Heeft mijn vriendin een "anxiety disorder"?

• 2 mei 2016
  • 0 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo,
Als je mijn andere topics hebt gelezen weet je vast wel dat ik online contact heb met andere meisjes in het buitenland. Ik had net wat filmpjes bekeken over mentale gezondheid en ik bekeek een filmpje waarin er getekend wordt hoe de zogenaamde "anxiety disorder" voelt. De tekeningen beschreven onder andere hoe je vastgeketend zit aan alle stress, de angst om constant te falen, en geen vertrouwen in de buitenwereld. Plotseling dacht ik aan een van mijn vriendinnen, laten we haar Tash noemen, ze is zestien. Zij heeft ons (ik ben in een soort vriendengroep met de meisjes) vaak verteld over hoe ze haar gevoelens van laag zelfvertrouwen niet toevertrouwt aan haar vrienden en familie, en al heeft ze wat verteld aan haar moeder, ze heeft nog steeds niet gezegd dat ze écht hulp nodig heeft, terwijl ze zelf weet wat ze nodig heeft. Ze heeft een héél laag zelfbeeld, ze is constant bang dat ze alweer een vriend verliest en ze biedt excuses aan voor zo'n beetje alles. Wanneer ze bij ons haar hart lucht en het de sfeer van de groep beïnvloedt zegt ze uiteindelijk "Sorry dat ik hiermee begon..."

Ik dacht dus aan Tash terwijl ik dat filmpje keek, en dacht: "Misschien heeft ze dit..."
Is er iemand hier die meer weet over dit soort dingen, en denkt iemand dat ze echt "anxiety disorder" heeft? Ik zou hier dolgraag mee over praten met Tash, maar ik ben nog steeds onzeker. Misschien heeft dit niets met anxiety te maken, en ik wil geen onnodig paniek zaaien. Heeft iemand tips?

Bedankt voor het lezen.
-Debora, meisje, dertien jaar.

0 reacties

Geen reactie

Reageer