Liefde maakt me kapot

• 4 september 2017
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo iedereen,
Afgelopen jaar was over het algemeen een leuk jaar voor mij. Echter word ik niet gelukkig van de "liefde".
Ik ben dit jaar tot nu toe op 2 meiden echt verliefd geweest. Er zit nu een derde meisje aan te komen waar ik nu iets voor voel.
Het contact met het eerste meisje is tragisch ten einde gelopen. Hier heb ik nu nog steeds last van.
Het 2e meisje was veelbelovend. Iedereen in mijn omgeving zei dat ze echt verliefd op me was. Zelfs mijn ouders zeiden dat het overduidelijk was. "Duidelijker gaat het niet worden", zeiden ze. Helaas liep ook dit niet goed af. Het meisje was er nog niet klaar voor, en wilde daarna ook geen contact meer.

Jullie kennen het gevoel misschien wel. Als ik verliefd ben op iemand en het loopt niet goed af ben ik daar nog een lange tijd stuk van. Bij het 2e meisje was het niet zo erg, omdat ik haar in 7 dagen ongelooflijk veel had gezien enzo, dus dat was een beetje op korte termijn. Het eerste meisje was wel erg. Ik had een jaar lang met haar contact via Whatsapp. In een jaar tijd bouwde het zich steeds meer op, totdat we 'verliefd' op elkaar waren. Ook dat kwam toen plotseling ten einde. Hier heb ik nog steeds moeilijkheden mee, omdat ze echt heel veel voor me betekende en ik had nog nooit iemand gekend die me zo goed begreep en we voelde elkaar zo goed aan.

Nu vind ik weer iemand leuk. Ze is heel vrolijk en enthousiast, wat ik ook altijd ben. We hebben veel gemeen. Echter heb ik nu al het gevoel dat dit ook niet goed gaat aflopen. Ik heb het gevoel dat ik gefriendzoned word, en ik denk dat er heel weinig initiatief van haar kant af komt (net zoals bij het 2e meisje). Ik zit op een andere school, en verder doe ik VWO en zij VMBO kader. Ze gaat heel veel met jongens om, en daarom heb ik het gevoel dat ik net zoals de anderen jongens ben. Niet bijzonder. Niet speciaal. Ook al stuurde ze meteen flirterige appjes en hele lieve berichtjes, ik ben bang dat ze gewoon zo is en dat ze dat bij iedereen doet. Ik ben bang dat (dankzij het niveau verschil) het een soort strijd wordt om wie haar mag hebben, maar dat is gewoon niet hoe het moet gaan. Kortom, ik heb gewoon het gevoel dat dit weer in de soep gaat lopen.

Misschien snappen jullie niet helemaal wat ik bedoel. Ik vind het heel deprimerend om afgewezen te worden. Laat staan 3 keer in een jaar tijd.Als het nog niet veel is, is het niet zo erg, maar het is tot nu toe constant afgekapt op het punt waar het "duidelijk" was en waar we bijna verkering hadden. Ik krijg er het gevoel van dat niemand me wil, en dat ik voor niemand bijzonder ben. Telkens krijg ik het gevoel dat iemand echt veel om me geeft, en dat wordt dan ook aan alle kanten verteld, maar dan als het zó duidelijk lijkt te zijn, wordt ik afgewezen...

Ik heb heel veel lieve mensen om me heen. Maar ik wil gewoon iemand waar ik echt van hou en die net zoveel van mij houdt, in de zin van echte liefde.

Hoe kan ik zorgen dat het bij dit meisje niet fout gaat? Is er een manier voor?
Ik ben gewoon bang dat ik in een soort depressie beland als dit weer fout gaat. Heeft iemand tips?

2 reacties

OMG dat met die eerste 2 meisjes is bijna hetzelfde als bij mij is gebeurd. Ik snap hoe je je voelt?. Ik ben 2 keer afgewezen in 2 weken (het 2e meisje kwam er binnen een week al achter dat ik op haar was. Vgm was ze er nog niet klaar voor.

Ok nu naar je vragen. Er is (?helaas?) gaan manier die garandeert dat je verkering krijgt met een meisje. Je wordt er echt niet depressief van , geloof me.

Als je verder nog iets wil weten , vraag het maar?.

JelmerHelper
Hey,

100% kans dat ze ja gaat zeggen is er natuurlijk nooit. Je kan het haar wel subtiel proberen vragen als 'zie je al iemand zitten?' Het aller belangrijkste is dat je jezelf blijft. (Je mag je nooit voor iets of iemand veranderen.)

Suc6 en groetjes,
Meiske

Reageer