Vraag

heeft iedereen dit?


he,
ik ben een meisje en heb een vraag.
Heft iedereen rond deze leeftijd (13-15) dat je stil gaat staan bij je geaardheid (LHBTI) en gaat denken dat je het bent terwijl dat niet zo is? Heeft iedereen zo een periodes en ligt dit aan de leeftijd
X -A

12 reacties

Hoi

Je vraagt je af of de meeste jongeren weleens stilstaan bij hun geaardheid. Wel, ik denk dat hierover twijfelen heel normaal is.

Het kan gebeuren dat je identificeerde als hetero, maar plots verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht. Ook kan het gebeuren dat je voor vrijwel je hele leven op hetzelfde geslacht valt, en er dan ineens achter komt dat je gevoelens krijgt voor iemand van een ander geslacht. Voor hetzelfde geld word je voor het eerst verliefd op het geslacht waar je altijd voor zal vallen.

Wie weet ben je panseksueel, en ontwikkel je gevoelens om iemands persoonlijkheid, zonder dat het geslacht daar een rol inspeelt. Het kan allemaal 🙂

Bij sterke vriendschappen, kan die vriendschap weleens verward worden met liefde. Als je goed met de vriend(in) in kwestie kan praten, kan het nuttig zijn om deze gevoelens te bespreken. Na zo'n goed gesprek worden dingen vaak duidelijker. Praat je weleens met vrienden over je geaardheid?

Groetjes
Kenshin
Ik ook en mijn bestevrienden ook wij zijn allebei eind 13.

IK denk dus dat het heel normaal is!
ik heb zo'n periode gehad.. Bij mij lag het meer aan dat ik te erg ging terug denken aan mijn fouten van het verleden en daardoor mezelf voor een lange tijd echt gek heb gemaakt.
Hoi

Je vraagt je af of de meeste jongeren weleens stilstaan bij hun geaardheid. Wel, ik denk dat hierover twijfelen heel normaal is.

Het kan gebeuren dat je identificeerde als hetero, maar plots verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht. Ook kan het gebeuren dat je voor vrijwel je hele leven op hetzelfde geslacht valt, en er dan ineens achter komt dat je gevoelens krijgt voor iemand van een ander geslacht. Voor hetzelfde geld word je voor het eerst verliefd op het geslacht waar je altijd voor zal vallen.

Wie weet ben je panseksueel, en ontwikkel je gevoelens om iemands persoonlijkheid, zonder dat het geslacht daar een rol inspeelt. Het kan allemaal 🙂



Bij sterke vriendschappen, kan die vriendschap weleens verward worden met liefde. Als je goed met de vriend(in) in kwestie kan praten, kan het nuttig zijn om deze gevoelens te bespreken. Na zo'n goed gesprek worden dingen vaak duidelijker. Praat je weleens met vrienden over je geaardheid?

Groetjes
Kenshin


Hoi eventjes over dit,
I ben niet verliefd op een meisje of iets, maar ik heb inderdaad omdat we het met school de laatste tijd hierover hebben dat ik er veel over na ben gaan denken. Ik ben mezelf een beetje aan het inpraten dat ik het nist of juist weer wel ben. (Ps ik vind wel een jongen lsuk maar dat kan ook met bi dus ik weet het niet). Alleen ik denk dat het dan gewoon een periode is die bij je leeftijd past. Bedankt voor alle reacties!
X- A
ik heb zo'n periode gehad.. Bij mij lag het meer aan dat ik te erg ging terug denken aan mijn fouten van het verleden en daardoor mezelf voor een lange tijd echt gek heb gemaakt.
Mg ik vragen wat voor soort fouten. Misschien is dit geval ook bij mij... je hoeft het niet te vertellen.
Ik ook en mijn bestevrienden ook wij zijn allebei eind 13.

IK denk dus dat het heel normaal is!

Oke dankjewel!
X-A
Hey,

Op dit soort vragen antwoord ik dit vaak: je bent homo/lesbie als je op iemand van hetzelfde geslacht VERLIEFD bent. Heel veel mensen zeggen dat je homo/lesbie bent als je op een bepaalde groep VALT, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat is niet hoe liefde werkt. Als je niet verliefd bent ben je niets, niet niets als in niets, maar je bent dan geen homo/lesbie/hetero. Als je als meisje verliefd bent op een meisje, ben je lesbisch en dat geldt andersom voor jongens.

Tijdens de puberteit gebeurt het wel vaker dat mensen erover na beginnen te denken omdat je dan ook vaak verliefd wordt.
Goed dat hier bij jullie op school over gesproken wordt.
Het is ok om niet zeker te weten op welk(e) geslacht(en) je valt. Neem gerust je tijd, en wacht maar af. Wie weet kom je vroeg of laat iemand tegen, en wordt het begrip 'liefde' dan wat concreter 🙂

Gr. Kenshin

ik heb zo'n periode gehad.. Bij mij lag het meer aan dat ik te erg ging terug denken aan mijn fouten van het verleden en daardoor mezelf voor een lange tijd echt gek heb gemaakt.Mg ik vragen wat voor soort fouten. Misschien is dit geval ook bij mij... je hoeft het niet te vertellen.

Gekust met een jongen in de kleuterklas, in groep 6 een weddenschap verloren waardoor ik een relatie van een maand moest met het lelijkste meisje van de klas. in groep 7 tijdens schoolkamp opgesloten geweest in een kast terwijl anderen via mijn telefoon sms'jes verstuurde daar de jongen van de kleuterklas. De verhalen hiervan hebben me gevolgd tot aan vorig jaar want zelfs op de middelbare wisten mensen van deze dingen af waardoor iedereen meteen beweerde dat ik homo was en me zelfs express wilden "koppelen" aan een jongen die daadwerkelijk homo is. Ik ben zelf wat ontactisch soms qua dingen die ik zeg dus blijkbaar heb ik ooit aan iemand "een hint" gegeven dat ik homo zou zijn. (zo gingen er verhalen over rond). en uiteindelijk hebben vooral die laatste dingen mij heel erg maken twijfelen of ik nou niet echt daadwerkelijk gay ben aangezien ik nog nooit een relatie met een meisje gehad heb, ooit gekust heb met een meisje of uberhaupt ooit close ben geweest met meisjes.


ik heb zo'n periode gehad.. Bij mij lag het meer aan dat ik te erg ging terug denken aan mijn fouten van het verleden en daardoor mezelf voor een lange tijd echt gek heb gemaakt.Mg ik vragen wat voor soort fouten. Misschien is dit geval ook bij mij... je hoeft het niet te vertellen.
Gekust met een jongen in de kleuterklas, in groep 6 een weddenschap verloren waardoor ik een relatie van een maand moest met het lelijkste meisje van de klas. in groep 7 tijdens schoolkamp opgesloten geweest in een kast terwijl anderen via mijn telefoon sms'jes verstuurde daar de jongen van de kleuterklas. De verhalen hiervan hebben me gevolgd tot aan vorig jaar want zelfs op de middelbare wisten mensen van deze dingen af waardoor iedereen meteen beweerde dat ik homo was en me zelfs express wilden "koppelen" aan een jongen die daadwerkelijk homo is. Ik ben zelf wat ontactisch soms qua dingen die ik zeg dus blijkbaar heb ik ooit aan iemand "een hint" gegeven dat ik homo zou zijn. (zo gingen er verhalen over rond). en uiteindelijk hebben vooral die laatste dingen mij heel erg maken twijfelen of ik nou niet echt daadwerkelijk gay ben aangezien ik nog nooit een relatie met een meisje gehad heb, ooit gekust heb met een meisje of uberhaupt ooit close ben geweest met meisjes.

aii, je moet jezelf niet gaan veroordelen over dit soort dingen. Ik vind dat je over dit soort dingen niet perse je geaardheid kan bepalen. Ik hoop dat je je er weinig meer van aantrekt en je je eigen liefde vind.
Nog een vraagje. Vinden jullie dat je pas rond je 20ste echt zeker kan zijn over je relatiestatus?
Rond je twintigste hebben sommigen misschien al een vrij concreet beeld van hun geaardheid, maar het is zeker ok om op je twintigste nog te twijfelen. Het kan dat je in de loop van je leven verliefd wordt op iemand van een geslacht waar je nog nooit eerder gevoelens voor gehad hebt. Je hoeft het uitzoeken van je geaardheid niet te overhaasten, je hebt alle tijd 🙂

Gr. Kenshin
Heyo,

Ik ben het volledig een met Geen_Naam. Je bent pas homo, lesbisch of bi als je op dat geslacht verliefd bent/kan worden.

Daarnaast is het maar een woord. Je mag altijd zelf bepalen wat je bent. In mijn ogen kan je gewoon hetero zijn en gevoelens hebben voor mensen van je eigen geslacht.

Ik zelf vind dat je pas homo/lesbisch bent als je daadwerkelijk met diegene een relatie hebt, samenwoont, of bent getrouwd, buiten dat ben je zoals ik het ziet gewoon hetero.

En om je 1e vraag te beantwoorden: Ja het is heel normaal om rond deze leeftijd te gaan nadenken over je geaardheid. Juist rond deze leeftijden ga je eigenlijk uit de kinderwereld naar de jongeren/volwassenwereld. Je gaat dingen anders zien, anders begrijpen, maar je gaat ook zeker experimenteren.

Je 2e vraag: Ja en nee. Ja ik denk dat je rond die leeftijd wel een aardig goed beeld hebt van je relaties en liefdes. Maar er zijn mensen die pas op latere leeftijd hun geaardheid vinden. Zoals Kenshin ook al vertelde.

See ya!
Spookyzx

Reageer