Iemand ontmoet via internet

• 12 juni 2016
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo iedereen,
Ik heb eigenlijk al meer dan een jaar niet meer op dit forum gezeten, maar omdat ik nu eigenlijk heel erg in de knoop zit, dacht ik er meteen weer aan om op deze site om hulp te vragen.

Ik heb namelijk een aantal maanden geleden een meisje ontmoet via het internet.
We praatten sindsdien bijna elke dag wel een uur of meer en we hebben het heel leuk.
We zijn heel close met elkaar en we weten nu heel veel van elkaar dat andere mensen eigenlijk niet weten.
Maar nu zijn we tot een punt gekomen waar we vastzitten. We willen elkaar ontmoeten, omdat we elkaar stiekem wel heel leuk vinden, maar we weten niet hoe we het moeten doen, en we weten niet wat we daarna moeten doen, als we elkaar dan echt leuk vinden, omdat we best ver weg wonen van elkaar.
Moeten we heel vaak naar elkaar toe komen? Moeten we elke dag skypen of iets anders?
Door deze dingen zitten we vast, en daarom heeft het meisje me al een paar keer geblokkeerd omdat ze niet meer wist wat ze moest doen en omdat al haar vriendinnen zeggen dat het toch niks wordt tussen ons en dat het niet slim is om via internet met een jongen om te gaan.
Ze heeft me weer geunblockt en we praten weer, maar we weten eigenlijk nog steeds niet wat we moeten doen.
Heeft een van jullie advies voor een eventuele ontmoeting en hoe het verder moet tussen ons?
Is het een situatie waar we sterk moeten zijn en liefde overwint? Of is het eerder een situatie waar we beter nergens aan kunnen beginnen en we gewoon moeten stoppen, ook al is dat misschien heel moeilijk.

Alvast bedankt voor de reacties

7 reacties

Heyy,

Dit is een probleem waar eigenlijk geen ideale oplossing voor is. Het is moeilijk, omdat je eigenlijk altijd wel een nadeel hebt. Als jullie een relatie zouden krijgen is het inderdaad moeilijk om elkaar te blijven zien en als jullie elkaar laten dan blijft het pijnlijk. Als je echt iets voor haar voelt kan je denk ik het beste eerst een keer afspreken. Misschien valt ze dan alsnog tegen en word het alleen en vriendschap of verwaterd het. Dat heb ik zien gebeuren bij een vriendin van mij. Als je na die dag (als je niet weet wat je moet doen, laat elkaar de stad zien of ga naar het strand/een meer. Ga vooral niet naar de bios, dan leer je elkaar niet kennen) nog steeds iets voor haar voelt en haar vaker wil zien, zou ik lekker gaan skypen en daarna nog een paar keer afspreken. Kijk hoe close jullie worden en wat jou, maar ook haar gevoel doet. Het kan ook zo zijn dat jullie gewoon top vrienden worden! Forceer vooral niet met liefde... En als het liefde word, ben je al een hele hoop tijd verder en is de situatie misschien zo dat jullie een rijbewijs hebben ofzo. Ik weet niet hoe oud je bent...
In het andere geval: Als jullie besluiten elkaar te laten, verwijder haar nummer dan ook echt en zorg dat jullie nooit meer contact krijgen. Anders kom je alleen maar in de verleiding om haar weer een berichtje te sturen en schiet je niks op en krijg je alleen maar verdrietige situaties. Let wel op: Ze heeft je eerder al laten gaan door zich te laten vertellen wat ze moet doen door haar vriendinnen. Wat voelt zij dan voor jou? Weet je zeker dat je dit wil?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat even weten of je hier iets mee hebt gedaan en of ik je een beetje heb geholpen.... Als je meer tips wil, of vragen hebt, ik help je graag dus wees niet bang om te vragen!!
xxx me
Hey Charlotje10x,
Als eerst: Wow, bedankt voor je lange uitgebreide reactie! Ik heb het meteen gelezen toen ik het zag en ik vind het een zeer nuttig advies. Ik zal er zeker wat aan hebben!
Maar... Er is een probleem....

We hadden het moeilijk vandaag, we dachten alleen maar aan elkaar, in de zin van hoe het verder moet. Het meisje heeft met een oude vriendin van haar gepraat en samen zijn zij tot de conclusie gekomen om het er maar zo bij te laten, omdat het als we misschien echt verliefd worden op elkaar, volgens haar te pijnlijk wordt om elkaar niet te zien.
Toen ze dat zei ben ik gaan zitten en heb nagedacht over dit hele gebeuren, en kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat we misschien na een keer ontmoeten niet meer weten wat we moeten doen. Omdat we nog jong zijn (ik 14 3/4 en zij 13 3/4) wordt het dus ook zeer lastig om elkaar te zien omdat we buiten fietsafstand vallen van elkaar.
Eigenlijk in mijn hoofd dacht ik dus zo van: Ze heeft gelijk. Dus ik ben ermee akkoord gegaan.
We hebben afgesproken dat het niks gaat worden en dat we het daarom hierbij laten.
Maar..
We hebben nog contact via instagram en we hebben afgesproken dat we elkaar niet blokkeren.
We vinden het alleen allebei super jammer en we weten dat we elkaar gaan missen, en ik denk dan ook oprecht dat het iets had kunnen worden, maar de afstand is gewoon zo lastig...

Er is alleen nog iets tussen gekomen wat ons nog enigszins bij elkaar houdt.
Zoals misschien uit topics van een jaar geleden van mij naar voren is gekomen is dat ik house producer wil worden.
Dat meisje wil zangeres worden en daar hebben we iets gemeen met elkaar, wat ons toch bij elkaar houdt.
Ik had iets vóór het gesprek over het verlaten, de tekst van een zelfgeschreven liedje gestuurd naar haar (geen house, maar dat maakt niet uit) en ze vond het super mooi.
Ze zei dat ze het wilde horen als het af was... en toen zei ik dat dat niet kon omdat ik niet kan zingen.
Toen viel het gesprek even stil en toen kwam dus het gesprek over het verlaten.
Na dat gsprek zei ik: Wil je dat liedje nog horen als het af is?
Ze zei: Ja dat wil ik graag.
Ik zei: Ik heb alleen geen zanger.
Zij: Bedoel je... (dacht aan haarzelf als zangeres)
Ik: Ja ik weet niet...
Ik: Het enige wat ik nu nog wil is dat je je goed voelt bij wat je doet dus je moet zelf kiezen.
Zij: Ik wil het best.
Ik: Dan zal ik het liedje (zonder tekst) naar je toe sturen als ik het af heb.

Dus nu ga ik het sturen als ik het af heb. Dit houdt ons nog bij elkaar.

Is er nog enigszins iets dat ons kan redden?
Of is het afgelopen en is er geen oplossing meer.

Sorry als dit super onduidelijk is...
Bedankt voor het lezen.

Xx_iemand_xX
Hoi,

Ik snap wat je doormaakt.
Ik heb een paar weken geleden iemand ontmoet via internet.

Ze is een vriendin van een goede vriend van me, en ze ontmoette me via instagram en we begonnen te appen, en we hadden blijkbaar heel veel gemeen.
Ik wou haar heel graag zien en zij mij ook.

Alleen tussen haar en mij zit wel een 200km verschil van afstand.

Maar dat boeide me niet, ik geef te veel om haar en hou echt van haar, en ben tot nu toe al 2 keer naar haar toe geweest in 1 week tijd, met de trein.

Als je echt van iemand houdt, ga er dan mee door.
Zij houdt van mij en ik van haar, ondanks de afstand.

Als ik vragen mag, hoe groot is de afstand tussen jullie 2?
Hoi Familyman,
Knap dat je ondanks de afstand toch zo graag naar haar toe wil en bij haar wil blijven!

Ik woon 30 km van haar af. Dat is niet veel, maar het is ook niet niks.
Ik denk dat ze gewoon heel veel moeite heeft met het feit dat ze me dan weinig ziet, want ik denk dat ze in gedachten had dat ze elke dag naar haar vriend kon komen, en dat kan nu dus niet...
Hoi,

Tja, ik probeer mijn vriendin nu minimaal 2x per maand te zien, het is tenminste iets..
Tuurlijk missen we elkaar, maar we kunnen niet zonder elkaar dus doen we het gewoon.

Als zij je graag een keer wilt ontmoeten, en jij wilt dat ook, en het is mogelijk dat jullie elkaar meerdere keren per maand ziet, leg dit dan aan haar uit en wacht haar reactie af.
Of ga eens met haar skypen of whatsapp bellen en heb het er eens goed over.
Heyy,

Dit is een k*tsituatie... Zoals ik eerder al zei, is het belangrijk dat nee ook echt nee is en ja ook echt ja. Ze heeft je nu al twee keer laten zitten en vraagt steeds advies aan andere.... Laat haar zelf nadenken over wat ze wil! Wat wil zij in haar hart? Heb het er echt goed over. Misschien is bellen beter dan appen. Dan voel en hoor je beter de emotie de ze erbij heeft. Zeg ook dat nee, ook echt nee is. Dus ook met de muziek en op insta. Anders ga je nooit over haar heen komen...

Aan de andere kant is ja ook echt ja. Waar een wil is, is een weg. Als zij echt iets voor je voelt en ervoor wil gaan, moet ze er ook iets voor doen... En dat geld ook voor jou!

xx
Hoi Familyman en Charlotje10x :)

Bedankt voor jullie advies!
Ik zal bij haar voorstellen om misschien een keer te bellen zodat we echt kunnen praten met elkaar, en aan de hand daarvan op een antwoord kunnen komen.

Reageer