Dubbel gevoel

  • 24 December 2020
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

ik heb nu 2 weken met een meisje dat ik al een tijdje leuk vind. Ik had eindelijk de moed bij elkaar geraapt om haar te vragen en ze zei ja. Bij afscheid hebben we een knuffel gegeven en gezoend op de dag zelf nog. Ze is echt lief en ik vind haar echt heel leuk. In het echt als we alleen zijn merk ik ook echt dat ze me heel leuk vind. Ik heb haar telefoonnummer maar we houden contact via snapchat want dan zien we elkaar ook. Het probleem is dat ze er soms wel 2 uur over doet om te reageren op een dag dat ze gewoon thuis is en niets te doen heeft. En ik begrijp echt heel goed dat iedereen zijn/ haar eigen leven heeft enzo maar voor je vriendje kan je toch wel even 1 minuutje tijd maken om te reageren. Dit gebeurd bijna altijd totdat we in een gesprek zitten en dan loopt het vloeiend. Een ander probleem is dat ze via snapchat nu we iets hebben geen enkele vorm van liefde of aantrekkingskracht toont. Ik stuur altijd een hartje als ze gaat slapen en zij stuurt dan altijd gewoon welterusten. Hier zit ik mee omdat ik haar heel erg leuk vind en dit graag ook van haar kant wil merken. Haar vriendinnen zeggen ook gewoon dat ze me echt leuk vind maar ik zie dit niet terug. Ik kan haar ook niet vaak in het echt zien en daarom lijkt het alsof ze niet van me houdt en me gewoon gebruikt als “vriendje” om er maar een te hebben. Dit is totaal niet wie ze is en dit zou ze ook echt niet doen want dat is haar personaliteit niet.

Ik heb nu dus een dubbel gevoel over. Heeft iemand advies voor me hoe ik hier mee om moet gaan of wat ik kan doen om voor meer verduidelijking te krijgen zonder haar te beledigen. 

Alvast bedankt!


2 reacties

Het probleem ligt meer bij jou als bij haar en ik zal je uitleggen waarom.

Ten eerste, het is niet meer dan normaal om een tijd niet op je telefoon te kijken. Als jij thuis aan het gamen bent. Of aan het leren voor een proefwerk. Kijk je dan om de 5 minuten op je telefoon? Ik mag hopen van niet. Je kan het haar niet kwalijk nemen dat ze niet constant op haar telefoon zit. Dat ze geen minuutje voor je heeft spreek je zelf al tegen door te zeggen dat wanneer jullie eenmaal praten jullie een goed, vloeiend gesprek hebben. Dat klopt dus ook niet, maar zo voel je het blijkbaar. Zelfde geldt voor het 'hartje'. Als jullie elkaar echt leuk vinden, jullie hebben vloeiende gesprekken, jullie kussen en knuffelen en doen leuke dingen... Wat boeit het dan op wat voor manier ze Goodnight zegt? Omdat jij iets doet wat zij niet doet voelt het alsof jij verliefder bent terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Zij is misschien gewoon niet zo van het overdreven strooien met hartjes en andere emoji's. En jij wel. En dat verschilt dus per persoon hoe ze hun affectie en liefde tonen.

Mijn conclusie is dus deze: naar mijn mening is er, uit wat je hier zegt dan, helemaal niks mis in jullie relatie. Als jij er echt mee zit dan moet je jezelf afvragen waarom je er mee zit, waarom je twijfelt aan jullie relatie: ben ik jaloers en bang dat ze iemand anders leuk vindt of zoek ik eigenlijk iemand meer zoals mijzelf, meer attent, klef, opdringerig misschien.

Twijfel aan een relatie spreekt vaak over wantrouwen of ongenoegen maar ook vooral angst om te verliezen. In de eerste twee gevallen is het beter om de relatie te beëindigen, zo doe je elkaar het minste pijn, anders blijf je in een relatie waar beiden personen steeds meer depri worden. In het laatste geval valt er nog genoeg te redden, angst is... Niet per se normaal, maar het gaat meer over jezelf, en daar kan je dan aan werken. 

Het zou kunnen dat ze gewoon niet vaak op haar telefoon kijkt. Daar heb ik ook last van😂 en mensen irriteren zich er vaak aan dus ik probeer wel te kijken maarja, dat lukt niet altijd. Je kan aan haar vragen waarom ze niet reageerde, dat is opzich geen rare vraag lijkt me, dat is hetzelfde als vragen wat ze heeft gedaan die dag.  
En dat van die hartjes, misschien is het gewoon niet zo haar ding?

Reageer