Eerste echte vakantieliefde ontmoet, alleen hij weet het nog niet



Toon eerste bericht

219 reacties

O ja, we zijn in Zuid Frankrijk op vakantie, dus dan weet je dat
We hebben maar 2 appjes gestuurd en 1 ontvangen, dus 1. die foto en gevraagd of die met ons in de jacuzzi wil, 2. dat ie zn ouders niet durfde te vragen of het mocht en dat ie 's avonds naar de boulevard ging en 3 toen hadden wij "ok" gestuurd, dus ja niet echt veel. Maar we willen hem zien haha. We doen wel stoer enzo, maar zijn beetje "suckers for love", vind je ook niet 🙂
Haha ja mensen zeggen dat wel eens vaker dat we cute zijn haha
Wij vinden jou ook wel aardig dat je ons zo goed probeert te helpen :)
We zijn al niet handig met meisjes en nou lukt het met jongens ook al niet, maar we willen wel graag.
Kunnen we vragen waar hij morgen naar toe gaat en hoe dan of is dat gek?
Ja je hebt natuurlijk wel gelijk, dat moeten we niet hebben dat hij straks weg is. We willen zo snel mogelijk, zo dicht mogelijk bij hem zijn. Ik had hem al aangeraakt op het vliegveld toen hij voor me op de grond zat met die pleister op mijn been te plakken had ik soort van per ongeluk express met mijn hand op zijn schouder gesteund en dat voelde wel lekker. Ik wil meer van hem haha. Daar dromen we dus al 4 dagen over. Die Duitse vrienden van ons plagen ons er steeds mee en lachen ons uit, maar ik denk dat ze gewoon jaloers zijn 😛. Nou ja, ze zijn wel aardig want ze gaan steeds mee op zoektocht.
Ik ga zo dan toch maar een appje sturen. Hoop niet dat we hem wakker maken of dat ie dan niet erg vindt. Ik ga vragen of hij morgen naar het strand gaat en welk strand dan, dan kunnen wij daar met ons 4-en ook naartoe en hem (zogenaamd per ongeluk voor zijn ouders) tegenkomen. Hoop dat het lukt, maar laat wel wat horen op het forum
Als iemand nog goede ideeën heeft zijn die altijd welkom. Dankjewel @Char8617, ik ga zo appje sturen. Zal ik het doen zoals ik hierboven zeg. Sorry dat ik zo onzeker ben, maar wil het goed doen, snappie
@Char8617,

ok ik ga zo appje versturen en we gaan je samen heel erg knuffelen, grouphug haha als je dat goed vindt, tis wel virtueel want kan niet anders sorry
We zijn stik nerveus en we weten ook nog niet of ie jongens wel leuk vindt, maar als we maar bij hem zijn dan zijn al helemaal blij
Jij helpt ons echt goed
Okay appje is verstuurd, no way back, dus spannend, update volgt als ik meer weet
Hij heeft terug geappt en mijn broertje is nog met hem aan het appen. Hij zegt dat hij het wel leuk vindt om een keertje met ons naar het strand te gaan, maar zijn vader houdt niet van zand, zucht…. Die zit liever bij het zwembad bij het appartementencomplex. Ja dat hebben wij weer.
Okay laatste nieuws hij is van de week alleen met zijn zusje al naar het strand geweest, want dat is vlakbij zegt ie, maar dat complex waar wij geweest zijn is veel verder van het strand, dus we snappen het niet. Hij gaat nu het adres sturen, tenminste als die een straatnaambordje kan vinden. Hij loopt nou buiten. Ik ga zo wel verder update sturen
Okay, hij heeft het adres gegeven en we weten precies waar het is en weten ook zijn appartement. Het is dus heel ergens anders dan waar wij naar hem gezocht hebben haha. We kennen het hier best wel goed omdat we hier als sinds onze geboorte komen, dus das wel mazzel. We hebben afgesproken voor morgenochtend 10.30-11-00, alleen weet hij niet zeker of hij naar het strand mag en anders is hij bij het zwembad van de appartementen. Pfff, wij zijn in feeststemming yeah. We hebben een afspraakje!!!
Nou nog verder zien hoe het gaat. Denk dat we niet veel kunnen slapen. Hij had ook nog een foto gestuurd van vanmiddag bij het zwembad, das wel een goed teken toch? Hij is echt knap in zijn zwembroek, maar hij mag nog wel ff in de zon, hij is best wel wit haha ls hij straks tussen ons in ligt zijn we net duo penotti 😉 😃 :)
Ik ga naar die foto kijken totdat ik in slaap val, denk ik en van hem dromen
Ik ga nog wel updaten als we nieuws hebben over HEM. OMG we hebben een afspraakje!!! Sorry ben beetje hyper
Ik heb zijn foto gelijk naar mijn moeder gestuurd en ze vindt hem (his name is Luca) een leuke knappe jongen, maar ze zegt dat we het wel een beetje rustig aan moeten doen (weet niet wat ze daar mee bedoelt 😛, maar komt wel goed) We moeten eerst hem beter leren kennen, maar we mogen hem wel uitnodigen bij ons thuis (nu in vakantiehuis en later mag hij ook thuis komen als hij dat ook wil). Goed geregeld hè
Floating on air right now. Wat een dag OMG
Ja mama kent ons natuurlijk wel een beetje en dat we soms beetje hard van stapel lopen. Ze wil ook niet dat we teleurgesteld zijn als Luca niet op jongens valt of er nog niet voor uit durft te komen. Volgens mij heeft hij nog niet veel ervaring, maar toen ik in zijn ogen keek op het vliegveld / in het vliegtuig keek hij zo verliefd naar me, hij bleef kijken, heel diep in mijn ogen en die blik herken ik. Mijn gaydar sloeg helemaal op hol. Maar we vinden het al gewoon superleuk dat we strakjes bij hem zijn en gewoon met hem kunnen praten en hem aanraken misschien, gewoon bro hugh hoor geen rare dingen haha. Ik denk dat we gewoon beetje gaan proberen te stoeien in het water en op het strand, elkaar onder water duwen en met de bal gooien of zo. Gewoon wat jongens doen. Misschien mogen we hem wel met zonnebrand insmeren 😛 🆒. Oh hij is zo leuk, hij had vanmorgen al goedemorgen geappt met een foto in zijn boxer (zonder bijbedoelingen denk ik, maar gwn omdat hij nog niet helemaal wakker was) met zijn slaperige koppie erbij… en met zijn duim omhoog en dan had hij erbij gezet “superlekker geslapen en heb er zin in om jullie strakjes te zien”.
Ja, wat wil je nog meer hè. Ik hoop zo dat het een hele leuke dag wordt….. Als we maar niet van die stomme dingen gaan doen, omdat we best zenuwachtig zijn. Maar die Duitse jongens zijn er ook bij, dus die helpen ons wel. Wij hadden hem ook selfies en een filmpje terug gestuurd dat we aan het eten zijn en dan hadden we zijn naam in stokbrood neergelegd op tafel haha. En toen gingen we hem opeten zeg maar. Das toch wel grappig. Hij vond het iig leuk, hij moest er om lachen. Zo’n zin in vandaag……

Dank jullie wel voor het helpen tot nu toe Sem15 en Char8617 en iedereen die aan ons denkt. Jullie zijn echt top!!!!
Bedenk alvast maar wat tips voor ons hoe het straks verder moet alsjeblieft.

groetjes,
M&M’s
We waren vanmorgen op het afgesproken tijdstip op het strand en hij was er niet……. 😞 😞 :(
dachten we, maar hij kwam even later uit de zee. Haha had ik jullie mooi laten schrikken hè en hij ons ook wel een beetje. Mijn broertje en ik lopen al de hele met een big smile rond. Luca is nog knapper in het echt als op de foto’s, lekker buikje en super lief. Weet nog niet of hij op jongens valt, maar het is heel gezellig. We hadden Luca vanmorgen voor de gek gehouden en allebei een pleister op ons been gedaan en ik had mn haar zoals mn broertje op het vliegveld had en omgekeerd (is zelfde geknipt maar je kan het verschillend model doen) en je zag hem eerst twijfelen omdat we allebei pleister hadden en toen dacht ie het was die jongen met dat knotje in zn haar en toen trapte hij er in en vroeg aan mn broertje hoe het met zn been was haha. Die zei kijk maar onder de pleister en je zult het zien en toen zat er niks. En toen trok hij mijne eraf en zag die het. Hij kon er ook wel om lachen.
Ga later meer posten, want we gaan strakjes eerst naar zijn ouders kennis maken. Hoop dat het meevalt…..

Wat kunnen we van de week allemaal met hem gaan doen? Iemand leuke tips?

groetjes,
M&M's
Sorry het is best wel een lang stuk geworden, maar kon het niet korter vertellen. Ik zou het wel tof vinden als je het wilt lezen

Het was echt een superleuke dag! Hij is echt heel leuk. Eerst op het strand geweest, wij 4-en met hem en zijn 2 zusjes van 10 en 12 en dat was heel leuk en ontspannen en later kwam zijn moeder ook nog. Op zich is ze wel aardig, maar ik zag Luca gelijk een beetje veranderen. Hij was ineens minder spontaan en niet meer zo vrij leek het. Ook vond ik dat zijn moeder hem steeds zei wat hij wel en niet moest doen en ik zag dat hij dat niet leuk vond, maar hij deed braaf wat ze zei. Ook moest hij steeds met zijn zusjes dingen doen, terwijl die gewoon zelf leuk aan het spelen waren en wij hebben ook nog met ze gespeeld met de bal en zandkasteel maken. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar er is iets. Het was nog wel leuk maar minder ontspannen. Ik ken Luca natuurlijk nog niet echt en dit waren eigenlijk de eerste uren die we samen waren, maar ik voel dat soort dingen aan. Toen zijn moeder er nog niet was, was hij vrolijk en aanhalig, wat ik wel een beetje apart vond voor een jongen die ik nog maar net ken. Ik vind het niet vervelend, helemaal niet, ik vind het fijn als een jongen me aanraakt, maar ik vond het gewoon opvallen. Net alsof hij iets mist thuis of?? Nou, daarna met zijn allen naar zijn appartement en zijn vader ontmoet. Volgens mij wel een aardige man, want Luca had al met trots wat dingen over hem verteld. Alleen was hij niet zo spraakzaam, niet onaardig, maar beetje op de vlakte. Hij schijnt regelmatig hoofdpijn te hebben, dus ja dat was misschien nu ook en het was stress op zijn werk voordat ze weggingen. Mijn broertje en 2 vrienden gingen op een gegeven moment terug naar het strand en ik ben met Luca en zijn familie nog naar de winkel geweest. Ik had uitgelegd waar je goede winkels voor boodschappen enzo had en gezellige restaurantjes en was daarom meegereden in de auto, want ze waren alleen nog maar bij een klein winkeltje in de buurt geweest. Op de terugweg had ik gezegd waar ons huis was en zijn we even wezen kijken bij het huis en Luca’s vader en moeder hadden toen nog tijdje gepraat met onze “oppas” ouders (de ouders van onze Duitse vrienden), zodat ze beetje weten dat we daar niet zomaar alleen zijn. Volgens mij klikte het wel tussen de ouders. Ze hadden nog wat gedronken. Die meisjes wilden gelijk in het zwembad en toen ben ik met Luca even in huis geweest en heb mijn kamer enzo laten zien. Hij werd toen best wel emotioneel, zomaar ineens 😞, ik weet niet waarom. Ik had niks speciaal gezegd. Er kwam zelfs een traan over zijn wang. Ik heb gevraagd wat er was en toen zei die “ingewikkeld”, “maar ik heb al lang niet meer zo’n leuke dag gehad”. Ik wilde wel meer weten, maar kon niet de goeie woorden vinden en heb mijn arm maar om hem heen gedaan. Toen zei hij nog “je moest eens weten”, “misschien later dat ik je het vertel” en hij keek me verdrietig aan, maar hij gaf me gelijk ook een knuffel terug. Ik had zo graag verder met hem gepraat of al was het alleen maar arm om hem heen en niks zeggen, maar zijn familie wilde weer naar huis. Ik had al met Luca afgesproken dat hij mijn fiets wel mocht gebruiken in de vakantie (dan kan hij ook met ons gaan fietsen) en die had ik bij hem laten staan. We hebben zelf nog meer fietsen, dus geen probleem voor mij. Hij droogde zijn gezicht en ze zijn toen vertrokken naar huis. Ik had zelf bijna tranen in mijn ogen toen hij wegging, want ik wilde iets voor hem doen. In principe zie ik hem morgen weer, maar zou zo graag weten wat er aan de hand is. We denken erover om hem zo snel mogelijk te vertellen dat mijn broertje en ik gay zijn, want we willen wel eerlijk tegen hem zijn. Ik vind hem heel leuk, maar als hij niet op jongens valt zou ik wel graag bevriend met hem willen zijn.

Ik weet niet goed wat ik moet doen, heb er al met mijn broertje over gepraat, maar we weten niet wat verstandig is. We willen Luca niet aan zijn hoofd zeuren, maar willen hem wel helpen. Wie heeft er een goed idee, wat kunnen we doen of zeggen? En is het slim
om te vertellen dat we gay zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp

Groetjes,
M&M’s
Nog even een update (sorry kon niet eerder want was weg met de Duitse familie)

Ik was rond 19.00 uur vanavond gebeld door de moeder van Luca met een beetje een vreemd verhaal vind ik. Ze zei zoiets als “tis met de mama van Luca. Het is om te zeggen dat Luca ziek is en hij vroeg mij om dat aan jullie door te geven. Hij moet veel rusten, dus je kunt beter niet langs komen. Als m weer beter is merk je het wel”
Ik ken haar natuurlijk ook niet, maar ik geloof er echt niks van. Ik kan me niet voorstellen dat Luca zijn moeder laat bellen om dit te zeggen. Dat kan die toch ook zelf doen. En mijn appjes aan hem zijn nog steeds niet aangekomen. Dat vind ik ook vreemd. Luca had het prima naar zijn zin met ons allemaal. Er zijn ook geen gekke dingen gebeurd. Nou ja, van zijn moeder konden Luca en ik beter niet naast elkaar zitten in de auto. Onderweg naar de supermarkt zaten we wel naast elkaar en toen we weer verder gingen moesten de zusjes ertussen. Das toch ook gek. Ik vind haar raar. We hebben ook nog niet verteld dat we gay zijn, want we hebben hem niet meer gezien en gesproken, dus dat kan het ook niet zijn. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Gewoon ziek geloof ik sws niet of hij moet echt goed ziek zijn, kanker ofzo en dat het ineens slecht met hem gaat. Gisteren zag hij er nog gezond uit en was hij aan het rennen en zwemmen en stoeien enzo. We kennen hem nog maar net dus snap ik ook wel als hij zwaar ziek is dat ze ons er dan niet bij willen hebben, maar toen ik vroeg wat Luca had deed zijn moeder supervaag. Je kan toch gewoon zeggen wat hij heeft. Hij had het gisteren nog super naar zijn zin met ons en hij wilde me iets vertellen, maar toen moesten ze naar huis. Soms leek het wel of hij verliefd op me was, oké misschien denk ik dat alleen. Maar die Duitse vrienden zeiden ook al dat hij bijna niet van mij en mijn broertje af kon blijven en steeds naar ons keek, dus ja. Ik zou het best begrijpen als hij niks met mij wil, maar dan kan hij dat gewoon zeggen. Ik zou het natuurlijk wel jammer vinden. We lopen al een hele avond te bedenken wat er kan zijn. Mijn fiets staat daar ook nog, maar die mogen ze houden als ik Luca mag zien en dat hij dan vertelt wat er is. Ik snap er niks van.
Ik wil daar graag naartoe om het te gaan vragen, maar is dat slim. Wat vinden jullie? Please geef ons tips, alsjeblieft

Waarom is verliefd zijn toch zo zwaar?

M&M’s
Ik kan niet langer afwachten en thuiszitten. Als wij niks doen gaat het niet meer goedkomen deze vakantie, denk ik. Ik kan heel slecht tegen zulke dingen, dat ik niet weet wat er aan de hand is. We hebben daarom een plannetje bedacht en we gaan gewoon naar Luca’s appartement en aanbellen en dan gaan we hem beterschap wensen. Dan wil ik nog wel eens zien of we Luca niet te zien krijgen. Ze kunnen ons toch niet wegsturen als je dat komt doen? We hebben een leuke foto die we van de week hebben gemaakt met Luca en ons erop op het strand, uitgeprint en mijn broertje heeft er tekst opgezet alsof het een beterschapskaart is. Zo van “we hopen dat je bent aan de beterende hand, want we missen je op het strand en kom ajb snel nou, want het is niet zo leuk zonder jou. Groetjes en dan onze namen”. Mooi toch? Ja sorry, we konden echt niks beters verzinnen, maar we bedoelen het toch goed? Als jullie het beter kunnen stuur dan een reactie ajb.
@West-Vlamingboy,

Wow, super dankjewel. Ik ben zo blij met jouw reactie. Ben er geëmotioneerd door. Echt heel aardig van je, ik wilde eigenlijk heel lief zeggen, maar ja, das misschien weer zo gay, nou ja, ik laat het gewoon staan. Knuffel terug.
Ik ga je later meer vertellen, zie mijn berichtje hierboven

Groetjes,
M&M’s
@West-Vlamingboy,

Hoi, bedankt voor je berichtje. Ik vind het hartstikke lief dat je me wat stuurt en zo met ons meeleeft. Dit soort reacties heb ik ff nodig om weer nieuwe energie te krijgen voor wat nog allemaal volgt. Sorry, ik had er al eerder op willen reageren, maar was weg afgelopen avond en nu ben ik een beetje bekaf, dus uitgebreidere reactie stuur ik morgen (ochtend hoop ik), nou ja, later vandaag als ik weer wakker ben.

Liefs,
M&M’s
@anoniempjeee.x,

Het was niet de bedoeling om jou aan het huilen te brengen, maar een coming-out kan jammer genoeg wel eens beetje moeilijk en met drama zijn. Dan hebben heterojongens en meisjes het een stuk makkelijker. Maar dan kun je natuurlijk ook met een volgens je ouders “verkeerd” vriendje of vriendinnetje thuis komen. Ja, ik weet niet of Luca uit de kast is gekomen door mij, misschien is het nu wel iets sneller gebeurd. Toen we hem op het vliegveld zagen hadden we dit ook niet gedacht wat er zou gebeuren en voor je het weet zit je er middenin. We vonden hem gelijk leuk, leuk genoeg om in contact met hem te komen en na die eerste dag was ik wel verliefd op hem en natuurlijk wil je hem dan vaker zien. Bij de verhalen van Luca’s moeder hadden we een vreemd gevoel. We dachten dat ie misschien zwaar ziek was en dat het niet om gay zijn ging. Natuurlijk wilden we hem beterschap wensen en voor je het weet zit je er middenin en kun je niet meer terug. Ik had hem ook nooit alleen kunnen laten of hij nou mijn vriendje wordt of niet. Hij had gewoon een beetje steun nodig en toevallig waren wij er. Het was wel vreemd om ons er mee te “bemoeien”, want we hadden met mama erover geskypet (want die is met papa aan het werk in Nederland en wij hebben “oppasouders” (de ouders van die Duitse jongens) hier op vakantie) en mama had ook gezegd dat we moesten afwachten wat Luca’s familie zou doen en er niet meer zelf naartoe moesten gaan, omdat Luca’s papa had gezegd dat het misschien na een aantal dagen vanzelf wel “goed” zou komen. Maar toen Luca overstuur bij mij was kon en wilde ik hem niet meer alleen laten en had ik hem naar huis gebracht en ja, het was echt moeilijk en we moesten allemaal huilen. Ik wilde daar niet zijn, omdat het eigenlijk iets privé is voor de familie en zeker omdat ik ze eigenlijk niet kende en ik wilde er heel graag wel zijn voor Luca. Het is ook niet door slechte bedoelingen dat het Luca zo’n moeite kostte om uit de kast te komen. Zijn moeder is de liefste moeder die hij zich kan wensen, alleen pakte haar manier van helpen niet helemaal goed uit. Ben uiteindelijk blij dat het zo gelopen is en dat Luca nu echt uit de kast is en dat ze hem accepteren.

Ik zal binnenkort nog wel wat schrijven over hoe het nu gaat, maar super bedankt voor je lieve berichtje. Big group hug back :)

PS er zijn ook onaardige gay’s en een heleboel aardige hetero’s :P

Groetjes,
M&M’s
@anoniem8090,

Bedankt voor je super positieve reactie, das een mooie steun voor ons, echt bedankt :)

Ja, ik wist toen ik dit topic begon ook niet dat het allemaal zo zou lopen. Ik dacht het wordt een leuk verhaal (nou ja, ik hoopte iig dat het leuk zou worden) over een jongen waar wij verliefd op zijn en die ons niet ziet staan, want zo gaat het meestal in het echt. Maar het liep een beetje anders… Mijn tweelingbroertje en ik hebben geleerd om dingen waar we mee zitten van ons af te schrijven. Meestal houden we dat voor ons zelf en leest verder niemand het. Dat hebben we overgehouden aan ons misbruik. Dat schrijven was onderdeel van de therapie.

Toen dit topic ineens heel anders ging dan we van tevoren hadden gedacht ben ik toch maar doorgegaan om alles zo goed mogelijk op te schrijven. Het is daardoor wel een lang verhaal geworden, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het heeft mij iig goed gedaan. Je leest niet zo vaak “realtime” verhalen over jongensliefde en ook daarom wilde ik het graag opschrijven. Uiteindelijk is het zelfs een verhaal over een coming-out geworden. Er zitten best veel persoonlijke en emotionele dingen in, maar als ik die weglaat wordt het een nietszeggend verhaal. Ik vond en vind het soms wel moeilijk om over die dingen te praten, maar het is wel belangrijk dat jullie dat weten. Het leven van een gay jongen (net als ieder ander trouwens) gaat niet altijd over rozen en gay’s lopen vaak tegen andere dingen aan als hetero’s. Dus heb ik het maar zo goed mogelijk opgeschreven.

Wij (twin en ik) weten hoe moeilijk uit de kast komen soms is. We hebben veel verhalen van coming-out op yt enzo gekeken en onze “pleegbroer” (is niet officieel pleegbroer) heeft vanaf zijn 15e bij ons gewoond, dat is nu zo’n 6 jaar geleden dat ie kwam. Wij waren toen iets van 8 jaar. Mijn ouders kenden zijn ouders ofzo en toen hebben ze dat zo gedaan. Hij zag zijn echte ouders wel vaak na school even, maar kon niet echt met ze onder één dak wonen, omdat ze niet accepteerden dat hij op jongens valt. Dus ja, we hebben wel het e.e.a. meegekregen en we hebben dus ook een grote “broer” van 21. Onze eigen coming-out was easy zoals ik ergens anders al had geschreven, dus wij zijn mazzelaars. Een coming-out kan gewoon rustig en zonder problemen verlopen, maar ook zo dat contact met familie helemaal verbroken wordt. Ik vraag me altijd af waarom mensen elkaar dit allemaal aandoen. Eerst jaren voor je kinderen zorgen en hem of haar na de coming-out de deur uit zetten. Ik zal het nooit begrijpen.

Tenslotte wilde ik zeggen dat we nooit zo veel verhalen zien over gay jongens en hoe het is als die verliefd zijn. Dus wilde ik graag een voorbeeld geven met dit verhaal. Niet alle gay’s en situaties zijn natuurlijk hetzelfde, maar dit verhaal geeft een idee en zelf denk ik dat er niet zo veel verschillen zijn met hetero liefdes, behalve misschien de coming-out zelf.

Tsja, tis wat, er zal vast nog wel een vervolg op dit verhaal komen. Hoop dat jij (jullie allemaal) dat ook willen lezen en als er vragen over zijn zal ik proberen die te beantwoorden en gewoon een support berichtje, zelfs alleen een smiley vinden we al heel leuk, mag natuurlijk altijd.

Groetjes,
M&M’s
Toch nog een liedje om het vandaag mee af te sluiten. Ik vind het een super mooie tekst met zoveel waarheid erin. Als iedereen dat nou zou begrijpen, dan zouden ze bijv. gay jongens beter begrijpen. Het is geen keuze, je bent het, het is niet zoals door sommigen wordt gedacht even op te lossen door een therapie, zo werkt het niet. Nou ja, kijk en luister maar als je wilt. Het is wel één van mijn favo gay songs

https://www.youtube.com/watch?v=hlVBg7_08n0
Macklemore & Ryan Lewis - Same Love feat. Mary Lambert
-
Same Love is een nummer en single van Macklemore, Ryan Lewis en Mary Lambert. Het is de vierde single van het album The heist. Het nummer bereikte tot nog toe de 11e plaats in de Amerikaanse Billboard Hot 100 en de eerste plaats in Nieuw-Zeeland en Australië.
Het nummer gaat over het legaliseren van het homohuwelijk en het bestrijden van homofobie. Het werd opgenomen tijdens de campagne in de staat Washington, waar het homohuwelijk uiteindelijk in december 2012 werd toegelaten. De raps van Macklemore worden afgewisseld met een emotioneel gezongen ballade van Mary Lambert aan haar vriendin.
De hoesomslag van de single toont een foto van Macklemore's oom, John Haggerty, en zijn partner Sean.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Same_Love
-
Nederlandse vertaling van de songtekst
http://songteksten.net/translation/8330/95824/macklemore-ryan-lewis/same-love.html
-
Hieronder de originele songtekst

Macklemore & Ryan Lewis - Same Love
[Macklemore]
When I was in the 3rd grade
I thought that I was gay
Cause I could draw, my uncle was
And I kept my room straight
I told my mom, tears rushing down my face
She's like, "Ben you've loved girls since before pre-K"
Trippin', yeah, I guess she had a point, didn't she
A bunch of stereotypes all in my head
I remember doing the math like
"Yeah, I'm good a little league"
A pre-conceived idea of what it all meant
For those who like the same sex had the characteristics
The right-wing conservatives think its a decision
And you can be cured with some treatment and religion
Man-made, rewiring of a pre-disposition
Playing God
Ahh nah, here we go
America the brave
Still fears, what, we don't know
And God loves all His children
And somehow forgotten
But we paraphrase a book written
3,500 hundred years ago
I don't know

[Mary Lambert]
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love, my love, my love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

[Macklemore]
If I was gay
I would think hip-hop hates me
Have you read the YouTube comments lately
"Man that's gay"
Gets dropped on the daily
We've become so numb to what we're sayin'
Our culture founded from oppression
Yeah, we don't have acceptance for 'em
Call each other faggots
Behind the keys of a message board
A word routed in hate
Yet our genre still ignores it
Gay is anonymous with the lesser
It's the same hate that's caused wars from religion
Gender and skin color
Collection of your pigment
The same fight that lead people to walk-outs and sit-ins
Human rights for everybody
There is no difference
Live on! And be yourself!
When I was in church
They taught me something else
If you preach hate at the service
Those words aren't anointed
And that Holy Water
That you soak in
Is then poisoned
When everyone else
Is more comfortable
Remaining voiceless
Rather than fighting for humans
That have had their rights stolen
I might not be the same
But that's not important
No freedom 'til we're equal
Damn right I support it

I don't know

[Mary Lambert]
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love, my love, my love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

[Macklemore]
We press play
Don't press pause
Progress, march on!
With a veil over our eyes
We turn our back on the cause
'Till the day
That my uncles can united by law
Kids are walkin' around the hallway
Plagued by pain in their heart
A world so hateful
Someone would rather die
Than be who they are
And a certificate on paper
Isn't gonna solve it all
But it's a damn good place to start
No law's gonna change us
We have to change us
Whatever god you believe in
We come from the same one
Strip away the fear
Underneath it's all the same love
About time that we raised up

[Mary Lambert]
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love, my love, my love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm

Love is patient, love is kind

Love is patient (not cryin' on Sundays)
Love is kind (not crying on Sundays)
Love is patient (not cryin' on Sundays)
Love is kind (not crying on Sundays)
Love is patient (not cryin' on Sundays)
Love is kind (not crying on Sundays)
Love is patient (not cryin' on Sundays)
Love is kind (not crying on Sundays)...

Bron: http://songteksten.net/lyric/8330/95824/macklemore-ryan-lewis/same-love.html
Dat Luca uit de kast is, wil niet zeggen dat alles nu opgelost is…

We hebben elkaar gisteren op het strand weer gezien en het was super leuk en gezellig. Met de papa en mama van Luca ging het ook best wel goed, alleen kunnen we onszelf niet echt zijn. Ik bedoel wij (twin en ik) zijn voor hun nog niet uit de kast, dus we zijn soort van bang om Luca aan te raken en zo als we aan het spelen zijn in het water en op het strand, terwijl het normale aanrakingen zijn en niks seksueels ofzo. Maar gewoon bang dat het raar overkomt en dan gaan we krampachtig doen om te voorkomen dat het opvalt en dan wordt het juist awkward. Zou graag samen met Luca op een handdoek liggen en hem zijn zonnebrand insmeren enzo, gewoon normale dingen dus, maar durf niet.. We weten niet goed wat we er mee aan moeten.

Vinden jullie dat we nu al voor hen uit de kast moeten komen, zodat ze het weten of beter wachten tot later, misschien wel tot na de vakantie??

Luca heeft zijn telefoon terug en we kunnen weer gewoon met elkaar appen, das wel fijn en dan kan Luca ons altijd iets vragen of zeggen als hij ergens mee zit. Hij wil van alles van ons weten wat met jongens te maken heeft. Hij stelt ons best wel intieme vragen haha.

We doen wel leuke dingen, we hebben met hem voor het eerst jongens gekeken en beoordeeld haha. Wij zaten op een bankje met ons 5-en en vertelden wie we leuk vonden die er voorbij liepen en waarom. De Duitse vrienden zeiden welke meisjes ze leuk vonden en waarom ze wel of niet begrepen waarom wij bepaalde jongens leuk vonden. Luca zei dat hij van zulke dingen had gedroomd, dat hij dat ooit met andere jongens zou kunnen doen, over jongens praten. Ik moet zeggen dat hij wel een goede smaak heeft, ten eerste omdat hij op mij en mijn broertje valt natuurlijk (= grapje) en verder omdat hij wel beetje zelfde jongens als ons leuk vindt. We gaan allemaal dingen doen die hij altijd al had willen doen, bijv. kleren passen en uitzoeken met andere jongens, arm om elkaars nek doen en niet hoeven schamen, over seksdingen met andere jongens praten en over aftrekken haha. Soms vindt hij ook wel iets oudere jongens leuk en wij niet zo, maar komt misschien omdat hij ook een jaartje ouder is als ons. Misschien had ik dat nog niet eens gezegd, maar Luca is pas 16 geworden. Dat was op de dag dat we gevlogen hebben en stomme is dat hij zijn verjaardag nog niet gevierd heeft. Ook omdat die vlak voordat ze weg gingen nog ruzie had met zijn moeder over die jongensfoto’s die ze had gevonden en sinds we er waren zijn er zoveel dingen gebeurd dat het er ook nog niet van gekomen is. Hij zegt dat hij ook niet echt veel vrienden heeft, omdat hij beetje buitenbeentje op school is, omdat hij niet zo goed met zijn gevoelens om kan gaan, dus hij weet ook niet wie hij moet vragen. Maar dat brengt ons op een leuk ideetje.

Misschien kunnen we een surprise party voor hem organiseren bij ons huis komend weekend of zo. Nodigen we Luca en zijn papa en mama en zusjes uit voor BBQ en dan met ons allemaal en misschien nog een paar jongens uit onze straat. Is dat een goed idee?

Laat maar horen wat jullie er van vinden en tips wat we wel of niet moeten doen en hoe enzo.
Oh ja, voordat we dat gaan doen, zouden we eigenlijk willen dat onze mama met de papa of mama van Luca zou praten. Gewoon voor soort kennismaking en dat ze beetje weet dat onze moeder het ook goed vindt van dat feestje. De Duitse “oppas ouders” zijn er natuurlijk sws bij. Ik heb het telefoonnummer van de papa van Luca. Is het raar om de papa van Luca dan zomaar op te bellen?

M&M’s
Ik ben er hartstikke blij mee dat jullie dit topic volgen en ook met de reacties die ik tot nu toe gehad heb, maar kunnen jullie misschien nog een beetje helpen met de vragen hierboven? :)

M&M’s
@Amina,

ik las net samen met mijn twin je reactie en je schrijft van die lieve dingen over ons, Mijn broertje keek me aan en we hadden er allebei een beetje natte ogen van gekregen. We vinden complimentjes altijd beetje ongemakkelijk en dan worden we beetje verlegen van. We doen gewoon zoals we zijn, niks bijzonders. Maar we vinden het wel super leuk en lief van je :)

Mama had Luca's papa vanmiddag al gebeld om beetje uit te leggen waarom we alleen in Frankrijk zijn. Nou ja, we zijn niet echt alleen natuurlijk met die Duitse vrienden en hun ouders, maar toch. En omdat er van de week van die heftige dingen gebeurd zijn. Dat hij beetje meer over ons weet enzo. Toen had ze ook gezegd dat wij ze uit wilden nodigen voor bbq en feestje, ook voor Luca zijn verjaardag nog en of ze dat leuk vonden. Die had toen met de mama van Luca gevraagd en die vond het een goed idee. Dus dat gaan we morgen (nou ja vanavond) doen. Luca en de zusjes weten van niks voor de surprise. Onze Duitse "oppasouders" hebben dingen afgesproken met Luca’s papa en mama voor het eten en het feestje morgen, dus wij hoeven niks te doen. Zij doen dat samen als wij met Luca en de zusjes naar het strand gaan.
Wij hebben wel zelf een kadootje voor Luca gemaakt, nou ja het is nog niet helemaal klaar. We willen hem een fotoboekje geven van alles wat we samen gedaan hebben, dus begin op vliegveld (dat we stiekem al een foto van hem hadden gemaakt) en eerste ontmoeting op het strand en van bezorgen van die kaart tot en met dat Luca “gevlucht” was en dan moeten er ook nog surprise foto’s bij van feestje morgen. Maar we kunnen meeste al laten zien op de computer. Das toch wel leuk. En we geven ook nog een paar nieuwe boxers, want die vond de mijne die die geleend had zo leuk en lekker zitten. Die heeft ie trouwens nog nu ik er aan denk haha. Maar we twijfelen of we dat kunnen geven met iedereen erbij. Wat vinden jullie?

We willen ook nog iets schrijven aan Luca, maar dat is bedoeld voor Luca alleen, want het is nogal persoonlijk. En verder hebben we een leuke verjaardagskaart. Die hadden we vorige week al gekocht. Nou ja, zoiets. Ik hoop dat ik er een beetje van kan slapen en dat Luca echt een hele leuke 16e verjaardag heeft. We hebben ook nog een paar Franse jongens die hij van de week ook heeft gezien uitgenodigd.

Ja, om te zeggen dat we gay zijn, twijfelen nog een beetje. Luca weet het al, want we hadden gelijk al tegen hem gezegd, maar de ouders nog niet. Voor ons maakt het niet uit, maar we zijn een klein beetje bang dat het beetje moeilijk is voor de ouders en dat het dan de komende week niet zo lekker gaat, maar kan ook juist goed zijn, want we willen altijd alles eerlijk vertellen. Weet nog niet wat we gaan doen. Mijn broertje zegt net dat mama het misschien wel erover gehad heeft en dat ze het misschien al weten. Dat kan ook natuurlijk, straks mama ff appen

Er komt nog wel een vervolg van dit verhaal. Misschien niet morgen, want denk dat feestje wel lang gaat duren. We zouden het wel leuk vinden als Luca mag blijven logeren, maar das misschien niet echt slim om te vragen. Nog meer om over na te denken :P

Ga zo eerst maar slapen.

Groetjes,
M&M’s

PS ik had je topic al gezien en ben zeker van plan om het lijstje in te vullen
Sorry iedereen, op het moment heb ik even geen tijd voor een update, volgt morgen (later vandaag dus). Kan wel verklappen dat het een super super surprise party was

Reden van geen tijd nu: Luca mag blijven logeren en ik heb dus wat anders aan mijn head

Groetjes,
M&M’s

PS West-Vlamingboy en Hamiltrash bedankt alvast voor jullie bijdrage en morgen volgt een uitgebreidere reactie
@Hamiltrash,

Bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je met “Moeilijk is dat”.
Ik vind het niet moeilijk om liefde te geven en een ander soms voor mij te stellen, omdat die dat op dat moment gewoon verdient. Of begrijp ik verkeerd wat je bedoelt?

Groetjes,
M&M’s
@West-Vlamingboy,

Ik ben erg blij met je reactie maar je geeft me/ons te veel eer en ook zeg je van die lieve dingen over mij/ons. Het zijn de papa en mama en Luca die een pluim verdienen dat ze naar elkaar geluisterd hebben en alles tot een goed einde gebracht hebben. Ik vond het soms ongepast van mij om er op momenten bij aanwezig te zijn. In principe waren het mijn zaken niet. Het enige wat mij toch dreef om te helpen dit in een goede richting te sturen was de blik in Luca’s ogen. Ik en mijn broertje (want die heeft in mijn ogen zeker een zo grote rol gespeeld als ik, alleen misschien minder opvallend) hebben een zwak voor jongens. En als die jongens het moeilijk hebben, dan willen we er voor hen zijn. Luca heeft zulke mooie ogen, maar je zag het verdriet erin, ze straalden niet, ze keken ons vragend aan en zeiden “Help me”. Het enige wat we gedaan hebben is Luca proberen te steunen waar we konden. Er voor hem zijn. De rest heeft de familie zelf gedaan. Wij zijn iig superblij met de uitkomst tot nu toe.

Je hebt gelijk met je tip om aan de papa en mama van Luca open kaart te spelen over dat we allebei gay zijn, alleen was onze mama ons al voor geweest. Ze had zaterdag al in het gesprek met Luca’s ouders gesproken over ons, dus die info was al bekend bij hen. Wij hadden na het telefoongesprek met de ouders van Luca met mama erover geappt en ze had gezegd wat ze allemaal hadden besproken. En ondertussen hebben we er zelf met ze over gesproken en ze zeiden trots op ons te zijn over onze hulp en eerlijkheid over alles. Dus das mooi toch. Verderop zal ik zsm nog een verslagje doen van de surprise party met verrassend leuk nieuws.

Ook namens Luca bedankt voor de knuffel en Luca en wij geven jou een dikke hug terug. 🙂 Tot de volgende,
M&M’s
Terwijl wij (twin en ik, de Duitse vrienden en Luca en zijn zusjes) naar het strand waren ’s middags hebben de papa’s en mama’s heel hard gewerkt om de surprise party voor te bereiden. Ze hadden allerlei lekkere dingen gekocht en klaar gemaakt en voordat wij Luca en zijn zusjes opgehaald hadden voor het strand, hebben we geholpen met de versieringen aan te brengen en stoelen en tafels neer te zetten en van die dingen. De planning was om rond 17.30 uur van het strand te vertrekken en op de fiets naar ons thuis te gaan, de zusjes konden achterop meerijden en de rest had een eigen fiets. We hadden met zijn allen een leuke en ontspannen middag op het strand, totdat er iets vreemds gebeurde, iets wat we nooit verwacht hadden…..
Er parkeerde een auto verderop aan het strand, eentje zoals wij thuis hebben, maar die zie je hier best veel, en mijn broertje riep nog uit de grap “kunnen ze ons nou nooit ff alleen laten”. Hij bedoelde als grap dat onze ouders ons in de gaten kwamen houden, wat natuurlijk niet zo was, want die moesten gewoon werken, want de zaak was open thuis. We hadden verder niet op de auto gelet en waren op het strand aan het spelen toen we een voor ons wel heel bekende stem hoorden. Maar wat we hoorden kon eigenlijk niet, of wel en toen zagen we ineens ons jongste broertje het strand op komen rennen. Wow wij dachten dat we gek werden, zo leuk en we liepen op hem af en sloten hem in onze armen. Maar als hij er was moest er nog meer familie zijn en bleek ook onze oudere broer en onze pleegbroer met zijn vriend er te zijn. Samen met mama hadden ze het geregeld, maar mama had niks gezegd. Ze waren zaterdag ’s middags vertrokken van huis en kwamen nu net aan. De Duitse oppasouders zaten ook in het complot. Een betere dag hadden we ons niet kunnen wensen, Ik en mijn broertje waren zo blij om alle broers te zien en we konden Luca gelijk voorstellen. Hij vond het ook super voor ons, maar hij had geen idee wat hem nog te wachten stond.
Rond 17.30 uur vertrokken we met zijn allen naar ons thuis, zogenaamd vanwege de komst van onze broers, We zouden eerst een andere smoes gebruiken, maar deze was veel mooier.
Onze broers waren al bij het huis geweest en daar al kennis hadden gemaakt met Luca’s ouders. Omdat zij met de auto terugreden en wij met de fiets kwamen wij als laatste aan en toen had iedereen zich verstopt en liepen we met Luca de versierde achtertuin in. Allemaal ballonnen en slingers en gezellige plekjes om te zitten en schalen met lekkere dingen en hij zei huh wisten jullie dan dat jullie broers zouden komen omdat het versierd is allemaal. Toen zeiden we nee, dat wisten we niet en die versieringen zijn daar ook niet voor. We hebben wat anders te vieren. Hij snapte nog steeds niet wat. We zeiden we gaan iemands verjaardag vieren en toen vroeg hij of hij die ook kende en of hij dan uitgenodigd was. Mijn broertje zei toen “je moet zelfs komen, want jij bent de belangrijkste persoon vandaag”. “Het is jouw feestje, speciaal voor jouw 16e verjaardag” en toen kwam iedereen te voorschijn. Zijn papa en mama feliciteerden hem en Luca was helemaal van de kaart en kon even niks meer zeggen, We hebben hem toen heel hard geknuffeld met zijn allen. Het was zo mooi om hem zo blij te zien. Dat wij met zijn allen hem dit prachtige kado in de vorm van een feest hadden gegeven. “Het is mijn mooiste verjaardag ooit” zei hij. Dus dat was wel geslaagd, toch? Verder heel gezellig gegeten en gedronken (no alcohol for us of course) en tussen 23.00 en 24.00 uur gingen de ouders van Luca met zijn zusjes terug naar hun appartement en Luca mocht bij ons blijven logeren. Yeah. Dat vinden wij wel een goed idee. Ik ga later meer vertellen.

Groetjes,
M&M’s

Reageer