Het begin

  • 12 March 2019
  • 60 reacties
  • 1537 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst een leuke meid aan te spreken, je kent het wel... Er zijn talloze manieren mogelijk hoe je voor het eerst een meisje tegenkomt: in de trein, op school, bij je voetbalclub...
Ikzelf wil binnenkort ook voor het eerst een meisje aanspreken op school. Waarom? Omdat ik dit als een zeldzame kans zie en het erg goed met me gaat, behalve in de liefde dan...

Ik wil een gesprek en een vraag tegelijk stellen aan jullie. Mijn vraag is wat je kan doen om het ijs te breken, dus voor het eerst iets te zeggen tegen een meisje, en ik wil graag een gesprek starten over verhalen die jullie hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie en jullie vrienden/vriendinnen voor het eerst in een relatie terecht gekomen? Ik heb namelijk nog weinig 'succesverhalen' gelezen over de liefde. Sprookjes kunnen mijn zelfvertrouwen verhogen.

Gegroet,
Geen_Naam

60 reacties

Het lijkt me goed om af te wachten of je haar nog ziet in de bijles. Voorbarige conclusies trekken lijkt me onnodig. Als ze niet meer lijkt op te dagen, kunnen we gerust samen nadenken over een andere manier waarop je toenadering kan zoeken.

Gr. Kenshin
Dat ga ik niet zeggen, om anoniem te blijven.

Wel is het niet zeker of zij nog mee doet met de lessen, omdat je zelf mag weten of je mee wil doen of niet. Laten we zeggen dat het bijles is.

Als ze niet meer meedoet, is mijn begin in ieder geval voorbij. Dan hoop ik dat andere mensen nog verhalen hebben en dan kunnen we daar nog over praten in dit topic.

Groet,
Geen_Naam

Als je der echt leuk vind moet je er voor gaan je wacht te lang man

Dat ga ik niet zeggen, om anoniem te blijven.

Wel is het niet zeker of zij nog mee doet met de lessen, omdat je zelf mag weten of je mee wil doen of niet. Laten we zeggen dat het bijles is.

Als ze niet meer meedoet, is mijn begin in ieder geval voorbij. Dan hoop ik dat andere mensen nog verhalen hebben en dan kunnen we daar nog over praten in dit topic.

Groet,
Geen_Naam
Als je der echt leuk vind moet je er voor gaan je wacht te lang man

Je hebt helemaal gelijk. Ik had haar de eerste les die we samen hadden al aan moeten spreken.

Ik kan het alleen niet meer veranderen en daarom kan ik alleen nog maar blijven hopen. Hoe heb jij een meid voor het eerst aangesproken dan, Nick?


Dat ga ik niet zeggen, om anoniem te blijven.

Wel is het niet zeker of zij nog mee doet met de lessen, omdat je zelf mag weten of je mee wil doen of niet. Laten we zeggen dat het bijles is.

Als ze niet meer meedoet, is mijn begin in ieder geval voorbij. Dan hoop ik dat andere mensen nog verhalen hebben en dan kunnen we daar nog over praten in dit topic.

Groet,
Geen_Naam
Als je der echt leuk vind moet je er voor gaan je wacht te lang man
Je hebt helemaal gelijk. Ik had haar de eerste les die we samen hadden al aan moeten spreken.

Ik kan het alleen niet meer veranderen en daarom kan ik alleen nog maar blijven hopen. Hoe heb jij een meid voor het eerst aangesproken dan, Nick?

Gwn gezegt hoe het zat en ze wou mij ook beter leren kennen soms moet je een gok nemen om ergens achter te komen
Ze is gestopt met de bijles, want ze was er niet meer. Ik denk ook niet dat we andere manieren moeten zoeken om haar aan te spreken, want ik wilde haar juist aanspreken, omdat ze met mij in de bijlesklas zat. Daarom vond ik het een gouden kans, een kans die ik heb gefaald.

Ik had haar kunnen aanspreken een keer, we liepen toen met z'n tweeën in de gang, alleen. Dat was m'n kans, maar ik had hem niet gepakt. En nu blijkt dat ik haar nooit meer alleen in de gang zal tegenkomen. Liefde is hard, keihard.

Nu laat ik dit topic over aan de rest om hun 'begin' te delen. Groetjes!

Een Persoon Zonder Naam
Ze is gestopt met de bijles, want ze was er niet meer. Ik denk ook niet dat we andere manieren moeten zoeken om haar aan te spreken, want ik wilde haar juist aanspreken, omdat ze met mij in de bijlesklas zat. Daarom vond ik het een gouden kans, een kans die ik heb gefaald.

Ik had haar kunnen aanspreken een keer, we liepen toen met z'n tweeën in de gang, alleen. Dat was m'n kans, maar ik had hem niet gepakt. En nu blijkt dat ik haar nooit meer alleen in de gang zal tegenkomen. Liefde is hard, keihard.

Nu laat ik dit topic over aan de rest om hun 'begin' te delen. Groetjes!

Een Persoon Zonder Naam

Ik vind dat je er toch voor moet gaan ookal zit je niet meer met haar bij bijles als je haar echt leuk vind misschien is het wel wederzijds maar durft zijn ook geen eerste stap te zetten
Wat jammer dat de kans die de bijles je schonk, geen optie meer lijkt te zijn. Zoals Nick17 zei, mag je je nog steeds vrij voelen om haar aan te spreken. Wie weet vindt zij het ook wel jammer dat jullie geen les samen meer hebben.

Gr. Kenshin

Ze is gestopt met de bijles, want ze was er niet meer. Ik denk ook niet dat we andere manieren moeten zoeken om haar aan te spreken, want ik wilde haar juist aanspreken, omdat ze met mij in de bijlesklas zat. Daarom vond ik het een gouden kans, een kans die ik heb gefaald.

Ik had haar kunnen aanspreken een keer, we liepen toen met z'n tweeën in de gang, alleen. Dat was m'n kans, maar ik had hem niet gepakt. En nu blijkt dat ik haar nooit meer alleen in de gang zal tegenkomen. Liefde is hard, keihard.

Nu laat ik dit topic over aan de rest om hun 'begin' te delen. Groetjes!

Een Persoon Zonder Naam
Ik vind dat je er toch voor moet gaan ookal zit je niet meer met haar bij bijles als je haar echt leuk vind misschien is het wel wederzijds maar durft zijn ook geen eerste stap te zetten

Ik vind haar niet 'echt' leuk. Ik vond het alleen leuk hoe ze eruit zag. Ze had een leuke stijl van kleding en ik vond dat ze zich leuk gedroeg. Ik wilde haar best beter leren kennen, maar ik vond haar nog niet echt leuk. En daarom is het geen echte ramp. Ik heb geleerd dat je je leven niet op één ding moet focussen, want als je dat doet en dat ene ding gaat stuk, is je hele leven meteen stuk.

Wat jammer dat de kans die de bijles je schonk, geen optie meer lijkt te zijn. Zoals Nick17 zei, mag je je nog steeds vrij voelen om haar aan te spreken. Wie weet vindt zij het ook wel jammer dat jullie geen les samen meer hebben.

Gr. Kenshin

Je hebt gelijk dat ik me vrij mag voelen om haar aan te spreken, maar er zijn geen manieren hoe ik dat kan doen. Ik kan natuurlijk wel vragen aan docenten of ze les aan haar geven, maar dat is wel erg overdreven, hoewel... Ook kan ik haar aantikken als ik langs haar loop en een briefje geven, maar dat zullen mensen merken. Ik weet het niet.

Ik vond haar ook alleen 'leuk', omdat ze ook bij bijles was. Dat gaf me een gevoel dat ik een kans had en bovendien zat ze niet naast jongens dus was ze 'beschikbaar' voor mijn gevoel. Voor de bijles wist ik ook dat ze bestond. Ze viel me weliswaar een beetje op, maar dat deden anderen ook.

Ik heb wel behoefte aan een meisje, natuurlijk. 'Weer vrijgezel, m'n leven een hel.' Leuke quote uit een liedje, grappig, maar wel waar. Ik ben een beetje eenzaam. Zelf ga ik ook niet vaak om met vrienden en zou ik m'n leven gewoon willen wijden aan een vrouw. Makkelijk, één doel, en vooral een uitdaging, want je kunt niemand 100% leren kennen. Daar ben je je hele leven wel mee bezig, zeg maar.

Toch blijven we altijd in eenzaamheid. Zoals Ina Boudier-Bakker ooit schreef: 'Iedereen blijft alleen, naast wij hij ook leeft.'

'Niemand kan een ander volledig kennen en door de ander volledig gekend worden.'

Gegroet,
Een Persoon Zonder Naam
Hey

Jammer dat dat meisje gestopt is met die les.
Hebben jullie kluisjes op school? Je zou ook dat briefje in haar kluisje kunnen stoppen met je nummer er op.

Zo komen jullie niet in die situatie dat mensen dingen gaan vragen er over.

Groetjes
Bella
Hey

Jammer dat dat meisje gestopt is met die les.
Hebben jullie kluisjes op school? Je zou ook dat briefje in haar kluisje kunnen stoppen met je nummer er op.

Zo komen jullie niet in die situatie dat mensen dingen gaan vragen er over.

Groetjes
Bella

Fantastisch idee, maar ik heb geen idee welk kluisje van haar is. Ook weet ik niet hoe ze heet, alleen in welke klas ze zit.
Ooh oke dan woord het best lastig. Zie je haar wel eens bij de kluisjes staan?

Je zou een keer express kunnen langs lopen als haar bij de kluisjes staat om het te zien
Je zou haar eventueel kunnen opzoeken op sociale media. Een berichtje sturen als 'Hey, hoe gaat het? Ik heb je gezelschap tijdens de bijles gemist.' kan altijd. Je zou ook wat posts kunnen bekijken, om daar een aanknooppunt voor een gesprek aan te treffen. Als jullie bijvoorbeeld naar eenzelfde land op vakantie zijn geweest, zou je haar een berichtje kunnen sturen met de vraag hoe haar ervaring daar was.

Ik noem een paar voorbeeldjes via sociale media, omdat de drempel om daarop iemand aan te spreken, vaak lager ligt. Zou je zo'n methode overwegen?

Gr. Kenshin


Nee, onmogelijk, want ik heb haar naam niet. Zelf heb ik ook al mijn sociale media verwijderd, behalve YouTube.

Ooh oke dan woord het best lastig. Zie je haar wel eens bij de kluisjes staan?

Je zou een keer express kunnen langs lopen als haar bij de kluisjes staat om het te zien


Dat kan, maar dat gaat opvallen, omdat haar rij van kluisjes tegen een muur aanzit met een deur. Die deur gaat naar een gang van de roostermakers, etc. Als ik daar dan heenloop, zou ik meteen terug moeten lopen. Dat is een beetje apart, natuurlijk.
Hoi

Dat kan, maar dat gaat opvallen, omdat haar rij van kluisjes tegen een muur aanzit met een deur. Die deur gaat naar een gang van de roostermakers, etc. Als ik daar dan heenloop, zou ik meteen terug moeten lopen. Dat is een beetje apart, natuurlijk.

Ken je toevallig iemand die daar ook een kluisje heeft?

Je hoeft ook niet de inhoud te weten van haar kluisje je kunt ook van een afstand kijken dat je ongeveer weet welke het is. Of je gaat 'toevallig' met een goede vriend in die gang praten dat je haar bij haar kluisje ziet staan. Dus half om die vriend kijken.

Of express je rooster kwijt raken en een nieuwe vragen en toevallig langs lopen om een nieuwe op te halen...

Groetjes
Bella
Nee, ik ken niemand die daar ook een kluisje heeft. De kluizen zijn ingedeeld per klas en mijn klas heeft kluisjes bij de eerste rijen. Zij heeft een kluisje bij de laatste rij.

Wat betreft mijn rooster ophalen, op onze school is alles digitaal en ook ons rooster. Dus ik heb niks te zoeken in die gang van docenten/roostermakers.

Groetjes,
Geen_Naam
Hmm, ik weet het even niet meer. Misschien brengt toeval je ertoe om een momentje met haar alleen te zijn. Op zo'n moment zou je haar kunnen aanspreken.

Gr. Kenshin
Maarja ik denk dat je uiteindelijk een relatie wilt toch dus wat maakt het uit als er alles en iedereen om staat oke het kan niet leuk zijn als ze nee zegt enzo maar liefde is een en al een gok poot er onder en gaan met die banaan
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam
hey

fijn dat ze toch er weer bij die les is.

ja kan mooi die 3 weken gebruiken om te bedenken hoe je het aan gaat pakken. ik wens je in iedergeval heel veel succes!

groetjes
bella
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam

Nieuwe rondes nieuwe kansen veel succes
Oh, fijn dat ze toch nog naar de bijles schijnt te komen. Een briefje met je nummer, eventueel een lief woordje erbij, lijkt me inderdaad een goed plan. Ik hoop dat je in de tussentijd van de vakantie kan genieten 🙂

Gr. Kenshin
Ik heb een relatie vroeger gehad (ik ben btw een meisje) maar dat was eigk soort en met zoals in een sprookje ahahah😂 Ik kwam een boy tegen op het strand en we keken elkaar allebei aan en idk wat er precies gebeurde maar we hadden toen een gesprek enzo (ik ontmoette hem op vakantie) en tja toen gingen we steeds meer met elkaar om en we begonnen elkaar echt heel leuk te vinden enzo ... Maar na een jaartje verkering werd het minder (hij woonde ver weg dus tja) En toen maakte ik 't dus uit (hij vond 't ook prima so yeah) 🙃
Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam

Je kon haar ook vragen waarom ze er niet was die lessen, dan kan je makkelijk een gesprek met haar aan gaan 😉

Ik wil dit topic toch weer wat leven inblazen, want blijkbaar doet ze nog wel mee. Na twee keer afwezig te zijn, was ze er opeens weer. Ik moet echter weer drie weken wachten, in verband met vrije dagen en de meivakantie voordat ik haar weer zie. Ik was er namelijk niet op voorbereid en wil haar wel een briefje geven met m'n nummer. Waarschijnlijk kwam ze niet, omdat er iets was met haar rooster, waardoor ze niet kwam, of ik kwam om de verkeerde tijd. Ik ga nu namelijk eerder naar de bijles.

Na de meivakantie spreek ik haar aan!

Groetjes,
Geen_Naam
Je kon haar ook vragen waarom ze er niet was die lessen, dan kan je makkelijk een gesprek met haar aan gaan ;)

Dat had inderdaad gekund, maar op dit moment moet ik veel doen: opruimen, etc. Ik heb daarom geen tijd meer voor liefde, wel ander sociaal contact. Leuk dat je je eigen verhaal ook deelde!

Reageer