Beantwoord

Christelijk Meisje

  • 26 April 2019
  • 21 reacties
  • 1167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal, ik ben (****) en ben 14 jaar oud

Op school heb ik een heel leuk en lief meisje ontmoet die bijna 14 word alleen ze is christelijk.
Haar ouders accepteren het wel maar ze willen het liever niet maar we vinden elkaar heel leuk en we hebben nu bijna 3 maanden. Ze is wel heel terughoudend en we hebben alleen 1x handen vast gehouden maar nog niet gekust ofzo , maar dat maakt niet uit want we zijn beide nog erg jong.

Nu weet ik eigenlijke niet wat ik moet doen want ik ben zelf ongelovig en weet niet waar ik rekening mee moet houden en heb nog wel geluk dat haar ouders het wel accepteren (al hebben ze het liever niet) maar ik hou gewoon super veel van haar

Waar moet ik rekening mee houden en hoe kan ik aan haar ouders laten zien dat ik te "vertrouwen" ben en niks raar doe

Ik vind het moeilijk om deze vraag te stellen want weet niet helemaal hoe ik het moet vragen
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 April 2019, 00:19

Bekijk origineel

21 reacties

Nouja, het is niet alsof je gegarandeerd een bericht krijgt binnen een uur, zeker niet op dit tijdstip.

Echter is dit er een.
Het is in ieder geval goed dat je hier aan denkt.
Zou je haar niet een berichtje o.i.d. kunnen sturen waarin je schrijft dat je je er zorgen over maakt, dat je iets fout doet en dat jij graag wilt weten waar je rekening mee moet houden.
Het voordeel van een bericht is natuurlijk dat je er zo lang over na kan denken, als jij wil.
Wat @ronald2001 ook al zei, zijn er in het christendom een paar regels. Alleen is het ene gezin er strenger in dan de ander. Zelf ben ik Christen en ga bijvoorbeeld niet naar de kerk. Maar ik zal als ik jou was er wel zo veel mogelijk naleven. Streng gelovig of niet
Hey!

Ik denk dat als het in principe niet verboden is, noch door haar ouders, noch door haar geloof, je best een relatie kunt hebben.
Je zouje kunnen voorstellen aan haar ouders, en op die manier kunnen ze zien dat je eengoed persoon bent voor hun dochter, ongeacht je geloof.
Ik merk dat je er echt alles aan doet om haar geloof in ere te houden.
Ik vind dat heel mooi van je, en ik denk dat het echt iets doorslaggevends voor haar ouders kan zijn als je hen dit vertelt!

Groetjes
Lot
Ik snap hoe moeilijk deze situatie is. Ik ben zelf 16 jaar en ik heb een relatie met een moslim man. Ik was zelf officieel christelijk, ben gedoopt, heb de communie gedaan en heb t vormsel gedaan, maar eigenlijk ben ik al een lange tijd niet echt meer christelijk, ik ging ook nooit naar de kerk ofzo.
Ik heb het wel altijd heel mooi gevonden om te zien hoe gelovige mensen hun leven leiden en iets hebben waar ze echt heel diep in geloven. Alleen heb ik dat zelf nooit gedaan.
Wat betreft acceptatie van familie was ik in het begin heel bang dat ze het helemaal niet goed zouden vinden, maar ze hebben het toch geaccepteerd op voorwaarde dat hij zijn studie afmaakt en daarna een baan zoekt (dit vind ik persoonlijk natuurlijk ook goed, want hij moet zijn opleiding gewoon afmaken). Mijn advies is om gewoon jezelf te blijven wanneer je haar ouders ziet. Zolang je hun dochter behandelt met respect zullen ze daar verder geen problemen mee hebben.
Intimiteit in een relatie voor het huwelijk wordt in de meeste religies niet aangeraden. Seks is iets wat je na het huwelijk met je man/vrouw deelt. Je kunt hier natuurlijk wel naar vragen hoe zij hier persoonlijk in staat en wat haar mening is (sommige vinden het een minder groot probleem om intiem te zijn voor het huwelijk, maar dit ligt ook aan hoe streng gelovig iemand is). Persoonlijk vind ik het geen probleem om te wachten tot het huwelijk en vind ik dit eigenlijk alleen maar een goede beslissing om mijn lichaam alleen te delen met de man waarmee ik de rest van mijn leven ga delen, maar dit moet je natuurlijk voor jezelf beslissen of je kunt wachten of niet.
Voor mij persoonlijk heeft het heel erg geholpen om meer te leren over zijn geloof. Op die manier kwam ik erachter dat sommige gedragseigenschappen voortkwamen uit het geloof en kon ik deze beter begrijpen. Leren over haar geloof kan door het lezen van de Bijbel (deze staat ook online), youtube video's te kijken van mensen die lezingen geven over het geloof of mensen die zelf gelovig zijn en hun ervaringen delen, artikelen lezen, maar zeker ook door haar vragen te stellen.
Uit mijn ervaringen weet ik dat de vragen die je stelt soms ontweken kunnen worden, dit kan verschillende redenen hebben (bv. ze wil je niet 'afschrikken' of ze weet het zelf ook niet zo goed). Mocht het zo zijn dat ze een vraag ontwijkt die je heel graag beantwoord wil hebben dan zou je kunnen proberen om haar ervan te verzekeren dat het antwoord geen invloed zal hebben op hoeveel je van haar houdt en misschien durft ze de vraag dan wel te beantwoorden (dit heeft voor mij al een aantal keer geholpen). Het is heel goed om heel veel te praten over alles. (Ik weet niet in hoeverre jullie al nagedacht hebben over de toekomst en wat je wil, maar als dat zo is zijn dat wel belangrijke dingen om te bespreken). Persoonlijk heb ik het met hem gehad over onderwerpen zoals seks, kinderen, (waar) samenwonen, trouwen, werk, enz.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je nog een vraag hebt dan mag je die gerust nog stellen.
hoi,

over het algemeen zijn er geen strenge regels voor christenen, er zijn wel wat regels maar die zijn(in mijn ogen) vrij simpel:
-niet schelden
-geen seks voor t huwelijk
-geen moord
-geen overspel
-niet liegen
-geen haat

dit zijn de meest basic regels ervan als ik het goed heb,
over een relatie met een ongelovige is de Bijbel vrij duidelijk, het mag alleen als het geen invloed heeft op de geestelijke groei(of; de band met God)
Hii,

Kan je er niet met haar over praten? Zij weet waarschijnlijk het best wat van haar geloof/ouders allemaal mag. En misschien zou je aan haar ouders (en haar zelf) duidelijk kunnen maken dat je echt je best wilt doen voor haar, en het niet erg vindt als alles wat langzamer gaat in jullie relatie.

Heb je het al met je ouders besproken? Zij kunnen je misschien beter advies geven omdat zij de situatie kennen. Ook zou je (als je op de middelbare zit) naar je godsdienst/levensbeschouwing leraar kunnen gaan, die wilt je vast wel wat uitleggen over het geloof zodat je je vriendinnetje wat meer begrijpt

Xx
hoi,

zou jij mij misschien dat bijbel stukje kunne vertellen waar dat in staat? misschien kan je uit de context meer halen aangezien ik vrij zeker weet dat het wel mag, maar het alleen af word geraden als je geestelijk niet sterk in het geloof staat
hoi,

zou jij mij misschien dat bijbel stukje kunne vertellen waar dat in staat? misschien kan je uit de context meer halen aangezien ik vrij zeker weet dat het wel mag, maar het alleen af word geraden als je geestelijk niet sterk in het geloof staat



Ik heb de informatie gevonden op Deze website ik weet niet echt wat alles betekend dus een beetje puzzelen haha

Mvg, mij (^~^)
ahh oke dankje!

nou eerlijk gezegd heb ik zelf een ander geloof, maar gebruiken we wel dezelfde bijbel.
dus vanuit mijn perspectief, dan zou een relatie met een "ongelovige" mogen, echter word dit afgeraden omdat dit voor problemen kan zorgen met activiteiten, en de geestelijke gesteldheid van de gelovige en misschien discussie's over bepaalde gewoonte.

nergens in de Bijbel staat dat het verboden is. het word alleen afgeraden.

wat mij toch echt het beste lijkt is een gesprek met haar ouders en haarzelf en daar even goed bespreken wat nou het beste is
ahh oke dankje!

nou eerlijk gezegd heb ik zelf een ander geloof, maar gebruiken we wel dezelfde bijbel.
dus vanuit mijn perspectief, dan zou een relatie met een "ongelovige" mogen, echter word dit afgeraden omdat dit voor problemen kan zorgen met activiteiten, en de geestelijke gesteldheid van de gelovige en misschien discussie's over bepaalde gewoonte.

nergens in de Bijbel staat dat het verboden is. het word alleen afgeraden.

wat mij toch echt het beste lijkt is een gesprek met haar ouders en haarzelf en daar even goed bespreken wat nou het beste is


Ze mag ook wel een relatie met mij hebben, maar haar ouders willen het liever niet en dat is toch niet een goed teken.. :(

Ik heb geprobeerd met haar erover te praten maar ze zegt niet veel en is heel terughoudend in antwoorden

Mvg, Nick
Bedankt voor de reactie @xLotx

Nee het is niet verboden maar liever niet en dat blijft me onzeker maken erover.

Ik heb me al voorgesteld aan haar ouders en het zijn aardige mensen, ik heb ook al verteld over dat ik echt van haar houd en dat ik er alles voor zou geven.

Ze reageerden positief maar je weet natuurlijk niet wat ze zeggen als je weg bent.

Ik probeer inderdaad haar geloof in ere te houden alleen het lukt niet echt als verwacht, maar daar moet ik nog aan werken

Mvg, Nick
hai,

ik snap dat dit jou onzeker maakt, echter als die ouders zo reageren zou ik het gewoon proberen te accepteren en kijken hoe de relatie gaat

dat ze je achter jou rug om anders gaan praten denk ik niet aangezien, echte christenen niet horen te liegen
Iemand?

Ik hou erg veel van haar en heb veel voor haar over , waar moet ik rekening mee houden en hoe kan ik zorgen dat haar ouders de verkering accepteren?
Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.

Ja ik zag later pas hoe dit hier werkte soms stond er

Zojuist : 10 reacties maar dat is pas als iemand heeft gereageerd dus mijn excuses

Ik heb vandaag geprobeerd met haar er over te hebben maar ze gaf niet echt antwoord op mijn vragen ik vroeg bijvoorbeeld of haar ouders het wel echt accepteren en toen zei ze ook dat ze geluk heeft dat ze uberhaubt met mij mag hebben want veel christelijke ouders laten dit niet toe en dat is wel fijn

Ik weet eigenlijk bijna niks over het geloof een weet niet precies hoe ik hiermee kan omgaan ik had wel gelezen dat ze pas geslacht gemeenschap mogen hebben als ze getrouwd zijn enz.

Ik vind haar heel leuk en lief maar weet niet hoe het gaat lopen met 2 verschillende manieren van denken

Ik vind het ook moeilijk uit te leggen hoe ik erover voel..
Het is echt heel moeilijk om uit te leggen.

Haar ouders accepteren het wel maar liever niet en dat voelt ook niet fijn...

Ik zit een beetje te denken wat ik moet gaan doen, zei is een heel verlegen meisje maar ze geeft ook niet echt antwoorden dus ik vind het moeilijk om erover te praten want ik heb nog nooit iets te maken gehad met het christelijke geloof toch hou ik van haar en probeer het allemaal een beetje te snappen
Bedankt @Strawberry0224 voor het uitgebreide antwoord

Het is inderdaad een moeilijke situatie omdat ik nog niet iets met het geloof te maken heb gehad.
Mijn ouders hebben met haar ouders gepraat en accepteren het nu wel maar "liever niet" en dat maakt mij best onzeker erover.

Sex wilt ze na het huwelijk maar dat maakt nog niks uit, ik wil eerst een leuke tijd met haar en haar beter leren kennen ik ben er ook nog niet klaar voor en we zijn beide nog jong.

Ik heb ook wat dingen gelezen over het geloof maar het is heel erg uitgebreid ik ben wel het volgende tegen gekomen "Vorm geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid" en dat maakt mij ook weer onzeker erover want volgens hun geloof mag dat eigenlijk helemaal niet.

Ik heb wel wat dingen proberen te vragen en het leek alsof ze het niet fijn vond dat ik dat deed en heb daarvoor mijn excuses aangeboden maar toch vind IK het wel belangrijk om het daar over te hebben

Over de toekomst hebben wij het niet vaak we hebben wel een paar keer gezegd dat we hopen dat we nog lang samen zijn (of uberhaubt kunnen zijn) door het geloof en ouders.

Ik wil haar wel dingen vragen maar dat doe ik dan wel in het echt want we spreken binnenkort weer af


Vriendijke Groet, mij
Je kan natuurlijk ook een keertje met ze mee gaan naar de kerk. (Als ze naar de kerk gaan) Misschien snap je niets van de kerkdienst maar dan kan je het altijd met haar ouders of met haar er over hebben.
hoi,

over het algemeen zijn er geen strenge regels voor christenen, er zijn wel wat regels maar die zijn(in mijn ogen) vrij simpel:
-niet schelden
-geen seks voor t huwelijk
-geen moord
-geen overspel
-niet liegen
-geen haat

dit zijn de meest basic regels ervan als ik het goed heb,
over een relatie met een ongelovige is de Bijbel vrij duidelijk, het mag alleen als het geen invloed heeft op de geestelijke groei(of; de band met God)


Bdedankt @Ronald2001 voor de reactie.
De regels zijn inderdaad vrij simpel al kan er soms een scheld woordje uit mn mond schieten :P

Zelf had ik gelezen dat een relatie met een niet gelovige niet mocht maar ik weet er niet veel van
"Vorm geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid" ik weet niet precies wat het betekend

Mvg , Nick
Hii,

Kan je er niet met haar over praten? Zij weet waarschijnlijk het best wat van haar geloof/ouders allemaal mag. En misschien zou je aan haar ouders (en haar zelf) duidelijk kunnen maken dat je echt je best wilt doen voor haar, en het niet erg vindt als alles wat langzamer gaat in jullie relatie.

Heb je het al met je ouders besproken? Zij kunnen je misschien beter advies geven omdat zij de situatie kennen. Ook zou je (als je op de middelbare zit) naar je godsdienst/levensbeschouwing leraar kunnen gaan, die wilt je vast wel wat uitleggen over het geloof zodat je je vriendinnetje wat meer begrijpt

Xx


Bedankt voor het antwoord @Iammy

Ik heb er geprobeerd met haar over te praten maar ze is best wel verlegen en krijg niet echt antwoorden die ik zoek het is een beetje onduidelijk. Ik heb haar al laten weten dat ik mijn best doe voor haar en haar geloof probeer te begrijpen en haar ouders hebben met mijn ouders al gepraat waardoor een relatie wel mocht maar liever niet..

Ik heb er wel met mn ouders over gehad maar die weten er ook vrijwel niks van. Wij hebben op onze middelbare school geen godsdienst leraar (zover ik weet) ik probeer haar te begrijpen alleen het gas wel lastig

Mvg, Nick
Badge

En hie gaat het nu? 

Badge

Ik ben zelf ook christelijk 

Reageer