Vraag

Ik schaam mij voor mijn broertje

  • 9 March 2019
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo!
Ik ben bevriend met een jongen. Ik wil hem uitnodigen voor mijn verjaardag, maar ik ben bang dat als hij mijn broertjes gedrag ziet mij niet meer ziet staan. Mijn broertje word nu getest op: Autisme, ADHD, en nog andere dingen (hij heeft epilepsie). Zijn epilepsie daar schaam ik mij NIET voor. Maar wel voor zijn opmerkingen en zijn drukke gedrag. En de jongen waarmee ik bevriend ben is heel netjes en onzeker.

Hebben jullie tips?

xx Troubleshooter 💥
P.S. Als jullie vragen hebben of problemen kunnen jullie altijd bij mij terecht! ❤️

2 reacties

Hey Zon,
Toen ik jouw reactie zag moest ik glimlachen, ik zie dat je erg liefdevol bent en een goed persoon om naar te luisteren. Heel erg bedankt voor je tips en je tijd om mij te helpen! Ik zal deze tips zeker gebruiken en ten ere van jou ook andere mensen te helpen.

Thank you sweetheart!!!
xx Troubleshooter 💥
Hye,
Leuk dat je er voor iedereen bent op dit forum!
Ik snap dat je je schaamt maar dat is niet nodig, je broertje is zijn persoonlijkheid aan het ontwikkelen en daardoor kan hij zo doen. Als hij getest word weet hij zelf ook dat er iets aan de hand is waardoor hij waarschijnlijk zich ook een beetje schaamt. Je kan duidelijke afspraken maken met je broertje en hem een beetje uitleg geven over die jongen. (Bv dat hij heel onzeker is over zichzelf) maar maak ook afspraken waarbij je broertje zich niet aangevallen voelt. (Je kan dingen zeggen zoals: "dit is raar voor mij om te vragen maar er komt een jongen dat zich heel onzeker voelt dus zou je willen oppassen met wat je zegt want soms kan je dingen zeggen dat kunnen kwetsen, en dit zou die jongen niet leuk vinden" maar in jouw stijl. Zeker op een rustige manier en niet op een aanvallende manier.
Je kan ook die jongen wat uitleg geven over je broertje en dat hij het niet persoonlijk moet nemen. Je kan ook aan je ouders vragen of ze met je broertje willen praten.
Je moet je zeker niet schamen voor je broertje!

Veel succes!
Zon

Reageer