Vraag

Is hij ook homo?

  • 11 April 2020
  • 58 reacties
  • 3422 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal!

 

Mijn naam is M en ik ben 15 jaar, en ik ga jullie proberen deze hele situatie uit te leggen :) ;

(het is een beetje heel uitgebreid geworden, sorry :p)

(disclaimer; onze snackbar is open ondanks het corona-virus etc. alleen we dragen allemaal handschoenen en volgen de richtlijnen van het RIVM en klanten wachten buiten in vakken en max 3 klanten in gebouw etc. Dus dit verhaal speelt nu gewoon (recent.)

 

Ik werk sinds een halfjaar bij de snackbar en ik heb het erg naar mij zin. Het is niet zomaar een snackbar maar het is de drukste hier uit de hele regio. Mensen rijden een halfuur om bij ons friet te halen. Het is binnen trouwens ook heel erg modern ingericht, maar daarvoor zijn jullie hier niet gekomen. Want sinds het begin dat ik daar werkte is er een jongen genaamd; W. (16 jaar) Vanaf het begin hadden we al lang oogcontact en glimlachte wij naar elkaar. Bij een snackbar werken is heel erg wennen omdat het in het begin heel erg nieuw is dus in het begin (eerste 2 a 3 weken) niet heel veel gepraat want ik moest natuurlijk ingewerkt worden. Maar nu even naar de huidige situatie;

 

We zij nu een halfjaar verder en we praten veel met elkaar en we plagen elkaar ook steeds en ik flirt ook met hem, en hij ook met mij (denk ik) want als ik dan iets fout doe zegt hij; tsss, valt een beetje tegen M, met een brede glimlach. Ook had ik zijn jas een keer per ongeluk laten vallen bij de kapstok alleen was ik dat vergeten te zeggen, dus ik appte dat naar hem. Toen vroeg ik ook of zijn mobiel enz. niet stuk was? Hij zij  lachend via whatsapp; ooh daarom is mijn hele voorkant gebarsten!       Ook als ik in de keuken even alleen sta af te wassen komt hij ook meestal in de keuken. En als we dan alleen zijn praten we over van alles en nog wat en zijn we beiden geïnteresseerd in elkaar. 

 

Ook zat er een keer een pluisje op zijn werk-blouse en toen zei ik; er zit iets op je rug draai je eens om. Toen haalde ik het er af en toen zij hij; ooh ik dacht een briefje met schop mij en toen moesten we allebei weer lachen. En elke keer als we met elkaar werken voel ik gewoon een connectie ofzo. Als ik af en toe de zakken zegmaar klaar leg voor de bestellingen komt hij bij me staan of als ik bezig ben vraagt hij mij iets te doen.  Zoals; M, kan je even helpen met dit en dat pakken.  Ook toen hij vandaag weg ging kwam hij speciaal in de keuken waar ik weer alleen was en zei hij; Doei! Dus ik zeg tot morgen met een glimlach. Toen mompelde hij wat, en daarop zei ik; huh wat zeg je? En toen zei hij; tot morgen (met een brede glimlach) En toen lachte ik ook terug met tot morgen. Ook vandaag was een man bij de kassa een beetje klunzig want hij moest in het vak gaan stan (ivm corona en anderhalve meter afstand) en W hielp die meneer alleen wij keken elkaar aan en moesten we allebei weer lachen. (← Ik weet niet hoe ik steeds dat soort kleine situatie-tjes moet omschrijven maar mijn buik slaat helemaal op hol van verliefdheid en als we lachen naar elkaar kijken we elkaar ook diep in de ogen. En op het werk halen ze ons soms ook door de war want we hebben allebei bruin haar en bruine ogen. 

 

Zijn moeder werkt ook bij ons, alleen ze werken nooit samen omdat W dat ongemakkelijk vind. Maar ik heb ook redelijk vaak met zijn moeder gewerkt en gepraat en ik kan ook heel erg lachen met zijn moeder en dat is ook een super aardige vrouw. Maar toen werkten W en zijn moeder een keer samen en toen zei zijn moeder achter in de keuken tegen hem; van alles goed schatje en ik was toen net de keuken ingekomen. Dus ik moest lachen en hij zij maaa-haaam. Dus toen moesten we allemaal lachen en toen zei de moeder tegen mij; knuffel  jij nog wel eens met je moeder of doe je dan ook zo? En toen zei ik lachend; dit is een exacte kopie van mij en mijn moeder, en toen moesten we weer lachen.

 

Maar ik ben dus van plan want ik moet (zaterdag) (vandaag) weer met hem werken dus, ik ben van plan om weer een stapje verder te gaan met het flirten. Ik ben namelijk van plan om weer te zeggen dat er iets op z'n rug zit, maar dat er dan niks zit en dat ik hem dan een por geef van grapjeuhh. En/of als we bij elkaar staan dan te zeggen; wist je dat je best grappig bent? En dan te kijken of hij bloost.

 

Dus eind-conclusie/vraag; Kan iemand mij een inschatting geven of hetero jongens ook zoveel oogcontact maken en ook zo 'flirten’ want ik weet niet zeker of hij ook homo is. Want ik heb nog nooit zo meegemaakt dat een jongen zulke opmerkingen en complimentjes geeft en zoveel lacht en oogcontact zoekt met mij.

 

Dus is hij gay of hetero? En hebben jullie nog advies voor mij of eigen ervaringen? Alvast bedankt!

 

 


58 reacties

Iemand?

Reputatie 1
Badge

Hey! Ik denk dat hij ook homo is. Hetero jongens gaan onder elkaar wel anders met elkaar om. 

Hi EenOnzekereJongen,

 

ik wil al een hele tijd reageren en steeds komt er weer iets tussen, maar nu toch maar snel even een eerste reactie. Er volgt dus nog meer en uitgebreider, maar das misschien vanavond of vannacht pas. We hebben familievisite en die blijven eten en rondhangen enzo, dus…

Even over jou haha:

ik snap dat je leven op zijn kop staat met zo'n jongen om je heen….:slight_smile:

Net als jullie voorletters trouwens, das vast al een voorteken (M en W) :joy:

 

Alvast even twee vraagjes voordat ik uitgebreider reageer:

weet W dat jij M op jongens valt (want ik neem aan dat jij dat doet, omdat je vraagt of W ook homo is).

Zie jij W ook wel eens buiten jullie werk om?

 

Met die info en alles wat je nog extra wilt toevoegen ga ik je binnenkort een uitgebreidere reactie sturen en ik kan je nu al verklappen dat ik mogelijkheden zie, maar dat dingen ook soms anders kunnen zijn dan ze lijken.

 

Oei, das wel een cliffhanger toch?

 

Maak je niet druk. Er zijn altijd mogelijkheden en kansen :relaxed:

 

Oh ja, mijn twin en ik zijn gay, dus soort van ervaringsdeskundigen. Ik weet niet of je dat gerust stelt.

 

Ok, nu weet je dat er iig één iemand ( 2 als ik mijn twin mee reken) op het forum is, die de rest van vanavond aan jou gaat denken :joy:

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 1
Badge

Spreek anders een keer met hem af. Misschien kan je er dan achter komen. Of stel hem een keer de vraag; 'heb jij eigenlijk een vriendin?' als je dat durft natuurlijk.

Hallo EenOnzekereJongen :)

Heteroseksuele jongens maken ook oogcontact maar dan meestal naar meisjes en niet naar jongens. De enige manier om zeker te weten dat hij homoseksueel of heteroseksueel is kun je proberen om het aan hem te vragen of hij homoseksueel is. 

-TheMightySlayer

Thanks voor alle antwoorden! 

 

Hier antwoord op de twee vraagjes van M en Ms ;

  1. Ik weet niet of hij op jongens valt, ik durf het niet aan hem te vragen want stel dat hij hetero is, dan kan ik mijzelf nooit meer vertonen op mijn werk zonder een ongemakkelijk gevoel. Wel zou ik kunnen vragen of hij een relatie heeft.
  2. Ik zie hem niet buiten werk om, hij zit wel bij mij op school maar op een andere locatie. Onze school heeft namelijk twee gebouwen. 

Hier wat dingetjes die er gister gebeurd zijn;

 

-We stonden een paar keer vlakbij elkaar toen ik bezig was met bestellingen inpakken en we bleven best lang dicht bij elkaar staan. En het leek alsof hij mij nadeed, waar ik keek, keek hij ook etc. Was best ja idk 'vlinders in mijn buik’ gevoel.

-Toen er bijgevuld moest worden (in de vitrine) zei hij, ik pak de bamischijven en goulash kroketten wel en toen hij dat zei legde hij een van zijn vingers op mijn rug

-Toen ik ging lopen om bestellingen weg te doen gaf hij mij een paar keer de bestelling aan en zei hij elke keer zachtjes alsjeblieft en ik dankjewel, de hele tijd

-Toen we (jaja, alweer) alleen in de keuken waren waren we weer over van alles en nog wat aan het praten over waar hij voetbalt en hij toonde ook interesse in mij. (Dus het is niet dat ik allemaal dingen vraag maar hij vraagt ook veel dingen) En toen we daar stonden moesten we weer een paar keer lachen en toen we moesten lachen keken we elkaar in de ogen aan en zag ik zijn schattige puppy ogen.

-Ook plaagde hij mij weer, ik weet niet meer precies met wat maar toen zei hij; Nou M, valt weer een beetje tegen en toen moest hij weer lachen

-Toen mijn werk er op zat (hij moest nog langer werken) riep ik tegen iedereen werkze nog. Alleen hij was aan het bellen aan de kassa om een bestelling op te nemen. Maar toen ik voorlangs wegliep draaide ik mij nog om, en toen deed hij net de telefoon weg en keken we elkaar aan en toen zei hij doeii met een glimlach en ik ook.

 

Ik heb mijn rooster nog niet voor aankomende week maar als ik met hem moet werken kan ik het volgende doen denk ik;

 

  • Vragen of hij een relatie heeft
  • Hem een keer een schouderklopje geven
  • Zeggen dat hij grappig is (dus complimentjes geven

PS Thanks voor de belangstelling M en Ms :))

 

Groetjess

 

 

Hi EenOnzekereJongen,

 

thnx voor je aanvullingen. Die ga ik mee nemen in mijn volgende reactie.

 

Ik vind jullie zo cute, brings back memories :relaxed:

Jij bent ook echt super cute/lief volgens mij (sorry, voor als je het stom vindt dat ik dat zeg) en ja, vlinders in je buik, ik ken het gevoel :two_hearts:

 

Ik ga je later meer sturen.

 

EDIT: vergat ik bijna nog iets te vragen, jij weet dus nog niet of hij homo is, maar weet hij wel van jou dat jij homo bent?

 

Groetjes,

M&M's

Haha, nee ik vind het niet stom hoor. :))

-Ik ben trouwens wel eerder verliefd geweest op mensen maar sinds het begin heb ik gewoon een magisch gevoel als ik bij hem ben of aan hem denk dusja. Alvast bedankt dat je later uitgebreider gaat reageren :))

 

Ik weet inderdaad niet of hij homo is, als ik op mijn gevoel moet afgaan denk ik het wel maar ja, stel dat hij het niet is dan tja. En hij weet niet dat ik homo ben, niemand weet dat nog, maar ik kom niet over als een 'overdreven’ homo ofzo. (Geen belediging naar die mensen) Maar ik weet zeker als ik het vertel aan een van mijn vrienden dat ze verrast opkijken.

Duss samengevat;

Ik weet niet of hij homo is, en hij weet niet dat ik homo ben.

Toevoeging; Ik werk aankomende week alleen woensdag met hem :((

Hi EenOnzekereJongen,

 

sorry dat ik je zo lang heb laten wachten. Ik hoop dus niet dat mijn reactie dan ook nog eens tegenvalt haha Dat zou wat zijn. Jou eerst lang laten wachten en dan ook nog met een flut reactie komen…..

Nou ja, ik hoor het strakjes wel, als je dan nog met me wilt praten…:joy:

Ik ga het er dus maar op wagen en dan zien we wel verder. Ik heb wel vaag iets in m’n hoofd, maar dat zou zo maar anders kunnen uitpakken.

Here we go!

Wat me als eerste op valt is dat jullie het kennelijk wel goed met elkaar kunnen vinden. Er is duidelijk een klik. Tenminste zoals jij alles beschrijft….. van achter jouw roze bril of is alles zo mooi als het lijkt?

Ik kan en durf wel rustig de conclusie te trekken dat jij M helemaal onderste boven bent van W. Daar zeg ik niks geks, want draai een M maar eens om en je hebt een W. Ok dat is dus letterlijk ondersteboven. Is het figuurlijk ook zo dat M onderste boven is van W? Dat denk ik wel, als ik jou zo hoor.

Nu is de grote vraag of dat omgekeerd ook zo is, dus of W onderste boven is van M. Letterlijk is er natuurlijk geen probleem. Maar hoe zit dat met figuurlijk….

Dat moeten we nog uit proberen te vinden.

Daarbij willen we ‘jouw cover’ het liefste niet gelijk breken. Hoe kunnen we er achter komen of W jou net zo leuk vindt als jij M, zonder gelijk te hoeven vertellen dat jij op jongens valt.

Daarvoor ga ik je eerst iets vertellen over hoe jongens op andere jongens kunnen reageren en of je daar al iets uit kunt opmaken. Het is hier al eerder gezegd dat de meeste jongens niet zo veel aandacht geven aan andere jongens.

Ze kunnen natuurlijk over en weer aardig voor elkaar zijn en eens naar elkaar lachen enzo. Maar elkaar aanraken, complimentjes geven en echt lang aankijken is niet heel veel voorkomend. Gebaseerd op wat ik hoor en zie en zelf mee gemaakt heb.

Wil dat dan zeggen dat iemand die dat wel doet per definitie op andere jongens valt?

Was het maar zo gemakkelijk, zou ik zeggen.

Misschien even toelichten. Sommige jongens gaan nou eenmaal wat vrijer/makkelijker om met andere jongens dan leeftijdsgenoten, zonder dat ze op jongens hoeven te vallen.

Als voorbeeld noem ik hoe wij thuis met elkaar om gaan. Ik knuffel met al mijn broer(tje)(s) en zus, met papa en mama en ook met vrienden en vriendinnen. Nu hoor ik je denken, ja jij bent gay, dus… Daar heb je wat mij betreft wel een punt, maar hoe verklaar je dan dat mijn jongere broertje en oudere zus dat ook doen bij anderen en ons. Zij vallen niet op hetzelfde geslacht. Het kan dus gewoon liggen aan wat je van huis uit mee krijgt.

Dat is wel een mogelijke verklaring (denk ik) maar dat helpt jou natuurlijk geen steek verder.

Kun je dan aan iemand zien of die gay is? Dat zou wel mooi zijn, tenminste in bepaalde gevallen. Maar niet iedere jongen die andere jongens leuk vindt is een stereotype van wat ‘mensen’ een homo noemen. Niet al die jongens lopen heupwiegend, met make-up en een regenboogvlag rond. Je maakte daar zelf ook al een opmerking over. De meeste jongens die op andere jongens vallen verschillen behalve dat niet zo veel van doorsnee andere jongens.

Het kan soms zelfs zo zijn dat jongens, waarvan je denkt dat ze gay zijn, dat niet zijn. Ze zijn misschien extraverter en kleden zich wat excentrieker, maar hoeven dus niet gay te zijn.

Dat helpt jou dus ook niet om er achter te komen of W op jongens valt of niet.

Moet je hem dan toch vertellen dat je op jongens valt of hem vragen of hij dat (ook) doet?

Tsja, das best een lastige keuze. Het eerste wat je je nu af vraagt is: ‘hoe gaat hij daar op reageren’.

Springt hij een gat in de lucht van blijdschap of wil hij jou nooit meer zien? Je hoopt natuurlijk het eerste, maar hoe voorkom je het laatste?

Ik denk dat de oplossing er in ligt dat jullie elkaar eerst (nog) beter leren kennen. Het gaat heel erg leuk tijdens het werk en dat geeft sws hoop. Ik denk wel dat jullie elkaar beter kunnen leren kennen, als jullie gewoon samen gaan afspreken en dingen gaan doen. Zonder anderen erbij kunnen jullie (nog) meer jezelf zijn. Je hoeft natuurlijk niet gelijk de ‘million dollar question’ te stellen. Ik zou die zelf in het begin sws vermijden. Praat met elkaar en doe dingen.

Ik weet dat je die vraag graag beantwoord wilt hebben, maar ik ga je uit leggen waarom je dat misschien nu niet moet willen.

Als jullie elkaar beter leren kennen, dan weet je beter wat je van elkaar kunt verwachten. Er is vertrouwen en respect gegroeid. Dat gebeurt nou eenmaal in vriendschappen.

Een voordeel van een (hechte) vriendschap is, dat die meestal ook wel tegen een stootje kan. Het is dan makkelijker om bepaalde onderwerpen aan te snijden, zonder dat die ander gelijk boos weg loopt. Je begrijpt vast wel een beetje waar ik naar toe wil.

Door elkaar beter te leren kennen, kom je ook andere kanten van elkaar te weten. Is hij dan nog steeds net zo leuk of heeft hij (zoals iedereen trouwens) ook zijn mindere kanten. Ik denk dat je een betere balans krijgt, dus niet alleen maar alleen positieve dingen ziet.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen om verder met hem te gaan. Alleen wil ik proberen teleurstellingen te voorkomen. Er is niks mis mee om elkaar eerst beter te leren kennen.

Hoe ga je hem dan vragen om vrienden te worden of een keertje af te spreken. Dat lijkt soms lastig, want ja op je werk kom je elkaar vanzelf tegen, maar thuis nog niet.

 

Nou dan kun je Corona toch nog ergens voor bedanken. Dat kun je mooi als excuus gebruiken.

Hoe dan?

Nou je kunt gewoon zeggen, dat je door die Corona, niet meer met iedereen, waar je normaal leuke dingen mee doet, kunt afspreken. Vanwege mogelijke besmettingen en die anderhalve meter regel.

Je kunt dan tegen hem zeggen zoiets als: ‘ik kan goed met jou opschieten en misschien vind je het leuk om een keertje af te spreken om iets leuks te gaan doen. We werken toch al samen, dus ik bedoel voor besmetting hoeven we iig niet bang te zijn, anders was dat toch al gebeurd.

Ga dan gewoon dingen doen die ‘gewone’ vrienden ook doen. Bij elkaar langs gaan, gamen, lol maken, fietsen, netflixen of stoeien :yum: . Nou ja, je weet vast ook wel leuke dingen te verzinnen.

Misschien wordt dan, dat wat er nu tijdens het werk lijkt te ontstaan, duidelijker. Mogelijk durft hij ook vrijer te zijn en meer dingen te zeggen. Soms gebeuren die dingen gewoon spontaan.

Zo is een stoeipartijtje bij mij wel eens uitgelopen in een kus. Die kwam zomaar ineens. Ik was tijdens het stoeien met mijn hand door zijn haar gegaan en had toen gezegd dat hij lekker rook en ja, toen waren onze gezichten dicht bij elkaar en toen gebeurde dat.

Ik zou me voor kunnen stellen, om het dus wat tijd te geven om op die manier te zien hoe het loopt.

Een keertje bij elkaar logeren is iets wat ik altijd wel probeer te organiseren. Dat biedt weer hele andere mogelijkheden en kansen. Zelf neem ik vaak wel initiatieven en dan wordt het voor de tegenpartij ook makkelijker om te volgen, denk ik.

Bijvoorbeeld: ik zeg ik ga nog even douchen voor het slapen. Wil jij ook nog douchen? En dan als ie wil, mag ie van mij gelijk mee onder de douche. Als hij liever apart gaat, ook goed. Als ie wil mag hij wel naar me kijken en met me praten terwijl ik douche.

Douchen alleen of samen wil natuurlijk niet zeggen dat ik dan gelijk seks met hem heb. Dat zou ik soms wel willen, maar op zich is het een mooie manier om samen iets op te bouwen. Je openstellen naar de ander en vertrouwen tonen en winnen.

Alles kost misschien wat tijd, maar het lijkt me wel een manier waarbij jij of hij niet gelijk alles hoeft te vertellen. Het lijkt misschien omslachtig, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het je kansen vergroot en teleurstellingen verkleint.

Of hij dan binnenkort jouw vriendje zal zijn, ga ik je niet beloven. Ik denk wel dat de kans dat jullie meer dan collega’s worden wel een stuk groter wordt.

Denk er eens over na of het je iets lijkt en waarom wel of niet. Je mag mijn plannetje best kritisch bekijken en er vragen bij stellen. Dan komen we misschien tot iets waar jij wat mee kunt.

 

Jouw situatie is toch wel anders dan de mijne. Mijn twin en ik kwamen op ons 13e uit de kast en hebben toen, (niet om die reden, maar een andere reden) nogal wat ‘narigheid’ mee gemaakt doordat we een jaar misbruikt zijn. We waren toen niet bezig met wat je normaal zou doen als je uit de kast was en dat is naar andere leuke jongens kijken en wie weet wat dat oplevert. Wij waren alleen bezig met ‘overleven’.

De eerstvolgende zomervakantie na ons misbruik mochten we voor het eerst alleen vliegen naar Frankrijk op vakantie. We waren niet alleen natuurlijk, want we waren toen pas 14. In Frankrijk waren onze beste vrienden en hun ouders, waarbij we logeerden. Maar de reis maakten mijn twin en ik wel samen en op die reis ontmoetten we, zonder het te weten, ons eerste vriendje.

Wij hadden geen plan om hem te versieren. We kwamen midden in een verhaal terecht met heel wat ups en downs. Als het je interesseert en je hebt niks beters te doen kun je daar meer over lezen in een ander topic.

Ik wil maar zeggen. Je kunt van alles plannen, bedenken en toch kan het anders lopen en soms komen dingen onverwachts en soms mooier dan dat je ze hebt kunnen bedenken.

Nou ja, dat was ‘m wel even voor nu. Ik hoop dat het allemaal een beetje leesbaar en te begrijpen is. En dat je er iets aan hebt.

Het is toch iets later (of vroeger, net hoe je het bekijkt) geworden dan ik dacht, maar ja, als je iets beloofd hebt, dan moet je die belofte ook nakomen.

Ik lees het wel als je er op wilt reageren.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s

Thanks voor je reactie! Maakt niet uit dat je me lang hebt laten wachten, ik heb geen haast ;))

Het is inderdaad wel een goed idee om een keer te gaan chillen en om dan dat over corona te zeggen. Alleen weet ik niet echt goed hoe ik dat subtiel moet zeggen in real life zegmaar. Ik kan het hem wel appen maar, het komt misschien ook raar over als ik hem dan zie en dat dan niet zeg en  dan vervolgens hem dood leuk ga appen. Ik kan wel vragen of hij een relatie heeft en kijken hoe hij daar op reageert.

Ik werk deze week alleen woensdag met hem dus moet ik dan vragen om iets leuks te doen bijv. netflixen of gamen. Ik wil zegmaar wel weer een stapje verder gaan want ik zie hem dus maar een keer. Volgende week werk ik wel 2 keer met hem. Dus vragen of hij kan chillen of nog verder gaan met flirten?

 

PS Heftig verhaal trouwens!

 

EDIT: Volgende week gaan we die 2 keer allebei op het zelfde moment weg. meestal ben je dan bij de kapstok alleen met z'n tweeën dus, moet ik dan iets vragen of zeggen? Tips?

Hi EenOnzekerJongen a.k.a. M,

 

Je kunt hem irl aanspreken als dat beter voelt dan appen. Overmorgen is het al woensdag, dus dan heb je nog even tijd om er over na te denken en dan is het al zover.

Je zou kunnen vragen of zeggen ‘wat doe jij in je vrije tijd nu je niet overal meer naar toe kunt vanwege Corona?’ en dan horen wat ie zegt.

Dan is het niet een hele grote stap om te vragen of hij iets leuks wilt doen met jou. Het handigste is dan om aan te sluiten bij wat hij je vertelt. Dus, als hij zegt, ik ga graag even basketballen, zeg dan lijkt me wel leuk. Zullen we een keertje samen? Of als hij zegt ik kijk graag netflix, vraag dan welke serie en vraag daar wat over. Als je de serie zelf nog niet kent of kijkt, dan kun je vragen waarom die serie zo leuk is en of het hem leuk lijkt een keertje samen te netflixen en chillen.

Gewoon voor de gezelligheid. Er is vast wel iets in wat hij zegt, waar je op in kunt haken. Houd daarbij jouw ‘doel’, een keertje met hem chillen, voor ogen.

Je kunt ook zelf vertellen wat jij leuk vindt om te doen en of hij dat ook leuk vindt. Zeg dat je je een beetje verveelt nu je niet meer al je schoolvrienden ziet en vraag of hij zin heeft om een keertje te gaan zwemmen of voetballen of weet ik veel wat. Fietsen, skaten, noem maar op. Kan ook vissen zijn als jij/jullie dat leuk vinden.

Je kunt ook vragen naar welke kapper hij gaat, omdat je zijn haar wel cool vindt en denkt om je haar ook anders te doen of gewoon zeggen ‘vind jij het ook zo kut dat je nu niet naar de kapper kan gaan of heb je iemand die je thuis knipt’ ofzo.

Je kunt ook hulp bij een probleem met je computer ofzo. Vraag hoe iets werkt (verzin iets technisch, als hij zegt dat ie handig is met computers. Je kunt ook vragen of ie veel gamet en een bepaald spel kent en jou kan helpen hoe een bepaald level werkt.

Je kunt ook zeggen dat je misschien een andere telefoon wilt gaan kopen, maar dat je nog niet weet welke het beste is. Vraag welke hij heeft en misschien als hij goede ideeën heeft, dat jullie samen een keertje kunnen kijken op internet bij jou thuis.

 

Het gaat niet per se om wat je vraagt, maar meer de kans om samen met hem te zijn. Als hij dat ergens ook al wilt, dan zal hij, eender welke kans, aangrijpen.

Geef hem een kans om ergens ‘ja’ op te zeggen of neem jouw kans om dat op een vraag van hem te doen. Nu draaien jullie een beetje om elkaar heen en ergens heb ik het gevoel dat hij jou ook gewoon leuk vindt. Misschien weet hij ook niet precies hoe hij het voor elkaar krijgt om meer met jou alleen te zijn.

 

Je kunt ook je fietsband leeg laten lopen bij je werk en dan bv. gewoon dat ventiel eruit draaien en in je broekzak stoppen en vragen of hij je kan helpen. Misschien brengt hij je wel even naar huis ofzo. Dan zijn jullie toch weer even samen. Als je dan bij jou thuis aan komt, vraag je gewoon of hij even mee gaat om wat te drinken… In het slechtste geval, als hij je niet wil helpen, draai je dat ventiel er weer in (zeg dat je het vlakbij hebt gevonden) en pomp je je band gewoon weer op :joy:

Je kunt (bijna) alles doen om er voor te zorgen dat jullie meer samen zijn, zolang je niet echt dingen doet die niet eerlijk zijn. Een leugentje om bestwil, zoals kun je me helpen met…., kan volgens mij geen kwaad.

Kortom ik zou proberen om met hem te chillen.

Op je werk moet je je ook niet ineens anders gedragen. Ik bedoel, doe gewoon de dingen die je altijd al deed. Elkaar aankijken en per ongeluk expres aanraken. Beetje flirten, maar overdrijf het niet. Heb het gewoon gezellig samen.

Je kunt ook vragen of ie sterk is, als je bijvoorbeeld ziet dat hij een zware zak aardappelen op tilt. Vraag dan of ie sport en hoeveel kilo die op kan tillen. Daag hem uit om jou op te tillen en dan heen en weer door het magazijn te lopen of zoiets.

Vraag of ie ook zo’n zware rugzak met schoolspullen heeft en zeg ‘ik speel even jouw rugzak en dan moet jij proberen rond te lopen en klusjes te doen als ik op jouw rug zit’. Ja, ik weet het, ik doe soms rare dingen, maar ik probeer altijd gebruik te maken van de situatie, dus doe eens gek. Niet al te gek, maar wel een beetje gek.

Je moet je er wel een beetje comfortabel bij voelen natuurlijk, dus doe ook weer geen dingen waarvan je denkt dat je spijt krijgt.

Btw, weet je al waar hij woont en wat zijn telefoonnummer is. Als je het niet durft te vragen vertel dan die dingen, die jij van hem wilt weten over jezelf. Dat werkt heel vaak, heel goed. Doe ik ook vaak.

Dan zeg ik bijvoorbeeld ‘ik vind het altijd zo’n rot eind om naar school te fietsen, want ik moet helemaal naar …. en dan geef je je adres en dan vraag je of hij weet waar dat is. Je kunt dan ook zeggen ‘ik ben ook vaak op dat trapveldje of ik ga vaak een rondje fietsen daar en daar. Wat vind jij leuk om te doen. Moet jij ook ver fietsen naar school of ga je met de bus etc. etc.

Pak je kansen. Dat gaat je vast wel lukken. App hem een keertje tussendoor om iets te vragen over je werk of zeg dat je iets kwijt bent en of hij even wil kijken of het daar nog ligt als hij werkt en jij niet. Je kunt dus per ongeluk expres iets 'verliezen’. Liefst als jij eerder weg gaat dan hem en dan na een tijdje hem bellen met die vraag of hij dit of dat heeft gevonden of even wil kijken of dat daar ligt. Je kunt iets kwijt zijn zo simpel als een boodschappenbriefje met daar op iets waarvan je wilt dat hij dat weet, zonder het hem echt te vertellen haha. Op dat briefje kan van alles staan, dus ook bijv. nieuwe onderbroeken kopen of condooms halen, maar je moet zelf maar kijken hoe ver je wilt gaan. Het geeft iig stof voor jullie volgende gesprek.

Natuurlijk moet je wel voorbereid zijn op vragen die gaan komen. Over die onderbroeken kun je simpel zeggen, ja af en toe heb je nieuwe nodig. Meestal koop ik die van…. Die vind ik mooi en zitten lekker en dan kun je als je dat durft/wilt en het kan bijvoorbeeld even een stukje van de rand van je onderbroek laten zien. Het is dan ook niet gek om te vragen welke onderbroeken hij draagt. Dat doe je natuurlijk niet als iedereen van het personeel of klanten erbij staan. Dat doe je natuurlijk als jullie alleen zijn.

Over condooms kun je zeggen dat je die gewoon een keertje wilde proberen. Hoe dat voelt enzo, maar dat je ze nog niet echt nodig hebt. Dan moet je wel dingen vertellen die echt zo zijn of die logisch klinken. Afhankelijk van hoe het gesprek verder gaat kun je vragen of hij dat ook wel eens geprobeerd heeft of dat ie al wel eens wat gedaan heeft.

Ik kan niet inschatten hoe ver je kunt gaan. Dat hangt van veel dingen af, maar ik heb op die manier wel al hele leuke gesprekken gehad. Misschien niet aan te raden voor een eerste gesprek, maar het is ook weer niet raar om als jongens over seksdingen te praten.

Ik heb zo wel eens iets in iemands jaszak gestopt en dan zei ik later ‘misschien heb ik het in de verkeerde jas gedaan, wil je even kijken of ik in jouwe heb gestopt. Jouw jas hing vlak naast de mijne’. Dan voorkom je ook dat iemand anders het vindt. je baas gaat niet in zijn zakken kijken en als je het op de grond laat rondslingeren vindt je baas het misschien en niet W.

Op die manier heb ik wel eens een mapje met foto's van mezelf op het strand , samen met een briefje met mijn naam, adres en telefoonnummer en insta enzo bij een andere jongen in z'n jaszak gedaan. Dan kan hij die foto's op zijn gemakje bekijken en wie weet vind ie ze wel leuk. Misschien zegt ie wel dat ie ze niet heeft gevonden en dan weet je bijna zeker dat hij jou wel leuk vindt…..

'Verlies’ geen spullen waar je echt niet zonder kan, want als ze het niet vinden of je baas gooit het weg, dan ben je het echt kwijt.

Bellen daarover zorgt weer voor een extra contactmoment. Je moet hem natuurlijk niet gaan spammen en stalken, maar subtiel af en toe contact lijkt me niet raar. Je merkt snel genoeg hoe hij er op reageert.

Je kunt hem ’s avonds voor het slapen ook een grappig filmpje sturen en dan als hij reageert zeggen ‘oh sorry, ik wilde die naar een andere vriend sturen, maar ik zie nu dat ik ‘m naar jou heb gestuurd. Maar ja, nu ik toch met je chat, vond jij het grappig of iets anders vragen of zeggen wat een beetje aansluit bij wat je als eerste stuurde.

Als hij jou leuk vindt, laat hij dat vast wel merken in zijn reacties.

Natuurlijk kun je met hem over allerlei onderwerpen praten. Er is op SBS nu een serie dat mensen een blind date hebben in een huis en dan minimaal 24 uur bij elkaar moeten blijven en als ze dat willen kunnen ze dat verlengen tot 5 dagen. Om een beetje mee te kunnen praten kun je zelf ff 10 minuutjes naar dat programma kijken om er iets meer over te weten en dan hem vragen of hij zoiets zou doen etc. Volgens mij is dat rond 19.00 uur ofzo door de week, elke dag. Maar, ik volg dat ook niet echt haha.

Je hebt op NPO iets dat ‘first dates’ heet en dan krijg je een blind date in een restaurant. Zeg dan van ‘zou jij dat ooit doen’ of ‘ik zag van de week een klein stukje en dat was wel grappig omdat…..’. Je ziet daar allerlei verschillende mensen, jong en oud en soms ook meisjes die met een ander meisje af willen spreken of jongens enzo.

Volgens mij heb je nu wel een idee wat je allemaal kunt doen. Grijp vooral kansen die er zijn, geef er een twist aan probeer iets af te spreken.

 

Ik ga nu maar weer even stoppen, het is alweer best wel een lang verhaal geworden.

In het echt klets ik niet een hele dag hoor, maar ik ben nu soort van ‘excited’. Dat heb ik wel vaker als ik zie dat 2 jongens elkaar leuk vinden of dat dat iig zo lijkt. Ik ben niet echt een koppelaar voor mij vrienden, maar als ik een beetje ergens kan helpen of sturen zal ik het niet laten. Maar uiteindelijk moeten diegenen het natuurlijk wel zelf willen en doen.

 

PS Heftig verhaal trouwens!

 

ons misbruik of onze eerste vakantieliefde?

Nou ja, allebei was wel heftig, die eerste in negatieve zin en die tweede in positieve zin. Bedankt iig voor je support. Misbruik is nu ruim 3 jaar geleden en die ontmoeting op vakantie wordt van de zomer 3 jaar. Vergeten doe je allebei niet, maar een manier vinden om er mee om te gaan, lukt ondertussen wel aardig. Gelukkig :slight_smile:

 

Groetjes,

M&M’s

Hi EenOnzekerJongen a.k.a. M,

 

ik zie net nog dat je iets toegevoegd hebt

EDIT: Volgende week gaan we die 2 keer allebei op het zelfde moment weg. meestal ben je dan bij de kapstok alleen met z'n tweeën dus, moet ik dan iets vragen of zeggen? Tips?

 

Ja , das een perfect moment om samen nog iets te gaan doen of om met elkaar te praten.

Zijn jullie allebei op de fiets dan en moeten jullie dan naar huis fietsen?

Je zou kunnen zeggen, als jullie in gesprek zijn, vind je het goed als ik een stukje met je mee rijdt, dan kunnen we nog even kletsen. Ik vind het altijd wel gezellig werken met jou en eigenlijk kennen we elkaar verder nog niet zo goed.

Lijkt je dat iets?

Het is sws een goed moment om iig iets tegen elkaar te zeggen.

Woon jij ver van hem en van de zaak waar je werkt?

Zou het voor hem veel moeite zijn om jou om een of andere reden, die we nog even moeten verzinnen :rofl:, naar huis te brengen of samen met jou langs jouw huis te fietsen?

 

Je kunt er voor zorgen dat jouw fietsverlichting het niet doet, omdat de batterij leeg is (of er toevallig niet in zit  omdat die in je broekzak zit :joy: ) en of hij dan ff mee wilt fietsen omdat je geen bekeuring wilt hebben. Dat hij dan met zijn licht aan, aan de buitenkant fiets ofzo.

Ik ben iemand die overal mogelijkheden in ziet, maar je moet natuurlijk wel ff bedenken of het goed voelt om te doen.

 

Succes!!

 

Groetjes,

M&M’s

Hoii, thanks voor je lekker uitgebreide reactie :))

 

Ik denk ook dat het inderdaad een hele goeie is om te vragen wat hij doet tijdens deze corona tijden, en dan vervolgens daarop in te spelen, door uiteindelijk te vragen van; vind je het leuk om een keer te chillen ofzo? Die ideeën van de fiets vind ik ook goed, alleen ik kom altijd lopend want ik woon 20 sec. van mijn werk af haha. Ik weet wel ongeveer waar hij woont maar niet precies. En zoals je al zegt heb ik ook een beetje het gevoel dat we om elkaar heen draaien, en dat het echt een verademing zou zijn als ik hem buiten werk gezellig spreek. Ook kan ik hem om zijn snapchat vragen, dat zou misschien ook wel helpen door bijv, reeks te krijgen ofzo. Thanks ook voor alle voorbeelden!

 

Dus conclusie; ik blijf gewoon door flirten en doe gewoon zoals altijd. En ik vraag hem woensdag wat hij thuis doet tijdens deze corona tijden en vraag of hij het anders leuk vind om een keertje te chillen. Want we werken toch al samen dus voor corona hoeven we niet bang te zijn want anders was dat toch al gebeurd. En ik kan tenslotte ook nog een keer zijn blouse goed doen, dat ik dan bijv. zeg van draai je eens om en dat ik het dan goed doe. Nog effe op een rijtje voor mezelf;;

 

  • Flirten (net zoals gewoon
  • Zijn blouse een keer goed doen
  • Vragen wat hij tijdens deze corona tijden thuis doet, en vragen of hij een keertje wil chillen
  • Snapchat vragen
  • Vragen of hij een relatie heeft


Thanks voor de hulp en ik kom woensdagavond wel met een update van hoe hij heeft gereageerd en hoe het is gegaan :))

 

Had ik dit maar aan de hand, hoe cuteee.

Had ik dit maar aan de hand, hoe cuteee.

Ja, ik besef het mij soms ook nog niet haha. Over cute gesproken, hij heeft echt van die samengeknepen puppy oogjes en dan zijn lach, dat is echt superr cute :))

Had ik dit maar aan de hand, hoe cuteee.

Ja, ik besef het mij soms ook nog niet haha. Over cute gesproken, hij heeft echt van die samengeknepen puppy oogjes en dan zijn lach, dat is echt superr cute :))

Hoeliefff. Ik weet dat t niet mag maar heb je sc, ben trouwens ook homo als je t niet door had haha :)

Hi EenOnzekerJongen,

 

Hoii, thanks voor je lekker uitgebreide reactie :))

 

graag gedaan. Ik doe expres uitgebreid om te laten zien dat er altijd mogelijkheden zijn en je allerlei keuzes kunt maken en dat je ook aan de hand van wat ik allemaal schrijf dingen kan bedenken die bij jou passen.

Ik weet ook wel dat sommige dingen die ik schrijf niet altijd even voor de hand liggend of uitvoerbaar zijn, maar ok.

Ik denk in mogelijkheden en niet in problemen. Dat is een positievere benadering van hetzelfde ‘probleem’. Oh nou zeg ik net dat ik niet in problemen denk en type ik dit :joy:

Ik ga het veranderen in: dat is een positieve benadering van dezelfde puzzel. Klinkt dat beter? Zelf moet ik er nog even aan wennen. Misschien klinkt ‘uitdaging’ toch nog beter?

 

Ok, verder.

 

Het belangrijkste is dat jij jezelf blijft, want W heeft er niks aan als jij  strakjes niet nog diezelfde jongen bent die hij nu kent. Bovendien valt het ook niet mee om je anders voor te doen dan dat je bent. Dus blijf jezelf. 

Misschien moet je soms wel een klein beetje uit je comfortzone om dat extra dingetje te durven zeggen of doen. Maar je weet dat je dat doet voor een groter doel. Zo, dat klinkt filosofisch ofzo :thinking:

Ik zal het anders zeggen, je doet het omdat je hem leuk vindt en meer tijd, dichterbij hem wil doorbrengen.

 

Ik vind dat lijstje wat je gemaakt hebt ook wel nice. dan heb je iig wat houvast.

Oh ja, nog wel een opmerking. Je doet wat je kunt, maar je bent ook afhankelijk van de omstandigheden en hoe anderen reageren. Ga jezelf niet slecht voelen als het de eerste keer niet allemaal lukt wat je in je hoofd hebt.

Er volgen altijd weer nieuwe keren, dus no worries. Blijf cool :yum:

Dat deed ik ook toen ik een keertje met een dienblad vol frietjes, hamburgers en cola languit viel in de Mac :rofl: Ik ben toen zelf maar begonnen met lachen, dan leek het iig minder erg  :upside_down:

Een hoogspringer oefent zijn hele carrière om over de lat te springen en dat lukt dus ook niet van de eerste keer.

Genoeg beeldspraak.

Raak ook niet in paniek als het een beetje anders loopt. Houd het uiteindelijke doel in de gaten. er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

 

ik kom altijd lopend want ik woon 20 sec. van mijn werk af haha. Ik weet wel ongeveer waar hij woont maar niet precies. 

Oke, dan zou ik 'm sws een keertje mee naar huis nemen, na het werk of in de pauze, als jullie die samen hebben. Dan steken jullie (M&W) ff jullie hoofden om het hoekje bij jou thuis en dan kan je vader en moeder W ook alvast ff zien. Als je zo dichtbij woont is dat niet gek. Je stelt gewoon even je leuke collega voor aan je vader en moeder en broertjes en zusje (idk of je die hebt). Ja, nu is het je collega nog, strakjes misschien meer dan dat. Maar we gaan nog maar niet te veel vooruit lopen op de zaken.

Succes met jullie vriendschap dingetje en van daaruit gewoon verder kijken.

Slaap lekker en na vandaag nog één nachtje slapen :sleeping: en dan, ja dan……. :butterfly::heartpulse::butterfly:

 

Ik lees het wel. 

 

Have fun en geniet van alles :relaxed:

 

xxx

Over cute gesproken, hij heeft echt van die samengeknepen puppy oogjes en dan zijn lach, dat is echt superr cute :)

 

Oww, so cute, maak ff een selfie van jullie samen, das altijd leuk voor als je 's avonds weer alleen thuis bent…

 

Groetjes,

M&M's

Hoii, ik heb nu echt goed advies nodig want ik heb slecht nieuws,

 

Alles ging gewoon zijn gangetje, naar elkaar kijken, met elkaar praten, plagen, lachen etc. In het begin zei ik ook van wat zie je er slaperig uit, en toen zei hij lachend; nee hoor, ik ben top fit! Hij was vandaag wel iets minder gefocust op mij. maar het ging gewoon leuk zoals het normaal gaat.

Alleen toen ik vroeg wat hij allemaal in deze tijd doet met corona en of hij zich niet verveelt zei hij; dat hij heel erg druk was met school. Hij moest iets van 7 verslagen maken etc. Dus; ik was eigenlijk van plan om te vragen of hij het misschien leuk vond om gewoon te chillen ofzo maar heb het uiteindelijk niet gevraagd omdat ik bang was dat hij nee zou zeggen. Ik ben morgen alleen thuis, moet ik hem dan alsnog appen van; Heyy, vind je het misschien leuk om bij mij langs te komen om te chillen, dan kunnen we misschien samen je school werk maken? Maar is het dan niet raar dat ik hem nu of morgen ga appen terwijl ik hem net nog heb gezien , dan denkt hij misschien ook, waarom heeft hij het niet gewoon gezegd en zegt hij misschien nee sorry. 

Ik weet dus niet of ik hem morgen moet gaan appen of hij langs wil komen of moet ik wachten tot volgende week want volgende week moet ik met hem woensdag en vrijdag werken en die twee keer stoppen we tegelijk. Dus moet ik dan volgende week vragen als we bij de kapstok staan van kom morgen chillen ofzo of moet ik hem morgen al appen? Ik ben wel een beetje gaan twijfelen of hij mij wel echt leuk vind maar je kan natuurlijk altijd gewoon appen als vrienden zegmaar, Ik twijfel dus of ik het volgende week gewoon direct moet zeggen of is dat niet handig.

 

Dusss; moet ik hem morgen appen met het risico dat hij denkt wtf, nee ik heb gister nog gezegd dat ik druk ben met school. Of moet ik tot volgende week wachten bij de kapstok en dan zeggen of hij wil chillen met de kans dat het akward word? Advies?? Moet ik gewoon een keer denken yolo of moet ik eerst meer gaan flirten?? Ik voel me zo stom dat ik het niet heb gevraagd, nu ik dit aan het typen ben...

Hi EenOnzekereJongen,

 

je liet me een klein beetje schrikken, met je ‘slecht nieuws’ titel :relaxed:

 

Gelukkig valt het nogal mee. Ik had al gezegd dat het niet altijd loopt zoals je het in je hoofd van plan was, maar dan moet je gewoon ff je plannetje een beetje aanpassen.

Ik snap dat je, toen hij zei dat ie veel schoolwerk had, hem niet gelijk uit durfde te nodigen. Dus maak je daar niet druk om. Ik vind het wel goed dat je het toen niet hebt gevraagd.

 

Maar dat wil niet zeggen dat je nu af hoeft te wachten tot jullie elkaar weer zien op het werk volgende week.

Je kunt hem morgen gewoon een appje sturen en zoiets zeggen als ‘houd je het nog een beetje vol met al die verslagen die je moet maken?’ en dan verderop kun je zeggen ‘je moet wel af en toe even pauze nemen hè, een hele dag leren werkt ook niet’ en 'je moet er wel af en toe uit en misschien als je het leuk vindt kunnen we samen ff chillen of dat je gewoon ff langs komt en dan drinken we ff wat ofzo, dan kun je daarna weer verder met je schoolwerk’.

 

Zoiets, maar dan in je eigen woorden.  Daar kun je nu alvast over nadenken als je dat prettig vindt. Je kunt al wat voorbeeldzinnetjes opschrijven , dan heb je altijd iets wat je kunt sturen. Maar je kunt ook gewoon spontaan reageren op wat hij antwoord op jouw eerste appje.

Btw, het is ook niet gek om te zeggen dat jij je wel een beetje verveelt en dat je alleen thuis bent, dus dat dat op zich ook al een reden kan zijn dat hij ff komt chillen haha. Je weet wel, een beetje uit de grap, zoals jullie in de snackbar ook tegen elkaar doen.

 

Dan hoor je wel wat hij wel of niet wil doen. Misschien wil hij echt eerst school klaar hebben en dan kun je zeggen, dat het ook op een andere dag kan. Dat ie dan gewoon kan appen en dan kunnen jullie alsnog iets afspreken. Geef hem de keus.

Als je zegt zullen we vandaag ff chillen of morgen, dan moet ie bijna kiezen tussen vandaag en morgen en dan zal die misschien niet zo snel helemaal 'nee’ zeggen :yum:

Als je vraagt heb je vandaag tijd, dan is het voor hem makkelijker om 'nee’ te zeggen, maar dan moet je het hem opnieuw vragen voor morgen. Snap je.

Leg hem dus een keus voor tussen 2 dagen. Keuze tussen morgen en overmorgen of morgen en zaterdag of … nou ja, je snapt me wel, denk ik.

Is dat een ideetje?

Stuur gerust meer vragen als je dat prettig vindt, dan kijk ik wel of ik er een antwoord op heb.

 

Groetjes,

M&M's

 

 Thanks, je advies heeft me weer een beetje gerustgesteld. Hij is wel iemand die niet vaak op zijn mobiel kijkt en daardoor kan het soms wel 2 uur duren voordat je antwoord hebt maar ja. Hij is wel kortaf via whatsapp maar dat kan ook zijn dat hij het spannend vind of dat, dat zijn manier van appen is. Hij stuurt ook nooit emoji's zegmaar, maar hij maakt wel grapjes enzo maar dan staat er bijv. geen lachpoppetje bij. Maar dat doen wel meerdere mensen die ik ken zegmaar. Ik denk dat ik hem morgen maar gewoon ga appen met de vraag of het lukt met zn school werk. Ik denk dat het gesprek ongeveer zo gaat morgen

 

 

 

                                                                                    Ik;     Heyy, lukt het een beetje met je schoolwerk? :wink:

 

Hij;    Ja hoor

 

                                                                               Ik;         Ik weet niet of je het leuk vind, maar misschien kunnen we                                                                                                          vandaag of morgen samen wat chillen of wat drinken?  Voor                                                                                                      Corona hoeven we toch niet bang te zijn want we werken 

                                                                                             toch al samen

 

 

                                                                                 Ik; Kan je daarna weer verder met je schoolwerk :stuck_out_tongue_closed_eyes:

 

 

Hij; ?????

 

 

 

 

Nog tips? Ik stuur morgen eind van de dag wel weer een update!

 

 

                                                                             

                                                                                        

                                                                                                 

 

Hi EenOnzekerJongen,

 

 Thanks, je advies heeft me weer een beetje gerustgesteld. Hij is wel iemand die niet vaak op zijn mobiel kijkt en daardoor kan het soms wel 2 uur duren voordat je antwoord hebt                                                                                              

cool en oww, dan zou ik, als ik jou was, maar op tijd beginnen met appen :wink:, anders is de dag voorbij voordat je antwoord krijgt :rofl:

 

Hij is wel kortaf via whatsapp maar dat kan ook zijn dat hij het spannend vind of dat, dat zijn manier van appen is. 

iedereen heeft zo zijn eigen manier van omgaan met social media. Ik ken hem natuurlijk helemaal niet, maar jij weet vast wel een manier waarop je met hem om moet gaan.

 

Ik vind dat opzetje voor je appjes wel goed. Als hij een beetje anders reageert dan je verwacht, kun je altijd nog aanpassingen maken. Go with the flow.

 

Je kunt ook, als hij nog niet op je berichtjes heeft gereageerd of heel kort, na een paar uurtjes gewoon nog een appje sturen met:

‘Pauze!! …...ff tijd voor een break. Je kunt niet een hele dag topprestaties leveren :joy: .

Ik heb chips en cola koud staan, hoe laat ben je hier :yum: ? Ik ben alleen thuis, dus ik kan wel een beetje afleiding gebruiken.’

En dan gewoon afwachten hoe hij reageert. Als hij alleen haha antwoord, kun je nog zeggen ‘maar serieus,  je mag echt langs komen als je het leuk vindt, dan ben je er even uit’

 

Als hij toch niet wil of kan langskomen, dan niet verder aandringen op dat moment. Hij moet het niet vervelend gaan vinden als je hem appt.

Wens hem dan gewoon succes en zeg ‘ik spreek je later wel weer, als je meer tijd hebt :relaxed:

Je kunt dan ook nog een appje er achteraan sturen van ‘ik bewaar die chips en cola wel voor als je wel langs komt :joy:

 

Kijk maar hoe het gaat.

Lukt het morgen niet om iets af te spreken of een leuk gesprek op whatsapp te hebben, dan zien we wel verder.

There's always hope, toch?

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's

Hoi even een snel berichtje vanaf mijn telefoon,

 

ons gesprek ging als volgt;

 

ik; Hey, lukt het een beetje met je schoolwerk😉

 

hij; Ja hoor

hij;  Jij nog veel werk voor school?

 

ik;  Nee ik hoef alleen maar 1 verslag af te maken, ik verveel me echt heel erg

ik; Ik weet niet of je tijd hebt, maar misschien kunnen we morgen of van het weekend wat chillen en wat drinken? Als je het leuk vind natuurlijk

 

En toen heeft hij niet meer gereageerd, hij heeft die laatste twee berichtjes ook niet gelezen terwijl hij wel gewoon online was meerdere keren? Wat moet ik nu of morgen sturen? Zo van; niet te hard leren hè! En als je geen tijd hebt kan je het ook gewoon zeggen, Maar hij heeft al in een eerder gesprek ook pas een dag later geantwoord dus moet ik gewoon effe wachten tot morgen middag of? Advies en tips zijn weer welkom👍🏻

 

 

Hi EenOnzekereJongen,

 

leuk dat jullie ff hebben geappt :relaxed:

 

Ik zou 'm, denk ik, gewoon ff de tijd geven om te reageren.

Je kunt morgen altijd verder zien, anders lijkt 't alsof je hem wilt pushen, terwijl jij gewoon een keertje iets leuks wilt doen als hij tijd en zin heeft :thinking:

En daarna misschien wel meer, maar eerst hem beter leren kennen, toch?

Morgen zou je altijd nog kunnen zeggen dat je niet veel anderen van je school meer ziet nu met corona en dat je dacht dat voor hem ook zo was. Dat het je daarom leuk leek. Omdat jullie elkaar al een beetje kennen van ‘t werk. Zoiets?

 

Gaat verder alles goed?

Waar ik nog nieuwsgierig naar ben, is of je al voor iemand uit de kast bent. Praat je sws wel eens over zulke dingen met iemand? Zo nee, zou je dat fijn vinden om er thuis ofzo over te kunnen praten?

Kijk maar of je er iets over wilt zeggen :wink:

 

Groetjes,

M&M's

Hoii,

 

Het is inderdaad beter als ik tot morgen afwacht, anders lijkt het inderdaad alsof ik hem wil pushen. Anders zou ik morgen inderdaad nog kunnen zeggen van ik zie niet veel vrienden meer van school door corona en ik dacht dat jij hetzelfde had, daarom leek het me leuk om iets af te spreken. Ik wacht inderdaad wel effe af, en als hij het wel leest maar niet reageert dan vraag ik woensdag wel (als ik met hem moet werken) waarom hij niet reageerde en of hij het leuk vind om wat te drinken samen.

 

Verder gaat alles goed hoor, heb vandaag weer gezellig gewerkt met de andere collega's en heb lekker kassa gedraaid. Ik ben voor niemand uit de kast, ik val soms zegmaar ook op meiden maar meestal op jongens, ik ben niet iemand die heel snel verliefd wordt, maar als ik echt een connectie heb met iemand is het meestal een jongen. Ik praat er thuis niet over, en ik denk dat mijn ouders het ook niet verwachten maar als ik het zou vertellen zouden ze 100% achter me staan en zouden ze het helemaal prima vinden.  Ik praat er eigenlijk met niemand over, ja nu, hier, anoniem, maar niet in 'real life’. Nogmaals super bedankt voor je hulp en je ziet wel weer een berichtje voorbij flitsen morgen.

 

Thanks en blijf gezond in deze tijden!

 

Groetjess.

Reageer