Beantwoord

depressief

  • 3 October 2018
  • 9 reacties
  • 460 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben depressief maar ik durf het aan niemand te vertellen maar ik ben bang voor de reactie die er dan komt maar ik weet ook dat het zo niet langer gaat dus denk aan zelfmoord ik weet niet wat ik moet doen kan iemand mij alsjeblieft tips geven

xoxo schuldig
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 October 2018, 22:34

Bekijk origineel

9 reacties

Heb je vertrouwenspersonen op school?

Je kunt aan hen jouw probleem vertellen, zij zullen dat zeker niet doorvertellen en zij kunnen jou misschien met mensen in contact brengen, die jou verder kunnen hebben.

Vertrouwenspersonen hebben een geheimhoudingsplicht.
Dat betekent dat zij alleen andere vertrouwenspersonen erover zullen vertellen, om in overleg beslissingen te doen. In ernstige situaties moeten zij echter wel contact opnemen met mensen buiten die kring, maar dat is meer vanwege het feit dat er bepaalde diensten moeten worden ingeschakeld.
Ik heb het zelfde probleem....ik denk er ook aan
hallo,

ik ben zelf ook depressief en heb eerst online met 113 gepraat. Ik vond het doodeng maar heb het uiteindelijk gedaan. Ik vond het heel fijn om het er eindelijk over te kunnen hebben en heb het daardoor ook aan een vriendin durven te vertellen. De volgende stap was voor mij om het ook tegen mijn mentor te zeggen. Ook dit heb ik over de mail gedaan. Daarna wou ze een gesprek maat dat wou ok zo erg niet dat ik 4 dagen ziek ben geweest. Ik heb toen een week bijna niks gegeten maar eet ni weer redelijk. Mijn mentor heeft het aan mijn ouders verteld waardoor ik nu hulp kan krijgen van een psycholoog en het ook minder eng vind om erover te praten.

ik zou het er zeker met iemand over hebben ookal zou het alleen maar online zij.
Die vertrouwenspersonen hebben dus die geheimhoudingsplicht, maar dat betekent inderdaad niet dat er geen kans bestaat dat ze niets doorvertellen.

Echter zouden ze zich bijhoorlijk in de voet schieten als ze iets dergelijks laten gebeuren, want dan zou niemand hun probleem meer willen delen. Daarom zullen zij er wel voorzichtig mee omgaan.

Daarnaast zijn zij er juist om je te helpen, dus als het door wordt verteld, wordt daar bewust voor gekozen en wordt het aan de juiste personen verteld, die jou ook willen helpen.

Het is begrijpelijk dat je iets dergelijks niet zomaar aan een ander wilt toevertrouwen, maar soms moet je een dergelijk risico nou eenmaal nemen.
Nu, bijvoorbeeld, heb je het ook hier gepost , zodat iedereen het kan zien.
Er zal echter niets ergs gebeuren , hoor, dat wordt juist voorkomen.

Zou je het dus overwegen om het aan een dergelijk persoon te delen, of iemand zoals jouw mentor?
Desnoods kun je het hier nog bespreken, of via de chat of zelfs via het nummer van de Kindertelefoon.

Er zijn zat opties waaruit jij kan kiezen, maar zelf zul jij die stap nog moeten nemen.

Je kunt het!
maar menspersoon wat nou als je niemand honderd % vertrouwt omdat je weet uit eerdere keren dat je iemand vertrouwde ze het door vertelden en daardoor ik in problemen kwam. hoe moet ik dan ooit iemand zo iets groots toevertrouwen
hoe ga jij ermee om?
maar hier weet niemand wie ik echt ben als ik het tegen iemand zeg zonder de naam schuldig weet die persoon dat voor altijd
en weet de persoon ook dat ik het was MensPersoon
Heyy,
ik denk ook dat het beste is om er met iemand over te praten. Dat kan iemand op school zijn, maar ook een familielid, vriend of iemand van de KT. Ik snap dat je het heel moeilijk vindt, maar uiteindelijk willen al deze mensen jou helpen. En in principe heeft de vertrouwingspersoon zwijgplicht tenzij je een gevaar bent voor jezelf of anderen, maar ook die vertrouwingspersoon is een mens, dus je kan geen garantie krijgen dat hij/zij het tegen niemand verteld. Echter zullen de meeste vertrouwingspersonen het voor zich houden, omdat mensen anders niet naar ze toe komen (zoals MensPersoon ook al zei) heel veel succes!

Reageer