hoe vertel je aan je beste vriendin dat je lesbisch bent

  • 15 October 2020
  • 7 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoe vertel ik aan mijn beste vriendin dat ik lesbisch ben ik ben bang dat het dan ongemakkelijk word

wie heeft hier ervaring mee

 


7 reacties

Ik zou er zelf niet echt de nadruk op leggen ofzo. Mocht het nou eens zo komen dat jullie over zo'n onderwerp hebben, vraag dan bijvoorbeeld eens op wat voor types zij valt. 99% kans dat je die vraag dan terugkrijgt. Nou dan zeg je gewoon dat je op meiden valt en dat je dacht dat je dat al wel eens verteld had ofzo. Zoiets zou ik doen, gewoon een beetje tussendoor is het makkelijkste denk ik.

Maar ben geen ervaringsdeskundige dus ik hoop voor je dat die zich nog melden hierzo.

 

Groetjess

Mijn stiefzus is lesbisch. Maar die zei het niet zelf, ze was toen bij mij thuis en ze had het tegen mijn moeder gezegd en toen kreeg ik het te horen. Mijn reactie was: “Oke, en nu?”. Voorderest, Ik weet zelf niet echt hoe je het kan zeggen, want eigenlijk moet ze het gewoon accepteren, want iedereen is nu eenmaal anders.

Groetjes,

StackedBlock

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou er zelf niet echt de nadruk op leggen ofzo. Mocht het nou eens zo komen dat jullie over zo'n onderwerp hebben, vraag dan bijvoorbeeld eens op wat voor types zij valt. 99% kans dat je die vraag dan terugkrijgt. Nou dan zeg je gewoon dat je op meiden valt en dat je dacht dat je dat al wel eens verteld had ofzo. Zoiets zou ik doen, gewoon een beetje tussendoor is het makkelijkste denk ik.

Maar ben geen ervaringsdeskundige dus ik hoop voor je dat die zich nog melden hierzo.

 

Groetjess

Hey ja maar ik wil het haar vertelen sowiezo

Maar hoe kom ik op zon onderwerp

En ben bang dat ze tegen lgbtg+ is 

Ik zou er zelf niet echt de nadruk op leggen ofzo. Mocht het nou eens zo komen dat jullie over zo'n onderwerp hebben, vraag dan bijvoorbeeld eens op wat voor types zij valt. 99% kans dat je die vraag dan terugkrijgt. Nou dan zeg je gewoon dat je op meiden valt en dat je dacht dat je dat al wel eens verteld had ofzo. Zoiets zou ik doen, gewoon een beetje tussendoor is het makkelijkste denk ik.

Maar ben geen ervaringsdeskundige dus ik hoop voor je dat die zich nog melden hierzo.

 

Groetjess

Hey ja maar ik wil het haar vertelen sowiezo

Maar hoe kom ik op zon onderwerp

En ben bang dat ze tegen lgbtg+ is 

Je loopt jammer genoeg altijd het risico dat ze er tegen is. Zelf zou ik daar niet zo bang voor te zijn. Een echte vriendin accepteert je zoals je bent. Als ze het niet accepteert, zou ik haar liever kwijt zijn. De vraag hoe je op zo'n onderwerp komt... Je kan bijvoorbeeld samen een programma of film kijken waar 'gay' voorbijkomt. Of het over een vrouw/meisje hebben die je wel ziet zitten. Verder maakt het niet echt uit hoe je er komt. De boodschap blijft hetzelfde, en daar zit het hem ook in toch?

PS disclaimer: zelf ben ik van mening dat je het je bff niet hoeft te vertellen tenzij je haar leuk vindt. Ik ben van mening dat ieders seksualiteit en voorkeuren hun eigen zaak is en dat je je nooit hoeft te verantwoorden aan een ander als je dat niet wilt. 

Reputatie 2
Badge +1

Angovis

Ik wil het haar vertellen omdat ze me dan miss kan helpen om uit de kast te komen en je hebt wel gelijk 

Badge

Mijn beste vriend is homo en die heeft het gewoon vertelt in een groepsapp met een paar mensen waar we goed bevriend mee zijn. Dat heeft hij gewoon heel erg straight to the point gedaan hij zei gewoon "nou jongens ik ben homo”. En als het je beste vriendin is dan denk ik ook niet dat het haar veel uit zal maken dat je op meiden valt.

Reputatie 2
Badge +1

Pf96

Je hebt wel gelijk en bedankt voor het advies 

Ik ben blij dat er mensen zijn die er een positieve ervaring mee hebben

Reageer