Leeftijdsverschil in relatie

• 1 januari 2017
  • 9 reacties
  • 218 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hi iedereen,
Ik wil eventjes iets delen. Ik heb nu al best wel lang een vriend (in totaal bijna 2 jaar, met een aantal pauzes ertussen wat door mij kwam), alleen er is een 'probleempje'. Ik ben namelijk 15, en hij is een stuk ouder dan mij. Niet zo oud dat het mijn vader kan zijn, maar ook niet het gebruikelijke. We zijn echt heel erg verliefd op elkaar, en we hebben alles voor elkaar over. Nu kunnen jullie denken 'jaja, het zal wel', maar het is echt waar. In mijn leven heb ik al best wel wat dingen achter de rug, waardoor ik gewoon weet dat wij bij elkaar horen en voor elkaar gemaakt zijn. Alleen, onze ouders weten het nog niet; dit puur omdat we bang zijn voor de reactie.

Nu is mijn vraag, hebben jullie tips? Alles is welkom!

9 reacties

Ik zou het langzaam vertellen en een beetje vragen en dan uiteindelijk uitde kast komen mijn verschil met mn vriendin is ook 2 jaar maar dat vinden ze van mij wel goed
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Ja, maar 2 jaar vind ik normaal, dat van ons is wel iets heftiger. Alsnog bedankt voor je tip! 🙂
Ik weet niet precies hoeveel jaar verschil er bij jullie is, maar een goede vriendin is 14 jaar en heeft een vriendje van 19 (ik zelf ben het er niet mee eens dat iemand van zo'n jonge leeftijd met een kerel van 19 moet nemen, maar dat komt vooral omdat ik die jongen niet goed voor haar vind...), maar hun hebben het gewoon meteen gezegt tegen hun ouders, ze zijn er samen heen gegaan en gezegt; 'wij hebben een relatie!'. Het is niet dat ik tegen relaties met grote leeftijdsverschillen ben, maar ik weet dat hij gewoon niet goed is voor mijn vriendin...

Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat het komt dat je er niet per se voorstander van bent doordat je hem geen goede invloed bent. Bij ons is het meer dan 5 jaar, en ik ben heel bang dat het niet zo gemakkelijk zal gaan. Maar nogmaals bedankt 🙂
Dan vindt ik het kwa leeftijds verschil nog wel meevallen, ik denk dat jij ook nog wel wat volwassener bent dan mijn vriendin, aangezien ze nog niet zo heel lang 14 is. Ik wens je nog heel veel succes. Maar ik zou er vooral niet te veel om heen draaien en gewoon 'straight to point' zijn!

Xx

Dankjewel voor je advies! Ik ga er zeker wat mee doen 🙂 x
Reputatie 6
Badge +14
Er zijn geen tips voor hoe je het moet zeggen alleen maar dat je het moet zeggen
Hoe langer je erover doet om de waarheid te vertellen hoe groter de kans wordt dat ze er op een of andere manier achter komen en dat is de reactie zoiezo niet goed
Nou ik heb zo'n vermoeden dat hij rond de 30 is
Een meisje net in de puberteit en een man
Als "echte liefde" bestaat zal ik hier niks over zeggen (ookal komt er altijd ellende van dit soort relaties)
Maar uhh ja
Tegen je ouders zeggen ennuh.....oh ja.....
Geen sex! Want dat is strafbaar volgens wet en is hij volgens wet "pedofiel" wat betekent dat hij in de gevangenis kan worden gezet
Nou succes
Hoeveel jaar zit er tussen jullie?
Er zit minder dan 5 jaar tussen zij ze, dus hij zal onder de 20 zijn aangezien zij 15 is. Dus dan vind ik dat nog erg meevallen.

Reageer