Vraag

Leeftijdsverschil maakt dat wat uit?

  • 25 October 2018
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds kort een vriendin en we zijn heel gelukkig met elkaar. Alleen vinden sommige het raar omdat zei 14 is in februari 15 en ik ben 17 en in januari 18. Mag ik jullie mening vragen over een leeftijdsverschil in een relatie en wat vinden jullie ervan. Groeten RobMann050

4 reacties

Badge

over nederland weet ik niks maar hier in belgie mag dat als je toestemming krijg van meisje of jongen dat goed vind

Er zit wel een verschil in jullie ontwikkeling, zowel mentaal als fysiek.
Het zou dus zo kunnen zijn dat jullie verschillende wensen hebben, waar je natuurlijk rekening mee moet houden.
De kans bestaat dus dat een van jullie verder wilt gaan binnen jullie relatie, terwijl de ander daar niet aan moet denken.
Dus zolang jullie rekening met elkaar houden, lijkt het mij prima, hoewel mensen op kunnen kijken vanwege het leeftijdsverschil.


-Kaasplank,
"Echt werkelijke bullshit als mensen daar moeilijk om doen of als ze het raar vinden."
Volgens mij is het niet zo heel erg dat mensen hierover een andere mening hebben dan jij.
Zeker wanneer ze er tijd en moeite in stoppen om hun mening te onderbouwen lijkt mij dat niet de beste reactie...
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Een leeftijdsverschil van 3 jaar is in principe verwaarloosbaar. Echter als het een koppel betreft in de leeftijdsgroep tot 18 jaar zie ik dat toch anders. Natuurlijk heeft niemand er wat over te zeggen en zeker als jullie er beide happy mee zijn, maar ik vraag mij toch altijd af of het 'goed' is voor beide partijen.

Je vriendin is iemand die waarschijnlijk in een compleet andere levensfase zit. De een is al aan de studie, terwijl de ander pas aan het eind van het jaar een profielkeuze moet maken. Of de een zit in het examenjaar van mavo, terwijl de ander net aan het avontuur op de middelbare school begint.

18 & 15 jaar vind ik op het randje zitten. Het ligt er heel erg aan hoever ontwikkeld de 15-jarige is voor mij. Als je begrijpt wat ik daarmee probeer te zeggen. 1 jaar is prima te doen, 2 jaar wordt al interessanter & 3 jaar is wel erg veel (naar mijn idee). Ik begrijp dus wel dat enkelen uit je omgeving het als raar bestempelen en deel deze mening enigszins (al zou ik het eerder 'erg opvallend' noemen).
Reputatie 3
Badge +4
Is dus compleet niks mis mee. Ze kunnen wel zeggen Ja 18 jarige is echt groot verschil met 15 jaar. Tis maar 3 jaar he? Ja dan kan je vergelijken: jij zit op opleiding en zij op de middelbare. Oke lekker boeie. Jullie zijn toch happy? Volgens mij gaat het daar om. Echt werkelijke bullshit als mensen daar moeilijk om doen of als ze het raar vinden. Niks op het randje en ik snap niet wat er bedoeld word met hierboven: niemand heeft er wat op te zeggen als jullie happy zijn, maar is het wel goed voor beide partijen? Als jullie happy zijn is het gewoon goed. Klaar uit.

Reageer