HELP!

  • 3 August 2020
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hey, ik mijn relegie de Islam mag je niet op het zelfde geslacht vallen, dat is haram (verboden,onrein) ik hou van mijn geloof en ben er gelukkig mee maar ik denk zelf dat ik bi ben.. Heb meerdere testen gedaan die me ervan overtuigden, en ook mijn vriendinnen voelde het een beetje aan. Ik voel meer wat voor meisjes dan voor jongens en dat weet ik, maar ik wil een vriendje zodat mijn vriendje kan overtuigen dat ik het niet ben, ik vind het zelf moeilijk om het toe te geven. Maar ik mag dus op mijn leeftijd (13) ook geen vriendje en twijfel of ik er stiekem eentje moet hebben, dit zou mij wel helpen maar mijn familie zou erg boos zijn en er zijn sws niet echt goede jongens deze tijd.

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen en vraag jullie om hulp!

xxx Princess


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

@Anonympje06. Je mag natuurlijk tegen religies zijn maar laat mensen wel in hun waarde en behandel hun religie met respect. Zulke uitspraken over haat tegen religie kan best kwetsend overkomen.

Geloof is ook niet altijd negatief hè, vergeet dat niet. Veel mensen putten hier kracht uit. Religie kan dus heel mooi en fijn zijn.

Ik snap wat je bedoelt en daar ben ik het ook zeker mee eens. Daarom zij ik ook aan het einde dat ik niet mensen haat, omdat ze in een bepaalt geloof geloven. Ik kan je ouders haten, maar dat zegt niet dat ik jou haat, omdat ze je ouders zijn.

Ik zij het ook eigenlijk verkeerd. Het is niet alsof ik geloof haat, het is meer dat ik er alleen maar nadelen aan zie. Je mag van mij ook in alles geloven wat je wil, totdat het gaat over seksisme, racisme en dat soort dingen.

@Anonympje06. Je mag natuurlijk tegen religies zijn maar laat mensen wel in hun waarde en behandel hun religie met respect. Zulke uitspraken over haat tegen religie kan best kwetsend overkomen.

Geloof is ook niet altijd negatief hè, vergeet dat niet. Veel mensen putten hier kracht uit. Religie kan dus heel mooi en fijn zijn.

Reputatie 3
Badge +3

Ik zelf ben niet gelovig en ik haat ook geloof, omdat het je tot allemaal dingen beperkt en nog veel meer. Ik had een vriend die zelfmoord had gepleegd omdat hij niet gelovig wou zijn, maar zijn ouders waren streng moslim. Ze vochten daarom ook heel veel en het voelde voor hem als of ze niet van hem hielden. Dus ik zeg, gewoon doen wat jij wil, zolang je er maar andere niet in de weg zit. Ik wil wel duidelijk maken dat ik geloof haat, en niet gelovige mensen.

Hoi iits_princess,

Ik geloof zelf ook in de Islam, maar ik ben niet van mening dat homoseksualiteit haram is.

In deze link lees je meer over islam en homoseksualiteit.

 

Het lijkt me geen goed plan om alleen een vriendje te nemen alleen om je te kunnen overtuigen dat je niet op meisjes valt. Als dat zo is dan is’t zo, dan heeft Allah jou zal geschapen en mag je daar trots op zijn!

 

 

Je kan niet veranderen wie of wat je bent. Er is niks mis met vallen op hetzelfde geslacht. Het is zelfs heel normaal. Geloof is iets moois voor velen. En er zijn zeker bepaalde waarden in elk geloof die iedereen zou moeten naleven. Maar de regels, dat zijn ook maar zinnen geschreven door een stel oude opa's. Met alle respect, maar het is 2020. Je mag zijn wie je wilt zijn, en niks kan je daarbij tegenhouden.

PS volgens mij staat in de Koran dat je alle aangeboren kenmerken van een persoon moet koesteren en waarderen. Seksualiteit is aangeboren. 

Reageer