Vraag

Ik vind iemand leuk en nu?

  • 6 June 2021
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy Rishella hier,

Ik zit best wel met iets namelijk ik vind een jongen zo ontzettend leuk niet normaal. We snapte altijd de hele dag en dat vond ik echt super leuk. Maar wat er nu is is dat ik steeds snaps stuur maar dan opent hij het 3 uur later pas en negeert hij me volledig of ik snap hem en hij stuurt me iets super vaags terug en dan stuur ik weer wat maar dan skipt hij me daarna weer. Het ging van de een op de andere dag ineens helemaal anders want hiervoor hadden we de hele dag elke dag hele leuke gesprekken en we wouden binnenkort ook nog afspreken voor het eerst. We zitten allebei in de 4e klas ik ben nu klaar met school maar hij nog niet dus zie ik hem ook niet meer op school. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Een vriendin van me zei dat ik moet wachten tot hij iets uit zichzelf stuurt. Dat ga ik ook proberen maar dat is zo lastig. Ik hoop echt zo super erg dat iemand me kan helpen ik zit er echt super erg me :(

Alvast super dankjewel!


6 reacties

Hey,

 

Je kan hem af en toe nog wel even snappen en kijken of hij reageert. Wat ik zelf kan zeggen als jongen is dat veel snappen hoe vervelend het ook is niet perse betekent dat wij iemand leuk vinden. 

De meeste jongens zeker 15 jaar en ouder snappen met heel veel meiden. De ene keer komt er iemand bij de andere keer iemand af. Het zou nou eenmaal kunnen dat hij jou niet leuk vindt, ik zou je er vooral niet TE druk over maken.

Er komt vast wel weer iemand anders op je pad als hij jou niet leuk vindt.

 

Groetjes van mij!

Heyy @RobinHood bedankt voor je reactie. Hier heb ik zeker wat aan, maar wat me zo doet twijfelen is dat een vriend van me zei dat hij tegen hem had gezegd dat hij mij leuk vond. Maar dat is ook alweer een poosje geleden.

Hey @Rishella ,

Ook daar heb ik als jongen een antwoord op. Ik heb ongeveer 2,5 maand een meisje leuk gevonden. Maar opeens was t klaar. Er was niet echt een aanleiding maar ik vond toen en nog steeds gewoon even niemand leuk. Soms zijn jongens rare wezens! :wink:

Groetjes van mij!

Hallo Rishella,

 

Wat ontzettend leuk om te lezen dat je verliefd bent! Het is en blijft vaak een van de fijnste en mooiste gevoelens die er zijn, maar verliefdheid kan je ook gek en onzeker maken. Ik heb een beetje hetzelfde met een meisje dat ik al vijf á zes jaar leuk vind. Zij zit ondertussen ook niet meer bij mij op school en ik heb haar drie jaar lang niet in het echt gezien, maar vorige maand hebben we afgesproken en leek alles weer vanouds. Ik wil je graag helpen, maar ik wil erbij vermelden dat iedereen anders is en dat ik geen expert ben. Ik zal je tips geven, maar het geeft je geen garantie op succes. Het zal je vooral anders naar de situatie laten kijken, zodat je meer innerlijke rust creëert en hem ruimte geeft. Dat waarderen mensen ook vaak (en maakt jou dus aantrekkelijker).

Natuurlijk is het leuk als iemand interesse in je toont. Dat zal de desbetreffende jongen in het begin ook leuk gevonden hebben en daarom ontstond er een leuk gesprek. Je geeft aan dat je steeds snaps stuurt, maar hij die negeert of vaag beantwoord. Het kan zijn dat hij druk is, maar het kan ook zijn dat zijn interesse even over is. Wat je vriendin zegt, kan heel goed advies zijn. Hij laat aan jou zien dat hij ook dingen buiten Snapchat aan het doen kan zijn (doormiddel van niet antwoorden, vaag en kort antwoorden of snaps sturen waarin hij iets aan het doen is). Laat dat ook aan hem zien door inderdaad even niets te sturen. Ik raad je af om nu allemaal snaps te gaan sturen van hoe leuk je het met vriend(inn)en of familie hebt. Je brengt dat een beeld over van: Kijk, dit ben ik die door jou genegeerd wordt, maar ik geef er niets om.
Stuur dus even niets. Laat hem even alleen. Hij gaat dan nadenken over waarom jij hem niets meer stuurt. ‘Wil ik wel dat ze stopt met mij aandacht geven’, of ‘waarom stopt ze opeens met mij aandacht geven’. Stel je voor dat hij wil dat je hem weer meer aandacht gaat geven. Dan gaat hij pas echt over je nadenken in positieve zin! Die kans is aanwezig aangezien hij je eerder wel leuk vond. 
Het zou dus kunnen dat hij zich geclaimd voelde, maar hij aandacht wel (tijdelijk) leuk vindt. Dat kan een dag gezellig snappen bijvoorbeeld verklaren. 

Interesse moet van twee kanten komen. Als hij je afkapt, is er (tijdelijk) geen interesse. Ik heb af en toe contact kunnen houden met het meisje dat ik leuk vind door op feestdagen haar een bericht te sturen. Zo kon ik blijven peilen hoe ze op mij antwoordde zonder haar te claimen. Leid je eigen leven en je zult voor anderen interessanter worden, omdat ze meer moeite voor je moeten doen en dus meer over je na zullen gaan denken (liefde is erg psychologisch). Laat dat net zijn wat je wil bereiken : ) 
Enkele voorbeelden van situaties waarin ik haar een bericht stuurde:

  • Oud en Nieuw;
  • Pasen;
  • Kerst;
  • Vakanties.

Laat deze dagen nu net voorbij zijn of heel ver weg zijn. Je kunt even een week of twee wachten met iets sturen. Dan vraag je bijvoorbeeld of hij weet of hij geslaagd is en zin in een feestje geeft. Nodig hem niet meteen uit, maar maak grapjes over hoe zwaar het wel niet geweest kan zijn. Dat zijn flirts waaruit je kan ontdekken of hij je gaat uitnodigen om een keer te ontmoeten. Als dit het geval lijkt, zou je uiteindelijk ook weer het initiatief kunnen nemen en schrijven: ‘Je zal nu vast nog van al die examens aan het bijkomen zijn, waar je achten en negens voor hebt gehaald. Ondanks dat het geen tienen zijn, vind ik het eigenlijk wel een feestje waard.’
Wat je hier doet is:

  • Je maakt statements (‘Je zal nu vast nog van al die examens aan het bijkomen zijn’ ) in plaats van vragen: (Hoe gingen je examens?) 
  • Je plaagt hem door hem hoog in te schatten (waar je achten en negens voor hebt gehaald), misschien wel te hoog en dat kun je weer rechttrekken door er een leuk grapje van te maken. 
  • Je nodigt hem hard-to-get uit om af te spreken (‘Ik vind het eigenlijk wel een feestje waard’), maar legt het initiatief vooralsnog in zijn handen. Je kunt nu zijn reactie peilen. 
  • Je gebruikt humor en dat vinden mensen vaak leuk. Grapjes stellen mensen op hun gemak en dan worden ze losser. 

Wat ik hiermee bedoel is: maak van je gesprek geen interview of verhoor door enkel vragen te stellen en op deze manier interesse te tonen. Hij kan zich meer geprikkeld voelen om te reageren op een statement over hem (want hij wil natuurlijk wel dat de statements kloppen) dan op een vraag te reageren.
Ten slotte is een meisje dat interesse toont leuk, maar een meisje dat grappig, flirterig en interesse toont, is helemaal geweldig! 
Mijn crush heeft een sociale fobie en zo lijkt ze een beetje op de jongen die jou nu afstoot. 
Laten we elkaar helpen! Ik heb er vertrouwen in dat je ‘probleem’ nog goed komt. Je hebt een heel forum achter je :)

 

Groetjes,

 

Helpende Hand

Heyy @HelpendeHand01 super erg bedankt voor je reactie!! Ik ga er meteen mee aan de gang❤️

Heyy @HelpendeHand01 super erg bedankt voor je reactie!! Ik ga er meteen mee aan de gang❤️

Hallo @Rishella

 

Wat fijn dat je zo enthousiast over mijn reactie bent en actie gaat ondernemen. Houd me zeker op de hoogte.
Ik ben nu iets minder actief, omdat ik ook moet leren voor het tweede tijdvak, maar als mijn naam hier getagd wordt, kom ik zeker even kijken. Ik ben benieuwd hoe het tussen jullie gaat!

 

Groetjes,

 

HelpendeHand01

Reageer