Hoe moet ik zoenen?

• 31 May 2015
  • 7 reacties
  • 586 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 16 jaar en heb nog nooit gezoend, is dit raar?
Ik heb het één keer bijna gedaan, maar was super zenuwachtig en bang en toen is het er niet van gekomen.
Hoe ging jullie eerste zoen, en hoe wist je wat je moest doen?
Tong of gewoon op de mond, ik heb dringend advies nodig! 

7 reacties

Ik ben van mening dat leeftijd totaal niet uit maakt. Want waarom zou je "raar" zijn als je op je 16e nog niet hebt gezoend? Ik wed dat 75% van de 16 jarige nog nooit heeft gezoend. Sommige zijn gewoon laat bloeiers :) 

maar wat betreft hoe het moet, ook daar moet je je geen zorgen over maken. Het gebeurt gewoon. Wel zijn op youtube diverse "how to kiss" filmpjes. Misschien een idee om daar eens naar te kijken?
ik ben 17 en ik heb nog nooit gezoend, wel kusje op de wang / kusje op de mond. Maar nog nooit echt gezoend.
Dus je bent niet de enige. Ik zie het eigenlijk zo: je kan het doen omdat je wil doen, of omdat die persoon iets speciaals voor jou betekend.
En dat laatste is waarom ik nog nooit hebt gezoend, die persoon komt nog wel.
onnodige quote verwijderd

Ja klopt zo denk ik ook. Ik vind iemand wel heel erg leuk, maar het moment is gewoon nog niet gekomen.
Ik wacht af totdat alles perfect is en dan hoop ik dat alles vanzelf zal gaan :) 
Dankje voor je reactie!
Dan zal je tegen hem kunnen zeggen dat je nog nooit eerder hebt gezoent , maar omdat je ehm speciaal vind het je heel leuk lijkt om het is te proberen. (iets in die context waar bij je uitdrukt dat hij speciaal voor je is) Ik weet zeker dat die het leuk vind , dat hij de eerste persoon is
16 is wel ietwat aan de late kant maarja, sommige mensen zijn eerder dan anderen, ik ben waarschijnlijk wat sneller dan de meesten. Je zoent (met tong dan) door je tong in elkaars mond te doen en daarmee een beetje met elkaars tong te spelen, niet echt uit te leggen.
Ik vind het helemaal niet raar hoor.
Ik had mn eerste zoen op mn 14e, maar ik heb genoeg vriendinnen van 15/16 die ook nog niet echt gezoend hebben (als je flesje draaien niet meetelt 😉 )
Het gaat eigenlijk vanzelf, er zijn niet echt regels voor.
Maar als je je echt druk om maakt, moet je het gewoon zeggen tegen degene met wie je wilt gaan zoenen.
Ik neem aan dat jullie dan verliefd zijn en dan zal diegene daar echt wel rekening meehouden hoor haha.
Ik had het ook van tevoren tegen mijn vriendin gezegd, ze moest wel lachen maar ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze het me anders zou leren als ik het niet kon, hahaha :') 
Het komt wel goed hoor, je moet je je niet te druk maken, zoenen gaat vanzelf, of het nou met of zonder tong is. 
Xx
Nja ik ben 16 ik heb wel wat jongens gezoend,
ik kan je niet vertellen hoe je moet zoenen
ik had t zelfde probleen toen ik voor t eerst ging
zoenen (ik was 13) maar ik kan je met 99.9% zekeeheid zeggen dat wanneer je gaat zoenen het
allemaal automisch gaat als je hem laar leiden in het begin
moet je daarna gwn doen wat hij doet.
Na een paar x zoenen ga je ontdekken wat je
zelf het fijnst vind. Ik vind het fijn om zonder
tong te zoenen (ik doe gwn mee als hij het met
tong wilt).

Ik hoop dat dit je heeft geholpen x suc6 🙂

Reageer