Hoe herken je fake friends

  • 22 April 2018
  • 11 reacties
  • 1762 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal,
Hebben jullie tips hoe ik ‘fake friends’ kan herkennen? Ik heb zo het vermoeden dat ik er eentje heb ?

Groetjes,
Esmee

11 reacties

Hii,
Je kan fake friends meestal herkennen aan dat ze als ze bij je zijn heel aardig doen, maar als ze op een afstandje staan, ze je zo goed als negeren. Ze zijn meestal ook erg ongeïnteresseerd.
Dankjewel! Als ik bij haar ben doet ze eigenlijk gewoon super aardig en voelt het als een echte vriendin maar verder gaat ze gewoon met haar andere vrienden om en laat ze mij naar mijn mening een beetje ‘vallen’. Maar ik kan me eigenlijk gewoon niet voorstellen dat ze een fake friend zou zijn omdat ze verder gewoon echt normaal doet als een goede vriendin.

Iemand ervaring?
Hoi!

Fake friends doen aardig waar je bij bent, maar kunnen bij jouw afwezigheid gemeen uit de hoek komen. Ze kunnen achter je rug roddels verspreiden, of jou voor zichzelf willen houden, door je af te zonderen van je andere vrienden.

Fake friends zijn jaloers op je wanneer je iets bereikt, i.p.v. blij voor je te zijn. Ze verwachten dat jij er voor hen bent, maar zij zijn er alleen voor jou als het hen uitkomt.

Niet elke fake friend is hetzelfde, je hebt 'gradaties'. Kan je met die vriendin praten? Misschien is ze zich er niet bewust van dat ze jou uitsluit.

Groetjes
x
Nou eigenlijk praat ik niet graag met haar omdat ze vaak van die lullige antwoorden geeft heb ik het idee. Verder zou het me niet verbazen als ze mij expres niet mee vraagt om gewoon mij een beetje jaloers te maken.

Groetjes,
Esmee
Dat klinkt niet zo gezellig. Als ze jou onprettig doet voelen door vervelende antwoorden te geven en jou met opzet jaloers wil maken, is het misschien beter je te omringen met mensen waar je je wel fijn bij voelt.
Ja dat denk ik dus ook heel vaak, maar dan ga ik toch weer met haar naar buiten iets leuks doen ofzo en dan voelt ze gewoon als een warme gezellige vriendin, tjaaa.... ik zit dus een beetje in een dilemma.
Soms hebben jullie het wel gezellig. Heeft zij veel stress, en is ze op die momenten wat prikkelbaarder? Het kan dat ze stress afreageert op de mensen om haar heen.

Zou je, op een moment dat jullie allebei ontspannen zijn, met haar hierover kunnen praten? Misschien stopt ze met die nare opmerkingen en jou jaloers willen maken als ze zich er bewust van wordt dat jij dat niet fijn vindt.
Het zou wel kunnen dat ze wat stress heeft, ze is nu behoorlijk aan t veranderen want ze is nu net 15 en is vooral bezig met haar uiterlijk, werk Zoeken en volgens mij loopt het thuis ook niet heel lekker. Verder maakt ze alleen stomme opmerkingen als ik iets serieus zeg en dat heb ik al lang niet meer gedaan omdat ze ‘vroeger’ dus altijd stomme opmerkingen maakte. Tja en dat jaloers maken, dat zit eigenlijk in haar, haar moeder is namelijk ook zo. Ze zijn ook gewoon wat schijnheilig allebei heb ik het idee. Verder doet doet die moeder wel aardig tegen mij, maar de band tussen mijn moeder en mijn vriendin haar moeder is ‘verbroken’ om het zo maar te zeggen.
Er hangen wat spanningen in de lucht. Als je denkt dat je goede dingen uit de vriendschap kan halen, kan je er energie in blijven steken. Als je denkt dat de vriendschap voor jullie beiden niet heel positief is, is het misschien beter meer met anderen om te gaan.

Misschien wil ze praten over haar problemen. Het kan dat ze gezelliger wordt als ze al haar problemen eens verteld heeft.
Dankjewel! Ik ga met je tips aan de slag 😉
Hoi Esmee,

"Fake friends" zoals als jij die noemt, zijn steeds vaker te bekennen. Je kan ze herkennen door ze tongtwisters te laten uitspreken. Aliens of lizard people kunnen die niet uitspreken namelijk. Mijn favoriete tongtwisters zijn: Liesje leerde Lotje lopen langs de langslindelaan, maar toen Lotje niet wou lopen liet Liesje Lotje staan, en de koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets.

Ik hoop dat je hier wat aan heb!

Dikke groetjes,
LordBrain 😃

Reageer