Beste vriendin is depressief, wat kan ik doen? HELP!

  • 1 May 2018
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, mijn beste vriendin is al 4 maanden depressief, sinds 3 maanden snijdt ze ook en ik heb al heel veel geprobeerd om haar goed te laten voelen, haar complimenten gegeven, ook toen ze het leven echt niet meer zag zitten heb ik haar gezegd dat ik enorm veel van haar houd, om haar geef, dat heeft gelukkig geholpen alleen ben/was ik sinds een paar dagen ook depressief, en nu wil ze niet meer met mij praten ik ben heel erg ongerust want ik geef echt heel erg veel om haar, ze wil niet naar de psycholoog ze heeft liever hulp van mij en misschien ook wel een paar anderen, alleen zoals ik al zei wil ze niet meer met mij praten voorlopig, wat kan ik doen? Ik heb al zoveel geprobeerd ik ben nu even radeloos. Ze snijd trouwens niet diep zegt ze maar ik ben alsnog bang dat ze een keer uitschiet en ze in het ziekenhuis beland, daar heb ik de laatste paar dagen ook nachtmerries over. Ik zal eens goed uitleggen hoe het allemaal begon, in het begin had ze heel vaak ruzie met haar vriendje, het is nog aan met hun en gelukkig gaat het ook weer goed met hun relatie maar alsnog is ze nog ongelukkig, ik word er zelf ook niet gelukkiger op ik heb eergisteren zelfs nog om haar gehuild, op haar na heb ik zelf niet veel vrienden, misschien 1 of 2 en dat vindt ik ook goed maar als ik haar kwijtraak vergeef ik mezelf dat nooit, ik houd gewoon teveel van haar. Ik weet alleen niet hoe ik haar nog kan helpen, wat kan ik doen? Ik heb vast wat verkeerds gezegd waardoor ze niet meer met mij wil praten, maar hoe kan ik dat recht zetten? Wachten tot ze mij weer een berichtje stuurt?

3 reacties

Ik ben zelf ook een tijdje depressief geweest, dus ik kan me voorstellen hoe ze zich voelt. Ik wou eerst geen hulp van buitenaf zoals praten met psychologen of artsen bezoeken, maar ik heb me er uiteindelijk voor open gezet en het heeft me erg geholpen, verder was het ook heel belangrijk voor me om gewoon me aan een vast ritme te houden, anders kwam ik echt mijn bed niet meer uit, leuke dingen doen hebben me ook geholpen. Het beste wat je kan doen is laten zien dat je er voor haar bent en haar nu niet in de steek laten, luister naar haar, doe leuke dingen met haar
onnodige quote verwijderd


Dat probeer ik ook al een hele tijd te doen, alleen zondert ze zich de laatste tijd heel erg af, we wouden gisteren ook afspreken maar opeens wou ze niet meer, ze wil even niet meer praten dus ik denk dat ik maar even naar haar moet luisteren, want ik wil niet dat zij boos en verdrietig word want dan gaat ze juist snijden en haar littekens van het snijden zijn blijvend dus dat doe ik haar liever niet aan en zij wil echt geen hulp van psychologen
Ik ben ook heel erg bang om deze vriendschap kwijt te raken, ik heb nog nooit iemand gekend die mij begreep die mij accepteerde en die met mij wou praten en het belangrijkste iemand die als t ware van mij houd, ik wil echt alles voor haar doen maar ze staat er nog niet echt voor open denk ik

Reageer