Beantwoord

ik ben 17 en heb nog nooit een vriendje gehad

  • 19 January 2019
  • 4 reacties
  • 799 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik ben een meisje dat voornamelijk op jongens valt en ik ben dus lonely single en heb er echt genoeg van. Jammer genoeg ben ik erg kieskeurig en durf ik ook niet snel actie te ondernemen. Ik heb op de middelbare school wel crushes gehad en jongens die mij leuk vonden maar dat werd nooit iets. Ik wil heel graag leuke jongens ontmoeten maar ik weet niet waar! En ik heb het gevoel dat ik 'een vriendje hebben' veel te sprookjesachtig maak in mijn hoofd, ik heb misschien te hoge standaarden. Of ik word gewoon niet zo snel verliefd. Maar ik kan me echt niet voorstellen om een vriendje te krijgen waar ik niet echt heel erg verliefd op ben. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik zou het ook leuk vinden om te horen hoe jullie elkaar leerden kennen en hoelang t duurde voordat jullie een relatie hadden 🙂 Ik ben tot nu toe veel te verlegen om actie te ondernemen en mensen beter te leren kennen. Ook wilde ik eerst heel graag een vriendje hebben omdat ik me mislukt en anders voelde doordat ik dat niet had, maar nu heb ik leren inzien dat je geen vriendje moet willen hebben om erbij te horen want dan wordt de relatie toch niks (denk ik). Ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van... Help mij!
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 January 2019, 22:49

Bekijk origineel

4 reacties

Ik herken je situatie heel erg, maar naar mijn ervaring ontmoet je de leukste mensen op de meest onverwachte momenten.
De enige tip die ik echt voor je heb is meer dingen te gaan doen, ga naar de sportschool, de bar, de stad of naar een sport toernooi ofzo, en praat met mensen. Ik weet het dit kan soms lastig zijn maar als je gewoon niet nadenkt en een gesprek start dan komt er vanzelf wel iets uit en zo niet dan loop je gewoon weer door. Niks aan de hand.

Ik ben zelf een jongen van 16 en heb ook nog nooit echt een serieuze relatie gehad. Ik zit nu in een redelijk ingewikkelde situatie met een meisje...

Veel succes!
Ik herken jouw situatie, ik zelf ben nu 17 jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Ondanks dat het me wel fijn lijkt om er een te hebben, ben ik hier niet intensief naar opzoek, omdat dat je alleen maar ongelukkiger maakt wanneer je geen succes hebt. Ik probeer mijn focus gewoon op andere dingen te leggen en dan zie ik wel wie er op mijn pad komt.
Zoals Sterre Koning in haar recentste post zei: "Sometimes what you're looking for comes when you're not looking at all"
Laat je verrassen en ga niet opzoek naar de toekomst.
omg same!

ik kan nog niet eens oogcontact krijgen met een jongen langer dan 5 seconden. Maar dat maakt niet uit! ik zie wel wat er gebeurd in de toekomst... ik hoef toch nog niet te trouwen, dus waarom zou ik nu al opzoek gaan naar een levenspartner...
Hey,
Ik herken je situatie echt heel erg en het kan soms heel alleen zijn. Maar no worries het komt nog wel. Ik snap dat je daar nu helemaal niks aan hebt, nu zou ook best leuk zijn. Ik ben behoorlijk sociaal en heb ook veel jongens vrienden en dat soort dingen. Maar het komt er gewoon niet van. Ik heb altijd wel crushes gehad maar een vriendje heeft er gewoon nog niet in mijn alleenstaande 17 jaar gezeten. Zoals hier boven staat komt het vooral op onverwachte momenten. Ik zou gewoon lekker je leven gaan leven, ga met je vrienden leuke dingen doen. Als het komt dan komt het. Dit kan over een maand of een jaar zijn. Het niet weten is erg vervelend, maar dat maakt het toch stiekem wel een stuk spannender. Het lijkt misschien alsof het grootste deel van onze leeftijdsgenoten relaties hebben maar dat is echt niet zo. Je prins of prinses komt nog wel!

Reageer