Vraag

Kan haar niet peilen

  • 16 April 2018
  • 44 reacties
  • 1027 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik werk in een restaurant. dit restaurant zit in een woonwarenhuis.

ik vind een meisje leuk op werk sinds dat ik daar werk eigenlijk al(ongeveer een jaar). Zij had echter toen een vriend.
na een maand ongeveer begon ze steeds meer tegen mij te praten en lachen we vaak naar elkaar als we elkaar aankijken(iets wat ze ook achter de kassa doet als ik aan de andere kant sta).
een leidinggevende wil graag dat ik een vriendin krijg en vroeg aan haar of zij iets met mij wilde. toen heeft dat meisje dus gezegd als (mijn naam) wilt dan wil ik ook wel. dit is ongeveer 2 maanden terug. Hierna heeft ze een paar keer om een valentijns cadeautje gevraagd. Hier ben ik toen echter niet op ingegaan en ook niks gekocht.

een maand geleden ongeveer was ik een hamburgers aan het maken en deed ik volgens hij iets fout. toen wreef ze over mijn arm en vroeg ze of zij het even mocht doen.

Eergisteren zei ze uit het niets dat twee medewerkers van het woonwarenhuis tegen haar hadden gezegd dat ze iets met mij moest nemen omdat wij een goede match zouden zijn omdat wij tegenpolen zijn. ze heeft hier geen vriend meer.

Ook zat ik gister ook even op mijn telefoon en kwam ze van de andere kant van het restaurant pakte mijn arm en gaf een tikje op mijn vingers.

Ook eergisteren waren we aan het omkleden en floot een oudere vrouw die daar werkt naar mij. toen zei dat meisje (mijn naam) is al mijn vriend.

Ook vroeg ze nog om een valentijnscadeautje en wilde graag chocola en een cadeaubon van de mcdonalds. (deze heb ik beide al gekocht)

Ik moest er vandaag heen om een contract te tekenen en kwam haar tegen.

zij stond achter de kassa en ze vroeg ik kan niet wachten op zaterdag.

Dus ik zei ik heb het cadeautje al heb er zelfs twee.

toen zei ze oh spannend ik ben benieuwd.

wat denken jullie als meisjes zijnde vind ze mij leuk of wilt ze gewoon aandacht?

44 reacties

Hi Klaas123456,

ik weet eigenlijk helemaal niks van meisjes, maar het moet wel gek zijn als dat meisje jou niet op zijn minst een leuke jongen vindt.

Zo vaak signalen geven en je aanraken en aankijken en al die dingen. Volgens mij wachten jullie allebei een beetje op de ander, dus als niemand de eerste stap zet, dan .... wordt het misschien niks, dus blijf niet stil zitten en volg je gevoel.

Als ik jou was, dan zou ik wel "zweedse gehaktballetjes (köttbullar)" met haar gaan eten en ik gok erop dat je daar niet heel ver voor moet lopen als je op je werk bent. Misschien heb je nog wel ergens een volle smöllkaart of werk je in een andere woonwinkel :P

Als dat meisje niet met jou wilt, dan wil ik wel met jou haha, nee hoeft niet hoor, want jij valt duidelijk op meisjes en ik op jongens en we mogen sws niet afspreken. Maar als je je valentijns-cadeautje en chocolade niet kwijt kunt, dan kun je altijd nog bij mij terecht. Ik houd wel van die dingen.

Nee, alle gekheid op een stokje, ik zou er voor gaan, als ik jou was.
Doe iets leuks met elkaar en zie hoe het verder loopt.

Houd me wel op de hoogte, als je wilt. Ik heb wel zin in een beginnende-liefde-verhaal :)

Groetjes,
M&M's
Hi,

Jja ik werk in een andere restaurant in een andere woonwinkel :)
Vrienden van mij die ook niks van meisjes weten weten ook niey of ze het alleen voor de aandacht doet of niet
Hi Klaas123456,

ik heb het nog eens even aan mijn zus gevraagd, want ik wil je graag helpen. Zij zegt dat dat meisje jou wilt en dat het niet alleen om de aandacht gaat :)

Dus, ga gwn met het lekkere weer een ijsje met haar eten en dan komt het wel goed.

Hè, jammer, verkeerde restaurant gegokt, maar hier durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, nou ja, figuurlijk dan en niet letterlijk. Ik ben natuurlijk niet gek, of misschien toch wel een beetje :P

Veel plezier met je nieuwe vriendinnetje :)

Ik duim voor je. Wanneer ga je actie ondernemen?

Groetjes,
M&M's
Hi,

Aangezien mijn vorige account is verwijderd door een verkeerde geboortedatum in te vullen maar even een nieuwe gemaakt.

Ik ga het zaterdag doen. De valentijns cadeatjes die ze wilde waren chocola dus heb 10:) repen gekocht en mooi ingepakt. Die geef ik eerst en vraag het dan. Zegt ze ja dan heb ik nog een cadeutje. De mcdonalds bonnen die ze niet verwacht had want ze weet niet dat die tekoop zijn.

Ik hoop dat je zus gelijkk heeft en bedankt dat je voor me gaat duimen. Ik zal je op de hoogte houden.

Mijn vrienden vinden het raar dat ze om valentijns cadeautjes vraagt.

En natuurlijk hopelijk verstijf ik niet en kan ik de vraag of ze iets wilde drinken uit mijn mond krijgen
wel vervelend.
De helft van mijn vrienden zegt dus ja ze zit je te fucken.

De andere helft zegt dat ze mij wle leuk vind.

lastig...
Hi Klaas123456 en 7,

Wow, is idd lastig. Ik ga vanavond nog eens aan mijn zus vragen, maar zelf zou ik gokken op het haar gewoon vragen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat meisjes zo gemeen zouden zijn, dat ze je hiermee voor de gek zouden houden. Maar ik ga nog wel laten weten wat mijn zus er van vindt.

Hoe oud zijn jullie trouwens, misschien dat dat nog helpt bij het beantwoorden,
Is ze je eerste vriendinnetje of heb je al vaker verkering gehad. Ik heb nog maar 1x verkering gehad met een jongen (nooit iets met meisjes) en we hebben al meer dan een half jaar, dus wie weet jij strakjes ook wel.

Oh, als je niet uit je woorden komt, doe je gewoon met gebaren of ze iets wilt drinken. Gwn met je vinger naar haar wijzen en dan met je hand zo’n “kiepbeweging of hoe heet dat” maken bij je mond. Daar moet ze dan vast om lachen en is de spanning er gelijk af. Dan zeg je daarna dat je het allemaal een beetje spannend vond. Dat vindt ze vast wel cute 🙂 ofzo.

Tot later.

Groetjes 🙂,
M&M’s
hi,

bedankt dat je zo meedenkend ben.
Ik en zij zijn allebei 21 buiten werk zien we elkaar niet.
Zou je behalve wat je aan je zus wilde vragen en je dit nog optijd leest willen vragen of het slim is om de chocola eerst te geven en het dan te vragen of ze wat wilt gaan drinken.
en of je gelijk een afspraakje maakt of dat je dat via whatsapp doet.

Ik heb zelf nog nooit een vriendin gehad. dusja zij kan mijn eerste worden.
Hi Klaas123456 en 7,

Je hebt wel een heleboel repen gekocht voor haar. Je hebt er 10 toch, ik zou er eerst 2 of 3 geven leuk ingepakt en dan zou je kunnen vragen of ze het leuk vindt om ergens een keertje wat te gaan drinken, maar misschien nog beter is dat je kunt beginnen met te vragen of ze iets met je wilt gaan drinken, omdat je nog een leuke (valentijns)verrassing voor haar hebt, die je graag wilt geven als jullie iets gaan drinken.

Als je dat laatste doet, dus eerst vragen om iets te drinken en dan pas de chocolade geeft, weet je iig dat ze iets met je wilt drinken. Dan heb je tenminste al wat met haar gedronken en merk je gelijk of ze jou zo leuk vindt dat ze iets met je wilt gaan drinken.

Want, stel dat er een heel klein kansje is dat ze het voor de grap doet (wat sommige van je vrienden zeggen), wat mijn zus en ik niet denken, dan heb je niet gelijk al je cadeautjes zomaar weg gegeven.

Ik zou de andere repen en de bonnen nog even bewaren en pas later geven.

Misschien kun je aan het eind van jullie drankje drinken alvast een nieuwe afspraak maken om nog eens iets te gaan drinken of iets anders leuks te gaan doen, bijv. naar de bios of bos- of strandwandeling of iets anders dat jullie allebei leuk vinden en dan kun je vragen of ze de repen lekker vond en zeggen dat je er nog een paar voor haar hebt.

Zo zou ik het een beetje opbouwen.

Lijkt je dat iets?

Maar je moet ook je gevoel een beetje volgen. Als zij echt om je geeft en dat laat merken en jij om haar, dan kun je de cadeautjes ook eerder geven. Soms maak je de beste beslissingen op het moment.

Alvast heel veel plezier en een leuke middag/avond en inderdaad, wie weet zijn jullie strakjes wel vriend en vriendin. Zou wel leuk zijn, toch?

Groetjes 🙂,
van M&M’s en mijn zus geeft je nog een virtuele knuffel en wenst je succes
Hi Klaas123456 en 7,

Je hebt wel een heleboel repen gekocht voor haar. Je hebt er 10 toch, ik zou er eerst 2 of 3 geven leuk ingepakt en dan zou je kunnen vragen of ze het leuk vindt om ergens een keertje wat te gaan drinken, maar misschien nog beter is dat je kunt beginnen met te vragen of ze iets met je wilt gaan drinken, omdat je nog een leuke (valentijns)verrassing voor haar hebt, die je graag wilt geven als jullie iets gaan drinken.

Als je dat laatste doet, dus eerst vragen om iets te drinken en dan pas de chocolade geeft, weet je iig dat ze iets met je wilt drinken. Dan heb je tenminste al wat met haar gedronken en merk je gelijk of ze jou zo leuk vindt dat ze iets met je wilt gaan drinken.

Want, stel dat er een heel klein kansje is dat ze het voor de grap doet (wat sommige van je vrienden zeggen), wat mijn zus en ik niet denken, dan heb je niet gelijk al je cadeautjes zomaar weg gegeven.

Ik zou de andere repen en de bonnen nog even bewaren en pas later geven.

Misschien kun je aan het eind van jullie drankje drinken alvast een nieuwe afspraak maken om nog eens iets te gaan drinken of iets anders leuks te gaan doen, bijv. naar de bios of bos- of strandwandeling of iets anders dat jullie allebei leuk vinden en dan kun je vragen of ze de repen lekker vond en zeggen dat je er nog een paar voor haar hebt.

Zo zou ik het een beetje opbouwen.

Lijkt je dat iets?

Maar je moet ook je gevoel een beetje volgen. Als zij echt om je geeft en dat laat merken en jij om haar, dan kun je de cadeautjes ook eerder geven. Soms maak je de beste beslissingen op het moment.

Alvast heel veel plezier en een leuke middag/avond en inderdaad, wie weet zijn jullie strakjes wel vriend en vriendin. Zou wel leuk zijn, toch?

Groetjes 🙂,
van M&M’s en mijn zus geeft je nog een virtuele knuffel en wenst je succes


Hi,

Als ik op je profiel kijkt ben je 15. dan heb je al aardig wat ervaring op dating advies(niet slecht bedoelt)

ja ik zal de repen opdelen inderdaad goed punt. dankjewel.

misschien nog handig om te vermelden.
ze heeft een keer gevraagd aan mij of ik al een vriendin had of iemand op het oog had.
omdat ik toen niet wilde zeggen dat ik haar op het oog had zei ik nee.
toen zei zij zei oh dat is jammer.

hier had ze nog wel een vriend volgens mij.
maar misschien is dit ook een hint die ik gemist heb?
Haha, ja voor een ander weet ik het wel, zolang mijn zus een beetje helpt, maar voor mezelf niet echt.

Ik heb 2 oudere broers en een oudere zus en een tweelingbroertje en nog een jonger broertje en die hebben allemaal vriendjes of vriendinnetjes en bij ons thuis mag iedereen, iedereen meenemen en dan hoor je genoeg verhalen en ook op school enzo. Soms zitten we wel met 15 man aan tafel of meer.

Ik weet niet of je een hint hebt gemist, kan natuurlijk, maar belangrijkste is hoe het strakjes gaat. Volgens mij gunt ze jou wel een leuk meisje toen ze dat aan jou vroeg en misschien is zij wel dat meisje voor jou.

Zelf ben ik een “sucker for love”, want als je één van mijn andere topics leest dan kom je er wel achter dat mijn eerste vriendje, die ik op vakantie ontmoette ook niet echt lekker makkelijk ging. Mijn twin en ik wisten niet eens hoe we met hem moesten appen en meer van die dingen, maar het is goed gekomen en we hebben nu al sinds vorige zomervakantie. Dus, alles is mogelijk :)

Maar ja, gewoon jezelf zijn en doen wat goed voelt en haar ook vragen of ze het leuk heeft enzo. Komt vast wel goed.

Ik zou zeggen, ga ervoor, das de enige manier om er achter te komen.

Groetjes,
M&M’s
Hi
Bedankt voor je antwoord.
Als ik een vriendin had zou ik echt niet weten wat ik elke dag het over zou moeten hebben.

Ik ga hey proberen zaterdag en zal hier posten hoe het is gegaan
Hi Klaas123456 en 7,

Praten is niet zo ingewikkeld als het lijkt.

Voorbeeld: als je een rode auto voorbij ziet rijden kun je al een verhaal beginnen. Ik zou dan bv. zeggen, grappig nu ik die rode auto zie, denk ik ineens terug aan toen we met de auto op vakantie gingen naar Frankrijk. Ik telde altijd de rode en mijn broertje de blauwe en ik verloor altijd. Deed jij ook van die dingen als jullie op vakantie gingen? En dan kan zij ook haar verhaal vertellen en kun je erop inhaken met extra vragen, zoals “waar gingen jullie meestal naartoe”, ‘’gingen jullie dan in een appartement of kamperen”, “zou je daar nog wel eens naartoe willen” “had je wel eens een vakantievriendje” en zo kun je door die ene rode auto een heel gesprek hebben.

Ik zal hieronder een paar onderwerpen neerzetten en dan zal je zien dat je werkelijk overal over kunt praten,
- Vakantie dus, dan kun je vragen stellen over hoe ging je daar naartoe, met vliegtuig, bus, fiets, auto. Oh ja wij ook met de auto, zou je later zelf met de auto willen of heb je nog geen rijbewijs, haha, nieuw onderwerp rijbewijs (zie verderop)
- Hobby’s, welke, met wie doe je die, ga je dan ergens naartoe voor je hobby, kost het veel, maak je dan veel dingen zelf of koop je dingen
- Gamen, welke speel je, met wie, hoe lang, haal je wel eens een nachtje door, wat vind je moeder er van, is ze streng, mag je veel van ze of zou je meer willen, inmiddels weer een nieuw onderwerp begonnen, namelijk ouders/thuis
- School, welke doe je, welk jaar, leuke klas, vrienden/vriendinnen op school, favoriete vak of leraar, welke haat je, ben je al eens op schoolkamp geweest en waar naar toe en dan kom je ineens op het onderwerp vakanties, haha, zo kun je een gesprek gaande houden en kom je op een ander onderwerp
- Huisdieren, heb je die, zou je die willen, wat heb je voor huisdier, hoe lang, zorg jij ervoor of doet je moeder het meeste
- Rijbewijs, heb je het al, ben je ervoor aan het sparen, hoeveel lessen, gelijk geslaagd of herexamen, wat is je droomauto als je je rijbewijs hebt, vind je auto’s sws leuk, welke, dus weer een nieuw onderwerp
- Ouders/thuis, broers en of zussen, hoeveel, hoe oud, leuk, niet leuk
- Werk , nou ja, waar ze nu werkt weet je, want je werkt samen met haar, vorige baantjes, wat moest je dan doen, was het leuk, betaalde het goed, moest je er vroeg voor op staan
- Films, welke genre vind je leuk, ga je graag naar de bios (is wel handig om te weten als je een nieuw uitje wilt bedenken, als ze het leuk vindt is het een optie, als ze het niks vindt, dan iets anders bedenken)
- Strand, ga je graag, waar ga je, met wie, ben je iemand die een hele dag in de zon ligt of ben je liever actief en ga je zwemmen en lopen etc. verbrand je snel
- Shoppen, ga je vaak, koop je dan ook altijd wat of vindt je kijken het leukst, met wie ga je dan, zullen we een keertje samen de stad in gaan
- Zakgeld, kreeg je dat vroeger, hoeveel, wat moest je er van betalen, was je tevreden met wat je kreeg
- Actualiteit, heb je gehoord of gezien dat dit en dat is gebeurd, das ook wat, gelukkig hebben we er hier geen last van, je zal het maar meemaken, ik zou niet weten wat ik moest doen of heb jij wel een beetje kennis van ehbo, want wat doe je als iemand ….
- Social media, welke heb je, post je veel, heb je veel volgers, vindt je dat belangrijk of spreek je liever in het echt af, mag ik je insta, haha, ja op het juiste moment toeslaan natuurlijk, geef dan ook die van jou en je bent weer een beetje dichter bij elkaar
- Wat zou je doen met een miljoen
- Muziek, welke luister je, koop je ook of download, spotify, shazam je, ga je naar concert, welke, met wie
- Eten, lievelingseten, kun je koken, kookt je moeder lekker, vegetarisch, wat vindt je daar van
- Pretparken, ga je vaak, met wie, waar naartoe, wat is de coolste attractie, waar durf je wel en waar niet in, durf je bungee jumpen of in zo’n bal die ze afschieten
- Toekomstdromen, wat zou je willen bereiken en wat wil je daar voor doen, sommige jongeren gaan backpakken in Australië, lijkt jou dat iets, durf je dat, hoe zou jij je geld dan verdienen of ga je van te voren alles sparen of klusjes doen onderweg en wat dan, speel je gitaar of kun je zingen, ik kijk wel eens naar de voice, vind jij dat ook leuk (weer een nieuw onderwerp)

Ik heb dit hierboven even achter elkaar getypt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn maar voorbeelden, maar je ziet wel dat je overal over kunt praten en er een draai aan kunt geven. Ook kun je vaak makkelijk van het ene onderwerp op het andere komen.

Je moet natuurlijk niet alleen maar vragen stellen, want dan wordt het een kruisverhoor en ongemakkelijk. Ik vertel vaak uit mezelf iets over mezelf en dan vraag ik die ander of die ook zoiets doet of heeft of hoe hij/zij erover denkt. Dus, wissel vragen af met iets over jezelf vertellen. Dan leer je elkaar steeds iets beter kennen.

Je hoeft natuurlijk niet de hele tijd te praten. Stiltes zijn niet erg, Als het te lang duurt kun je altijd een grappige opmerking maken of over iets nieuws beginnen. Bv. als er een stilte valt als je op een terrasje ofzo zit, kijk even in het rond en je vindt wel een onderwerp, bv. iemand die met 2 tassen aan het sjouwen is en dan zeggen “”zij liever als ik met dit weer, zo sjouwen”. Ik had allang die spullen online besteld. Doe je dat ook wel eens. Ik had laatst iets voor mijn moeder besteld, want die is niet zo handig in die dingen en toen….. weer een verhaal.

Complimentjes doen het altijd goed, zolang ze gemeend zijn. Dus, niet overdrijven. Maar zeggen dat haar haar goed zit of dat ze een leuke blouse aan heeft is altijd goed toch?

Nou ja, volgens mij, lukt het jou ook wel.

Als je niks weet, kun je altijd nog zeggen “ik weet even niks te vertellen, gek he, heb jij dat ook wel eens en wat doe je dan in zo’n situatie?’, Oh ja en nu heb je toch ineens weer iets om over te praten, terwijl je niks wist en dat je het nu net daar over hebt. Dit is echt grappig ;)

Je kunt ook vragen “wat vind jij van mensen die soms niet weten wat ze moeten zeggen? Vind je dat ongemakkelijk. Wat doe je dan? Begin je zelf ergens over of weet je soms ook niks.”

Je moet ook niet de hele middag over je favoriete onderwerp of hobby praten. Als ze steeds meer in het rond gaat kijken en steeds op haar telefoon zit en begint te gapen, ben je waarschijnlijk al een beetje aan de late kant haha, maar probeer dan toch zo snel mogelijk een ander onderwerp te beginnen. Iets wat zij, leuk vindt en probeer te redden wat er te redden valt haha. Meestal lukt dat wel. Geef haar ook de kans om over haar favoriete dingen te praten. Misschien interesseert het je niet echt, maar je mag er best wel wat moeite in steken. Zeker als jullie nog in de “ontdekkingsfase” zitten. Als jullie strakjes een paar jaar bij elkaar zijn en ze begint weer over haar favoriete hobby punniken, kun je best wel eens zeggen dat ze beter eens over iets anders praat haha, maar dan aardig zeggen.

Escapes (als je niks weet te vertellen, maak dan gebruik wat er voor en om je heen gebeurt) zijn altijd dingen die voor je neus gebeuren, wat je in je omgeving ziet. Dat kan dus van alles zijn, zoals “kijk, een vogel of een vliegtuig of een rode auto”. Dat doet me denken aan die keer dat we met de auto op vakantie ….. nou ja, de rest ken je :P

Ik ben nogal een ouwehoer hè, vindt je ook niet? 🆒

Genoeg gekletst, jij bent nu aan de beurt.

Veel plezier en succes alvast :)

Lijkt me leuk om te lezen hoe het gegaan is, dus ik vind het wel leuk als je een update geeft of nog andere vragen hebt natuurlijk. Ik lees het wel en als ik een idee over iets heb, hoor je het wel.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi,
Besankt voor al je advies.
Ik ben echter niet zo gevat met snel iets verzinnen.

Toen zij pas zei dat er 2 werknemrs hadden gezegd dat z eiets met mij moesten nemen zei ik oh terwijl ik dan beter maar had kunnen zeggen b.v

Hoe ik het nu in gedachten had is de chocola te geven. En dan te zeggen. Ik geef niet aan iedereen die erom vraagt alleen om mensen die ik leuk vind. Dus daarom heb ik hier ook een vraag bij. Zou je iets willen gaan drinken.
Hi,

Jij doet het gewoon op jouw eigen manier en dat komt echt wel goed. Daar heb ik wel vertrouwen in ;)

Soms denk ik, achteraf ook wel eens, ik had het ook anders kunnen doen of zeggen, maar dat is niet erg. Niet van wakker liggen. Het gaat zoals het gaat.

Ik vind dat laatste stukje van je “Hoe ik het nu in gedachten had is de chocola te geven. En dan te zeggen. Ik geef niet aan iedereen die erom vraagt alleen om mensen die ik leuk vind. Dus daarom heb ik hier ook een vraag bij. Zou je iets willen gaan drinken.” echt heel erg goed bedacht.

Je hebt talent, misschien wel meer dan je zelf af en toe denkt 🆒

Als zij zo lief en aardig is, zoals jij over haar praat, gaat het helemaal goed komen.

Heel veel plezier en als je nog vragen hebt, kun je ze natuurlijk altijd stellen.

Misschien zijn er ook nog anderen hier op het forum die een goed idee hebben. Dan krijg je misschien nog meer tips.

Geniet van je dag en het lekkere weer. Ga ik ook doen :)

Groetjes,
M&M’s
Hi,

Ze is wel aardig.
Alleen ik zit er nog mee waarom je om een cadeatje zou vragen. Normaal doe je dat volgens mij niet
En waar ik nog wel een beetje mee zit.

Waarom zou jij over iemands arm wrijven terwijl je een vriend hebt(het kan dat ze rond deze tijd ruzie had)

en om cadeautjes vragen.
Ook zat ik nog aan deze te denken:

Jij vroeg om een cadeautje dat heb ik nu een vraag voor jou. Wil je wat drinken?

Graag je tips nog m en m
Hi Klaas123456 en 7,

Ik was ff met andere dingen bezig en had niet zo veel tijd, maar nu slaapt mijn twin en heb ik even tijd voor jou :)

Die zin hierboven van jou kan ook, doe het zoals het goed voelt voor jou.

Ik zie dat je nog wel een paar twijfels of onzekerheden hebt. Maar das logisch.
100% zekerheid in het leven krijg je bijna nooit. Soms moet je ook vertrouwen hebben in dingen. Misschien kan ik het nog op een andere manier uitleggen.

Papa is zakenman en heeft een eigen bedrijf en daarnaast koopt en verkoopt hij ook spullen, bv. door uit faillissementen spullen te kopen.

Voordat hij iets koopt, heeft hij ons geleerd, moet je kijken
1. of je sws wilt hebben
2. wat je er voor over hebt

Om op die vragen een antwoord te kunnen geven, moet je de voors en tegens (pro’s & con’s) op een rijtje zetten. Dit doe je voor een groot gedeelte met je verstand, maar soms ook een beetje op je gevoel.

In de liefde is het zo ook een beetje. Niet precies hetzelfde natuurlijk, maar je kunt wel bedenken wat de voors en tegens van een relatie zijn.

Bijvoorbeeld voors:
- je kunt dingen met iemand delen
- leuke dingen doen
- etc.
Bijvoorbeeld tegens:
- minder tijd voor jezelf
- rekening moeten houden met de ander
- etc.

Dit is maar een heel kort lijstje, maar je zou zelf kunnen bedenken wat de voors en wat de tegens zouden kunnen zijn.

Onderaan de streep is het natuurlijk het beste en leukste dat er meer voors dan tegens zijn. Anders kun je er beter niet aan beginnen.

Ok, we gaan er even vanuit dat er meer voors dan tegens zijn. Wat moet je er dan nog voor doen om een relatie voor elkaar te krijgen.

Je zou op één of andere manier dichterbij degene die je leuk vindt, moeten zien te komen.

Hoe doe je dit en welke investeringen moet je daar nog voor doen en welke risico’s loop je.

Klinkt heel zakelijk, maar het is niet slecht om daar over na te denken.

Jouw investeringen zouden nu zijn:
- de moeite nemen om naar een plek toe te gaan waar zij is
- haar te vragen om bv. iets te gaan drinken
- drankjes betalen
- haar een aardigheidje als cadeautje te geven.

Dus simpel gezegd, de kosten van een paar drankjes en van een paar chocolade repen, zeg maar 15 euro ofzo, idk precies.

Wat zou je daar voor kunnen krijgen?
- nou in eerste instantie vriendschap
- later kan dat meer worden en zelfs een relatie worden

Wat zijn de risico’s
- dat het uiteindelijk niks wordt, omdat jullie toch anders zijn dan jullie dachten en misschien daarom niet goed bij elkaar passen.
- dat het niks wordt, omdat één van de twee niet serieus is

Het is dus simpel gezegd een soort optelsommetje. Je kunt zelf dingen invullen in dit schemaatje en dan je eigen sommetje maken.

Daarnaast is er naast dit “zakelijke” sommetje, ook nog je gevoel en dan wordt de som ineens een stuk ingewikkelder.

Gevoel is niet echt in cijfers of geld uit te drukken. Soms kan gevoel de balans de andere kant op doen slaan. Best ingewikkeld allemaal.

Om het weer simpel te maken stel ik je de volgende vraag:

Heb je er 15 euro voor over en een paar uurtjes van je tijd om een meisje dat jij leuk vindt te leren kennen tijdens een uitje. Alleen is er één onzekerheid. Je weet niet of ze jou net zo leuk vindt als jij haar. Kan je dat aan, als blijkt dat het niks wordt, om welke reden dan ook?

Soms moet je gewoon dingen doen zonder dat je zeker bent van wat het oplevert. Maar probeer de risico’s te beperken.
Door dingen te doen kun je verder komen. Stilstand is vaak achteruitgang.

Wat een verhaal. Ik lees het net terug. Maar ik ga het laten staan en posten.

Lees het rustig door, stel er vragen over als iets niet duidelijk is en dan zien we verder. Misschien kunnen we de knoop doorhakken.

Soms zijn er onzekerheden, zoals waarom sommige mensen anderen aanraken of om cadeautjes te vragen. Hoewel misschien minder gebruikelijk, hoeft het zeker niets negatiefs te zijn.

Nou ja, ik hoor/lees je reactie wel.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi,

Bedankt voor je hele lange advies. Het is zo lang dat mijn telefoon het niet in 1x wil laden.

Zaterdag ga ik het vragen en zie wel wat er uit mijn mond komt.

Wat ik wel wil zeggen voor een jongen van 15 heb jij al goede adviezen
Hi,

Leuk dat je dat over mij zegt.

Sorry dat ik je telefoon zo hard heb moeten laten werken :)

Ik ben altijd nieuwsgierig, naar van alles en mijn twin en ik zijn veel mee geweest met opa als hij aan het werk was. Hij heeft een bouwbedrijf en dan zien en horen we van alles en hoe je dingen doet enzo. Zelfde ook met papa, we mogen ook best wel veel dingen zelf proberen en uitvinden, zolang er geen grote risico’s zijn. Door zelf te proberen kom je er wel sneller achter hoe de dingen in elkaar zitten.

Verder hebben we een groot gezin met veel aanloop en als je niet van je laat horen, krijg je ook minder aandacht. Niet zo zeer van papa en mama, want die zorgen goed voor ons allemaal, maar meer in het algemeen dat je minder aandacht krijgt en gehoord wordt. Dus, wij durven onze mond wel open te trekken, maar we weten dan ook dat we een heleboel kritische luisteraars hebben, dus we moeten wel goed kunnen uitleggen waarom we iets zeggen.

Papa zegt ook altijd dat hoe ingewikkeld een probleem ook lijkt, dat je het altijd in stukjes kunt hakken en dan kijken welke de belangrijkste stukjes zijn en daar dan als eerste een oplossing voor te bedenken en daarna ook voor andere stukjes. Je hoeft een probleem dan niet in één keer op te lossen, maar stukje voor stukje. Belangrijkste stukjes eerst.

Er zijn ook veel overeenkomsten tussen op het oog heel verschillende dingen.

Een auto heeft allerlei onderdelen die met elkaar samen moeten werken om te zorgen dat de auto werkt.

Een mens heeft ook “onderdelen” die met elkaar samen moeten werken om te zorgen dat het lichaam werkt.

Een organisatie bestaat uit een hoop mensen met verschillende taken die goed moeten samenwerken om goed te kunnen functioneren.

Zo kun je nog een heleboel dingen bedenken en misschien heb jij alleen verstand van auto’s en niet van organisaties, maar als er een probleem is kun je wel een zelfde soort aanpak voor beide hebben.

Iets werkt niet, waarom niet. Waar zit het probleem. Hoe kunnen we het oplossen. Wat is daar voor nodig. Kunnen we het zelf of hebben we daar iemand met specialistische kennis voor nodig. Etc etc.

Ik vind het leuk om te leren dat op het oog heel verschillende dingen op een zelfde soort manier opgelost kunnen worden.

Misschien een beetje vaag, maar ik hoop dat je het een beetje snapt wat ik bedoel.

Terug naar jou, want daar draait dit topic wel om, toch?

Heel veel succes zaterdag. Slaap er nog een nachtje of twee over en het komt vast goed. Het is niet erg om even een beetje te haperen of verlegen te zijn of zo. Dat hoort er allemaal bij. Je kunt ook rustig zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent of het spannend vindt. Je gaat iig nieuwe dingen ontdekken en dat is altijd een beetje spannend, maar ook wel superleuk.

Je gaat er sws iets van opsteken. Iets waar je de rest van je leven iets aan hebt. Het is niet erg om fouten te maken. Dat hoort bij het leven.

Ga je haar aanspreken op je werk of ga je elkaar ergens anders ontmoeten?

Nou ja, geniet er van.
Update is altijd leuk

Slaap lekker voor strakjes.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi,

Ik zeg dat de chocola in mijn auto ligt. Dus dan moet ze even meelopen. Daar vraag ik het.

Als ze mij echt leuk vind en ze weet dat ik verlegen ben dan zegt ze midden in mijn zin al ja. Dat zou top zijn.

Mocht ze nee zeggen dan heb ik geen idee wat flirten is.
Hi,

wel slim om haar even mee naar buiten te vragen. Dan kun je even rustig praten, zonder dat iedereen er bij is.

Het zou wel top zijn als ze zo reageert, maar er is maar één manier om er achter te komen en dat is door het gewoon te doen.

Veel plezier en een leuke date gewenst :)

Groetjes,
M&M’s
Hi,

wel slim om haar even mee naar buiten te vragen. Dan kun je even rustig praten, zonder dat iedereen er bij is.

Het zou wel top zijn als ze zo reageert, maar er is maar één manier om er achter te komen en dat is door het gewoon te doen.

Veel plezier en een leuke date gewenst :)

Groetjes,
M&M’s

een date is het nog niet heh 🙂 dan moet ze eerst ja zeggen.

Ik was er net weer om even wat te eten en toen zei ze niet het cadeautje vergeten heh.
en ik vroeg nog wat voor bonnen ze nou wilde hebben ze zei die mac maar die bestaan niet.
ik zei wie weet maar of dat hoorde ze niet of ze reageerde er niet op.

ik ga het afwachten morgen.
nog 1 vraagje. dat is mijn laatste.
Denk je dat het leuk/slim is om een envelop op die chocola te plakken met haar naam en een hartje eronder? ofniet.
Hi Klaas123456 en 7,

je mag me ook nog meer vragen stellen hoor, als ik tijd en inspiratie heb, zal ik die ook beantwoorden Ik ben nou op vakantie, 2,5 uurtjes geleden geland, dus dan heb ik wel meer tijd, dan als ik school heb.

Ze lijkt nog steeds geïnteresseerd, ze vroeg er naar, dus dat zegt al iets. Volgens mij heeft ze er wel zin in.

Klopt wat je zegt dat het nog geen date is, ik loop een beetje vooruit op de zaken

Je kunt best een envelop met haar naam en een hartje erop, erbij doen. Vind ik alleen maar leuk als jij dat zo voelt doe je dat. Het maakt de repen net iets specialer. Ze kan zien dat je er echt werk van hebt gemaakt :D

Maar misschien is een klein kaartje, zoals je die wel eens aan een bos bloemen ziet wel net iets leuker dan een envelop?

Je kunt ook zelf een kaartje maken van een stukje beetje stevig papier en dan met een perforator een gaatje in een hoekje erin maken en dan met zo’n gekleurde slinger (van zo’n rolletje gekleurd lint dat ze vaak bij inpakafdelingen in winkels hebben staan) eraan en dan op de chocolade plakken.

Als je zelf niet van die gekleurde slingers hebt, ga je ff naar de blokker of ah ofzo, die hebben volgens mij ook van die dingen staan bij de inpakafdeling ofzo. Ja, ik weet dat je daar bij die winkel misschien wel niks gekocht hebt misschien, maar ach van elke kleur 30-50 cm afknippen en er dan van die krullen in maken kan toch wel.

Dan is het vandaag een keertje niet de inp-a-kafdeling, maar de inp-i-kafdeling haha :P:P

Daar gaan ze niet failliet aan en misschien koop je andere dagen je boodschappen er wel, dus heb je er recht op haha.

Je weet toch hoe je die krullen moet maken in dat lint of niet?
Even terug denken aan de basisschool of kijk deze video even:
https://www.youtube.com/watch?v=lVzV5F10U2w

Wow, als het nu niet goed komt, dan weet ik het niet meer. Jij hebt er iig alles aan gedaan ;)

Oh ja, vergeet niet je tanden te poetsen, want als er nog een stukje spinazie tussen je tanden zit, is dat niet echt charmant. Is een grapje natuurlijk, je weet zelf wel hoe je er verzorgd en leuk uit kan zien. Dat doe je vast elke dag al gewoon :)

Heel veel plezier en ik hoop dat jullie samen een leuke ochtend/middag/avond ofzo hebben.

Groetjes,
M&M’s

Reageer