Vraag

ik heb een vriendje maar ben verliefd op een ander...

  • 8 August 2020
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

HELP

ik heb een vriendje sinds februari en hij is heel aardig enzo maar we hebben nog nooit gezoend of iets in die richting gedaan dus het voelt meer als een hele hechte vriendschap… nu was ik dus op kamp en was er dus een jongen waarmee ik 2 jaar daarvoor ook iets mee had op kamp en de vonk sprong weer over. Elke keer als we samen waren zaten we aan elkaar als je snapt wat ik bedoel (hetgeen voor zoenen dus niet seks...) maar hij woont in Rotterdam en ik in Friesland en dat kon hij niet handelen, dus begon hij me een beetje te ontlopen zodat het niet uit zou lopen tot iets groots. Maar het probleem nu is dat ik hem leuker vind dan mijn eigen vriendje :( wat moet ik doen?! Mijn vriend is heel aardig enzo maar bij mijn vakantie liefde was er gewoon de vonk die hij niet aan mij gaf…

geef me alsjeblieft advies:(


3 reacties

Hoi, ik snap dat je het lastig vind. Ik had ook een vriendje waar ik eigenlijk niet verliefd op was. Ik heb het hem eerlijk verteld. We gingen samen afspreken bij een café.  Toen we samen aan de tafel zaten wist ik dat ik het ging zeggen. Ik was heel zenuwachtig! Maar ik zei het toch: ‘Ik denk dat niet niet echt verliefd meer ben, maar dat we gewoon goede vrienden zijn.’ Hij antwoordde toen: ‘Dat snap ik wel.’ (Wat ik overigens niet verwacht had) Nu zijn we gewoon goede vrienden en gaan we binnenkort weer afspreken! 

Dus, je kan het hem eerlijk zeggen, daar is echt niks mis mee. Het is jouw gevoel en daar kan jij en hij niks aan doen. Als hij dan boos of verdrietig wordt is dat zijn probleem, daar kan jij niks aan doen. 

Met die andere jongen is het inderdaad lastig dat hij op zo’n verre afstand van je woont. In weekenden of vakanties zou je met hem kunnen afspreken.  Verder zou je als je niet bij elkaar bent contact kunnen houden via berichtjes of bellen. 

Hopelijk heb je hier wat aan! Liefs, Jannak19

Tja, je zegt dat je een vonk voelt bij de kamp-vriend en niet bij je vriendje. Weet je dan wel zeker dat je echt een relatie met je huidige vriendje wilt, of is het gewoon een goede vriend?

Maar misschien voel je deze vonk nog niet omdat jullie nog niet echt verder zijn gegaan met z'n tweeën. Je kunt het eens met je vriendje hebben over een stapje verder. Zoenen, strelen, enz. Je kunt natuurlijk ook zelf gewoon het initiatief nemen.

Dat die kamp-jongen zo ver woont, maakt het wel heel lastig (of de keuze juist makkelijk). Een relatie op zo'n afstand is gewoon niet te doen. Dan blijft het mij digitaal contact, is dat wat je wilt?

 

Maar het gaat om jouw gevoel, luister hier goed naar.

Groetjess

Hey! Dat is moeilijk😕 ik zou het er eerst eens over hebben met je liefde van kamp. Staat hij open voor een relatie? Als hij nee zegt kick je misschien ook wel op hem af en vind je je eigen vriendje weer leuker :-). Je moet wel zo snel mogelijk eerlijk zijn tegen je vriendje, als je gaat faken gaat hij waarschijnlijk merken. Veel succes!!

Reageer