ik mag mijn vriendje nooit meer zien

  • 29 January 2021
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii, ik ben een meisje van 17,

In mei 2019 ontmoette ik een jongen waar ik na een paar weken smoorverliefd op was, hij was heel lief voor me en had een hele goede invloed op mij, 1 nadeel was: hij had foute vrienden en zat een beetje rondom het dealen van wiet, zelf wist hij al gauw dat hij dit niet wilde en is hij daar ook snel mee gestopt, ik was na 1.5 maand een beetje bang om mij te hechten aan iemand en heb hem zonder na te denken gedumpt, al snel merkte ik dat dit een fout was, hij nam contact met mij op en we begonnen weer wat op te bouwen, omdat ik zeker wilde weten dat hij de goede jongen voor mij was wilde ik hem nog niet voorstellen aan mijn ouders, ik mag niet met een jongen afspreken die ze niet kennen dus zei ik elke keer dat ik bij een vriendin was, maanden gingen voorbij en toen ik op het moment kwam dat ik hem wilde voorstellen aan mijn ouders, kwamen mijn ouders er via mijn dagboek achter dat ik had gelogen. Ze wisten via mijn telefoon dat hij ooit foute vrienden had en hebben contact verboden, 7 maanden huisarrest en ik moest naar de psycholoog. In die 7 maanden moest ik mijn ouders ervan overtuigen dat ik veel spijt had dat ik een relatie met hem had en mocht ik hem nooit meer zien, hoe verliefd ik ook was. Na al die maanden was ik nogsteeds verliefd en ik heb nooit spijt gehad van de relatie met hem omdat hij altijd goed voor mij is geweest. Ik heb wel spijt gehad van de manier waarop ik het had aangepakt.  

In mei 2020 nam hij contact met mij op, ik was heel blij en praatte vaak met hem, hij vroeg als eerst “he mel, hoe gaat het met je, ik mis je” ik zag dit niet als een bedreigend berichtje dus ik ben er op ingegaan ook al wist ik dat mijn ouders het niet oke vonden. Na weken hebben we elkaar een aantal x gezien, ik kwam gewoon bij hem thuis en zijn ouders wisten niks af van het feit dat ik niet daar mocht zijn. Na de zomer vakantie kwam ik eens in de paar weken en heb ik vaak met hem gepraat over eerlijk zijn tegen mijn ouders, we waren beide erg bang omdat we wisten hoe ze over hem dachten. Ze zouden het nooit goedkeuren. We waren daar heel bang voor dus later heb ik het met zijn moeder gehad over de situatie met mijn ouders, ze vond het lastig en vond het belangrijk dat ik het gesprek met mijn ouders aan ging, verder zei ze dat ik wel altijd welkom ben. Ze bedoelde alles goed. Een aantal weken gingen voorbij, kerst kwam, en ik stelde het elke keer uit. Ik had een brief geschreven aan mijn ouders om die voor te lezen over hoe ik mij voelde. In de tijd dat ik van plan was om eerlijk te zijn, zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik loog, ik was een paar uurtjes bij hem en dat hebben ze ontdekt. Ik wilde alles juist oplossen maar in plaats daarvan heb ik alles verpest. Na veel gesprekken met mijn ouders hebben ze besloten om niet met zijn ouders of met hem te praten, ze verbieden contact met hem voor altijd, ik heb 2 maanden huisarrest (niet veel vind ik) ik moet naar een ggz coach die mij gaat begeleiden met t feit dat ik zo vaak heb gelogen terwijl ik na de 1e keer wist wat voor invloed het kon hebben. Ik weet dat dit niet oke was van mij en ik wil ook nooit meer liegen omdat het de band met mijn ouders voor altijd kapot zal maken, ze vinden dat ik geen moraal heb en dat geldt ook voor hem en zijn ouders, hij had nooit mogen accepteren dat ik loog en mijn ouders denken dat hij daarom een hele slechte invloed op mij heeft omdat we beide niet veel moraal hebben, ik ga naar een coach om daar aan te werken en ik had mijn ouders voorgesteld om hem een kans te geven zodat ik eerlijk over hem zou zijn maar dat accepteren ze niet. Ze willen dat ik hem vergeet en mijn gevoelens negeer. Ik vind dat ze dit niet van mij kunnen vragen omdat ik 2 jaar verliefd ben en ze niet kunnen kiezen op wie ik verliefd ben, ik begrijp dat ze bang zijn maar ze kunnen mij niet altijd beschermen en alle keuzes voor mij maken, ze zeiden dat als ik nog eens dit flik of contact op neem dat ze mij uit huis zetten. Ik kan niet leven op deze manier en het maakt me gek, ik kan hier ook niet met hen over praten. Ik weet dat ik moet werken aan het feit dat ik eerlijker moet zijn omdat het erg veel invloed kan hebben op mijn toekomst maar als ze contact verbieden met hem, duwen ze mij weg, als ik over een paar jaar hem tegenkom en het weer wil opbouwen wat dan? Mag dat niet? Is dit de juiste keuze of niet? Hij en ik weten beide dat dit niet het eind voor ons is, ik wil zelf kunnen ontdekken of hij de juiste is of niet.. ik weet niet wat ik moet doen...help ? 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Als hij echt van je houd en jij ook van hem is er toch niks mis mee, als je inderdaad 17 bent mag je volgend jaar doen wat je wilt, dus kan je bij hem gaan wonen als je wilt, het is jouw leven, heel erg naar dat je ouders je vriendje niet willen, ben je religieus? Dat je ouders drugs niet fijn vinden kan het ook zijn, want de meeste mensen die roken/drugs doen komen er na een tijdje weer op terug, groetjes, 

-flopflop13 

Reputatie 2
Badge +3

hoii,

 

wat vervelend! Ik zelf heb ook problemen met liegen maar het is nooit zo ver gekomen..

Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik je hierbij moet gaan helpen

 

Maar je bent 17 toch? dat betekent dat als je 18 wordt ook je eigen rechten hebt als ik dat goed begrijp..   *als dat niet zo is zeg dat dan ook even ;)*

En wat betreft de keuze als je hem ooit weer tegen komt.. Als hij zoals jij weet gw normaal is tegen je en echt van je houd ( wat jij ook doet als ik dat goed heb begrepen ) dan zou ik niet weten waarom niet.. Want je ouders hebben dan toch niet veel meer te zeggen ik bdl je bent dan ouder en je weet wat voor jou het best is! 

 

hopelijk heb je hier wat aan:kissing_smiling_eyes::four_leaf_clover:

 

Xxx

Reageer