Depressief en mezelf snijden

• 15 september 2015
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Hallo mensen die dit lezen, 

ik ben al een tijdje deppresief en ik ga me in dit soort periodes snijden in mijn polsen. het snijden doe ik niet om bijvoorbeeld aandacht te vragen. Maar ik doe dat omdat ik dan me emoties uit. Het helpt wel een beetje want als je bijvoorbeeld verdrietig bent gaat je aandacht naar het snijden en het brandige gevoel dat je daarna voelt. Maar jezelf beschadigen dat is natuurlijk iets wat je echt niet mag doen. Mijn ouders weten ook alles van mij, hoe ik over het leven denk en dat ik mezelf snij. Ik moet hiervoor naar de GGZ. Dat is een soort psygiator die me dan gaat helpen met mijn gevoelens omtegaan en die met me gaan praten over mijn problemen enc. Ik zit al bij een Psygiator maar ik moet dus een zwaardere ingreep begaan... en dat is nu dus de GGZ waarschijnlijk. Ik ben dus benieuwd of ze mij kunnen helpen. 

:rolleyes:

4 reacties

Hiermee kunnen ze je inderdaad waarschijnlijk wel helpen, tenminste als jer voor open staat. 
Als je echt met ze gaat praten over je gevoelens en alles uitlegt weten ze wat ze moeten doen, maar het hoeft niet altijd tehelpen.
Het zou denk ik eerder zijn dat je in de knoei met jezelf bent en je niet weet wat je meer met alle stress aanmoet, en dan dus je gevoelens in pijn wil omzetten en je het in je polsen kerft. Maar waarom ben je depressief dus, waarom voel je je zo, dat is waar het omgaat. Is er bijvoorbeeld wat gebeurt de laatste tijd of word je gepest, of heb je weer teveel aan je hooft. Misschien als jet zou willen vertellen kunnen we jer er mee helpen en tips geven. 

Maar pas wel op met wat je doet, ik weet dat we je niet zo kunnen stoppen maar het zou het proberen waard zijn. 
Denk aan de mensen wie je nog wel hebt, en dat elke snee die je gezet hebt en weer weg is je meer kracht geeft voor het te overwinnen.
Het kan ook helpen voor plaatjes optezoeken op internet voor tekijken wat de schade met je kan doen, en de gevolgen ervan. Maar ook als je een slag ader raakt dat je dood kan bloeden, en dat is wat je sowieso niet wil...

groetjes en hopelijk dat het snel beter gaat mij xx
Hey,

Ik denk dat heelo alles al heeft gezegd :D
Wat ik toch wil herhalen: sta er idd open voor! 
Ik neem aan dat je het op wil lossen, toch? Ga ervoor en alvast succes! hoop dat het snel weer beter gaat!

-Domuh <3

(p.s laat ff weten als je bij de ''psycholoog'' bent geweest 😃 ik ben wel beniewd!)
(p.s2 tenzei het privé is natuurlijk!)
Is het een soort van therapie? Als het niet zo is dan zou je eerder naar een therapeut zoeken, dat helpt beter
ik ben bij een soort van psygoloog geweest, het werkt redelijk bij mij maar in het begin had ik echt het idee van "moet jij me nou gaan helpen? je weet niks van me!" maar na een tijdje was ze er als een soort vriendin voor me die me nooit zou laten vallen en me altijd zou willen helpen en steunen en ik ben er toen in gaan geloven dat zij me kon helpen (ik was toen wel al 2/3 maanden verder)
ik ben nu 4/5 weken clean en daar ben ik heel erg blij mee want toen ik mijzelf sneed voelde ik me daarna alleen nog maar ellendiger.
ik heb nu nog 2 sessies en dan is het voormij over met haar en dan moet ik doorzetten en ja...
ik wil jullie graag helpen en als je steun wil of iets wilt vragen dan kan dat altijd bij mij.

Reageer