Het begin

  • 12 March 2019
  • 60 reacties
  • 1537 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst een leuke meid aan te spreken, je kent het wel... Er zijn talloze manieren mogelijk hoe je voor het eerst een meisje tegenkomt: in de trein, op school, bij je voetbalclub...
Ikzelf wil binnenkort ook voor het eerst een meisje aanspreken op school. Waarom? Omdat ik dit als een zeldzame kans zie en het erg goed met me gaat, behalve in de liefde dan...

Ik wil een gesprek en een vraag tegelijk stellen aan jullie. Mijn vraag is wat je kan doen om het ijs te breken, dus voor het eerst iets te zeggen tegen een meisje, en ik wil graag een gesprek starten over verhalen die jullie hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie en jullie vrienden/vriendinnen voor het eerst in een relatie terecht gekomen? Ik heb namelijk nog weinig 'succesverhalen' gelezen over de liefde. Sprookjes kunnen mijn zelfvertrouwen verhogen.

Gegroet,
Geen_Naam

60 reacties

Hai,

 

We komen elkaar tegen, bijna iedere dag, meerdere keren per week. Ze herkent me als ze me ziet, zegt er nooit iets over, maar ik hoorde haar één of twee keer iets zeggen wat op mij kon slaan, dus vrienden van haar weten het vast ook.

Confrontatie is uitgebleven op die indirecte opmerkingen na. Een keer waren er twee jongens bij m'n kluis die heel random zeiden dat mijn kluisje op een mooie plek stond, maar ik heb sindsdien nog niets in mijn kluisje gevonden, dus die hebben er niks mee te maken.

Alsof er een soort complot wordt gesmeed. Om me te verdedigen ben ik vaak bij vrienden. Ik denk dat ze me daarom niet aanspreken. Ze hebben ook niks tegen één van m'n vrienden gezegd, misschien is het alleen een heel close vriendengroepje van haar waarin ze het deelt. Ik heb toch een verhaal bedacht waarmee ik me eruit kan praten voor het geval, ben ik erg goed in, ondanks de trillende handen en benen, heb het liever niet natuurlijk dat ze me aanspreken.

Ik gebruik een paar trucjes om haar te ontwijken: ik heb haar naam, kan haar rooster zien, kijk wanneer ze begint en uit is. Begint ze even laat als ik, vertrek ik extra vroeg/laat zodat ik haar niet tegenkom. Werkt voor geen meter. Zelfde tijd uit? Haast ik zo snel mogelijk weg, wil geen hartkloppingen, werkt ook niet echt, maar wel jammer dat ik niet met vrienden bij de fietsenstallingen kan blijven na de dag op die momenten, kan op andere dagen nog wel natuurlijk. Soms klopt het rooster toch niet, heeft het helemaal geen zin, word ik verrast, onaangenaam. Ik draag vaak net als anderen een mondkapje, maar maakt dat je echt onherkenbaar?

Tuurlijk is er nog een beetje liefde over, maar bijna niets meer, en ik weet hoe ik het uit: schrijf wat papiertjes van een blocnote vol en gooi ze weg. Ik verzorg me goed, zie er veel netter uit dan vorige jaren, wat mij zelfverzekerder maakt voor het geval ik word aangesproken vanwege dit.

Maar wat moet ik doen? Niks, gewoon niks doen als ze in de buurt is, of een uitweg zoeken om zo normaal mogelijk weg te gaan? Heeft geen zin, want ze herkent me toch. En blijven zitten is ook ongemakkelijk. Het liefst wil ik gewoon dat ik het niet weet, maar m'n zintuigen waren nog nooit zo scherp. En dat roosterkijken, denken jullie dat ik dat moet blijven doen om haar te ontwijken?  Misschien komt één van jullie wel met een creatief idee. Erg intrigerend allemaal … Anders bedankt voor het lezen.

 

Geen_Naam

 

En aan vrienden vertellen ga ik het sowieso niet. Het is makkelijker om aan vrienden te vertellen dat er iemand was die jou leuk vond, zoals zij deed, dan andersom. Misschien kan ik wel iets anders vertellen aan vrienden waardoor ze weten dat er 'iets' is tussen dat meisje en ik. En uiterlijk is niet alles. Als ik gewoon eerst iemand leerde kennen was alles normaal gebleven.

Dit meisje bleek een vriendje te hebben. Wat een tegenvaller :confused:

 

Ik vermoed dat het huilen nog komt. Het is nu eenmaal een vervelende situatie. Wie weet ben je nu nog te boos of te verontwaardigd om te huilen. Voor huilen kan je trouwens niet ‘te oud’ worden; zelfs de alleroudsten huilen. 

 

Wat je deed was moraal helemaal ok. Je toonde je gevoel, wat net goed is. Ik vind het eerder eigenaardig van dit meisje, dat ze niet eerder aangaf dat ze een vriendje had. Als een jongen je een briefje wil geven gaat er namelijk toch een belletje rinkelen, niet?

 

In mijn ogen mag jij trots zijn op de moed die je hebt weten opbrengen voor dit meisje. Ondanks blijkbaar al wat negatieve ervaringen in het verleden, heb je toch maar mooi een briefje geschreven, en ben je dat gaan afgeven. 

 

Ik hoop dat je hier geen gedoe mee krijgt, vooral op school niet. Heb je nu of binnenkort zomervakantie? Zo ja, waait dit nieuwtje, als het al een nieuwtje wordt, vast snel over, en kan je tegen het begin van het jaar gewoon zonder zorgen naar school. 

 

Gr. Kenshin

Je ging er nogal vanuit dat ze net zo hopeloos verliefd was op jou als jij op haar, dat was opzich al een fout. Beste was om ergens gedurende deze eindeloze periode te vragen of ze überhaupt single was, je kan namelijk niet verwachten dat iemand dat zomaar zegt. Ik zal gewoon eerlijk zijn, je hebt maanden van je leven verspild aan een illusie. Tis een wijze les tho. Een les die iedereen in zijn of haar leven op een bepaalde manier leert. Je hoeft je niet te schamen. Je hebt gedaan wat je voelde, gehandeld vanuit je hart. Het is belangrijk dat mensen dat juist doen, plus met deze ervaring hoop ik dat je kritischer en realistischer naar de situatie kijkt. Je hebt nog ongeveer tot 2100 te leven, je zal vast wel meer leuke mensen ontmoeten die wel single zijn en je wel echt leuk vinden en waarvan je sneller de naam te weten komt..., dit boek is echter afgesloten. 

Hallo,

‘t Is niet helemaal goed gegaan.

Voor mijn gevoel ben ik altijd al te naïef geweest en te goedgelovig, gelovend in sprookjes maar dat ik dan toch nog contact heb weten te krijgen met haar is al bijzonder genoeg misschien. We hadden via chat nog best leuke gesprekjes, en hadden best veel dingen gemeen die andere mensen niet gemeen hadden kunnen hebben, maar ja, ze had al een vriendje, maar dat had ze me niet verteld. Ik had het beter kunnen vragen, maar ik dacht er gewoon niet aan - omdat ze me aankeek voor mijn gevoel, maar dat was een jaar geleden, wie weet had ze toen nog geen vriendje. Dus ik had haar gewoon moeten aanspreken toen.

Ik had beter meteen kunnen zeggen dat ik verliefd op haar was, in plaats van zo een romantisch briefje, want dan had ze me gewoon verteld dat ze al een vriendje had. Nu was ze de hele tijd nieuwsgierig, en ik wilde het geven aan haar. We hadden afgesproken dat ze een tas ergens neerlegt voor een winkel, en dat ik het daar instopte. Dat is goed gegaan, maar ik weet niet of ze me heeft gezien. Ze had beloofd dat ze me niet zou zien. Maar ze had ook beloofd dat ze het niet door zou vertellen, maar dat deed ze uiteindelijk ook toch.

In ieder geval kan ik er niet mee gechanteerd worden omdat ik alles anoniem heb gedaan, in het geheim, en vroeger ben ik heel vaak gepest door dit soort mislukte romantiek. Wat dat betreft is het goed af gelopen, hoop ik.

Toen ze het briefje had stuurde ze: ‘Ik maak het thuis open.’ En daarna niets meer van haar gehoord, behalve van haar vriendje, waarvan ik niets wist, die vroeg of ik haar met rust wilde laten. Ik zeg geen woord meer tegen ze. Ik hoop dat ze me echt niet gezien heeft, anders zorgt dat voor hele situaties op school straks, en ik ben wat ouder dan haar trouwens.

Ik heb wel proberen te huilen, maar het lukte niet. Ik denk dat ik er te oud voor ben. Er kwam geen traan. Vroeger heb ik wel eens moeten huilen om liefdesverdriet, of misschien moet het nog landen.

Wat ik me afvraag is of het wel moraal acceptabel was wat ik had gedaan, en of ik niet iets slechts heb gedaan. Ik bedoelde het in ieder geval goed, maar het had zeker beter gekund. Ik had bijvoorbeeld kunnen weten dat het mooiste meisje van de school al een vriendje had, of ik had haar eerder moeten aanspreken als vrienden die ene keer toen we samen in de gangen liepen. Wat moet ik volgende keer doen?

En wat moet ik nu doen? Ik ben erg verdrietig,

Geen_Naam

Ik vroeg nog trouwens, of ik haar kon vertrouwen, en of ze mij vertrouwde, maar je kunt niemand vertrouwen denk ik. Aanvankelijk vertelde ze ook niets door, maar later zei ze: ‘Ik moet het doorvertellen aan mijn vriendinnen/mijn zussen, als je dat oké vindt, anders stopt het hier.' Juist omdat ze dat zei, vertrouwde ik haar juist. Dus ik vertrouwde haar wel, maar uiteindelijk is haar vriendje er toch achter gekomen. Ze kon toch ook gewoon zeggen dat ze al een vriendje had? De hint was blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Ik weet niet of ik er trots op moet zijn of me ervoor moet schamen.

Hey Geen_Naam

 

Wat leuk om nog eens van je te horen :slight_smile:

 

Je hebt contact gekregen met het meisje dat je leuk vindt. Fijn! Heel romantisch ook, jullie communicatie via briefjes. Ik wens jullie het beste toe :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey,

‘t Is alweer een jaar geleden maar ik weet haar naam, door een ongelukje eigenlijk, per toeval, en via een klasgenoot van haar heb ik nu contact met haar.

Covid heeft er natuurlijk voor gezorgd dat we niet meer naar school gingen, maar nu het vakantie is hebben we alle tijd denk ik. Ze is heel nieuwsgierig. Vooral nieuwsgierig. Ik heb afgesproken om haar iets te geven, in haar tas te stoppen, ergens op een drukke plek in de stad als ze even weg is. Zij weet nog niet wat, maar het is gewoon een briefje, niets bijzonders. Geen liefdesbrief, nog niet, er staat in dat ik haar bijzonder vindt. Ik wil trouwens meer contact via briefjes, niet via chat, omdat ik persoonlijk vind dat dat eigenlijk niet netjes is om zo iemand aan te spreken, stel je voor dat je kleinkinderen later vragen hoe je elkaar tegen bent gekomen … Nu kunnen we zeggen door een brief, dat is toch ietwat romantischer? Ze lijkt zo nieuwsgierig dat ze het liever meteen via chat hoort denk ik, maar het creëert een band toch, als je via geheime briefjes contact houdt?

En als het niets wordt, wordt het niets, maar het stond in ieder geval op m’n bucket list.

Wat een geluk trouwens. Ik kon de afgelopen nachten niet slapen, maar het is vakantie, dus dat is niet erg.

Groetjes,

Geen_Naam

Hoi

Wat fijn dat je gevoelens voor haar sterker zijn geworden 🙂 Verstandig dat je om raad vraagt.

Oogcontact maken en daarbij glimlachen kan sowieso geen kwaad. Eventueel zou je haar bij momenten een complimentje kunnen geven. Wat beter scoort dan de klassieke 'wat heb je mooie ogen' en 'wat zit je haar leuk' zijn complimenten die gericht zijn op haar karakter en interesses. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ze een fijn gevoel voor humor heeft, of dat jullie een gelijkaardige smaak voor muziek blijken te hebben. Het kan bijvoorbeeld zo gebeuren dat ze een shirt draagt van een band waar jij ook graag naar luistert.

Als jullie wat vaker gesprekjes hebben, zou je aan wat grappige attenties kunnen denken. Als ze bijvoorbeeld fan is van een bepaald cartoon of manga, en jij hebt toevallig tekentalent, zou je een karikatuur van dat cartoon of manga kunnen maken. Anders zijn grappige tekstjes of gedichtjes op papier die je aan haar geeft best een aanrader.

Groetjes
Kenshin
Hallo,

Het is nu twee maanden later, maar wat blijkt nu: ik ben verliefd. En ik ben verliefder dan ik al was.

In de zomervakantie heb ik veel (leuke) dingen gedaan, op school zit ik in een leuke klas, alles gaat prima, net zoals vorig jaar. Ik zei eerder dat ik haar gewoon 'leuk' vond, omdat ik haar kón aanspreken, omdat ik een 'kans' had, maar ik ben bang dat dat niet klopt. Liefde werkt blijkbaar anders, want zelf heb ik er geen regie meer over.

Ik denk iedere dag aan haar, sinds we één keertje oogcontact maakten. Ik verlangde meteen naar haar. Dat gebeurde namelijk vaker, dat we elkaar aankeken, precies op dezelfde manier. De eerste keer, vorig jaar, bij de kluisjes waar ze langs liep. Ik stond bij mijn kluisje en ze liep langs, en we keken elkaar recht aan. Later gebeurde dat vaker toen we elkaar gewoon toevallig tegenkwamen op de gang en één keer toen we naast elkaar zaten.

Na de zomervakantie herinner ik me niet meer of we elkaar tegenkwamen op de gangen, maar één keertje wel, toen keken we elkaar opnieuw aan. Vanaf dat moment was ik weer verliefd op haar, of eigenlijk was ik nog stééds verliefd op haar. Helaas komen we elkaar minder tegen, omdat zij later dan ik pauze heeft. Ze zit in een andere klas. Als de tijden door de war worden gegooid, zoals bij een toetsweek, komen we elkaar vaker tegen.

Ik vraag me af wat moet ik moet doen als we oogcontact maken. Ik kan gewoon glimlachen, maar is er ook een alternatief? Iets wat ik kan doen, is haar een briefje geven, maar dat is wel erg verrassend. Als je vaak oogcontact maakt en glimlacht en dan een gesprek start, heeft ze ook tijd om alles te verwerken. Misschien word ze dan ook verliefd, als ze dat nog niet was, want zo komt het minder aanvallend over. Aan de andere kant moet ik dan wel een kans krijgen om te praten.

Ik kan ook oogcontact maken en dan kijken of ze mij ook leuk vindt. Zo kan ik wel een briefje geven, of zo.

Weten jullie manieren om via oogcontact elkaar hints te geven of te groeten op een andere manier?

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam


Dat is precies hoe ik ben, maar in de zomervakantie kan ik haar moeilijk bereiken. Na de vakantie ben ik van plan om weer mensen te ontmoeten, misschien krijg ik een kans om haar opnieuw aan te spreken.

Ik heb niet alle comments gelezen dus ik weet niet of het al is opgelost, maar ik ben zelf een meisje en ik vind het leuk als jongens wat over zichzelf vertellen, niet te opdringerig zijn en fijne grappen maken om het gezellig te houden. Je mag best wat zenuwachtig zijn, dan kunnen meisjes dat als een boodschap opvatten😉 wees ook niet te macho of overdreven zenuwachtig. Succes! (Als het nog van toepassing is)

Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam
Je kon haar ook vragen waarom ze er niet was die lessen, dan kan je makkelijk een gesprek met haar aan gaan ;)

Dat had inderdaad gekund, maar op dit moment moet ik veel doen: opruimen, etc. Ik heb daarom geen tijd meer voor liefde, wel ander sociaal contact. Leuk dat je je eigen verhaal ook deelde!
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam

Je kon haar ook vragen waarom ze er niet was die lessen, dan kan je makkelijk een gesprek met haar aan gaan 😉
Ik heb een relatie vroeger gehad (ik ben btw een meisje) maar dat was eigk soort en met zoals in een sprookje ahahah😂 Ik kwam een boy tegen op het strand en we keken elkaar allebei aan en idk wat er precies gebeurde maar we hadden toen een gesprek enzo (ik ontmoette hem op vakantie) en tja toen gingen we steeds meer met elkaar om en we begonnen elkaar echt heel leuk te vinden enzo ... Maar na een jaartje verkering werd het minder (hij woonde ver weg dus tja) En toen maakte ik 't dus uit (hij vond 't ook prima so yeah) 🙃
Oh, fijn dat ze toch nog naar de bijles schijnt te komen. Een briefje met je nummer, eventueel een lief woordje erbij, lijkt me inderdaad een goed plan. Ik hoop dat je in de tussentijd van de vakantie kan genieten 🙂

Gr. Kenshin
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam

Nieuwe rondes nieuwe kansen veel succes
hey

fijn dat ze toch er weer bij die les is.

ja kan mooi die 3 weken gebruiken om te bedenken hoe je het aan gaat pakken. ik wens je in iedergeval heel veel succes!

groetjes
bella
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam
Maarja ik denk dat je uiteindelijk een relatie wilt toch dus wat maakt het uit als er alles en iedereen om staat oke het kan niet leuk zijn als ze nee zegt enzo maar liefde is een en al een gok poot er onder en gaan met die banaan
Hmm, ik weet het even niet meer. Misschien brengt toeval je ertoe om een momentje met haar alleen te zijn. Op zo'n moment zou je haar kunnen aanspreken.

Gr. Kenshin
Nee, ik ken niemand die daar ook een kluisje heeft. De kluizen zijn ingedeeld per klas en mijn klas heeft kluisjes bij de eerste rijen. Zij heeft een kluisje bij de laatste rij.

Wat betreft mijn rooster ophalen, op onze school is alles digitaal en ook ons rooster. Dus ik heb niks te zoeken in die gang van docenten/roostermakers.

Groetjes,
Geen_Naam
Hoi

Dat kan, maar dat gaat opvallen, omdat haar rij van kluisjes tegen een muur aanzit met een deur. Die deur gaat naar een gang van de roostermakers, etc. Als ik daar dan heenloop, zou ik meteen terug moeten lopen. Dat is een beetje apart, natuurlijk.

Ken je toevallig iemand die daar ook een kluisje heeft?

Je hoeft ook niet de inhoud te weten van haar kluisje je kunt ook van een afstand kijken dat je ongeveer weet welke het is. Of je gaat 'toevallig' met een goede vriend in die gang praten dat je haar bij haar kluisje ziet staan. Dus half om die vriend kijken.

Of express je rooster kwijt raken en een nieuwe vragen en toevallig langs lopen om een nieuwe op te halen...

Groetjes
Bella
Ooh oke dan woord het best lastig. Zie je haar wel eens bij de kluisjes staan?

Je zou een keer express kunnen langs lopen als haar bij de kluisjes staat om het te zien


Dat kan, maar dat gaat opvallen, omdat haar rij van kluisjes tegen een muur aanzit met een deur. Die deur gaat naar een gang van de roostermakers, etc. Als ik daar dan heenloop, zou ik meteen terug moeten lopen. Dat is een beetje apart, natuurlijk.


Nee, onmogelijk, want ik heb haar naam niet. Zelf heb ik ook al mijn sociale media verwijderd, behalve YouTube.

Je zou haar eventueel kunnen opzoeken op sociale media. Een berichtje sturen als 'Hey, hoe gaat het? Ik heb je gezelschap tijdens de bijles gemist.' kan altijd. Je zou ook wat posts kunnen bekijken, om daar een aanknooppunt voor een gesprek aan te treffen. Als jullie bijvoorbeeld naar eenzelfde land op vakantie zijn geweest, zou je haar een berichtje kunnen sturen met de vraag hoe haar ervaring daar was.

Ik noem een paar voorbeeldjes via sociale media, omdat de drempel om daarop iemand aan te spreken, vaak lager ligt. Zou je zo'n methode overwegen?

Gr. Kenshin
Ooh oke dan woord het best lastig. Zie je haar wel eens bij de kluisjes staan?

Je zou een keer express kunnen langs lopen als haar bij de kluisjes staat om het te zien

Reageer