Vraag

Hoe verder?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik vindt een jongen leuk en hij mij dat weet ik omdat hij dat heeft verteld ik zal even uitleggen hoe het ging we zijn eigenlijk in vrij korte tijd bff geworden we gingen een keer afspreken en de laatste keer gingen we samen naar Bobbejaanland we hadden een soort discussie we dachten allebei dat de ander de ander leuk vond (we durfde beide niet toe te geven) nou aan het eind van de dag gaf hij toe dat het waar was en dat ie mij leuk vond ik kon er niet meer goed op reageren omdat ik het aan het verwerken was in mijn hoofd later die avond zei ik hem via app ja ik vindt jou ook leuk dus toen was hij natuurlijk blij dat het wederzijds was. Dus ik vroeg ja en nu? Toen zei hij: ja we kijken nog wel binnen kort. Maar ik vindt het nu dus moeilijk want wat zijn we nu van elkaar we gaan binnen kort weer afspreken maar ik durf hem niet te vragen wat we nu van elkaar zijn enzo want ik wil niet overhaasten ik wil het liefst dat hij er zelf mee komt maar ik wil ook duidelijkheid voor mezelf

43 reacties

Hoi

Je goede vriend en jij hebben bekend wat jullie voor elkaar voelden. Nu vraag je je af hoe jullie ervoor staan. Dat jullie je gevoelens met elkaar gedeeld hebben, biedt je een bepaalde zekerheid. Je weet dat hij hetzelfde voor jou voelt, en dat weten, lijkt me alvast fijn.

Misschien had je vriend nog even bedenktijd nodig, en gaf hij daarom niet meteen aan wat voor hem de volgende stap was. Jij zou eventueel kunnen aangeven wat in jouw ogen de volgende stap is, zodat hij kan nadenken of hij zich daar goed bij voelt.

Aangezien jullie beiden gevoelens voor elkaar blijken te hebben, zouden jullie kunnen overwegen om een relatie aan te gaan. Je vertelt dat je er de voorkeur aan zou geven dat hij erover begint. Je zou inderdaad kunnen wachten op toenadering van zijn kant, maar zelf de eerste stap zetten, kan ook. Deze stap kan je zetten op jullie volgende afspraakje, maar je zou hem ook een berichtje kunnen sturen.

Groetjes
Kenshin
@kenshin bedankt voor de tip
Hoi hoi, in dit soort situaties ben je eigenlijk machteloos. Als hij het nog wil aanzien accepteer dat en kijk wat er dan gebeurt. Misschien wil hij je wel vragen op een leuke manier. En als je echt niet meer kunt wachten zeg het dan tegen hem hij zal het wel begrijpen. Veel succes!!

Kusjes😘
Vandaag hadden we afgesproken maar helaas niks ik probeerde het gesprek er naar te wende maar dat lukte helaas niet
Reputatie 1
Badge
Beste Helpertje01 ik ben een jongen en ik begrijp je situatie ik zou als ik jou wa gewoon een appje sturen of hij verkering wil voorbeeld: Hey ... we hebben laatst aan elkaar toegegeven dat we elkaar leuk vinden en ik wil eigenlijk wel naar de volgende stap dus eh wil je verkering ? Veel succes met hopelijk jullie relatie.
Reputatie 1
Badge
Je moet het zo zien het is als een achtbaan het is even eng maar daarna heb je ook erg veel plezier.
Ja maar ik vindt gewoon dat de jongen het meisje moet vragen dus ja ik wil toch echt wel dat hij MIJ vraagt en niet andersom, we gaan wel kleine stapjes vooruit we hebbe het steeds meer over ‘ons’ en hij slaat ook wel eens een arm om me heen als we zitten
De stapjes vooruit zouden erop kunnen wijzen dat deze jongen het idee van een relatie begint toe te laten. Het kan dat hij hier voorzichtig stapjes in zet, dat jij het graag wat sneller zou zien gebeuren, maar als je deze jongen tijd gunt, bied je hem de kans om zelf over een relatie te beginnen.

Hebben jullie het weleens over relaties in het algemeen?

Gr. Kenshin
Ja we hebben het wel eens over relaties ook over ons maar dat is vaak op whats app toch bedankt @Kenshin
Via Whatsapp praten jullie weleens over relaties. Heb je het gevoel dat de band tussen jullie beiden toe neigt naar een relatie?

Gr. Kenshin
Ja we maken er soms wel een grapjes over enzo dus van ja het lijkt wel alsof we hebbe maar we hebbe nog niet dat zegge we wel is @Kenshin
Jullie gesprekjes zijn eerder van humoristische aard. Ook leuk 😊 Denk je dat je het gesprek in de richting van relaties zou durven brengen? Op een serieuze manier?

Gr. Kenshin
Hey,

Hij heeft al toegegeven, en de definitie van verkering is wanneer beiden elkaar leuk vinden. Nou, dat is nu het geval, dus hebben jullie verkering.

Jongens hebben ook gevoelens en kunnen stiekem nerveus zijn, ahum. Als hij met een arm om je heen zat is dat alvast een goed teken. Is dat niet romantisch?

Als je lef hebt kun je hem af en toe in zijn oor fluisteren, je weet wel, dat je van hem houdt etc. Niet te vaak, doe het een keer en wacht zijn reactie af, denk ik.

Zoals Kenshin zegt kun je gesprekken richting relaties brengen, als je dat leuk vindt, maar ik denk niet dat het leuk is via chat. Dan gaat de romantiek er ook van af, hè?

Zijn de afspraken goed verlopen?
@Kenshin soms is het al op een serieuze manier maar dan komt het altijd neer op het zinnetje: we hebben NOG niet. @Geen_Naam we hebbe niet dat is voor ons beide duidelijk, dat hij een arm om me heen slaat vindt ik ook leuk enzo maar ik wil pas zegge dat ik van hem houdt (in real life op app zegge we dat wle is) als we echt wat hebbe
Wie is degene die het zinnetje 'we hebben NOG niet' uitbrengt? Als je vriend dit zegt, zou dit een teken kunnen zijn dat hij nog wat op z'n hoede is voor het concept 'relatie'. Denk je dat je hem zou kunnen vragen of hij een relatie wat spannend vindt?

Gr. Kenshin
Je kan het ook een tijdje laten gaan. Je moet je niet te veel druk maken, zolang jullie maar vrienden zijn.
@Kenshin ja mijn vriend zegt dat ik denk zelf dattie het gewoon niet durft te vragen maar ik weet het niet zeker @Geen_Naam ja dat vindt ik dus best moeilijk ik ben er wel een beetje klaar mee tegen iedereen te moeten liegen en te zegge dat we gewoon vrienden zijn
Je kunt ook een keer met een bos bloemen aankomen, maar dat is misschien een stap die een jongen moet zeggen. Zoiets zei je al een eerder.

Of je geeft hints dat je hem leuk vindt zoals aankijken, etc. en anders kun je tegen hem zeggen dat je hem leuk vindt d.m.v. een ingewikkeld gedicht o.i.d.
@Geen_Naam zoals ik al eerder heb gezegt weet hij ook van mij dat ik hem leuk vindt dus ja ik weet het gewoon effetjes allemaal niet meer ik heb gewoon zon voor gevoel dat het er gewoon niet meer van gaat komen....
@Geen_Naam zoals ik al eerder heb gezegt weet hij ook van mij dat ik hem leuk vindt dus ja ik weet het gewoon effetjes allemaal niet meer ik heb gewoon zon voor gevoel dat het er gewoon niet meer van gaat komen....
Dan laat je het toch gewoon even. Niet stressen, want dat is niet goed in deze hitte. Het komt misschien vanzelf, hè?
@Geen_Naam dankjewel maar in mijn geval gaat het altijd zo in mijn leven heb ik best wel geluk, totdat we over liefdesgebied gaan praten wat dat betreft heb ik altijd dikke pech het gaat om de een of andere rede altijd mis zelfs nog voordat we uberhaupt hebbe🤷🏼‍♀️
Zo gaat bij de meesten. Liefde is ook niet iets waar je over kunt nadenken. Het is geen wiskunde. Het is moeilijker en ingewikkelder dan dat.

Spreken jullie nog af?
@Geen_Naam In verband met de toetsweek is het alweer 2 weken geleden maar misschien gaan we aankomenden zaterdag afsprek
Ik denk dat die toetsweek ervoor zorgde dat jullie minder tijd hadden samen. Het komt wel goed.
@Geen_Naam ja maar nu de toets week voorbij is appe we nog steeds niet zoals eerst ik mis die gesprekken wel

Reageer