Vraag

beste vriend/vriendin verliefd

  • 16 November 2019
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Het is allemaal heel ingewikkeld, dus lees goed. Ik zit nu in de 2e, en ik ken mijn beste vriendin (sara1) en beste vriend (jasper) sinds de eerste. En we vertrouwen elkaar heel erg, maar er is dus nog een Meisje die sara2 heet (en dat is ook een goede vriendin.) het zijn allemaal nep namen. Ik wordt verliefd op Jasper. Maar dan komt hij naar mij toe, en hij zegt dat hij verliefd is op sara2. Dat is een van mijn goede vriendinnen. Dus ik vraag het aan haar, en ze is niet verliefd op hem. Dat was een opluchting voor mij maar een week daarna kwam hij naar mij en was hij opeens verliefd op sara1! Maar da5 is mijn beste vriendin, en ik wil ze niet kwijtraken. Dus ik help Jasper, blijkt dat hij haar wil vragen op het schoolfeest. Ik moest bijna huilen, maar ik moest hem daar wel bij helpen. Anders zou ik hem kwijtraken. Hij is nogsteeds verliefd maar niet op mij. En dan blijkt dat sara2 tóch verliefd op hem is en mij om hulp vraagt. Wat moet ik doen?


2 reacties

Hey Cleo

 

Je had gevoelens voor Jasper, maar kwam te weten dat Jasper verliefd was op twee vriendinnen van je. Jasper lijkt niet van jouw gevoelens op de hoogte te zijn, terwijl je hem helpt om Sara2 uit te vragen.

 

Ik vind het heel genereus van je hoe je Jasper helpt bij het uitvragen van een vriendin, terwijl je zelf gevoelens voor hem hebt. Dat moet echter niet gemakkelijk zijn. Zijn Sara1 en Sara2 op de hoogte van jouw gevoelens voor Jasper? Misschien is het prettig om je gevoelens met Sara1 en Sara2 te bespreken. Sara2 zou daarbij na zo’n gesprek kunnen inzien dat het voor jou niet gemakkelijk moet zijn om haar dichter naar Jasper toe te brengen.

 

Denk je dat Jasper open zou staan voor een gesprek? Je zou, eventueel met Sara2 erbij, uit kunnen leggen dat jullie beiden gevoelens voor hem hebben. Als ik het goed begrijp wilde hij Sara1 uitvragen, die geen gevoelens zou hebben voor hem. Het zou kunnen dat, na een open gesprek, iedereen de kans krijgt om de nodige tijd en ruimte te nemen om dit alles te laten bezinken. 

 

Groetjes

Kenshin

Oke 

Hey daar. Ik weet het. Sommige vrienden moet je gewoon nee tegen zeggen, Bespreek het met een docent of een vetrouwelijke volwassene. Ik zou zeggen zeg eerlijk tegen Jasper hoe je erbij voelt. En zorg dat dat meisje het eerlijk tegen Jasper zegt. Door bijvoorbeeld te zeggen ‘Je moet eerlijk tegen Jasper zijn, Als je niet verliefd bent.’ Als je een crush hebt op dat meisje wees er eerlijk over anders hou je jezelf in de aardappelpuree.

 

 

Groetjes L.

Reageer