Vraag

Internetvriend

  • 5 June 2018
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo. Ik heb sinds een aantal maanden (bijna een jaar) een internet vriend. We hebben elkaar ontmoet op een fanfic site, omdat hij heel erg goed kan schrijven. We begonnen te praten en ontdekten dat we veel interesses deelden. Hij komt uit Amerika en is 17 jaar, iets ouder dan ik. Ik ben opgevoed met het idee dat iedereen op het internet een pedofiel is of iemand die je later veel pijn zal doen. Ik was dus eerst ook erg angstig als ik met hem praatte. Laten we hem vanaf nu even K noemen. Ik was bang dat alles wat ik aan K vertelde tegen me kon worden gebruikt, ondanks dat hij aardig was. Maar toch bleef ik praten. We stuurden elkaar foto’s. Niet van onszelf. Foto’s van dingen die we mooi vonden. Bloemen, foto’s van landschappen, tekeningen, series waar we allebei fan van zijn. We gingen iedere dag meer praten en werden closer. Na een maand of 3 durfde ik hem te vertellen dat ik uit Nederland kwam. Ik werd bang en was bang dat ik het niet had moeten vertellen. Dat hij het eerste vliegtuig naar Nederland zou pakken en me zou verkrachten. Maar zo is hij niet. Ik bleef met hem praten. Na 4 maanden vertelde ik hem mijn naam. K zei dat ik het hem niet had hoeven vertellen. Dat ik me er niet toe verplicht moet voelen. Maar ik vind dat hij het moet weten. Na 6 maanden stuurde K me een foto van zichzeld. Hij was knap. Erg vrouwelijk, maar knap. Ik vroeg me af of hij misschien transgender zou zijn. Het was een foto van alleen zijn gezicht, dus borsten kon ik niet zien. Maar hij was zo knap. Ik betrapte mezelf erop dat ik hem leuk vond, maar dat kon natuurlijk niet. Hij woont een halve wereld van me vandaan en weet niets van me dan mijn naam en land van herkomst. Ik begon met hem te praten over mijn psyhische problemen, en hij bleek die ook te hebben. Ik begon hem steeds meer te vertrouwen. Ondanks dat zocht ik naar aanwijzingen die zouden bewijzen dat hij echt was wie hij zei dat hij was. Op zijn social media posts zag ik dat hij T-Shirts droeg van de serie de we leuk vonden, dat hij sommen maakten die pasten bij zijn Amerikaanse ‘grade’. Dat hij de kleur muren had die hij zei dat hij had en fanzines had van een serie die ik niet leuk vond maar hij wel. Het moest dus wel zo zijn. Ook stuurde hij me foto’s van hem met zijn vrienden. Op een dag stuurde ik hem de link naar een YouTube video van mij. Ik ben namelijk amateur DJ en wilde graag feedback op een nieuw nummer dat ik gemaakt had. Hij abboneerde op mijn YouTube kanaal, en ik checkte zijn kanaal. Er stonden video’s op voor zijn schoolprojecten, dus ik keek er één. Ik wilde weten hoe zijn stem klonk. Hij had een meisjesstem. Heel mooi, maar hoog en lief klinkend. Ik vertelde hem dat hij een mooie stem had. Hij is heel arm en ik zei dat hij altijd nog als stemacteur kan gaan werken. Toen gaf hij toe dat hij transgender was. Ik was een beetje geschokt. Ik had verwacht dat hij gewoon een vrouwelijke jongen was, ondanks mijn vermoedens. Maar ik vond hem nogsteeds leuk. Ik ben hetero, en ik weet niet of dit mij nu lesbisch maakt ofzo, maar hij is gewoon een jongen voor mij. Ik ken hem niet anders. Nogsteeds praat ik dagelijke met hem. Ik sta in dubio of ik hem een foto van mezelf moet sturen, of misschien zelfs een keer met hem moet Facetimen. Ik weet dat ik hem kan vertrouwen, maar ik ben nogsteeds bang. Ook hij wil niet dat ik hem zomaar een foto stuur, want hij is bang dat als mijn familie (die tegen internet vriendschappen is) het uitvindt en ons niet meer zal laten praten. Maar ik vind het raar dat we zo veel van elkaar weten maar hij geen idee heeft hoe ik eruit zie. Ik vind hem tenslotte leuk! Daarentegen weet ik niet of hij mij ook leuk vindt. Hij is bisexueel, dus alles is mogelijk. Hoe los ik dit op?

5 reacties

Ik heb nog geen reacties gekregen. Daarom bij deze nogmaals de vraag om advies. Alvast bedankt.
Je kan prima een foto sturen. Als hij foute bedoelingen had, hadden jullie na 6 maanden echt niet meer gepraat. Bovendien stuur ik ook gewoon foto's van mezelf en eerlijk gezegd is er nog nooit wat mis gegaan. En überhaupt dan weet hij hoe je eruit ziet en dat je in Nederland woont? 'T is niet dat hij daar erg veel mee kan. Als ik een jongen/meisje op straat zie lopen weet ik ook hij die persoon eruit ziet en dat hij of zij in Nederland woont.
Ik zou inderdaad een keertje facetimen of skypen, dit kun je niet zo makkelijk faken. En als hij foute bedoelingen had was hij echt niet eerst een jaar gaan wachten dus denk dat het wel goedkomt
Hey,
Ik ben ook opgevoed met het idee dat iedereen die ik op het internet ontmoet een pedofiel is die slechte dingen met mij wil doen, tot nu toe heb ik maar 1 persoon ontmoet (op het internet) dat eerst zei dat hij 16 was, maar hij was 45. 4 jaar later heb ik van die persoon niks meer gehoord. Maar ik zou inderdaad een keer bellen met beeld, als je het aan hem vraagt en hij zegt de hele tijd dat hij niet kan of hij bedenkt iets anders dan denk ik dat hij foute bedoelingen heeft. Maar ik heb hier een goed gevoel bij en ik denk dat het helemaal goed gaat komen! (:
Groetjes, flowingroses
Hii, aangezien de meeste van ons ( hopelijk ) geen pedofiel zijn, zijn niet alle mensen op internet pedofiel.

Als ik het goed begrijp ben jij een meisje en heb je K leren kennen als een jongen. K blijkt transgender te zijn en was/is dus eerst een meisje. Maar hij voelt zich een jongen, en zo ken je hem ook.

Je vind hem knap enz en vraagt je nu af of dat je lesbies maakt.
Eigenlijk weet ik het niet zo goed. Jij zegt dat je hetro bent. Nu hoef je niet meteen lesbie te zijn als je op meisjes/ transgender meisjes die dus nu jongen zijn. Valt. Misschien ben je bi ofz?

Ja idd heel verhaal voor een klein beetje nuttige informatie

Reageer