gevoelens voor leraar?

  • 17 August 2021
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik zit met iets in mn hoofd en ik dacht waarom probeer ik dit niet eens.

sinds vorig jaar is er een nieuwe docent op mijn school. Hij is best jong en best “hip” om zo te zeggen. We konden het best goed met elkaar vinden en hadden elkaar ook op sociale media. Omdat we het best goed met elkaar konden vinden ging ik vaak langs in het lokaal om even gezellig te praten, dat vind hij ook altijd leuk. Een tijdje terug in mei ging het niet helemaal lekker me me en hebben mijn vriendinnen hem erbij betrokken. Hij wilde praten en zo kwam het dus dat ik nog vaker bij hem was. (De school wist er niks van, het was tussen ons) Nu een aantal weken geleden vroeg hij of ik even mee wilde komen naar zn lokaal. Niemand mocht mee en ik zat al met zo’n idee van ahoh… die ochtend was er toevallig ook al iets geks. Ik vertelde leuk over dat ik niet zo goed stond voor economie. Er was nog een docent en die vertelde van “moet je dan niet aan economie ipv met meneer **** kletsen?” “ ja maar ik houd niet van economie” “wel van meneer **** dan” Ehm excuse me? Wtf. Zij zat mij zo uit te dagen. toen vertelde hij mij dat er andere docenten zijn (en zelfs een aantal leerlingen) die vermoedens hadden over dat ik gevoelens heb voor hem. Hij vroeg of dat zo was. Ik was zo geschrokken ik kon wel janken. Voor mijn idee is dat totaal niet zo maar hoe meer ik er over na denk, misschien wel? Ik weet het niet. Ik zit in mn hoofd met dat het gewoon niet kan, anders komt hij in de problemen. Hij vertelde: “als het zo is ben je niet de eerste, maar wel het meest speciaal” hohoho Ehm wat. Heeft hij gevoelens voor mij? Wat moet ik hier over zeggen? Ik zei duidelijk dat het niet zo was en probeerde niet in tranen uit te barsten daar. Hij vroeg of ik teleurgesteld was in mezelf. Daar antwoordde ik niet op en liep het lokaal uit met nog een keer “fijn weekend”. Ik fietste zo snel mogelijk naar huis en ging naar mn kamer. Niemand mocht dit weten. Vanaf toen moest ik van hem afstand van hem houden. Niet meer zo vaak langskomen etc.

nu net voor de zomervakantie liep ik met een vriendin naar school en zag ik hem met zijn direct leidinggevende zitten voor de school. Ik zwaaide en hij zwaaide niet terug. Ik zwaaide nog een keer en heel lichtjes kwam zn hand omhoog. Ahoh. Toen eenmaal op school had ik al vermoedens en inderdaad 10 minuutjes later kreeg ik een berichtje. “Ik ga je van alle sociale media verwijderen, hij (leidinggevende) had gelijk over dat onze afstand te kort is. Je hebt mn telefoonnummer nog maar ik wil je vragen die niet meer te gebruiken. Dankjewel.” 
boem paf in één keer alle contact weg zo net voor de vakantie. En via een berichtje nog wel. 
dit keer had ik het maar wel aan mn ouders vertelt en aan een mevrouw van het ggz waar ik mee aan het praten ben.

Ik weet niet wat te doen. Hij was mijn vertrouwenspersoon op school en nu is alles weg. In een keer door een paar stomme vermoedens wat (denk ik) niet waar is. Ik ben niet boos op hem maar op alle andere docenten die zo denken. Nu begint het nieuwe schooljaar weer en gelukkig is hij niet mijn docent want hij geeft alleen onderbouw les. Maar ik ga hem toch missen snap je? Ik weet het niet…


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Sharon123 

Ik denk niet dat je verliefd op hem was alleen gewoon goed met hem kon praten. Vervelend dat anderen dat niet snapte. Hij kan in de problemen komen als als mensen gaan denken dat hij iets met jou heeft. En door al die roddels moest hij wel afstand nemen.

Je zou kunnen proberen om een mailtje naar school te sturen of tegen iemand te zeggen die daar over gaat. Vertel ze dat hij een soort vertrouwenspersoon voor je was. Maar ik ben bang dat je het los moet laten.

Mocht je toch verliefd op hem zijn. Weet dan dat het niet kan om een relatie te hebben met een volwassenen. Er is een grote machtsverhouding. En het is verboden.

Veel succes

Groetjes NV

Ik denk dat ik wel zal zien hoe het schooljaar zal zijn, het is toch mn laatste op die school. Proberen uit mn hoofd te zetten. En je hebt denk ik we gelijk, het praten was gewoon fijn. Geen gevoelens. Dat was denk ik omdat ik er te veel over nadacht maar dat zet ik uit mn hoofd want dat kan gewoon ECHT niet.
het laatste wat ik wil is hem in de problemen brengen. (Ookal heb ik dat toch al soort van gedaan doordat hij op z’n kop kreeg van zn leidinggevende.) nogmaals ik zie het wel denk..

Reputatie 3
Badge +2

Hai @Anoniem4321 

T klink heel stom hoe dit is gegaan. Het lijkt mij (wat @NaamVergeten al aangaf) dat je gewoon heel veel aan hem heb gehad, en dat je het gewoon fijn vond dat hij er voor je was. 

Je zou een gesprek kunnen beginnen met hem of de leidinggevende en vertellen dat je helemaal niks voor hem voelt, maar dat je het gewoon fijn vond dat hij je vertrouwenspersoon was.

Doe dit wel op een rustig moment, en niet even snel in de gang.

Succes

Groetjesss

Reageer