Het begin

  • 12 March 2019
  • 60 reacties
  • 1537 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, allemaal!

Ik ben van plan om binnenkort voor het eerst een leuke meid aan te spreken, je kent het wel... Er zijn talloze manieren mogelijk hoe je voor het eerst een meisje tegenkomt: in de trein, op school, bij je voetbalclub...
Ikzelf wil binnenkort ook voor het eerst een meisje aanspreken op school. Waarom? Omdat ik dit als een zeldzame kans zie en het erg goed met me gaat, behalve in de liefde dan...

Ik wil een gesprek en een vraag tegelijk stellen aan jullie. Mijn vraag is wat je kan doen om het ijs te breken, dus voor het eerst iets te zeggen tegen een meisje, en ik wil graag een gesprek starten over verhalen die jullie hebben meegemaakt. Hoe zijn jullie en jullie vrienden/vriendinnen voor het eerst in een relatie terecht gekomen? Ik heb namelijk nog weinig 'succesverhalen' gelezen over de liefde. Sprookjes kunnen mijn zelfvertrouwen verhogen.

Gegroet,
Geen_Naam

60 reacties

wat ik altijd doe (wat vaak goed uitpakt) is als volgt:
zorg dat je haar Snapchat hebt. Op Snapchat kan je namelijk wat meer diep gaande/ foute gesprekken voeren omdat de berichten gelijk verdwijnen nadat ze het heeft gelezen. Via een telefoon praten met een meisje gaat ook makkelijker omdat je elkaar niet hoeft aan te kijken wat ongemakkelijk kan worden waardoor je 1e indruk misschien niet is wat je wilt.
Soms hebben meisjes hun Snapchat account in hun Instagram bio staan, voeg deze dan toe en als zij dan vraagt hoe je aan haar account komt, zeg je dat het bij “snel toevoegen” stond.
Start ook een snap streak (reeks) met elkaar.
Blijf met elkaar in contact en laat ook zien dat je interesse hebt door bijvoorbeeld door te vragen. Als je denkt dat je er klaar voor bent kan je altijd een praatje maken op school over een leuk/pikant gesprek dat julie hebben gehad op Snapchat.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
suc6
Reputatie 2
Badge +1
Hoihoi@Geen_Naam ,
Wat mooi dat het goed met je gaat en super leuk dat je een sprong in het diepe wilt maken door een meisje aan te spreken. Een manier om het ijs te breken is verschilt een beetje aan de situatie de plek en het persoon. De kunst van een goed gesprek is om daar op in te spelen. Als je het meisje niet kent is het handig om de omgeving of de situatie waar jullie je in bevinden te gebruiken. Dit komt smooth en niet aanvallend over. Je kan iets zeggen kver haar maar doe het dan over iets wat ze doet of iets wat ze aan heeft. Complimenten op haar uiterlijk zelf kan werken, maar bij vreemde mensen kan het soms een beetje creepy over komen. Als het gaat over mensen in je omgeving, suggereer ik om gedeelde interesses te zoeken en te bespreken in het gesprek. Dit vormt een veilig, vertrouwelijk en een gezellige sfeer voor het persoon met wie je het gesprek voert. Ik zou niet voor de seksuele benadering gaan, want dit schrikt veel meiden af en leid meestal ook niet tot serieuze relaties.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes,
JustMyLovelyAdvice
wat ik altijd doe (wat vaak goed uitpakt) is als volgt:
zorg dat je haar Snapchat hebt. Op Snapchat kan je namelijk wat meer diep gaande/ foute gesprekken voeren omdat de berichten gelijk verdwijnen nadat ze het heeft gelezen. Via een telefoon praten met een meisje gaat ook makkelijker omdat je elkaar niet hoeft aan te kijken wat ongemakkelijk kan worden waardoor je 1e indruk misschien niet is wat je wilt.
Soms hebben meisjes hun Snapchat account in hun Instagram bio staan, voeg deze dan toe en als zij dan vraagt hoe je aan haar account komt, zeg je dat het bij “snel toevoegen” stond.
Start ook een snap streak (reeks) met elkaar.
Blijf met elkaar in contact en laat ook zien dat je interesse hebt door bijvoorbeeld door te vragen. Als je denkt dat je er klaar voor bent kan je altijd een praatje maken op school over een leuk/pikant gesprek dat julie hebben gehad op Snapchat.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
suc6

Nee, hoor! Ik ga liever échte gesprekken voeren dan via Snapchat, want ik heb het niet en zij is ook niet het type persoon die altijd op Snapchat zit. Ook heb ik een ander verhaal waarom ik gewoon in het echt wil praten, maar dat bespaar ik jullie wel.

Hoihoi@Geen_Naam ,
Wat mooi dat het goed met je gaat en super leuk dat je een sprong in het diepe wilt maken door een meisje aan te spreken. Een manier om het ijs te breken is verschilt een beetje aan de situatie de plek en het persoon. De kunst van een goed gesprek is om daar op in te spelen. Als je het meisje niet kent is het handig om de omgeving of de situatie waar jullie je in bevinden te gebruiken. Dit komt smooth en niet aanvallend over. Je kan iets zeggen kver haar maar doe het dan over iets wat ze doet of iets wat ze aan heeft. Complimenten op haar uiterlijk zelf kan werken, maar bij vreemde mensen kan het soms een beetje creepy over komen. Als het gaat over mensen in je omgeving, suggereer ik om gedeelde interesses te zoeken en te bespreken in het gesprek. Dit vormt een veilig, vertrouwelijk en een gezellige sfeer voor het persoon met wie je het gesprek voert. Ik zou niet voor de seksuele benadering gaan, want dit schrikt veel meiden af en leid meestal ook niet tot serieuze relaties.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes,
JustMyLovelyAdvice

Hier heb ik zeker wel wat aan! Dankjewel, JustMyLovelyAdvice.

Ik ben alleen nog benieuwd naar mensen die zelf wel eens iemand hebben aangesproken met als doel liefde. Bestaan die sprookjes? Ik zou ze graag willen lezen!
Reputatie 3
Badge +4
Ach ik vind niet dat je zomaar een gesprek start met als doel voor liefde. Als je een knappe meid ziet en je weet toevallig dat ze ook nog eens grappig en leuk is, denk ik niet dat je haar nog echt kent. Veel mensen laten hun positieve kant zien, maar sommige mensen hebben nog veel meer achter.
Dus vergeet dat sprookje en begin gewoon bij het begin. Als je niet teveel verwacht zal het minder teleurstellen als het niet lukt. En als het wel lukt voel je je super goed!
Dus vertrouw in jezelf en begin het gesprek. Je hebt al een streepje voor aangezien je iets doet wat bijna niemand doet... een gesprek starten en dan niet via social media 😉 dat vinden meiden erg leuk!
Laat je het weten hoe het is gegaan? Ben wel benieuwd:p
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Dankje voor je reactie. Ik denk dat ik alsnog een gesprek start met als doel liefde, omdat ik in dat soort dingen geloof... Je kent het wel.

Ik zal je laten weten hoe het gegaan is. Zijn er verder nog verhalen over hoe iemand voor het eerst een meisje/jongen is tegengekomen? Ik ben erg benieuwd, want het lijkt wel alsof liefde niet meer bestaat in deze wereld. Steeds minder mensen trouwen en als ze trouwen, eindigen ze de laatste tijd ook steeds meer in een scheiding. Dat geeft mij niet bepaald hoop wat betreft verliefdheid. Dus zijn er ook succesverhalen over?
Vandaag waagde ik het niet, want ik kwam haar niet tegen na de les. Ze ging namelijk iets te vroeg weg en om nou ook vroeg weg te gaan... Dat valt een beetje op en ik vind een geheime relatie wel iets romantisch hebben.

Wat er wel is gebeurd vandaag: we zaten in de les. De laatste les vandaag en m'n vrienden zaten naast het meisje met één lege tafel ertussen. Ik kreeg zo'n gevoel dat ze me wilde plagen zodat ik naast haar moest zitten... Flauw, maar ik vond het wel leuk. Het meisje voelde zich volgens mij redelijk op haar gemak. Ik echter niet, want haar tas zat in de weg waardoor ik niet lekker kon zitten en ik durfde ook niet aan haar te vragen om die tas weg te doen. Zij voelde zich wel op haar gemak en rekte zich af en toe uit en zuchtte een paar keer, zodat ik het hoorde. Een keertje keken we naar elkaar toen er iets op het bord gebeurde. Ze keek me wel heel diep aan, ik haar ook overigens...

Zo is het vandaag gegaan, ik hoop dat ik volgende week wel de kans heb om haar iets te vragen, zonder anderen erbij. Dan update ik dit topic dus vanzelf, maar in de tussentijd hoop ik natuurlijk op andere reacties!
Kom je haar alleen in de lessen tegen?
Misschien kun je haar aanspreken wanneer je haar op de gang tegenkomt, of wanneer je pauze hebt.

Het is in ieder geval goed dat ze geen probleem heeft met jouw aanwezigheid.
Dat betekent in ieder geval niet dat er slechts sprake is van desinteresse.
Echter betekent dat ook weer niet direct dat ze zeer geïntereseerd is, maar die kans kan natuurlijk gewoon bestaan.

Zelf denk ik dat het geen kwaad kan om haar een berichtje te sturen.
Je kunt dan natuurlijk ook buiten de lessen met haar spreken, ongeacht waar jullie zijn.


In ieder geval hoop ik dat je geluk zult hebben.
Hoi

Ik wouw toch even reageren terwijl ik 0 verstand heb met relaties

Je ziet haar vooral in de lessen. Waarschijnlijk moet je wel eens met iemand samen werken? Je zou de komende keer kunnen zeggen tegen je vriende ik wil een keer met iemand anders samen werken en aan haar vragen of zij met jou samen wilt werken. Zo kom je er misschien achter of zij ook op jou is. En anders heb je er een vriendin bij. En ik vind het altijd fijn om iemand via app te leren leren kennen. En dan gaat het normale contact ook beter

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes
Bella
Kom je haar alleen in de lessen tegen?
Misschien kun je haar aanspreken wanneer je haar op de gang tegenkomt, of wanneer je pauze hebt.

Het is in ieder geval goed dat ze geen probleem heeft met jouw aanwezigheid.
Dat betekent in ieder geval niet dat er slechts sprake is van desinteresse.
Echter betekent dat ook weer niet direct dat ze zeer geïntereseerd is, maar die kans kan natuurlijk gewoon bestaan.

Zelf denk ik dat het geen kwaad kan om haar een berichtje te sturen.
Je kunt dan natuurlijk ook buiten de lessen met haar spreken, ongeacht waar jullie zijn.


In ieder geval hoop ik dat je geluk zult hebben.

Ik wilde haar ook na de les aanspreken, want dan lopen wij meestal alleen door de gang, omdat we wat eerder vertrekken. Het is het laatste lesuur dus dan zijn er ook een heleboel mensen niet op school, waardoor ik het ook durf. We hebben trouwens iets van clusterklassen, waardoor ik haar maar bij één les tegenkom, de laatste les van de dag, één keer per week. Waardoor ik altijd lang moet wachten voordat ik haar weer zie.

Dat gedoe van of ze in me geïnteresseerd is, maakt me niet zo veel uit. Je kunt niet zeker weten of je iemand leuk vindt als je nog nooit met diegene hebt gesproken.

Buiten de lessen gaat dus niet lukken, want dan ben ik altijd met vrienden en zij altijd met vriendinnen. Ik wil het zo geheim mogelijk houden.
Hoi

Ik wouw toch even reageren terwijl ik 0 verstand heb met relaties

Je ziet haar vooral in de lessen. Waarschijnlijk moet je wel eens met iemand samen werken? Je zou de komende keer kunnen zeggen tegen je vriende ik wil een keer met iemand anders samen werken en aan haar vragen of zij met jou samen wilt werken. Zo kom je er misschien achter of zij ook op jou is. En anders heb je er een vriendin bij. En ik vind het altijd fijn om iemand via app te leren leren kennen. En dan gaat het normale contact ook beter

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes
Bella

Daar heb ik ook over nagedacht, maar in de clusterklas waar we samen zitten, werken we meestal zelfstandig. Toch dankjewel voor je reactie, als er samengewerkt moet worden, zal ik aan haar vragen of zij wil. Het is namelijk ook niet raar, want mijn twee andere vrienden gaan dan waarschijnlijk met z'n tweeën en dan lijkt het dat ik gewoon de eerste de beste aanspreek.

Volgende week zie ik haar weer, dus dan zal ik haar aanspreken. Ik dank jullie wel voor alle reacties,
Geen_Naam
hey,

ik vind de tips hierboven al erg goed, en vind jou mentaliteit en plan van aanpak ook erg goed!

jammer dat je haar niet zo vaak spreekt, maar wie weet. als het leuk word na die ene keer afspreken dat je haar vaker ziet/spreekt

je zegt dat je buitenschool haar niet spreekt door je vriendengroep, is het een idee als je bijvoorbeeld een feest geeft of iets dergelijks waarbij je haar en die vriendinnen ook uitnodig? dan kan je met haar een praatje maken zonder dat het als raar word beschouwd en je kan elkaar beter leren kennen. het is dan niet meteen een date maar wel een eerste stap?
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Dankjewel voor het idee, maar ik ben niet zo van de feesten organiseren. We zijn niet arm, maar zo'n feest kost best veel. Bovendien ben ik een beetje stiller. Dit idee ga ik dus niet uitvoeren, maar wel een leuk idee voor anderen die een keer een meid willen aanspreken, natuurlijk.

Groetjes,
Geen_Naam
Hi Geen_Naam

Je zou een meisje graag beter leren kennen, en vraagt om tips en ervaringsverhalen. Weliswaar heb ik weinig toe te voegen aan het advies dat je in bovenstaande reacties kan vinden, en wilde ik slechts even zeggen dat ik er best vertrouwen in heb dat je de situatie goed zal aanpakken. Op het forum ken ik je als een vriendelijke, aardige jongen, dus dat komt vast goed.

Wordt er in je vriendengroep nu en dan over relaties gepraat? Misschien heeft een vriend(in) advies voor jou. Naarmate de band met je ouders, zou je de situatie eventueel met hen kunnen bespreken. Niet iedereen bespreekt zijn of haar liefdesverhalen graag met zijn ouders, maar wie weet kunnen zij je verder helpen.

Groetjes
Kenshin
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Dankjewel voor je reactie, voordat ik op de inhoud inga, wil ik eerst even over vandaag praten, want vandaag zou ze er eigenlijk zijn.

Vanochtend op school zag ik haar, want ze had les in een lokaal in de buurt, maar ze was niet bij de les waar we beiden inzitten. Het is een vrijwillige les en ik zal er niet te veel informatie overgeven, omdat ik graag anoniem wil blijven. Ze was er in ieder geval niet en daarom ben ik bang dat ze er volgende week weer niet is en dat ze nooit meer naar de extra lessen komt. In dat geval zal ik een nieuw liefdesavontuur proberen te zoeken, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze ziek geworden was, naar de tandarts was of het vergeten was.

Nu naar de inhoud. Ik vind het aardig dat je me een vriendelijke jongen vindt, dat geeft vertrouwen, dankjewel!

In mijn vriendengroep wordt er nooit over liefde gepraat, en daarom vraag ik ook hier, op het forum, om ervaringen. Mijn ouders wil ik helemaal niet raadplegen. Ironisch genoeg zijn ze een paar jaar geleden gescheiden wat wel een beetje impact had op me. Bovendien was ik een paar jaar geleden smoorverliefd op een andere meid, anderhalf jaar lang, waar ik veel mij praatte. Opeens vond ze me niet meer aardig en daar moet ik nog vaak aan denken. Ik weet nu wel een beetje waarom, overigens.

Al met al wil ik deze meid gewoon aanspreken en ik weet hoe. Ik wacht alleen nog op de omstandigheden. Het komt wel goed, als ze nog naar de lessen komt en anders blijf ik hopen op een ander. Zijn er nog andere tips, of hebben mensen zelf nog ervaring? Groetjes,
Geen_Naam
Het kan inderdaad dat dat meisje een dagje afwezig was. Jammer dat je hierdoor de kans om haar aan te spreken niet hebt kunnen grijpen. Het lijkt me goed om af te wachten tot je volgende les met haar.

Fijn dat je je weg naar het forum gevonden hebt :)

Gr. Kenshin
Het is altijd een week wachten tussen de lessen, omdat we maar een les per week hebben samen. In de tussentijd zie ik haar dan wel soms lopen, maar dan zijn er zoveel mensen.

Iemand misschien tips om iets nuttigs te doen in de tussentijd, zodat de tijd voorbij vliegt?
In afwachting tot jullie volgende les kan je je bezighouden met je alledaagse activiteiten, bijvoorbeeld school en hobby's. Als je benieuwd bent naar verhalen van anderen, zou je op Youtube naar zogenaamde 'storytimes' kunnen kijken. Veel mensen delen online liefdesverhalen. Misschien vind je een romantisch boek of film ook leuk, hoewel die nu en dan wat minder realiteitsgebonden zijn.

Gr. Kenshin
hoi, ik had ook gewoon een vraag maar heb je haar nummer/insta? dan kan je misschien buiten de lessen via social media met haar praten

anders zou je in de tussentijd kunnen gaan sporten? of op kindertelefoon zitten haha, uh zoals Kenshin zegt andere verhalen lezen, misschien haal je daar motivatie uit.
Hey, Ronald, ik heb haar nummer niet zoals ik al zei. Als we een gesprek zijn begonnen, ben ik wel van plan om mijn nummer te geven.
Hoi, allemaal,

Vandaag was best een rare dag. Ze was vandaag eerder uit dan ik, maar op school zag ik haar alleen zitten, terwijl ze al uit was. Toen ik naar de kluisjes ging, stond ze verderop in de gang. Ze was de hele tijd op haar mobiel aan het kijken.

Ik ga er vanuit dat ze gewoon een afspraak had op school, omdat ze iets in moest halen, misschien. Aan de andere kant kan het ook zijn dat ze mij bespioneerde?

Ik hoop dat ze bij de extra les van deze week dan komt opdagen. Vorige les was ze er namelijk niet zoals ik zei.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Wie weet toonde ze interesse in je 🙂 Ik hoop dat de volgende les die jullie gemeenschappelijk hebben, een fijne tijd samen wordt.

Gr. Kenshin
Wie weet toonde ze interesse in je 🙂 Ik hoop dat de volgende les die jullie gemeenschappelijk hebben, een fijne tijd samen wordt.

Gr. Kenshin

Hey, Kenshin,

Er waren 10-minutengesprekken.
Bedoel je met een 10-minutengesprek dat je met haar gesproken hebt, of dat zij stond te wachten voor een gesprek? M'n excuses, ik begrijp je laatste reactie niet goed denk ik.

Gr. Kenshin
Ze stond te wachten voor een 10-minutengesprek, ik had een andere dag deze week ook zo'n gesprek dus vandaar.
Oh, ok. Misschien eerder toeval dat jullie daar beiden waren. Wanneer is jullie volgende gemeenschappelijke les?

Gr. Kenshin
Dat ga ik niet zeggen, om anoniem te blijven.

Wel is het niet zeker of zij nog mee doet met de lessen, omdat je zelf mag weten of je mee wil doen of niet. Laten we zeggen dat het bijles is.

Als ze niet meer meedoet, is mijn begin in ieder geval voorbij. Dan hoop ik dat andere mensen nog verhalen hebben en dan kunnen we daar nog over praten in dit topic.

Groet,
Geen_Naam

Reageer