Vraag

ik wil me verhaal vertellen

  • 11 November 2020
  • 20 reacties
  • 534 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey noem me maar nyny. ik ben 16 jaar en ik voel me niet gezien en voel me daardoor eenzaam. Ik heb ook geen vrienden meer of iets in die richting. Gelukkig heb ik wel mijn hond waar ik veel aan heb.

Ik vind mezelf ook niet mooi. Ik ben dik en lelijk. Ik weet dat het niet goed is om zo over jezelf te denken. Maar het is gewoon zo.

Mijn moeder heeft rond me 12de een trauma gehad. Ik vond het lastig om mee om te gaan. In de klas was is stil. Ik presteerde slechter dan dat ik kon. Het trauma kwam door de familie van me moeders kant. Ze hebben gewoon een poosje mijn moeder afgepakt. Toen mijn oma overleden was heb ik niet gehuild en ik ben niet eens verdrietig geweest. Ik vond het zelf nog der eigen verdiende loon. Later zei mijn moeder dat met haar hetzelfde gebeurd was vroeger. Toen greeg ik een schuldgevoel. Ik heb die familie niet meer gezien na de begrafenis

Ik vind het geloof ook moeilijk na wat eer met mijn moeder gebeurd is. Ik begrijp niet hoezo god mij dat aangedaan heeft en mijn moeder. Ik kan er met niemand over praten en dat maakt het nog lastiger.

Ik ben bang. Bang dat ze me helemaal niet meer zien. Bang als er ruzie is. Bang voor het leven.

Ik ga wel eens met de hond naar een veldje waar hij los mag lopen. Daar kom ik vaak een vrouw tegen waar ik alles wel tegen wil zeggen maar ik durf alleen niet erover te beginnen maar ik voel gewoon dat ik bij haar me verhaal kwijt kan en haar ik mijn vertrouwen kan nemen. Maar ik vind het ook raar omdat we elkaar niet heel goed kennen dus ik durf het niet tegen haar te vertellen. Ik zit daar nog wel eens te huilen op het bankje daar en als ze dan komt doe ik alsof ik vrolijk ben, Ik kan ook goed met haar dochter. Die heeft last van paniekaanvallen maar die praat er zo makkelijk over. Ik zou het graag met hun erover hebben maar ik durf het niet.

ik hoop dat er snel op gereageerd word

liefs nyny


20 reacties

zou er iemand willen reageren?

 

liefs nyny

Badge

hoi ik vind het heel erg allemaal 

 mischien kan ik je helpen

als je dat zou willen hoor ik wel van je ok?

hey Wil ik liever niet melden

fijn dat je me zou willen helpen!!

hoe zouden we contact kunnen hebbben want je hebt niet echt een prive chat

 

liefs nyny

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nyny ,

 

wat goed dat je erover wil praten, en @Wil ik liever niet melden  wat fijn dat je mee wil praten en haar wil helpen! Dit is een openbaar forum, het is dus niet mogelijk om prive berichten te sturen of om op een andere manier in contact te komen. We hebben daarvoor gekozen omdat je op deze manier echt anoniem bent en blijft, en daardoor is het veiliger om je verhaal te doen. Jullie kunnen dus in dit ( openbare ) topic met elkaar praten. Wie weet reageren er dan ook nog andere mensen die je willen steunen of die ook zoiets hebben meegemaakt.

 

Verder kan je altijd terecht bij de Kindertelefoon om in vertrouwen je verhaal te delen. Je bent elke dag welkom om te bellen of te chatten tussen 11:00 en 21:00.

 

Veel sterkte,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Badge

Hy hy

 

Wat erg allemaal. Gelukkig heb je nog  je hond he, die zijn altijd blij om je te zien, of je nu "dikker" bent en "lelijk" bent. Misschien moet je toch eens proberen te praten met die vrouw, vraag aan haar dat je echt iets kwijt moet en of je haar kan vertrouwen, vertel dan gewoon je verhaal. Wie weet kan ze helpen. En als je zit te huilen moet je dat niet verbergen, zo wordt het alleen nog maar erger. Klinkt misschien allemaal cliché maar het is gewoon zo.

 

Hopelijk vind je hulp.

kiss en groetjesss😁

 

Badge

hoi nyny ik wil je best mijn insta of snap geven maar ik weet niet of dat mag dus als ik daar achter ben dan stuur ik het als dat mag ok?

Badge

hoi nyny ik heb het net opgezocht en ma geen contact gegevens delen dus ik zoek wel een manier uit hoe we wel in contact kunnen komen.

 

Badge +1

Hoi Wil ik liever niet melden,

 

Wij vinden het heel belangrijk dat kinderen anoniem zijn op ons forum. Daarom is het uitwisselen van contactgegevens niet toegestaan.

Je kunt de forumregels nalezen op het forum.

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes,
 

Mitra
De Kindertelefoon

 

 

heyyy

ja ik ben zo blij met mijn hondje!!

ik wil ook dat ze me helpt maar ik durf het niet. ik ben bang dat de relatie dan kapot gaat of zo.

liefs nyny

 

hoi nyny ik heb het net opgezocht en ma geen contact gegevens delen dus ik zoek wel een manier uit hoe we wel in contact kunnen komen.

 

dank je fijn

hoi hoi

 

ik ben bang. bang dat ik me enige vriendschap die ik heb weg gaat en dat ik niemand over houd. ik ben bang voor alles .

ik wil praten maar ik durf het niet.

 

ik heb toch bedacht dat ik met die dochter wil gaan praten.

 

liefs nyny

hey nyny,

 

succes met je geachtes. ik heb er ook last van gehad. ik was ook een hele tijd onzeker en verlegen werd gepest en mn ader is in die tijd van wege bepaalde redenen een kleine anderhalf jaar uit huis gegaan. ik heb me ook wel eens af gevraagd of God dat dan allemaal expres bij mij doet of dat God uberhaupt wel bestaat. ik heb me toen helemaal er bij neer gelegt en ben wat gaan doen wat ik leuk vind en waar ik me geaccepteerd voelde. dit was voor mij werken op een boerderij. hier hoef ik even helemaal nergens aan te denken omdat ik dat graag doe en het dus eigenlijk allemaal een beetje van zelf gaat. 

 

ik zou dus graag tegen je zeggen hier mee:
*je bent niet alleen. ik heb het gehad en met mij nog heel veel jongeren die er vaak niet over durfen over te praten. toch is dat jammer want als je met elkaar er over zal gaan praten zal dat denk ik voor veel kinderen maar ook ouderen die iets hebben meegemaakt een grote opluchting zijn en je niet eenzaam meer voelen omdat iedereen daar naar elkaar luistert en respect heeft.
*ga iets doen wat je leuk vind. dit kan zijn iets met dieren(ga dan boerderijen langs of kinderboerderij hier hebben ze ook vaak mensen met een achtergrond werken) of iets creatiefs ga dan even teken of zingnen of iets hier kan je ook vaak je emoties aan kwijt. ook kan je gaan fotos maken van de natuur, je kan dan bijvoorbeeld een rondje gaan fietsen op zaterdag of een middag als je je niet zo lekker voelt. maar ga echt iets doen wat je leuk vind.
*blijf geloven en vraag God om hulp. als je echt gelooft en je verhaal bij Hem neer legt zal Hij er voor jou zijn. Dat heeft Hij gezegt tegen ons.

 

lieve lieve Nyny,
hou moed en ga je doel achterna.

 

Groetjes B. Harms

 

Onnodige quotes verwijderd

 

ik zou dus graag tegen je zeggen hier mee:
*je bent niet alleen. ik heb het gehad en met mij nog heel veel jongeren die er vaak niet over durfen over te praten. toch is dat jammer want als je met elkaar er over zal gaan praten zal dat denk ik voor veel kinderen maar ook ouderen die iets hebben meegemaakt een grote opluchting zijn en je niet eenzaam meer voelen omdat iedereen daar naar elkaar luistert en respect heeft.
*ga iets doen wat je leuk vind. dit kan zijn iets met dieren(ga dan boerderijen langs of kinderboerderij hier hebben ze ook vaak mensen met een achtergrond werken) of iets creatiefs ga dan even teken of zingnen of iets hier kan je ook vaak je emoties aan kwijt. ook kan je gaan fotos maken van de natuur, je kan dan bijvoorbeeld een rondje gaan fietsen op zaterdag of een middag als je je niet zo lekker voelt. maar ga echt iets doen wat je leuk vind.
*blijf geloven en vraag God om hulp. als je echt gelooft en je verhaal bij Hem neer legt zal Hij er voor jou zijn. Dat heeft Hij gezegt tegen ons.

heyy

 

het voelt wel alsof ik alleen ben en niemand naar me omkijkt. ik ga al met me hond weg en dat vind ik heerlijk, even weg en even alleen. dan zet ik piano muziek op en dan droom ik heerlijk weg naar me eigen wereldje. ik maar ook foto's van de natuur en van me hond.

denk je echt dat god er voor me zal zijn? maar ik heb al een poos niks van hem gemerkt, ik vind de preken lastig en ik begrijp er niks van en dat maakt het ook moeilijk om op te letten.

 

liefs 

nyny

ha Nyny,

 

Ik weet dat de preken in de kerk vaak lastig te volgen zijn. ik weet ook niet in welke kerk je zit. en dat hoef ik ook niet te weten voor de rest. ik wil je wel even zeggen dat als je op google/youtube naar: preek voor jongere zoekt je al heel veel preken tegen komt die een stuk makelijker te volgen zijn. voor de rest wil ik je ook mee geven dat God een soort sintereklaas is waar je iets vraagt en het gelijk krijgt. God helpt er mee en is een uitlatings punt voor veel mensen. ik hoop dat je voor je zelf een doel hebt waar je in gaat groeien met Gods Zn hulp.

 

Groetje B. Harms

 

Ik weet natuurlijk niet alle details van jouw trauma, en die gaan me ook niets aan, maar ik wil in ieder geval gezegd hebben dat je op meerdere manieren over een trauma heen kan komen.

Verder begrijp ik het ook heel goed als je graag jouw verhaal wil doen bij deze vrouw. Kijk daar wel mee uit. Ik wil je geen angst aanpraten, maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo aardig of betrouwbaar als dat ze zich voordoen.

 

Ik weet natuurlijk niet alle details van jouw trauma, en die gaan me ook niets aan, maar ik wil in ieder geval gezegd hebben dat je op meerdere manieren over een trauma heen kan komen.

Verder begrijp ik het ook heel goed als je graag jouw verhaal wil doen bij deze vrouw. Kijk daar wel mee uit. Ik wil je geen angst aanpraten, maar sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo aardig of betrouwbaar als dat ze zich voordoen.

 

heyyy

het was niet mijn trauma, me moeder had een trauma.

 

ja het klopt wel maar als ik haar zie dan heb een soort van gevoel in me buik, ik kan het niet echt omschrijven, maar het voelt best fijn.

 

nyny

ha Nyny,

 

Ik weet dat de preken in de kerk vaak lastig te volgen zijn. ik weet ook niet in welke kerk je zit. en dat hoef ik ook niet te weten voor de rest. ik wil je wel even zeggen dat als je op google/youtube naar: preek voor jongere zoekt je al heel veel preken tegen komt die een stuk makelijker te volgen zijn. voor de rest wil ik je ook mee geven dat God een soort sintereklaas is waar je iets vraagt en het gelijk krijgt. God helpt er mee en is een uitlatings punt voor veel mensen. ik hoop dat je voor je zelf een doel hebt waar je in gaat groeien met Gods Zn hulp.

 

Groetje B. Harms

 

heyy

ik heb gekeken en ze zijn inderdaad wel iets makkelijker, maar ik heb al zovaak gevraagd of hij bijvoorbeeld die avond die dochter naar het veldje te sturen en dat ik alleen met haar kon zijn. maar dan kwam die man en waren we ook nog niet eens alleen!?!

 

liefs

nyny

IK HEB HET GEDAAN!

 

hoii hier ben ik weer.

 

ik ging zoals elke avond naar het veldje met de hond. Eerst kwam er een man met zijn hond. En toen kwam niet die vrouw maar haar dochter. Ze zei dat ik er netjes uitzag met me rokje en zo kwamen we op het geloof. Zelf geloofde ze niet maar ze begon vragen te stellen over het geloof. Op gegeven moment vroeg ze wat de bijbel ervan vond met seks voor het huwelijk. Ik dacht daarbij aan me moeder en haar trauma. Ik gaf me mening erover. Ze vroeg ook naar de basisschool en middelbare school. Ik zei dat het lastig was die overgang doordat me moeder toen de trauma had. Het was al donker maar keek op me horloge en dacht dat het al 8 uur was en dan moest ik thuis zijn. Dus ik liep richting huis en zei liep mee. Ze vroeg nog of ik het niet erg vond over bijvoorbeeld dat seks voor het huwelijk. Toen begon ik meer te vertellen over me moeder en toen mijn oma overleden was dat ik toen niet heb gehuild en ik niet eens verdrietig was geweest. Ik vond het zelf nog der eigen verdiende loon. Later zei mijn moeder dat met haar hetzelfde gebeurd was vroeger. Toen kreeg ik tranen in me ogen en begon ik te huilen. Ze zei dat als er geen corona was dat ze me zou knuffelen. Uiteindelijk vroeg ik aan haar of ze me niet anders wou gaan zien nu ze dit van me wist. Ze vertelde wat over haarzelf. Ze heeft een depressie gehad, ze heeft last van paniekaanvallen en ze is een poosje in een kliniek geweest. Daarna vroeg ze aan mij: zie je mij nu anders nu je dit van me weet? Ik lachte een beetje door me tranen heen en zei nee. Toen zei ze dat ze me echt niet anders zou gaan zie nu ze dit van mij wist. Ze zou het ook tegen niemand zeggen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb!

 

liefs

nyny

 

( topics samengevoegd door de Kindertelefoon )

ik ben nu alles aan het opschrijven in een boekje en het werkt wel. alleen laat ik het boekje nooit meer alleen. ik neem het overal mee naar toe en als ik ga slapen leg ik het zelf onder me kussen.

is dat normaal?

nyny

 

Reageer