Vraag

Ex in mijn hoofd

• 4 november 2017
  • 29 reacties
  • 235 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb al een relatie van 1jaar en 7maanden maar ik zit nog altijd met mijn ex in mijn hoofd en kan hem niet vergeten? Wa moet ik doen!?

29 reacties

Dat is lastig, heb je nog contact met je ex. Bijv als vrienden. Dan kun je het eens tegen hem zeggen. Volg je hart ❤️❤️
Hoi!

Het kan dat je nog met je ex in je hoofd zit omdat je dat hoofdstuk niet goed hebt afgerond. Als jullie met ruzie of heel snel uit elkaar zijn gegaan, kan het dat je onderbewustzijn het nog steeds niet goed snapt. Ik raad je aan eens met je ex te gaan praten, zodat je dat deel in je leven kan afsluiten en aan een nieuw kunt beginnen.

Heb je nog gevoelens voor je ex? Of spookt diegene nog in je hoofd rond?

Groetjes
x
Maar ik heb vroeger naaktfoto's gestuurd naar hem en ben bang dat hij dat weer gaat vragen. En hij heeft me geblokkeerd. Ik was echt verliefd op hem maar hij wil me niet meer horen. En ben bang dat me lief da te weten ga komen als ik stuur met hem.
Hij heeft je geblokkeerd, dus daaruit valt af te leiden dat jullie relatie niet vredig aan zijn einde is gekomen. Daarom denk je nog aan je ex.

Jullie relatie is al lang afgelopen, dus misschien is hij nu niet boos meer? Hij is hoogstwaarschijnlijk al gekalmeerd, en staat nu misschien wel open voor een gesprek.

Er zijn naaktfoto's. Dat kan ook een reden zijn waarom je nog met hem in je hoofd zit, namelijk dat je bang bent dat die foto's de wereld in geraken. Ik vind dat hij die foto's moet verwijderen, aangezien jullie relatie afgelopen is, maar dat is best lastig, aangezien je tegenwoordig een hoop back-upmogelijkheden hebt.

Hoe is je huidige vriendje tegen je? Doet die vriendelijk en kun je met hem een goed gesprek hebben hierover? Het kan helpen met je huidige vriend erover te praten, en misschien kan je je ex zo ook wel vergeten.

Ik vermoed dat, als je al 1 jaar en 7 maanden niets meer van die ex hebt gehoord, hij ook niets meer met die foto's gaat doen.
Ik wil gwn kunnen praten met hem dak het zo kan afsluiten maar ben bang da mijn lief da Ga weten! Die fotos gaat hij niets meer mee doen!
Zou je vriend slecht reageren denk je? In een relatie is het goed om over alles open te kunnen praten, ook over exen. Het is lastig om dingen te doen achter je vriend zijn rug, en de kans dat hij erachter komt is groot. Weet hij dat je nog steeds niet over je ex bent?

Met die foto's gebeurt al niets, dat is goed. Daar hoef je je dan al geen zorgen om te maken. Nu nog in contact komen met je ex. Kun je hem bereiken, via iets waar hij je niet op geblokkeerd hebt? Jullie kunnen afspreken op een openbare plek, zoals een café, dat is iets minder eng dan bij hem thuis of zo. Als je je vriend erbij wilt betrekken, kan dat ook, maar dan moet je ex daar wel van op de hoogte zijn.
Ik durf da ni te zeggen tegen me lief dak er nog ni over ben. Dan ben ik bang dat me ex lief da gaat zeggen dak naar hem eb gestuurd. En ie eeft me overal geblokkerd.
Ok, dat is lastig. Om misverstanden te vermijden, zou ik eerlijk zijn tegen je vriend. Ook al stuurt je ex dan naar je vriend dat jij hem een bericht hebt gestuurd, dan maakt het niet meer uit. Als je het stiekem doet, en je ex stuurt een bericht naar je vriend, kan je vriend daar de verkeerde conclusies uit trekken en denken dat jullie weer iets hebben.

Even voor de duidelijkheid: je bent niet meer verliefd op je ex, maar hij zit nog in je hoofd. Klopt dat?
Je vriend heeft dus helemaal geen reden om jaloers te zijn, ook al kan hij in het begin een beetje gaan mokken. Als jullie band sterk genoeg is, overleeft jullie relatie dit.

De situatie laten doorgaan zoals die nu is heeft geen zin. Je ex gaat in je hoofd blijven zitten als je geen actie onderneemt, en je vriend gaat dat aan je merken. Hoe sneller je open bent tegenover je vriend, hoe sneller jullie hier samen iets aan kunnen doen en hoe sneller je over je ex heen bent.

Ja, ik ben een voorstander van open relaties en alles tegen elkaar zeggen, maar in mijn mening zijn die relaties het sterkst en het duurzaamst.

Heb je een idee hoe je in contact kan komen met je ex, als hij je op alles geblokkeerd heeft?
Ik weet het juist niet of dak nog verliefd ben of ni.
En het zeggen tegen mijn lief dan ben ik bang dak hem kwijt ga geraken.
Nee ik heb gestuurd op WhatsApp maar tis al van mei geleden dat ie der op zat dus kweet het ni meer ?
kunnen jullie niet sturen naar hem dak eens met hem wil praten ik kan nergens naar hem sturen en wil hem zo snel mogelijk vergeten want wil da mijn lief niet aan doen dak met iemand anders in me hoofd zit. kweet niet meer wat ik moet doen. maar ik wil het niet zeggen tegen mijn lief.:?
???
Wij kunnen hem niet sturen. Het is op het forum niet toegestaan om contactgegevens uit te wisselen. We kunnen je raad geven, maar niet in jouw plaats handelen.

Een mogelijkheid die ik zie is dat je het eerlijk aan je vriend vertelt, maar er duidelijk bij zegt dat je hem niet kwijt wil, maar dat je daarvoor het hoofdstuk van je ex moet afsluiten. Je vriend kan een bericht naar je ex sturen, en dan kun je zo met hem in contact komen.

Het komt wel vaker voor dat mensen hun ex niet uit hun gedachten kunnen zetten, en soms is het nuttig om een pauze te nemen. Spreek met je vriend af dat jullie elkaar twee weken niet zien, en bekijk dan of je hem gaat missen. Wees hier duidelijk en zeg tegen je vriend dat hij niets verkeerd heeft gedaan, maar dat je het allemaal even niet meer weet en dan je tijd nodig hebt om alles even op een rijtje te zetten.

Er zijn verschillende manieren van met iemand in je hoofd zitten, en ik denk niet dat je vriend jaloers hoeft te zijn. Je vorige relatie is niet vredig en duidelijk beëindigt, en dan loop je het risico dat die in je hoofd blijft zitten. Je vorige relatie voor eens en altijd gedaan maken en duidelijke afspraken maken, is vaak een goede oplossing.

Hoe zijn jij en je ex uit elkaar gegaan, was dat in ruzie?
zijn ouders werken in een restaurant en ik mocht daar ook werken en zo heb ik hem leren kennen.
en ik heb een relatie gehad van 2 maanden maar omdat ik daar werkte had hij niet meer graag dat ik daar zat dus zijn we uit elkaar gegroeit en zo mocht ik daar niet meer werken en hadden we ruzie.
en heb ik mijn lief leren kennen. en heb ik met ruzie mijn ex verlaten.
maar ik heb mijn lief al eens bedrogen met mijn ex lief omdat ik nog contact had met mijn ex.
en nu heb ik vorige week weer gestuurd na mijn ex omdak een nieuwe gsm had en zijn nummer wist ik niet wie dat was.
dus heeft hij ook mijn mama geblokeerd. dus zit ik er nu nog meer mee in me hoofd.
wil gewoon kunnen mijn hart luchten tegen hem!
ben dan gewoon bang dak een pauze ga doen dak hem kwijt ga graken en kwil ook mijn lief niet kwijt
???
Ik denk dat je hem eens in levende lijve moet zijn. Blokkeren via social media is makkelijk en snel gedaan, maar iemand in het echt aanspreken is directer.

Je kunt je ex en je vriend een brief schrijven.
Je ex wilt misschien niet met je praten, maar je kunt het restaurant waar hij werkt binnen wandelen en hem die brief geven. Daarin leg je de hele situatie uit en lucht je je hart.
Je vriend kun je een brief schrijven met daarin wat je voor hem voelt en hoe het met je gaat. In een relatie apprecieer ik altijd eerlijkheid, en misschien doet hij dat ook wel. Schrijf in die brief dat je hem niet kwijt wilt, maar dat je wel eerlijk met hem wilt zijn.

Ik ben een fan van eerlijkheid en brieven. Dit is hoe ik dingen aanpak.
goed idee
maar voor me ex zou ik da met de post doen
moek mijn naam daar dan op zetten of niet
Je naam op de brief schrijven of niet hangt er een beetje vanaf welk type hij is. Als hij nog steeds boos op je is, bestaat de kans dat hij de brief niet zal willen openen als hij jouw naam ziet. Als hij meer het rustige type is, kun je je naam erop schrijven, dan weet hij ongeveer waaraan zich te verwachten.
maar als ik er mijn naam niet op zet dan weet hij niet van wie het komt
Als je naam er niet op staat, gaat hij de brief waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid openen, en dan weet hij van wie ie komt. Je schrijft je naam wel in de brief, anders kan het voor verwarring zorgen.
okej
danku wel voor het advies
kheb nog 1 vraag
Graag gedaan 🙂 Ik hoop dat het goed afloopt! Als er nog iets is, horen we het wel.
ik heb veel minder zin voor te sexen en ik weet niet goe dat komt en vroeger wel

Reageer