homo? christelijk? kerk? Help!!!!!!

  • 9 September 2017
  • 71 reacties
  • 1628 Bekeken


Toon eerste bericht

71 reacties

Hé jonathan
Ik bevind me in de zelfde situatie als jou, christelijk gezin (En omgeving). En ik zit in de kast
Hi Jonthan,

Ik bedenk me net zelf dat ik mijn tips nu niet ga posten. Misschien later als je ze nodig hebt. Want jouw brief is goed en die heb je vast met overtuiging geschreven en daar moet je nu gewoon achter staan.

Ik vind het top dat je de stap genomen hebt en wens je alle succes.

Alvast sterkte verder.

We denken aan je.

Groetjes,
M&M’s en broers en Luca

PS eigenlijk ook van mijn hele familie, want ik had het net verteld dat er een jongen uit de kast kwam op KT en de brief in het bed van zijn ouders had gelegd. Mama vindt je een dappere jongen en hoopt dat alles goed komt.
Wow, supergoed van je! Ik weet dat het veel moed gekost heeft, maar je bent dapper blijven doorzetten. Ik ben benieuwd hoe je ouders gaan reageren.

Succes!

Groetjes
x
Hé Jonathan,
veel suc6. En laat plz horen hoe het ging. Ik moet namelijk nog?. Ik zit namelijk ook in een christelijk gezin, Oud gereformeerde fam. En een wat lichtere familie. ( voor degene wie niet weten wat oud gereformeerd is, dat zijn heeel christelijke mensen. [Zwaar christelijk als het waare]) sorry voor als jij dat bent jonathan.
Laat plz van je horen Jonathan. Ik ben benieuwd. Net als M&M's moeder; ik vind het dapper van je en ik hoop dat het goed uitpakt (dat je eindelijk uit de kast kan komen). Ik ben trots op je.

Gr. Thomas❤

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
@jonathan,
Hoe is het gegaan?, ik ben zeer benieuwd.
Gr. Thomas
Hi Jonathan,

Net als @Thomas hierboven (wel goed van je om er naar te vragen) ben ik benieuwd hoe het gegaan is.

Ik hoop iig dat je onze berichtjes kunt lezen en dat je weet dat we aan je denken.

Jouw brief heeft er vast voor gezorgd dat deze maandag anders begon dan alle andere maandagen. Mijn twin en ik hopen natuurlijk dat het een maandag is om nooit te vergeten en dan in positieve zin, omdat deze maandag de eerste dag van de rest van je nieuwe leven is. We hopen dat jouw boodschap aan je ouders goed is over gekomen en dat ze er (tenminste voorzichtig) positief over zijn. Gun ze de tijd om aan het idee te wennen en hopelijk komt alles goed.

We hopen je weer snel hier te zien. Alle goeds gewenst.

Groetjes,
M&M’s en de rest (ze hadden ons ook al gevraagd hoe het met je ging)
Hey @tomas02 @100divergent11 @m&m's

Voel me heel erg gesteund door jullie. Nu de reactie... wat ik zelf vind. Verschrikkelijk. Ze vinden dat ik te jong ben en dat ik nog 2 jaar moet wachten voor dat ik het naar buiten breng. Ze zeggen dat dit komt door mijn autisme. Mijn moeder denkt dat het komt omdat ze me soms te volwassen rekende (zegt ze zelf). Ik moet nu gaan praten met onze wijkouderling (hij is psychiater en hij gaat me schijnbaar uitleggen waarom ik zo denk, verwacht er niet veel van.) Als ik had geweten dat dit zo'n happening zou zijn had ik vast wel gewacht. (Ik was wel een beetje naïef). Ik word wel heel erg gesteund door mijn neef en door jullie dus dat zit weer mee.

Mijn moeder zei wel dat als over 2 jaar alsnog blijkt dat ik op jongens val dat ze dan voor me staat en voor mij gaat vechten. (Dit gaf me wel een goed gevoel.)

Heel veel lief en knuffels van mij..

(MenM's , zeg maar dat het alsnog goed met me gaat.)
Ok, niet de reactie die je gehoopt had. Dat is begrijpelijk, dat van die wijkouderling vind ik totale onzin. Jij weet hoe je je voelt, en zo'n wijkouderling kan daar niet veel aan veranderen, tenzij hij vaststelt dat je homo bent en dat aan je moeder gaat uitleggen. Eerlijk zijn dus, en als die wijkouderling zijn job een beetje kan, ziet 'ie zo dat je homo bent.

Je moeder heeft gezegd dat ze je binnen twee jaar sowieso gaat accepteren, dus dat is al een beetje positief? Het is natuurlijk normaal dat het frustrerend voor jou is, omdat jij zeker bent, maar je moeder kan dat gevoel niet voelen, dus twijfelt ze. Jammer, maar ze zal inzien dat jij al altijd gelijk hebt gehad.

Homo en autisme hebben niets met elkaar te maken, en dat zal die psychiater vast ook zeggen.

Ik ben blij weer iets van je gehoord te hebben, was namelijk heel benieuwd hoe het gegaan was.

Het stelt me gerust dat je je neef nog hebt, is bij hem hetzelfde gebeurt, met die psychiater enzo?

Groetjes
x
@100divergent11

ik ben het op alle vlakken met je eens.
ik hoop ook dat die wijkouderling het zelfde als stateert als ik zelf
nee het niet bij mijn neef gebeurd. maar zijn ouders zijn het er ook niet mee eens.

groeten en dikke knuffels,

Jonathan
Ik had eigenlijk nog nooit van een wijkouderling gehoord, dus wat doen precies? Gaan ze te werk als een psychiater, of meer als een enge magiër die het homo zijn uit je wilt drijven? Klinkt misschien extreem, maar als ze beginnen met je om te praten of beginnen over rare rituelen, trap het dan alsjeblieft af. Niemand heeft het recht om commentaar te hebben op jou, op wie je bent. Ik val ook op jongens, en alleen omdat ik een meisje ben is dat wel Ok? Dat slaat nergens op. Rare maatschappij, niet?

Groetjes
x
Helemaal eens met Divergent
Hi Jonathan,

Je moet geen spijt hebben van je beslissing. Je hebt het gezegd en geschreven, dus weten ze hoe je je voelt. Dat ze er niet zo op reageren, zoals je hoopte, das wel balen, maar bekijk het positief. Ze praten er nu wel met je over en je hebt ze soort van gedwongen er over na te denken. Ze zijn vast geschrokken en moeten ook nog aan het idee wennen en ik lees dat je moeder je over 2 jaar wilt steunen als je dan nog steeds homo bent (alsof je dat “uit” kan zetten). Maar goed als ze je dan wilt steunen, zegt ze ook wel een beetje dat ze je niet helemaal afwijst en het is voor haar niet onbespreekbaar. Das al iets beter dn dat ze het helemaal ontkent.

Gun haar wat tijd, maar blijf jezelf en probeer het onderwerp niet te vermijden. Je hebt de uit-de-kast-deur nu al op een kiertje staan, het is niet de bedoeling dat je hem zelf weer dicht trekt.

Blijf ook met je neef praten, die weet meer van jullie familie, kerk etc. en weet hoe het is om te wonen in een christelijke omgeving en hoe dus ook de omgeving erop reageert. Ik denk dat je moeder (en vader) zich ook druk maakt over hoe de omgeving er over denkt.

Wat die wijkouderling van plan is weet ik niet. Als hij gewoon een open gesprek met je heeft, vertel dan hoe je je voelt, hoe lang je er al mee rondloopt etc. Als hij je alleen maar probeert om te turnen tot hetero en bang maakt met dat je als homo in de hel komt ofzo, laat je niet intimideren.

Ik weet ff niet meer dingen, maar spreek je later wel weer.

Groetjes,
M&M’s
Hey. Mensen.

Heel erg bedankt voor het steunen. Een wijkouderling is de ouderling die hulp geeft aan mensen in zijn wijk. Niks mis mee. We hebben een jeugdouderling daar kan je als minderjarige naartoe om met hem te praten. Onze wijkouderling is van beroep psygiater en hij wil gewoon een opengesprek. Ik ben ook niet van plan om het af te trappen. Ik zal met jullie en mijn neef blijven praten.

XX Jonathan
dag mensen....

ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken. ik heb heel veel aan jullie gehad. en vind het erg fijn om te weten dat jullie aan mij denken
beetje late reactie mischien maar kon niet eerder. de wijkouderling denkt dat het geen verzinsel is maar mijn ouders denken nogsteeds van wel. prima laat ze in de waan en ik ga gewoon door met kijken naar jongens. heel erg bedankt...

XX Jonathan
En o ja.... ik ben trouwens al een poosje 15 jaar.

Reageer