Vraag

Lgbtq, wat is mijn geaardheid?

  • 31 August 2020
  • 3 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Heeeeyy! 

Ik had een vraagje

Ik ben lesbisch, soms heb ik het gevoel dat ik genderfluide ben. Maar stel ik ben genderfluide, wat is dan mijn geaardheid? 

Alvast bedankt 💕


3 reacties

Hoi xIlse,

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee. Officieel volgens de officiële ‘richtlijnen’ en beschrijvingen van seksualiteiten, kun je dan niet hetero of lesbisch/homo zijn, aangezien je zelf geen man of vrouw bent. Aan de andere kant, als je genderfluïde bent, kun je wel de ene dag man zijn en de andere dag vrouw (of non-binaire genders natuurlijk) en dan ben je misschien wel de ene dag gay en de andere dag straight?

Met pan zit je altijd goed, want dan val je op alle genders (niet per se gelijkmatig), dus dan maakt jouw gender ook niet uit, maar ja, misschien ben je wel helemaal niet comfortabel met die term.

Ik ben sowieso niet echt een fan van al die labels. Weet je op welk(e) geslacht(en) je valt? Daar gaat het toch om? Ik ben transgender, denk ik, meer questioning, dus ik kan mijn seksualiteit ook niet labelen, maar dat maakt me niet zo veel uit. 

Een label gaat vaak ook meer om het gevoel wat je erbij hebt en daarom zijn het meer ‘richtlijnen’ dan ‘eisen’ waar je aan moet voldoen om een bepaalde seksualiteit te hebben. Ik ken bv iemand die zich lesbisch noemt, ondanks dat ze niet ontkent dat ze op een jongen zou kunnen vallen, alleen die kans is heeeeeel klein. Ze kan zich dan alsnog lesbisch noemen, ook al voldoet ze ‘officieel’ niet aan die beschrijving. Dat maakt niet uit. Het is zoiets kleins. 

Moraal van het verhaal: Bekijk eerst tot wie jij je aangetrokken voelt. Kijk dan naar een label (als je dat wil) en wat het beste voelt/past. Dit kan een label zijn wat wisselt, samen met jouw gender, of iets heel anders. Als je er echt niet uitkomt, kun je natuurlijk ook altijd nog voor het label ‘queer’ gaan. Dat betekent dat het niet straight is.

Hopelijk helpt dit iets,

Gr. Pin

Reputatie 6
Badge +7

Dat is het malle. De natuur doet niet aan hokjes.

Het zijn mensen die hokjes maken met stevige muurtjes er tussen.

Als je in dit hokje zit kun je wel dit stempeltje hebben maar beslist niet dat andere stempeltje.

Als je lesbisch bent dan Mag Je Geen aantrekking tot jongens voelen, anders moet je je titel ‘lesbisch’ inleveren.  En als je lesbisch bent maar wel eens hebt bedacht hoe het zou zijn om een jongen te zijn… dan hoor je weer in een ander hokje.
En als jij Lesbisch bent en je voelt je aangetrokken tot een meisje dat zelf wel eens heeft gefantaseerd om een jongen te zijn, dan ben jij weer héél totaal anders… 
Er komt straks ook nog een term voor lesbische meiden die van sinaasappels houden.

Mijn advies: Laat de hokjes en de naampjes los, en ga leuke dingen doen met iemand die je leuk vindt.
Dan richt je je energie op mensen in plaats van op naampjes.

 

 

Badge

Dat is natuurlijk best ingewikkeld, ik ken een aantal nonbinaire mensen die zich alsnog as lesbisch identificeren maar gendefluid is natuurlijk een ander verhaal. Je hebt er op zich wel wat labels voor, ik heb wel eens trixic ergens gezien ik denk dat daar we iets over te vinden is, maar dat is best een onbekende label. Dat kan vervelend zijn. Je kan labels dumpen, of je alsnog als lesbisch noemen en op mannelijkere dagen je straight noemen. Er is ook altijd nog het label queer, dat is altijd goed. Er zijn dus best wel wat opties, veel succes met je zoektocht!

 

Olivier

Reageer