienden van de situatie af? En ik snap dat je het echt niet wilt horen, maar dit is absoluut geen goede jongen. Hij ziet/zag je als een lustobject en hij vraagt om naaktfoto's. Dit is niet wat een vriendje hoort te doen. Ik heb zelf ook een vriendin en ik zou het niet eens durven om naaktfoto's te vragen.

Als je vrienden het nog niet weten zal ik ze de situatie vertellen en het toch uitmaken. Blijf bij je punt en val niet terug bij hem. Hoe moeilijk het ook is. Hij is je aan het manipuleren.

 

Oke ja dan wordt het lastig inderdaad. Weten je vrienden van de situatie af? En ik snap dat je het echt niet wilt horen, maar dit is absoluut geen goede jongen. Hij ziet/zag je als een lustobject en hij vraagt om naaktfoto's. Dit is niet wat een vriendje hoort te doen. Ik heb zelf ook een vriendin en ik zou het niet eens durven om naaktfoto's te vragen.

Als je vrienden het nog niet weten zal ik ze de situatie vertellen en het toch uitmaken. Blijf bij je punt en val niet terug bij hem. Hoe moeilijk het ook is. Hij is je aan het manipuleren.

 

Ja, plot twist : Hij heeft het gister uitgemaakt. Ik ben kapot. Ik mag het niet aan mijn vrienden vertellen van hem… dus heb geen enkele vorm van steun.  Alleen gister op werk heb ik het gezegd omdat ik bijna stond te janken toen ik zn lievelings pizza maakte, oeps :sweat_smile:. Ergens weet ik dat het beter is, maar het doet wel veel pijn.. We bellen veel met de vriendengroep maar mag van hem niet meedoen tot ik stop met janken anders zou het opvallen. Ik weet niet zo goed wat te doen, maar heb ook niet echt veel zin om blij in de groep rond te lopen. Bedankt nog voor het advies! 

Ah wat naar en vervelend voor je.  Maar gelukkig is dit wel het beste voor jou. Ik vind het alleen heel raar dat je het er niet met je vrienden over mag hebben. Als ik jou was zal ik dat eigenlijk juist doen, zo kunnen je vrienden ook zien wat voor rare jongen het is en laat je zien aan hem dat je niet bang voor hem bent en niet naar hem luistert. Sterkte!

 

Ja heb het gister toch maar aan mijn vrienden verteld. Dat heeft wel opgelucht, maar wilde hem niet zwart maken. Dat kan ik gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Alleen vandaag had ik met een (jongen) vriend afgesproken (heb niet zoveel vrouwlijke vrienden). Maar dat vond mn ex dan wat minder. Hij heeft me de hele tijd geappt en als ik niet reageerde werd hij boos enzo. Hij zei ook dat hij die vriend wat ging aan doen als hij mij met een vinger aanraakte. Ik heb het meeste genegeerd… maar het was wel lastig want wil hem gewoon geen pijn doen. Nu heeft hij ook in de vriendengroep gegooid dat ik niet zielig was omdat ik alweer aan het daten ben, maar het was alles behalve een date. Gewoon vriendschappelijk afspreken, maar dat begrepen ze niet. Dus heb nu geen vrienden en geen vriend meer….

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Hij wordt met de dag raarder... Ik heb het idee dat dit nog maar het begin is van alles wat nog komen gaat. 

Blokkeer hem op alles, vertel het aan mensen die je echt vertrouwt en als het kan naar een andere school, maar dit zal wel lastig zijn. Zorg er echt voor dat je zo weinig mogelijk met hem te maken hebt.

En wat betreft je vrienden, ik vind het heel erg rot voor je, maar dit zijn geen echte vrienden. Gelukkig heb je nog een beste vriend en zullen er vast nog wel meer mensen zijn waar je het goed mee kan vinden en die je kan vertrouwen. Trek je niks aan van hem en ga alsjeblieft om met wie jij dat wilt.

 

Jort

 

Hij wordt met de dag raarder... Ik heb het idee dat dit nog maar het begin is van alles wat nog komen gaat. 

Blokkeer hem op alles, vertel het aan mensen die je echt vertrouwt en als het kan naar een andere school, maar dit zal wel lastig zijn. Zorg er echt voor dat je zo weinig mogelijk met hem te maken hebt.

En wat betreft je vrienden, ik vind het heel erg rot voor je, maar dit zijn geen echte vrienden. Gelukkig heb je nog een beste vriend en zullen er vast nog wel meer mensen zijn waar je het goed mee kan vinden en die je kan vertrouwen. Trek je niks aan van hem en ga alsjeblieft om met wie jij dat wilt.

 

Jort

 

Ja, hij was in onze relatie nooit zo. Oke hij had wel een duidelijke mening en we deden wat hij wilde, maar ik vind dat vaak wel oke. Ik had hem geblokkeerd op alles, maar dan weet hij me wel via via te bereiken. Hij wilt nog een kans als een vriend, maar heb hem ook gezegt dat ie dat nu heel erg aan het verpesten is. Hij wilt me nog 1x in het echt zien en daarna laat hij me met rust, maar neem iemand mee als ik hem ga ontmoeten. Het zijn opzich veder wel goeie vrienden maar nog beter vrienden van hem. Zodra hij wat zegt slechts zegt over iemand dan hebben we allemaal haat aan diegene…. 

Irritant ventje is het. Beloof me echt dat je iemand meeneemt want ik weet niet waar hij toe in staat is. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. 

Irritant ventje is het. Beloof me echt dat je iemand meeneemt want ik weet niet waar hij toe in staat is. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. 

Dat beloof ik!! Ik ben er ook erg benieuwd voor…. I’ll keep you updated 

oke gister was dan eindelijk de dag. We hebben elkaar gezien in een openbare plek. In het begin zei hij niks en ik kan daar niet zo goed tegen dus begon ik met praten over random dingen. Hij reageerde erg droog erop. Na een tijdje praten gaf ik de hoop op en toen vroeg hij ‘wat is er aan de hand?’  want ik praat altijd. Dus ik even uitleggen dat ik het opgaf om nog een zinnig gesprek te beginnen. Toen zei hij ‘Ik was gewoon heel erg aan het genieten ‘ dus ik zo waarvan? zegt hij ‘het geluid van je stem, hoe je beweegt, hoe je super random dingen bedenkt waar normaal niemand over praat’. Ik was best wel geschrokken, want hij vond me toch niet leuk? Daarna gingen we op ‘ons’ bankje zitten. We zeiden vrij weinig maar de aanwezigheid van elkaar was erg fijn. Totdat hij een arm om me heen legde en zei ‘het komt wel weer goed . ben je oke? ‘. Ik was alles behalve oke dus ik nee en toen confronteerde ik hem met wat hij me allemaal heeft aan gedaan de afgelopen dagen. Hij begon te huilen (doet hij normaal nooit zo in openbaar). Ik voelde me beetje schuldig maar was wel blij dat ik het heb gezegd. Ik heb hem getroost terwijl ik ook wat tranen wegveegde want er is zoveel gebeurd afgelopen maanden. Het leek alsof er toen eindelijk een moment rust was in mijn hoofd om het los te laten en al mijn emoties te laten gaan.  Er waren 1000 kansen dat hij me had kunnen zoenen, maar hij zei ‘ik zou je zo graag willen zoenen, maar ik wil dit keer iets echt beginnen’ Daarna hebben we nog een heel goed gesprek gehad. En het voelde wel terecht en eerlijk. Er werden dingen gezegd die minder leuk waren maar wel waar en dat vind ik erg belangrijk. Ook was er weinig fysiek contact en kon hij me nog steeds vertellen hoe leuk ie me vind. Ook als we niet fysiek contact hadden. Hij miste me erg in de afgelopen tijd en hij denkt dat hij daardoor ff ontspoord was. En ofcourse maakt dit niet alles goed en dat heb ik ook gezegd, maar zie al wel wat verbeteren. Maakt me niet of het nou als vrienden of in een relatie is. Nog heel erg bedankt voor het helpen!!

 

xxx

 

 

Oke ik vertrouw hem nog steeds niet echt. Maar goed ik ken hem natuurlijk ook niet echt en ik weet niet hoe hij is. Ik wil je wel waarschuwen, pas goed op. De dingen die hij heeft gedaan zijn echt niet oke. Vind het ook wel een beetje raar dat hij je eerst zwart ging maken bij je vrienden, dat je tegen niemand mocht zeggen dat het uit was, dat je niet mocht huilen en nu zegt hij dat hij je leuk vindt? Als hij je echt leuk had gevonden had hij dat nooit gedaan.

Reputatie 1
Badge +4

heyy,

Ik heb nu al ruim 3 maanden een vriend. Hiervoor heb ik echt een rot relatie achter de rug. Mijn ex is 3x vreemd gegaan in de relatie en toen heb ik uiteindelijk op 2 januari er een punt achter gezet. Dat betekend dat er maar 1 maand tussen mijn ex en mijn huidige vriend zat. Persoonlijk vond ik het wat te snel gaan, maar vond mijn vriend toch erg leuk dus heb die zorgen van me afgeschoven en ben er gewoon voor gegaan. Mijn vriend heeft me toen echt laten zien dat er ook goede jongens zijn in de wereld. Helaas was hij seksueel al wat meer actief en heb ik mij (na wat aandringen van hem) in mee laten slepen. Ik heb hem nu al sinds 20 maart niet meer gezien , omdat hij niet van zijn moeder mag afspreken i.v.m corona. Hij deed sinds die tijd ook erg afstandelijk op app en wilde niet meer met mij bellen. Totdat ik gister een bericht kreeg met dat hij veel heeft nagedacht. Daar kwam uit dat hij mij meer had gezien als lust object dan zijn vriendin, maar hij er vanaf nu wel echt voor wilt gaan en wilt uitvogelen of hij me echt leuk kan vinden. Dit heeft mij erg geraakt maar heb gister hem terug bericht dat ik het begrijp en hem wil helpen met het uitzoeken van zijn gevoelens. Ik heb hier spijt van, want ik wil geen seks object zijn of alleen voor de lust. Ik weet alleen niet hoe ik het hem duidelijk kan maken want wil hem absoluut niet kwijt. We waren altijd al hele goede vrienden en zitten ook in dezelfde vriendengroep. Ik heb ook niet het gevoel dat ik hier met vrienden over kan praten, omdat al mijn vrienden ook vrienden zijn met hem. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Help me aub…

xxx

Hallo 

Rot voor je dat hij je zo zag maar misschien passen jullie niet bij mekaar als relatie maar meer als vrienden.

En als hij je per se wilt voor sex kunnen jullie ook nog altijd Friends with benefits zijn.

@Sexylizzard  bedankt voor je reactie! fwb zit er alleen voor mij niet in

@jort_  Daar heb je zeker een punt. Ik ben daardoor ook erg door de war.  Nu roept hij weer dat het beter is om vrienden te blijven. Ik heb hem gevraagd een kant te kiezen zodat ik het kan afsluiten. Ik krijg morgen hier meer over te horen … I’ll keep you updated 

Reputatie 3
Badge +1

@Anoniemxxx_  heyy ik had zojuist het  allemaal gelezen. En ik weet niet wat ik van die jongen moet vinden. Ik zou graag weer een update willen weten 

<3

@Anoniemxxx_  heyy ik had zojuist het  allemaal gelezen. En ik weet niet wat ik van die jongen moet vinden. Ik zou graag weer een update willen weten 

<3

Uhmm.. ja het is erg lastig. We houden nog heel veel van elkaar, maar in deze tijd is een relatie erg moeilijk. We spreken wel bijna elke week af en dan is het erg gezellig. Vorige week hebben we besloten het langzaam aan te doen en zonder druk van de vriendengroep. Niemand die het weet en dat helpt heel erg, want de eerste x werden we erg gepusht door mensen van school omdat we zo leuk waren samen. Nu doen we het langzaam aan en beginnen we langzaam te daten. Ik weet nog niet wat eruit gaat komen maar het voelt al stukke beter 

 

xxx

@Anoniemxxx_  heyy ik had zojuist het  allemaal gelezen. En ik weet niet wat ik van die jongen moet vinden. Ik zou graag weer een update willen weten 

<3

Uhmm.. ja het is erg lastig. We houden nog heel veel van elkaar, maar in deze tijd is een relatie erg moeilijk. We spreken wel bijna elke week af en dan is het erg gezellig. Vorige week hebben we besloten het langzaam aan te doen en zonder druk van de vriendengroep. Niemand die het weet en dat helpt heel erg, want de eerste x werden we erg gepusht door mensen van school omdat we zo leuk waren samen. Nu doen we het langzaam aan en beginnen we langzaam te daten. Ik weet nog niet wat eruit gaat komen maar het voelt al stukke beter 

 

xxx

Keep us updated!

Reageer