Vraag

homo

  • 6 January 2021
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een jonge van 13 ik ben homo en weet niet hoe en of ik het zal moeten vertellen.

Hebben jullie tips??


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Een beetje laat, maar:

Zoals al is gezecht hoef je echt niet meteen uit de kast te komen en ook niet in een keer voor iedereen, ik ben zelf wel tegen over mijn hele klas uit de klas gekomen en dat was ondanks dat ik (niet om stoer te doen) bijna niks eng vind heel erg spannend. Sommige mensen wachten tot ze een vriendje hebben met het te vertellen (dat doe ik met mijn ouders) en ander doen het meteen, maar waar het om gaat is hoe jij je er bij voelt. Als je nog meer wilt weten vraag maar raak (als je wilt weten hoe ik het heb gedaan mag je dat natuurlijk ook gewoon doen (het maakt me niet uit hoe persoonlijk, als het jouw maar helpt)).

 

Oh en hutskoe,

Heel fijn voor je vriend dat hij een goede vriend heeft als jij, maar ik hoop dat je weet dat niet iedereen die uit de kast komt echt het gevoel heeft dat je trots op hem moet zijn en sommige (ik ook) vinden dat alleen maar heel erg naar en ongemakkelijk, maar wat dat betreft is eigenlijk goed reageren op iemand die uit de kast komt ook heel erg moeilijk aangezien iemand iets best persoonlijks verteld en iedereen een andere reactie wilt.

Reputatie 1
Badge +1

Voor veel mensen is het natuurlijk heel lastig om uit te kast te komen. Een vriend van mij kwam uit de kast als bi en ik was heel trots op hem dat hij het me vertelde. Hij heeft het tegen al zijn vrienden vertelt en iedereen was blij voor hem. Alleen heeft hij het z’n ouders nog steeds niet vertelt. Zelf snap ik dat dit heel lastig kan zijn om het aan je ouders te vertellen. De meeste mensen reageren dus heel positief erop en vooral goede vrienden van je. Als ik jou was zou ik het eerst vertellen aan de mensen die je het meest vertrouwt en waar je je het fijnst bij voelt. Ik weet zeker dat die mensen trots op je zullen zijn!:grin:

Je kunt ze dan ook nog zeggen dat ze het nog niet mogen doorvertellen als je dat niet fijn vind.

Ik snap dat dit allemaal heel spannend is!

veel succes:muscle_tone1:

 

Dat soort dingen zijn altijd moeilijk. Je hoeft niet per se voor iedereen uid de kast te komen, je kunt beginnen moet je gezin of je goeie vrienden. Dan verspreid zoiets wrs wel. Hoe je het zegt, ja dat hangt een beetje af. Bij de ene gaat dat gewoon zoals ''mama, papa, ik ben homo''. Bij de andere verloopt dat al minder makkelijk. Probeer er niet te veel over na te denken, als je het er gewoon uit smijt is het het makkelijkst. Hoe meer je nadenkt hoe moeilijker zoiets wordt. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Reageer