Vraag

label

  • 22 October 2019
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, dit is niet bepaald een vraag ofzo.

Ik ben een meisje, 13 jaar. Ik ben dus nog nooit echt verliefd geweest, ik heb geen idee wat mijn seksualiteit is. En eerlijk gezegd hoef ik dat niet te weten. Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik niet lesbisch of wat dan ook WIL zijn, ik wil gewoon geen bepaald label krijgen. Misschien val ik alleen op jongens, misschien alleen op meisjes, miss allebei. 
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.

Want straks label ik mezelf met biseksueel, blijkt dat ik toch straight ben. Of andersom.

Is dat heel raar?


2 reacties

Hey,

 

Heel veel mensen twijfelen over hun label, wat niet raar is. Op de puberteit begin je dat soort dingen te begrijpen of te voelen waardoor je erover nadenkt. Ik geloof dat je je seksueel aangetrokken kunt voelen tot een geslacht of tot eigenschappen, maar verliefdheid is wat anders. Zoals je zegt, weet je niet op wie je valt wat betreft echte liefde.

Verliefd kun je altijd nog worden, dus in dat opzicht is iedereen biseksueel. Elk persoon kan morgen verliefd worden op iemand van zijn eigen geslacht of op iemand van het andere geslacht. Liefde komt onbewust.

Seksueel aangetrokken voelen, is wat anders, maar ook dat kan weer veranderen.

 

Als je op dit moment niet verliefd bent ben je dus niks, in de liefde. Hier is trouwens een ander topic over liefde: https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/nooit-veliefd-24162#post328604

Seksualiteit is soms een raadsel, zelf ben ik transgender en val op jongens en meisjes maar ben ik bi? Want als transseksueel heb ik beide geslachten,heb borsten want ik wil een meisje worden maar heb ook nog een penis want ik was een jongen dus hoe noem je de geaardheid? Het is lastig om een stempel te drukken op iemand als die persoon niet zeker wat seksualiteit hij/zij heeft.

 

Reageer