Dilemma! (op whatsapp)

• 12 oktober 2016
  • 43 reacties
  • 545 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zit in een soort van dilemma.
Ik heb eigenlijk niet zo veel ervaring met het appen met jongens van school.
Ik zit nu in de 4e, in de bovenbouw en dan zit je steeds bij andere leerlingen in de klas.
Bij natuurkunde zit ik dus bij een jongen en hij is 1 van de soort van 'bad boys', haha, laat ik het zo maar zeggen. Maar ik had maar 1x met hem gepraat over dat hij een schrift vroeg met het huiswerk van een meisje die naast mij zit, zodat de docent bij de huiswerkcontrole het niet zou merken dat hij zijn huiswerk niet had gemaakt. (haha bad boy)
Maar verder bleef het daar ook bij.

Ik moest mij afgelopen dinsdag om 8 uur melden op school, omdat ik per ongeluk natuurkunde PW had geskipt, omdat ik 2 tussenuren daarvoor had en ik dacht dat het lesuur om 14.10 uur begon, maar het begon een lesuur eerder... :8
Omdat ik een heel lesuur heb gemist moest ik 2x 8 uur melden en 2x nablijven.

Maar dinsdag had ik 1e uur vrij, dus had ik een soort van tussenuur. Toevallig moest die jongen ook om 8 uur melden en had hij ook een tussenuur. er was ook nog een ander meisje die bij mij in de klas zit en die kent die jongen ook, maar zij was gewoon een lesuur te vroeg op school. Maar zij ging maatschappijleer SE leren en die jongen en ik moesten dat ook leren, maar wij hebben echt super gezellig gekletst over van alles en nog wat! Hij heeft mij toen ook wat vragen opgenoemd die in het natuurkunde PW zaten en ik had hem de samenvatting gestuurd van maatschappijleer haha.

Oke nu komt het haha:

Vandaag het 1e uur hadden we maatschappijleer SE, dus ik vroeg aan hem op whatsapp na school hoe het ging. Daarna hadden we een kort gesprekje. Toen vroeg hij hoe natuurkunde ging, maar ik vertelde dat ik het morgen pas had, omdat je geen toetsen mag maken op de dag wanneer je een SE hebt.

Zijn antwoord:
"'Hahah alsnog *** (smiley van die ene die zo'n kusje geeft met zo'n hartje (!!!) )

Dussss...
Toen ging mijn hart wat sneller kloppen (vraag me niet waarom, ik vind hem echt niet helemaal geweldig en leuk nadat we 2 gesprekken hebben gehad haha).

Maarrrrr mijn vragen:
- Hoe moet ik antwoorden? En moet ik smileys gebruiken zoja welke?
- Is dit voor jongens normaal? Doen ze dat op die manier bij iedereen?
- Wat denken jullie ervan?

Tips?
Ervaring?

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂

43 reacties

Hoi,

Ik heb al gereageerd, want hij had al kunnen zien dat ik zijn bericht al had gelezen.
Ik heb dus geantwoord: Jaa idd (smiley van die ene die zo'n kusje geeft met zo'n hartje (!!!) )

Jepp. Ik heb die smiley ook gebruikt.
Ik heb er lang over na zitten denken, maar uiteindelijk gewoon verstuurd en mijn mobiel even weggelegd...
Maar hij is niet meer online geweest en heeft het dus niet gelezen.
Ik wilde best wel wachten, totdat hij misschien nog online zou zijn, maar ik moet nu van mijn ouders elke avond mijn mobiel inleveren. Maar ik heb nog een samsung tablet waarop ik whatsapp heb, dus ik ga proberen om in te loggen en misschien kan ik dan nog even wachten tot een reactie...

Dus ik wilde dit nog even aangeven :)

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂
Badge +8
Hoi Anoniemertjee,

Wow, leuk dat hij zo'n smiley naar je stuurt!:)

Toen ik met de leukste jongen van de wereld (:P) praatte, kreeg ik geen hartje terugggestuurd. Maar hij zei zelf al duidelijk dat hij mij niet leuk vind, dus dat was wel te begrijpen.

Maar je kunt vaker zo'n smiley sturen, zodat hij ziet dat jij interesse in hem hebt.

Misschien ging jouw hart sneller kloppen, omdat je die smiley niet van hem had verwacht? Of dat je hem tóch leuk vind, alleen je dit zelf nog niet realiseert.

Je kunt aan hem laten zien dat je interesse in hem hebt door misschien kleine hints te geven. Bijvoorbeeld lachen etc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:),

Suzan (14) xx
Hoi Suzannevdb,

Bedankt voor je reactie!
Misschien had ik die smiley inderdaad gewoon niet verwacht haha!
En bedankt voor de tips! Ik ga gewoon proberen om wat gesprekken te beginnen en dan kijken wat er gebeurd.
En wat denk jij: Is dit voor jongens normaal? Doen ze dit op deze manier bij iedereen?
Nogmaals bedankt voor je reactie en je tips!

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂
Oja en nog een vraag (voor iedereen):

Moet ik het vertellen aan mijn vriendinnen? Ik bedoel, ze kunnen dan ook meteen mijn antwoord lezen en dan gaan ze isschien sowieso meteen denken dat ik hem leuk vind enzo...
Ik kan het ook aan mijn zus vertellen, maar die is al 31 en woont best wel ver, dus ik kan ook niet even met haar praten, alleen op whatsapp of bellen. Ze is niet helemaal mijn zus, want mijn vader was eerst getrouwd met haar moeder en nadat hij gescheiden was, kreeg hij mij met mijn moeder. Maar ik ben wel heeeeel erg close met mijn zus, dus op zich kan het wel, maaar zal ik het nu al doen of zal ik later pas vertellen?
Ik ga zo meteen weer kijken op mijn mobiel of hij mijn antwoord heeft gelzen of hij heeft misschien al gereageerd!!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Badge +8
@anoniemertjee,

Ik denk niet dat elke jongen dit bij élk meisje doet. Bedenk jij maar eens dat als je met een vreemde jongen je zou appen, of je dat ook zo'n smiley stuurt. Dus ik denk dat een jongen dit echt niet bij élk meisje doet. En wat bedoel je met de vraag of het normaal voor jongens is? Ik vind het wel normaal, aangezien hij jou leuk kan vinden. Dus is het niet zo gek als hij zo'n smiley naar je stuurt.:)

Ik weet niet hoe je vriendinnen precies zijn en of jij je het liever wel of niet aan hun wil vertellen. Ik heb toen ik verliefd was (nu nog steeds hoor:)) heb ik het aan m'n vriendin vertelt. Ik kon (en kan) toen heel vaak met haar over die ene leuke jongen praten:). Dat vind ik eigenlijk best wel fijn. Ook als ik die jongen bijvoorbeeld bij een ander meisje zie (helaas). Maar mij had hij geblokkeerd (HAD, ja!:)), en jou niet. Niet dat het bij jou gaat gebeuren, Haha.

Waar ik eigenlijk op neer wil komen is: ik vind het inderdaad fijn als m'n vriendin het weet. Alleen zij zat vorig jaar bij mij in de klas, nu heb ik andere vriendinnen, die er niks van af weten (ik laat het waarschijnlijk ook zo). Dus het is wat je zelf wilt. Misschien wil je het niet vertellen omdat je vriendinnen er anders mee gaan bemoeien? Dat kan ook nog:).

Eigenlijk geldt dit ook voor je zus. Je moet zelf kijken wat jij het prettigste vind. Wat ik zelf zou doen is het wel aan m'n vriendinnen vertellen, maar niet aan m'n familie. Geen idee waarom, maar ik vind het fijner. Niet dat ik een slechte band met m'n familie heb, dat zeker niet. Ik vind die jongen iets tussen mij en m'n vriendin:).

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Hoi Suzannevdb,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het verteld (niet in alle details, maar ik heb alleen zijn berichtje laten zien) en zij wist ook niet echt wat ze ervan moest vinden... En toen ik haar mijn reactie liet zien (met die smiley), had ze dat volgens mij niet echt van mij verwacht haha. Maar dat is een vriendin die ik niet zo vaak zie en spreek en misschien is dat alleen maar fijner, want anders dan vraagt ze weer elke keer als je haar ziet, hoe het nu gaat enzo... Maar zo is deze vriendin helemaal niet, dus dat is wel fijn.

Ik heb weer een gesprek gehad met die jongen. Maar opeens was hij weer offline, dus we hebben niet heel lang gepraat haha. Ik wil dat eigenlijk wel, gewoon een beetje experimenteren haha. Maar het kan ook wel zijn dat hij helemaal niet zo is.

Maar hij schaamt zich niet ofzo, want hij vertelt ook echt een soort van info dat niet heel belangrijk is, maar wel grappig. Want ik vroeg wat hij tijdens het klassenuitje vandaag had gedaan en hij zei dat het naar een binnenhof 3 kwartier lopen was, maar dat hij de hele tijd moest plassen haha. Dus hij schaamt zich niet echt ofzo. Ik bedoel, als ik dat had meegemaakt, dan had ik dat deel niet zo snel verteld haha.

Maar dat vind ik juist wel grappig aan hem. 🙂

Dit was weer even een soort update van deze topic hahah.
Maar ja, hopelijk is hij snel weer online, want ik ga oppassen vanavond en dan kan ik, als de kinderen in bed liggen, proberen een goed gesprek te voeren haha.

Maar in ieder geval bedankt voor je tips! Je helpt me heel erg!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Badge +8
@anoniemertjee,

Leuk om te lezen dat het heb heeft geholpen!:)

Echt heel goed dat je het tegen je vriendin durfde en wilde vertellen. Het is inderdaad best een slimme keuze geweest, want jouw vriendin zie je niet supervaak, en precies wat je zegt: het zou dan kunnen zijn dat ze er heel er tijd over gaat praten en vragen over gaat stellen. Daar word jij ook een beetje gek van, hahaha.

Misschien moest hij wat doen tijdens jullie gesprek. Bijvoorbeeld iets wegzetten, even naar de wc etc. Of inderdaad zoals je al zegt: het zou ook gewoon kunnen zijn dat hij zo is. Misschien houd hij niet van hele lange gesprekken en bewaart hij een beetje voor beetje, zodat jullie altijd nog gespreksstof hebben, snap je?:)

Best fijn toch, dat een jongen zich niet voor je schaamt?:) Hij vertelt gewoon eerlijk aan je wat hij op dat moment voelde, haha. En inderdaad: ik snap dat je dat grappig aan hem vind;). Zeker als je hem al helemaal te gek vind!

Je kunt aan hem vragen van: 'Hee, ik ben vanavond oppassen en heb alle tijd om te appen. Zullen we vanavond appen?' Dan weet je zeker dat je met hem kunt appen. Hij zal dat vast ook heel leuk vinden!:)

Suzan (14) xx
Hoi Suzannevdb,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik vind het zelf wel een grote stap om die vraag te stellen van dat oppassen en dat ik dan alle tijd heb haha. Ik heb geen idee waarom, maar ik weet niet wat hij dan denkt enzo haha. Kan het misschien ook anders? Of zal ik het gewoon doen? Ik heb hem wel geappt dat ik mijn natuurkunde PW had vandaag, hij is daarna wel inline geweest, maar heeft het niet meer gelezen... En nu heb ik hem dus gevraagd of hij morgen nog toetsen heeft om dus een gesprek te beginnen, maar is dat goed of moet ik gewoon zeggen dat ik aan het oppassen ben en dat ik alle tijd heb om te appen??
Ik vind het nu wel een beetje suf dat ik het gesprek steeds moet beginnen, ik bedoel, hij heeft ook een leven! Maar ik wil gewoon even met hem praten en kijken hoe het gaat...

Groetjes Anoniemertjee
Hoiii Anoniemertje,
Ik ben een jongen en ik praat vaker gezellig met meisjes. Maar dat betekent niet dat ik iets met ze hoef hoor. Dan vind ik ze gewoon aardig,
Hopelijk heb je hier wat aan,
Gr
Hoiii Anoniemertje,
Ik ben een jongen en ik praat vaker gezellig met meisjes. Maar dat betekent niet dat ik iets met ze hoef hoor. Dan vind ik ze gewoon aardig,
Gr

Hoi,

Bedankt voor de reactie! jammer genoeg een beetje laat 😉, want ik had dus alweer terug geantwoord met dezelfde smiley ;)
Maar stuur jij dan ook gewoon zulke smileys bij zo'n reactie?
Hoe denk jij dat ik me zou moeten gedragen in deze situatie?

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Badge +8
@anoniemeetjee,

Ik vind het een heel goed idee (met dat proefwerk natuurkunde). Misschien geeft hij je wel een leuk complimentje daardoor, zoals 'Succes!', 'Je kan het!' etc.

Ik hoop heel erg voor je dat hij nog reageerd!:) Dan kunnen jullie samen nog appen:)

Succes,

Suzan (14) xx
Hoi Suzannevdb,

Ik heb het proefwerk al gehad, dus hij vroeg hoe het ging en ik zei wel oke enzo.
Maar ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken en ik denk dat ik hem gewoon moet vergeten als wat ik dacht dat het zou zijn (hopelijk begrijp je het nog haha), want hij is wel steeds online, nadat ik een appje het verstuurd, maar dan reageert hij niet meer en heeft hij het ook niet gelzen. Dus ik denk gewoon dat hij er dan geen zin in heeft...?
Maar goed...
Wel aardig dat je meedenkt :)

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Heyy,
Het maakt echt weinig uit wat voor smiley je gebruikt. Maak je er niet druk om. Wees gewoon jezelf met praten en wacht niet te lang met reageren. Je hoeft niet zo lang na te denken over welke smiley je gebruikt hoor haha
En nog een ding; Hoe gedraagt hij zich bij jou, en hoe gedraagt hij zich bij andere meisjes? Meestal als ik iemand echt mooi of leuk vind durf ik diegene niet aan te kijken of kom ik niet uit mijn woorden
Ja ik vind t leuk om hieover na te denken en te helpen
Hoi Annoniemen,

Bedankt voor de snelle reactie! En ik vind het juist fijn als er nog meer mensen zijn die willen meedenken, zeker als er dus ook nog een jongen bij zit, want dan kan ik het ook een beetje van de andere kant bekijken!

Maar eigenlijk heb ik hem nog maar 2x gesproken haha en verder alleen op whatsapp...
Maar toen ik dus met hem praatte tijdens dat tussenuur, waren we het best wel vaak met elkaar eens over iets en we praatten veel met elkaar, we hadden het hele lesuur gepraat over van alles en nog wat. Hij was vertelde zijn verhalen leuk, grappig, maar bleef toch wel stoer haha. verder weet ik niet echt hoe hij zich over het algemeen bij andere meisjes gedraagt, maar tegen dat meisje die ook erbij zat (maar ze praatte niet veel mee, want ze leerde voor maatschappijleer) praatte hij ook wel. Die kent hij wel beter.
Alleen dat meisje heeft een soort knipperlicht-relatie met iemand anders die ik eerst ook een beetje leuk vond haha. Maar volgens mij heeft elk meisje deze wel een beetje leuk gevonden 😉

Maar dan vroeg die jongen dus tijdens dat tussenuur aan dat meisje: "En? Ben je al ontmaagd haha."
En dan reageerde ik weer: "Haha, nu wordt het wel een beetje ongemakkelijk voor haar he."
(Vond dat meisje inderdaad ook volgens mij haha)
En toen zei erbij: "Maar serieus, wel een beetje saai hoor 😉 Het is dan net een basisschool-verkering haha" (als grapje hoor, dat begreep zij ook wel, denk ik haha)
En toen was hij het er dus mee eens haha. (Dus dat vond ik wel leuk ;))

Maar dan heeft hij ook gewoon een leuk gesprekje met haar. Maar verder hebben we gewoon met z'n tweeën gepraat. 🙂

Hopelijk heeft dit jouw vragen beantwoord!
En nogmaals, heel fijn dat je ook meedenkt!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Haii,
Misschien kun je vragen of hij wilt afspreken een keer. Kan je hem wat beter leren kennen als je dat wilt. En je hebt ook nog niet zo veel ervaring haha.
Succes ;p
Hoi,

Hopelijk blijf je een beetje actief, want ik ga nu een gesprek beginnen over de vakantie. Ik heb gevraagd aan hem wat hij gaat doen, en hij heeft nu gevraagd wat ik ga doen (!!) 😉
Maar is het niet nog een beetje te vroeg om af te spreken? Ik bedoel... tja... we kennen elkaar nog niet zo heel goed enzoo...
Ik heb gereageerd en gezegd "dat ik niet echt weet wat ik ga doen, me slaap inhalen ofzo" want ik wil niet zo stom klinken om te zeggen dat ik bij mijn oma ga logeren ofzooo haha hij antwoorde daarvoor zoiets van wat hij gaat doen: "miss frightnights en ik denk feestjes ofzo" haha duss...
Ja probeer gewoon gezellig te doen, badboy met zn frightnights en feestjes haha
Hij kan ook gewoon aardig doen en het hoeft nog niks te betekenen hoor. Ik probeer ook gewoon altijd aardig te doen ;p
Haha, maar even serieus... ik weet niet wat hij allemaal op dit tijdstip aan het doen is, maar hij blijft niet lang online ofzo. Hij reageert pas veel later enzo. Ik bedoel, dan kan ik niet even een normaal gesprek beginnen toch?!
Hij is zich waarschijnlijk aan het klaarmaken om naar bed te gaan. Geef hem wat tijd. Je kan ook proberen in de pauze bij hem te zitten morgen. Hij heeft geen tijd om constant op zn telefoon te zitten denk ik.
Greets ;p
Stuur hem een hartje als je gedag zegt. Wie weet stuurt hij er een terug he 😛
Dat kan wel haha Maar in de pauze naar hem toe gaan...? Ik weet het niet hoor, ik weet ook niet waar hij normaal staat en waarschijnlijk vind iedereen het dan apart enzo... Maar ja, dan ga ik ook maar slapen! Slaap lekker!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
En over dat hartje haha ehmm tja.. hij is niet meer online geweest... weet je het zeker...?

Reageer