Vraag

ik vind haar leuk


  • Anonymous
  • 0 reacties
Er is dus een klasgenote/vriendin (16) van mij( ik ben ook 16) die ik al een tijdje leuk vind. Ik zie haar eigenlijk alleen maar op school, wat het moeilijker maakt voor mij om haar iets privé te vragen. Nu wil ik haar vertellen dat ik haar leuk vindt, maar omdat ik een geschiedenis heb met dit soort acties die massaal mislukken heb ik hulp nodig.

Hiernaast zit ik ook met tijdsdruk, aangezien het schooljaar over twee weken is afgelopen.

Nu heb ik 3 vragen:
1. Hoe weet ik of ze mij ook leuk vindt?
2. Hoe vertel ik haar dat ik haar leuk vind?
3. Stel het komt zover dat ik haar kan uitvragen, wat is dan een goeie plek voor een eerste afspraakje?

Help me alsjeblieft

10 reacties

Weet je...
Tklinkt misschien raar maar degene die ik leuk vind lijkt precies op jou kwa spreektaal en woorden. T kan altijd matuurlijk maar ik heb ook nog nooit met hem afgesproken en buiten school spreken we elkaar inderdaad niet. Dus ik vraag je..
Heb je derr al mee uitgevraagd? En zo niet stuur der een appje of iets dergelijks
Heee, ik had/heb zegmaar het zelfde probleem, wat ik zou doen is vragen aan haar of ze je kan helpen met bijvoorbeeld je huiswerk maar het kan van alles zijn , dan moeten jullie wel keertje na schooltijd afspreken en word het minder akward. Als zij/jij bijna weggaat zeg je bijvoorbeeld: Het was heel gezellig! Laten we weer keertje afspreken! of iets van: Door jou snap ik het veel beter, wil je me de volgende keer ook helpen? zulke dingen. Je kan natuurlijk van alles bedenken. Maar als je het een beetje spannend vind kan je natuurlijk ook gewoon met een groepje afspreken ( met haar der natuurlijk bij ) en dan als het gezellig is gewoon wat vaker met zn allen afspreken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en het een beetje snapt wat ik allemaal zeg, en ik hoor graag hoe het verder gaat met jullie! 😉
Xx Nasse
Zorg er tenminste voor dat jullie samen regelmatig contact hebben in de vakantie.
Ik zou haar dan vragen, wat je natuurlijk met een berichtje kunt doen, om wat te doen in de vakantie met jullie tweeën of met gemeenschappelijke vrienden.
Zelf stuur ik ze meestal gewoon een berichtje, of spreek ik ze aan, hoewel ik natuurlijk niet de meeste succes heb. heh.
Maarja, ik hoop dan maar dat het jou beter afgaat.
Ja, maar we doen niet zo vaak samen dingen buiten school en zowiezo niet met z'n tweeën. Hoe moet ik dat dan aanpakken?
Nee ze heeft nog geen vriendje. Ik weet wel wat ze leuk vindt, maar ik heb nog nooit iets met haar alleen gedaan buiten school. Valt dat niet op?
Ik weet niet of dat opvalt. Als jullie samen vlak bij de uitgang zoenen, valt dat op, maar dat maakt toch niet veel uit?

Ik zou gewoon iets samen doen. Heb je haar nummer?
Nee ze heeft nog geen vriendje. Ik weet wel wat ze leuk vindt, maar ik heb nog nooit iets met haar alleen gedaan buiten school. Valt dat niet op?
Dat is mooi, geluksvogel! Weet je dat ze nog geen vriendje heeft? Dan kun je flirterig doen. Zeg bijvoorbeeld dat je haar gaat missen in de zes weken dat je haar niet ziet. Je kunt het misschien als een 'grapje' zeggen. Dan kun je misschien een bruggetje maken om een keer met haar af te spreken. Weet je wat ze leuk vindt?
Ik ken haar al het hele schooljaar en ik ben goed bevriend met haar. Daardoor
praten we ook vrij regelmatig.
  1. Weet je niet, je kunt alleen hints zien zoals dat ze vaak met haar haar speelt, vaak naar je kijkt, etc., maar je weet dat je als je verliefd bent alleen de dingen ziet die je wil zien. Dus dit weet je simpelweg niet. Je weet het in ieder geval nooit 100% zeker, tenzij zij jou opeens kust of als ze het op een andere manier duidelijk maakt, natuurlijk.
  2. Je kunt bijvoorbeeld een liefdesbrief(je) schrijven, het haar zeggen of met haar iets doen.
  3. Dat is helaas per persoon anders. Doe wat jij leuk vindt of wat zij leuk vindt. Denk je dat ze van romantische parkjes houdt? Of is zij het type dat met haar vriendje gewoon naar de McDonald's gaat? Misschien hebben jullie geen gezamenlijke voorkeur, doe dan wat zij leuk vindt, of doe iets waarvan je denkt dat zij het leuk vindt. Je kan nog steeds samen 100 worden als jullie van mening verschillen op dit gebied.
Ik stel voor dat je geen 'gekke' dingen doet, omdat het in het verleden wel eens fout ging, denk ik dat je fantastische zelfvertrouwen er deze keer weer voor zorgt dat het fout gaat. Zo werkt het brein nu eenmaal.

Ik stel voor dat je eerst vrienden wordt met haar. Zorgt ervoor dat jullie regelmatig contact hebben, wees geduldig. Twee weken is wel kort; wellicht kun je ervoor zorgen dat jullie regelmatig contact hebben via Whatsapp, Instagram, Facebook, Snapchat, etc. Dan kun je later in de zomervakantie misschien nog afspreken.

Ken je haar al goed? Praten jullie bijvoorbeeld vaak samen?

Reageer