drank

  • 15 July 2018
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben veertien en drink wel eens met vrienden is dat raar en ben ik daar nog te jong voor??

8 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Nee dat is tegenwoordig niet meer raar. Er zijn heel veel mensen die op zo'n leeftijd al gaan drinken. Wel verstandig is dat je niet teveel gaat drinken, dat je elke keer dronken wordt. Dat is niet goed voor je. Het tast je lever, hersenen en nieren aan en als je teveel drinkt kan het zijn dat sommige organen langzaam afsterven en dat is toch niet iets wat je wilt?

Gr: Mr.S
Badge +5
Ik weet uit de verhalen van thuis dat vroeger een leeftijd van 14 of 15 heel normaal was.
Hoi

Tegenwoordig lijken jongeren daar steeds vroeger interesse in te tonen. Gezond is het niet, aangezien je nog in de groei bent, en de alcohol dan een nog negatievere impact heeft op je hersenen en andere organen. Drinken met mate is belangrijk.

Groetjes
x
Hi JDF,

Ik vind het zelf wel jong om al op je 14e te gaan drinken. Twin en ik zijn 15,5 en mogen van thuis geen alcohol drinken en we hebben er ook geen behoefte aan. We gaan liever sporten.

Alcohol is slecht voor je als je nog zo jong bent.

Laatst kwam ons neefje van 14 ’s avonds om 21.30-22.00 uur ofzo bij ons. Wij waren toen alleen thuis, want de rest was naar familie en nog niet terug thuis.

Eerst moesten we wel om hem lachen, omdat hij niet recht meer kon lopen en niet meer goed kon praten, maar toen moest ie kotsen en had ie in zijn broek geplast en toen hebben we hem uitgekleed en onder de douche meegenomen en zijn kleren gewassen. Onder de douche moest ie nog meer kotsen en is ie bloot op de grond in slaap gevallen :P

We hebben hem een beetje gewassen en opgefrist en afgedroogd en tussen ons in, in bed gelegd en onze oom een appje gestuurd, met zijn telefoon, om te vragen of het goed was, dat hij bij ons bleef slapen. We hadden niet gezegd dat hij dronken was. Hij had ’s nachts ook nog een keertje in bed geplast, dus toen moesten we hem weer een beetje wassen en ons bed verschonen. Dus ja, drank is niet echt verstandig.

’s Morgens had hij hoofdpijn en kon zich helemaal niks herinneren. We hadden stukjes gefilmd van toen hij dronken bij ons rond probeerde te lopen en steeds viel, toen hij in zijn broek plaste en aan het kotsen was en bloot onder de douche lag te slapen en ook nog toen hij in bed had geplast.

Hij was er wel van geschrokken en heeft sinds die tijd geen alcohol meer gedronken. Wij gaan voorlopig ook maar niet drinken.

Ik snap wel, dat niet iedereen gelijk zo dronken is als ons neefje, maar drank is niet goed voor je, zeker als je jong bent.

Later hebben we gehoord, dat oudere jongens stiekem (heel veel) bacardi in zijn cola hadden gedaan en hem shotjes hadden gegeven. Niet echt leuk dus. Gelukkig was hij naar ons gekomen en niet ergens op straat in slaap gevallen of ergens tegen aan gebotst.

Als je toch zo nodig moet drinken, doe dan één drankje ofzo. Dan word je niet gelijk dronken, denk ik.

Groetjes,
M&M’s
Je kan geluk hebben, en in een dronken bui bij behulpzame neefjes stranden, maar voor hetzelfde geld beland je bij een groepje die je filmen op niet zo'n frisse momenten en je gekke dingen laten doen. Hou je verstand erbij, en laat je niet ompraten door vrienden. Het zou jammer zijn als je later spijt krijgt van acties die je ondernomen hebt toen je dronken was. Zonder alcohol heb je oprecht plezier, en later geen hoofdpijn.
@100Divergent11,

Haha, ja hij was bij ons aan het goede adres, bij de goede neefjes, zeg maar.

Aan het begin leek hij nog niet eens zo dronken, maar ja, als je in je broek plast en je hebt het zelf niet in de gaten, dan klopt er iets niet echt.

We waren hem net aan het filmen omdat hij zo dronken aan het praten was (dat was op zich wel grappig) en toen zagen we ineens een natte plek in zijn broek komen en even later ging het helemaal druppen. Ik had snel zijn telefoon uit zijn broekzak gehaald en zijn piemel uit zijn broek gehaald en er in geknepen, zodat hij niet verder kon plassen.

Mama had altijd al gezegd dat als er ergens lekkage is, dat we dan eerst de hoofdkraan dicht moeten draaien. Dus dat heb ik dan maar gedaan :P

Mijn twin had toen zijn broek, onderbroek en schoenen en sokken en t-shirt helemaal uitgetrokken en toen kon ik met hem (ondertussen helemaal bloot) naar de badkamer lopen en heb ik hem daar verder laten plassen.

Gelukkig liet hij het allemaal toe.Twin had het helemaal gefilmd, anders had hij het vast niet geloofd.

Het was in onze slaapkamer en daar hebben we een gietvloer, dus die konden we makkelijk schoonmaken.

We hebben de filmpjes nog wel, maar we laten ze aan niemand zien. Alleen om hem er aan te helpen herinneren dat hij niet meer moet drinken.

Het kan idd anders aflopen als kinderen die filmpjes online zetten of er iemand mee gaan pesten of je kunt een ongeluk krijgen en iets breken of erger.

Ik denk niet dat twin en ik later gaan drinken, maar weet het nog niet. Voorlopig niet iig.

Groetjes,
M&M’s
@M en Ms, jullie neefje zal niet snel opnieuw drinken denk ik, hoewel het misschien meer onbewust was, en het eerder aan die oudere jongens lag. Het kan helpen dat hij de volgende keer met vrienden uitgaat, en dat iedereen wat voor elkaar uitkijkt. Je glas uit het oog verliezen is ook geen goed idee, want op zo'n momenten kan iemand met slechte bedoelingen er rommel indoen.

Met alcohol is op zich niets mis, zolang je het met mate drinkt. Later wil ik wel eens een glaasje saké, van die Japanse rijstwijn. Eén glaasje kan geen kwaad, maar je moet niet zo'n hele fles achterover slaan.

Ook oppassen met van die zoete drankjes. Daarin proef je de alcohol minder, maar dat wil niet zeggen dat er minder inzit.
"en ben ik daar nog te jong voor??"
Ja...
De legale minimumleeftijd is 18,zoals je zou moeten weten, maar vanaf een jaar of 21 pas eraan beginnen zou beter zijn i.v.m. de ontwikkeling van je hersenen.
Het zou nog beter zijn om het niet te doen, maar daar is het nu een beetje te laat voor.
In ieder geval is het niet zo leuk voor je lever...

Reageer